RPG Maker VX Ace

Wydarzenia, komentarze, pomysły... Wszelkie dyskusje związane z RM.

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: RPG Maker VX Ace

Post autor: X-Tech »

Ja napiszę tak - jeden będzie gadał, że mu dysk się spalił, albo że kot podeptał klawiature i skasował projekt, a inny będzie szukał detali w programie, które niby, wg. nie są przeszkodą uniemożliwiającą zrobienie gier mimo, że program wyeliminował praktycznie wszystkie wady poprzedników i jest tak wypasiony, że śmiało go można nazwać najbardziej rozbudowanym rpgmakerem dotychczas. Zawsze musi być jakiś haczyk, żeby utrzymać w okół siebie teorie "experta/expertów" od gier nie robiąc nic.

Dla mnie 2k3 i VX ace to najlepsze rpgmakery. Najwygodniej tworzyło mi się w 2k3 ale to kwestia przyzwyczajenia im dłużej siedzę w VX ace tym więcej zalet odkrywam, których wcześniej nie było. + Jak chcesz elementy z XP w VX ACE to sobie poszukaj, bo program czuje niedługo wchłonie całego XP i stare makery. Gdzieś mi się obił o uszy nawet skrypt, który wczyta mapy wykonane z XP do VX ACEE ...

Panowie, bez kolejnej wojenki na forum, please.
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: RPG Maker VX Ace

Post autor: Dragon Kamillo »

Bo i taki istnieje, jest tylko mały problem - jest strasznie niewygodny.

Bo i tak mapę musisz zrobić w RM XP, potem w odpowiedni sposób wrzucić ją do folderu data w RM ACE, potem wykonać zrzuta całej mapy i zapisać jako panoramę, potem wyświetlić ja w RM ACE, potem poustawiać eventy (i tu nie wiem czy części z tile B-E są wyświetlane - bo normalnie nie są, więc jakby nie były to musisz jeszcze jeśli chcesz uzupełnić mapping zdarzeniem skleić charseta), po czym wywalić panoramę. A jak będziesz chciał coś poprawić - to czytaj od początku XD.

Więc dzięki, ale raczej nie skorzystam.

O wiele lepsza jest opcja przeniesienia game.exe i rgss3 do RMXP - chociaż i tu jest problem z mapami, jest kilka skryptów (6?), ale albo tnie jak nic, albo ma błędy w wyświetlaniu.

Oczywiście że mogę używać panoram - o jaki ja głupi - szkoda tylko że gra będzie tyle warzyła, ze każdego odstraszy - już w 2k3 był to problem, tu dodając 4 razy większe grafiki to będzie dopiero problem - ale ogólnie dzięki za radę, wiesz nie wpadł bym na to...

Tak jak pisał GameBoy - można rozwalić autotiles na pojedyncze tilesy i korzystać z nich z normalnych tilesów - szkoda że ich jest tylko 128 (tak, mniej niż w 2k/3, o 95 nie wspominając). A na pełny autotiles potrzebujesz uwaga 47!!! tilesów - czyli zmieszczą ci się dwa - a w RMXP było ich 7 (o 2k/3 nie wspominając) - krok w tył XD

No tak stara sprytna sztuczka na wodę - podmiana grafiki - to może w sumie zadziałać. Co do ciemniejszej wody nie zrozumiałeś, pewno dlatego, ze nie wiesz w jaki sposób jest ona rysowana w 2k/3.

No takiej zmiany tilesa w 2k3 nie ma - ale co ty w ogóle wiesz - toć to jest do obejścia dla myślących ludzi XD Nie wiesz o tym?

W XP i 2k/3 ludzie nie robią ścian autotilesami bo jest to po prostu niewygodne. Po za tym autotilesy się przydają do takich rzeczy jak ścieżki, rzeczki itp - do tych co nie mogą być prostą linią jakby z przyłożoną linijką - ze ścianami jest zupełnie odwrotnie.

Co do twarzy - tak jest ta opcja, ale skopana - spróbuj zrobić np wybór postaci na początku gry, tak że zależna od tego będzie grafika twarzy - powodzenia w skrypceniu w ruby/wyświetlaniu obrazków/kopiowaniu tyle razy ile możliwości wyboru KAŻDEJ wiadomości gdzie owa twarz ma się pojawić - w 2k3 była to kwestia jednego typowego zdarzenia, jednej zmiennej i odpowiednim wywoływaniu. Uprościli to - znowu za bardzo.

U mnie wygląda to odwrotnie - "udogodnienia" są ograniczeniami i przedłużają czas robienia świetnych map - bo tak mierne to się tym szybciej robi.

Zresztą tak jak ja i GameBoy myśli około 75% użytkowników RM - to chyba coś znaczy...
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: RPG Maker VX Ace

Post autor: X-Tech »

To co napisałeś to zwyczajny screenshot z mapy. Na to istnieje skrypt do VX Ace.

Gry nie ważą dużo przez panoramy tylko przez muzykę i filmy. Way/Sunset Over Imdahl czy Grave Spirit gry robione na panoramach każda gra waży kilka mb, a jeśli więcej to wina muzyki/dźwieków.

Ludzie obecnie wrzucają w sieć po 100-200mb exeki pomijajac, ze z takim podejsciem przewaznie mozna spodziewac sie syfu (Przez muzykę, dzwieki i wrzucanie do tego calego rtp), a ty się boisz , że twoja gra będzie mieć kilka mb wiecej przez panoramy.

2k3 uwielbiam myślę, że nadal najbardziej, ale podobno ludzie mają problemy z odpalaniem gier na nowych systemach. Owszem to co napisałeś można obejść, ale tylko na potrzeby sprytnego rozwiązania w kilku miejscach - co na swój sposób jest lepsze i zaskakujace dla gracza - jednak gdy chcę zrobić np: rozwalanie czego popadnie na każdej mapie na każdym tile to przyda się vx ace.


Wiem o co tobie chodzi z czarną wodą w 2k3 - ale przecież dało się będzie narysować tego rodzaju wodę, której kanty będą fragmentami koloru wody jasnej.
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: RPG Maker VX Ace

Post autor: Dragon Kamillo »

W 2k3 panorama z mapy 100x100 waży około 1 MB - teraz robisz otwarty świat 100 map i to jeszcze w ACE, więc waga większa - no dajmy że te 100-200 MB zejdzie - to mało?

X-Tech to nie jest zrzut z mapy - w samym zrzucie nie masz blokowania i priorytetów, a ten skrypt ci to daje (priorytety są najlepsze w RMXP - w ACE to tez skopali). Przeczytaj uważnie to co napisałem - a dojdziesz, że kazałem usunąć tą panoramę.
Zablokowany