Jak powinna wyglądać wasza "wymarzona" gra z rpgmakera ?

Wydarzenia, komentarze, pomysły... Wszelkie dyskusje związane z RM.

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Jak powinna wyglądać wasza "wymarzona" gra z rpgmakera ?

Post autor: X-Tech »

Dla mnie:


*Dużo się dzieje i brak monotonii gry w każdej chwili rozgrywki

*Postaci, które totalnie przyciągają do siebie/przekonują i ich los mnie obchodzi - nieważne ile gadają - po prostu mają być z sensem i mnie przekonywać

*Fabuła, która na każdym kroku zmienia zwrot wydarzeń i powoduje szybsze bicie serducha - przede wszystkim nietypowe pomysły. Może być prosto, ale sztuka to właśnie umieć wywołać emocje - tego oczekuje.


*Jeśli są walki to - na taktycznej mechanice, w której liczy się pomysłowość i wyobraźnia do zwyciężania pojedynków-jeśli nawet korzystać z podstawowego systemu walki, który ma gigantyczne możliwości i ma genialny potencjał to używać go z głową, aby każdy pojedynek dawał dużo opcji i emocji - wymyślić własne rozwiązania na każdy kolejny pojedynek i ogólną mechanikę/przeciwnikow/efekty dzialania skilli/same spotkania z wrogami itd. Jeśli ABS to wymagam tego samego j.w.
Ogólnie cała część rozgrywki związana z walką powinna być mega taktyczna/ekonomiczna i strategiczna nie tylko w walkach ale już przed nimi.


*Ogromna ilość możliwości modyfikacji bojowej bohatera (sporo różnego rodzaju przedmiotów, które zmieniają możliwości w walce i w samej grze - najważniejsze jest nie tyle ilość co samo ich zróżnicowanie w działaniu

*Przemyślana baza danych (przedmioty) aby trzymała klimat z resztą (nazwy i opisy powinny mieć sens - powinny byc własne i miec wlasny klimat)

*Wartościowe przedmioty - to znaczy każdy pełni jakąś rolę i się różni od pozostałych drastycznie

*Własny styl budowania map może nawet olewać tutoriale na stronach o rpgmaker - ważne żeby zachować spójność i klimat własnej gry

*Bardzo rozbudowana eksploracja - Dużo lokacji pobocznych, w których można zdobyć wiele przydatnych rzeczy po drodze, które wcale nie muszą być konieczne, by iść dalej i na odwrót, ale samo ich posiadanie daje dużo frajdy i sporo nowych opcji. Te lokacje powinny być raczej czymś naturalnie istniejącym, a nie drogą wytyczoną jako quest.


*Ogólnie klimat. Nieważne jak zrobiona gra - ważne żeby wszystko było w niej spójne klimat jest najważniejszy a czyni go spójność - da się go uzyskać na RTP nawet dopasowując wszystkie pomysły do grafiki, a nie na odwrót

*Pomysłowość - zaskakiwanie grą dosłownie co chwila.
Awatar użytkownika
McLaren
Posty: 858
Rejestracja: 19 mar 2013, 10:31

Re: Jak powinna wyglądać wasza "wymarzona" gra z rpgmakera ?

Post autor: McLaren »

Podoba mi się temat ;)

Jak powinna wyglądać moja gra?
-Trudno mi powiedzieć X-Tech wypisałeś prawie wszystko... ale myślę ,że zależy mi na grafice w mojej grze jak pewnie sami dobrze wiecie... poza grafiką na równi stawiam fabułę i oryginalność:):)
Awatar użytkownika
Adrap

GF2020 - Dema (miejsce 3); GF2019 - Pełne Wersje (miejsce 3) Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 3)(miejsce 3); GF2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo); KC I (miejsce 2); KC II (miejsce 3); TASC 4 (miejsce 2)(miejsce 3)
Posty: 815
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie

Re: Jak powinna wyglądać wasza "wymarzona" gra z rpgmakera ?

