Jak powinna wyglądać wasza "wymarzona" gra z rpgmakera ?
Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo
- X-Tech
- Posty: 3268
- Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Jak powinna wyglądać wasza "wymarzona" gra z rpgmakera ?
Dla mnie:
*Dużo się dzieje i brak monotonii gry w każdej chwili rozgrywki
*Postaci, które totalnie przyciągają do siebie/przekonują i ich los mnie obchodzi - nieważne ile gadają - po prostu mają być z sensem i mnie przekonywać
*Fabuła, która na każdym kroku zmienia zwrot wydarzeń i powoduje szybsze bicie serducha - przede wszystkim nietypowe pomysły. Może być prosto, ale sztuka to właśnie umieć wywołać emocje - tego oczekuje.
*Jeśli są walki to - na taktycznej mechanice, w której liczy się pomysłowość i wyobraźnia do zwyciężania pojedynków-jeśli nawet korzystać z podstawowego systemu walki, który ma gigantyczne możliwości i ma genialny potencjał to używać go z głową, aby każdy pojedynek dawał dużo opcji i emocji - wymyślić własne rozwiązania na każdy kolejny pojedynek i ogólną mechanikę/przeciwnikow/efekty dzialania skilli/same spotkania z wrogami itd. Jeśli ABS to wymagam tego samego j.w.
Ogólnie cała część rozgrywki związana z walką powinna być mega taktyczna/ekonomiczna i strategiczna nie tylko w walkach ale już przed nimi.
*Ogromna ilość możliwości modyfikacji bojowej bohatera (sporo różnego rodzaju przedmiotów, które zmieniają możliwości w walce i w samej grze - najważniejsze jest nie tyle ilość co samo ich zróżnicowanie w działaniu
*Przemyślana baza danych (przedmioty) aby trzymała klimat z resztą (nazwy i opisy powinny mieć sens - powinny byc własne i miec wlasny klimat)
*Wartościowe przedmioty - to znaczy każdy pełni jakąś rolę i się różni od pozostałych drastycznie
*Własny styl budowania map może nawet olewać tutoriale na stronach o rpgmaker - ważne żeby zachować spójność i klimat własnej gry
*Bardzo rozbudowana eksploracja - Dużo lokacji pobocznych, w których można zdobyć wiele przydatnych rzeczy po drodze, które wcale nie muszą być konieczne, by iść dalej i na odwrót, ale samo ich posiadanie daje dużo frajdy i sporo nowych opcji. Te lokacje powinny być raczej czymś naturalnie istniejącym, a nie drogą wytyczoną jako quest.
*Ogólnie klimat. Nieważne jak zrobiona gra - ważne żeby wszystko było w niej spójne klimat jest najważniejszy a czyni go spójność - da się go uzyskać na RTP nawet dopasowując wszystkie pomysły do grafiki, a nie na odwrót
*Pomysłowość - zaskakiwanie grą dosłownie co chwila.
*Dużo się dzieje i brak monotonii gry w każdej chwili rozgrywki
*Postaci, które totalnie przyciągają do siebie/przekonują i ich los mnie obchodzi - nieważne ile gadają - po prostu mają być z sensem i mnie przekonywać
*Fabuła, która na każdym kroku zmienia zwrot wydarzeń i powoduje szybsze bicie serducha - przede wszystkim nietypowe pomysły. Może być prosto, ale sztuka to właśnie umieć wywołać emocje - tego oczekuje.
*Jeśli są walki to - na taktycznej mechanice, w której liczy się pomysłowość i wyobraźnia do zwyciężania pojedynków-jeśli nawet korzystać z podstawowego systemu walki, który ma gigantyczne możliwości i ma genialny potencjał to używać go z głową, aby każdy pojedynek dawał dużo opcji i emocji - wymyślić własne rozwiązania na każdy kolejny pojedynek i ogólną mechanikę/przeciwnikow/efekty dzialania skilli/same spotkania z wrogami itd. Jeśli ABS to wymagam tego samego j.w.
Ogólnie cała część rozgrywki związana z walką powinna być mega taktyczna/ekonomiczna i strategiczna nie tylko w walkach ale już przed nimi.