Post autor: Adrap »

@Dużo ukrytych lokacji
@Legendy czyli czytach o czymś w bibliotece i na pustkowiu znajdujesz piramidę z mnóstwem zagadek, a następnie losowy loot z boss'a
@Legendarny ekwipunek
@Otwarty świat
@Niebanalna fabuła (Częste zwroty akcji takie jak w PW)
@System walki nieważne ważne żeby był z boku
@Interaktywność
@Eksploracja
@Misje poboczne (nie dużo, ale wymagające użycia głowy)
@Grafika spójna i logiczna
@Wyraziste postaci
@Koniec z mocnym pie*@#$ tak żeby się zapamiętało grę
@Gatunek Fantasy-Średnowiecze, aby było dużo magii (wróżki, chodzące drzewa, kraj gadających psów)
@Wyobraźnia czyli to co się nam czai z tyłu w głowie
@Minigry
@Różne systemy i urozmaicenia rozgrywki
@Różnorodny świat (Pustynia, Las, Bagno Jaskinie, Góry, Pustkowia itp.)
Dużo tego ale ideał to ideał ma być.
Wydane:
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy

Współautor gry: Amarok
(W produkcji)
Awatar użytkownika
Necromo
Posty: 276
Rejestracja: 28 cze 2013, 21:58
Lokalizacja: Gniezno

Re: Jak powinna wyglądać wasza "wymarzona" gra z rpgmakera ?

Post autor: Necromo »

To wszystko zależy od tego, czy mówimy o wymarzonej grze, w którą chcielibyśmy pograć, czy o takiej, którą chcielibyśmy samemu stworzyć.

Jeżeli chodzi o tą pierwszą, to ważne by było przede wszystkim to, żeby to była gra tworzona głównie dla siebie, dopiero później dla innych. O wiele lepiej gra się mi w gry, w których to RPG Maker jest sposobem na opisanie historii, niż w gry, które są pretekstem do tworzenia czegoś w Makerze. Poza tym gra musi być wiarygodna. Strasznie mnie wkurza, jeżeli chcemy np. się zemścić na bandycie, ale najpierw musimy pomóc mieszkańcom wioski, w której żyjemy. Albo jesteśmy płatnym mordercą albo innym antybohaterem, ale mimo to wszyscy nas lubią i my chętnie wykonujemy jakieś bezinteresowne prace dla zupełnie obcych ludzi. Denerwuje mnie też, jeżeli ktoś próbuje przenieść komercyjne gry 3d do RPG Makera. Na koniec gra musi być grywalna i zrobiona starannie.

Jeżeli chodzi o wymarzoną grę, którą ja chciałbym stworzyć, to przede wszystkim chciałbym, żeby wyszła tak, jakbym chciał oraz żeby spodobała się też innym.
Jeśli komentarze nie mają wartości to ich wartość jest niska. - X Tech
Ja jestem kulturalny człowiek, jeszcze nigdy nikogo nie ukradłem. - EnterVPL
Odporność na stan: Śmierć. Usunąłem to, a umieranie stało się takie proste. - EnterVPL
Życie zabija, studia to katalizator.
Obrazek
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: Jak powinna wyglądać wasza "wymarzona" gra z rpgmakera ?

Post autor: X-Tech »

Wow świetne argumenty.

Zgadzam się z tobą szczególnie Necromo. Historia powinna napędzać rozgrywkę. Cel powinien być priorytetem. INNE poboczne zadania, a nawet fabularne nie powinny blokować możliwości jego zrealizowania, bo to faktycznie niszczy sens fabuły i historia staje się po prostu głupia. Również wolę zmiany i zwroty akcji zamiast przedłużania drogi do osiągnięcia celu w bezsensowny sposób.
Zdecydowanie się zgadzam, że to fabuła powinna napędzać sens tego co się kolejno dzieje w grze.
Awatar użytkownika
McLaren
Posty: 858
Rejestracja: 19 mar 2013, 10:31

Re: Jak powinna wyglądać wasza "wymarzona" gra z rpgmakera ?

Post autor: McLaren »

Denerwuje mnie też, jeżeli ktoś próbuje przenieść komercyjne gry 3d do RPG Makera. Na koniec gra musi być grywalna i zrobiona starannie. Necromo.
Zgadzam się z tym.
BH Daimaouji
Posty: 509
Rejestracja: 19 gru 2012, 20:09

Re: Jak powinna wyglądać wasza "wymarzona" gra z rpgmakera ?

Post autor: BH Daimaouji »

Jako że ściągnełem RPG Makera 2000 tylko po to aby robić w nim gry o DB (ale z crossoverami :3), oto moje propozycje:

-Dobra sceneria walk (wygrywamy, pokonujemy wroga, przegrywamy wróg sie cieszy, ale daruje nam życie)
-Trunks special, Bardock special, Movie 1 saga, Dragon Ball saga, Saiyan saga, Freeza saga (mogą zawierać postacie poza tych sag)
-Brak tych samych postaci w kółko (po cholere z Goku! Dawać nam Bardocka czy Pan albo Tenshinhana)
-Dobre mapy
-Historie poza mange i anime (np. Weird mission)
-Brak potrzeby instalowania RTP
-Nie dawać SSJ5 i zwyż
-Średni poziom trudności
-Gorące babki :3
-Przeklinanie
-Nie używać systemu walki z serii Legacy of Goku (serio, nie wiem co ludzie widzą w nim)
-Dobre animacje walki
-McDonalds :3

A postacie grywalne? No takie
Spoiler:
Ostatnio zmieniony 21 sie 2014, 19:50 przez BH Daimaouji, łącznie zmieniany 4 razy.
Moje aktualne gry DB zrobione w RPG Makerze:

DBZ Saiyans' Rebellion +16
Damian's Adventures +7
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: Jak powinna wyglądać wasza "wymarzona" gra z rpgmakera ?

Post autor: X-Tech »

Skoro was te 3-d w rmie denerwują musieliście uświadczyć crapu, który was odrzucił.
Jakieś przykłady może tych gier 3-d, które was denerwują przenoszone do rpgmakera ?
Nie można napisać - ogólnie, bo wcześniej musieliście doświadczyć gier, które was odrzuciły, aby to stwierdzić. Chodzi o przenoszenie dosłownie gier o tytułach jak komercyjne czy elementów z nich ? Trudno zgadywać bez przykładów.

...
Awatar użytkownika
ŻbiXs

Golden Forki Special - Dema (zwycięstwo)
Posty: 319
Rejestracja: 19 lis 2007, 11:37
Lokalizacja: Totu-totam

Re: Jak powinna wyglądać wasza "wymarzona" gra z rpgmakera ?

Post autor: ŻbiXs »

Łoł, Ładne wymogi sobie przez lata grania wyrobiliście.
:shock:

Myślę, że coś intuicyjnego w sterowaniu, bez poważnych bugów, bez trzymania za rękę ale i bez miażdżenia slalomem poziomu trudności, z klimatyczną muzyczką i dźwiękami, czytelną grafiką, semi-otwartym światem, interesującymi lokacjami, wielowątkowymi dialogami, klarownym rozwojem bohaterów i otoczenia, w pełni użytecznym arsenałem przedmiotów, a do tego niewielkie rozmiarowo... było by dobrym startem.

@X-Tech:
Hmmm, ja kojarzę sprzed lat jakąś gierkę z renderami 3D potworów bodajże z Gothica jako monsterami w standardowym CBSie RMa 2k/2k3. Nie wyglądało to najlepiej.
Ten wysyp Witcherów jakiś czas temu też nie prezentował się ciekawie.
Ostatnio zmieniony 20 sie 2014, 18:25 przez ŻbiXs, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Necromo
Posty: 276
Rejestracja: 28 cze 2013, 21:58
Lokalizacja: Gniezno

Re: Jak powinna wyglądać wasza "wymarzona" gra z rpgmakera ?

Post autor: Necromo »

Nie chodzi mi o samo to, że ktoś lubi jakąś grę i zawiera w grze jakieś elementy (minigierki albo jakieś rozwiązania techniczne), tylko jeżeli mamy tych samych wrogów, co w grze, bohaterowie są niemal identyczni, mamy podobne (lub, o zgrozo, takie same) lokacje jak w oryginale. Poza tym główny wątek jest identyczny (najlepiej o ratowaniu świata, ew. księżniczki albo o powstrzymaniu wojny/sekty). Obowiązkowa jest też muzyka z oryginalnej gry. A potem autor mówi, że ta gra to co innego i nie nazywa tego wersją oryginału na RM-a (co nie byłoby wcale takie złe), tylko daje temu swoją nazwę i twierdzi, że to jego dzieło. Wiem, że trochę to pogmatwane, ale mam nadzieję, że ktoś zrozumie. :-)
Jeśli komentarze nie mają wartości to ich wartość jest niska. - X Tech
Ja jestem kulturalny człowiek, jeszcze nigdy nikogo nie ukradłem. - EnterVPL
Odporność na stan: Śmierć. Usunąłem to, a umieranie stało się takie proste. - EnterVPL
Życie zabija, studia to katalizator.
Obrazek
Awatar użytkownika
McLaren
Posty: 858
Rejestracja: 19 mar 2013, 10:31

Re: Jak powinna wyglądać wasza "wymarzona" gra z rpgmakera ?

Post autor: McLaren »

Np to ;The Witcher 2012; po minucie grania wyłączyłem tą grę.
Co myślicie o tej grze?
Awatar użytkownika
Adrap

GF2020 - Dema (miejsce 3); GF2019 - Pełne Wersje (miejsce 3) Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 3)(miejsce 3); GF2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo); KC I (miejsce 2); KC II (miejsce 3); TASC 4 (miejsce 2)(miejsce 3)
Posty: 815
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie

Re: Jak powinna wyglądać wasza "wymarzona" gra z rpgmakera ?

Post autor: Adrap »

Nie była taka najgorsza...
Ale błędów trochę było np. dziwne zmiany scenerii i przede wszystkim żeby przejść trzeba było w określony sposób wykonywać zadania były źle poustawiane przełączniki.
Ale brawo dla twórcy za możliwość za pomocą zachowania rasy ludzi albo elfów i dodaniu kilka endów. Scena z odbijaniem Jaskra była spox.

Temat: Jak powinna wyglądać wasza "wymarzona" gra z rpgmakera?
Wydane:
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy

Współautor gry: Amarok
(W produkcji)
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1770
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: Jak powinna wyglądać wasza "wymarzona" gra z rpgmakera ?

Post autor: GameBoy »

Powinna wyglądać jak kobieta. =)
Być naturalna, z własnym stylem i mieć to coś. =)
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: Jak powinna wyglądać wasza "wymarzona" gra z rpgmakera ?

Post autor: X-Tech »

@Żbix - Czyli tutaj zawiniło wykonanie CHYBA głównie.

@Necromo - Czyli chodzi o kopiowanie całych fragmentów gier, a nawet całej treści komercyjnych zmieniając szczegóły udając, że to coś nowego np: tylko imiona, aby to wcisnąć graczom tak aby myśleli przypadkiem, że grają w coś oryginalnego na poziomie oryginału. Faktycznie podły występek, który zwykle wiąże się z nieudolnym kalkowaniem, które nie działa.

@GB: O kobieta. Git. Wymienisz jakieś przykłady gier zbliżone do tego porównania ? Dopasuj choć kawałki kobiety do różnych elementów z różnych gier, aby zrobić kompletne puzzle by móc jakoś sobie to wyobrazić jako całość.


@dół: nie od tego jest ten temat. Pisz jeśli już na temat.
Ostatnio zmieniony 21 sie 2014, 16:39 przez X-Tech, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
McLaren
Posty: 858
Rejestracja: 19 mar 2013, 10:31

Re: Jak powinna wyglądać wasza "wymarzona" gra z rpgmakera ?

Post autor: McLaren »

Myślę ,że powinnyśmy zacząć robić gry a nie debatować jakie mają być itp.
Zablokowany