*Ogromna ilość możliwości modyfikacji bojowej bohatera (sporo różnego rodzaju przedmiotów, które zmieniają możliwości w walce i w samej grze - najważniejsze jest nie tyle ilość co samo ich zróżnicowanie w działaniu
*Przemyślana baza danych (przedmioty) aby trzymała klimat z resztą (nazwy i opisy powinny mieć sens - powinny byc własne i miec wlasny klimat)
*Wartościowe przedmioty - to znaczy każdy pełni jakąś rolę i się różni od pozostałych drastycznie
*Własny styl budowania map może nawet olewać tutoriale na stronach o rpgmaker - ważne żeby zachować spójność i klimat własnej gry
*Bardzo rozbudowana eksploracja - Dużo lokacji pobocznych, w których można zdobyć wiele przydatnych rzeczy po drodze, które wcale nie muszą być konieczne, by iść dalej i na odwrót, ale samo ich posiadanie daje dużo frajdy i sporo nowych opcji. Te lokacje powinny być raczej czymś naturalnie istniejącym, a nie drogą wytyczoną jako quest.
*Ogólnie klimat. Nieważne jak zrobiona gra - ważne żeby wszystko było w niej spójne klimat jest najważniejszy a czyni go spójność - da się go uzyskać na RTP nawet dopasowując wszystkie pomysły do grafiki, a nie na odwrót
*Pomysłowość - zaskakiwanie grą dosłownie co chwila.
- McLaren
- Posty: 858
- Rejestracja: 19 mar 2013, 10:31
Re: Jak powinna wyglądać wasza "wymarzona" gra z rpgmakera ?
Podoba mi się temat ;)
Jak powinna wyglądać moja gra?
-Trudno mi powiedzieć X-Tech wypisałeś prawie wszystko... ale myślę ,że zależy mi na grafice w mojej grze jak pewnie sami dobrze wiecie... poza grafiką na równi stawiam fabułę i oryginalność:):)
Jak powinna wyglądać moja gra?
-Trudno mi powiedzieć X-Tech wypisałeś prawie wszystko... ale myślę ,że zależy mi na grafice w mojej grze jak pewnie sami dobrze wiecie... poza grafiką na równi stawiam fabułę i oryginalność:):)
- Adrap
- Posty: 815
- Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
- Lokalizacja: Kurpsie
Re: Jak powinna wyglądać wasza "wymarzona" gra z rpgmakera ?
@Dużo ukrytych lokacji
@Legendy czyli czytach o czymś w bibliotece i na pustkowiu znajdujesz piramidę z mnóstwem zagadek, a następnie losowy loot z boss'a
@Legendarny ekwipunek
@Otwarty świat
@Niebanalna fabuła (Częste zwroty akcji takie jak w PW)
@System walki nieważne ważne żeby był z boku
@Interaktywność
@Eksploracja
@Misje poboczne (nie dużo, ale wymagające użycia głowy)
@Grafika spójna i logiczna
@Wyraziste postaci
@Koniec z mocnym pie*@#$ tak żeby się zapamiętało grę
@Gatunek Fantasy-Średnowiecze, aby było dużo magii (wróżki, chodzące drzewa, kraj gadających psów)
@Wyobraźnia czyli to co się nam czai z tyłu w głowie
@Minigry
@Różne systemy i urozmaicenia rozgrywki
@Różnorodny świat (Pustynia, Las, Bagno Jaskinie, Góry, Pustkowia itp.)
Dużo tego ale ideał to ideał ma być.
@Legendy czyli czytach o czymś w bibliotece i na pustkowiu znajdujesz piramidę z mnóstwem zagadek, a następnie losowy loot z boss'a
@Legendarny ekwipunek
@Otwarty świat
@Niebanalna fabuła (Częste zwroty akcji takie jak w PW)
@System walki nieważne ważne żeby był z boku
@Interaktywność
@Eksploracja
@Misje poboczne (nie dużo, ale wymagające użycia głowy)
@Grafika spójna i logiczna
@Wyraziste postaci
@Koniec z mocnym pie*@#$ tak żeby się zapamiętało grę
@Gatunek Fantasy-Średnowiecze, aby było dużo magii (wróżki, chodzące drzewa, kraj gadających psów)
@Wyobraźnia czyli to co się nam czai z tyłu w głowie
@Minigry
@Różne systemy i urozmaicenia rozgrywki
@Różnorodny świat (Pustynia, Las, Bagno Jaskinie, Góry, Pustkowia itp.)
Dużo tego ale ideał to ideał ma być.
Wydane:
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy
Współautor gry: Amarok (W produkcji)
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy
Współautor gry: Amarok (W produkcji)
- Necromo
- Posty: 276
- Rejestracja: 28 cze 2013, 21:58
- Lokalizacja: Gniezno
Re: Jak powinna wyglądać wasza "wymarzona" gra z rpgmakera ?
To wszystko zależy od tego, czy mówimy o wymarzonej grze, w którą chcielibyśmy pograć, czy o takiej, którą chcielibyśmy samemu stworzyć.
Jeżeli chodzi o tą pierwszą, to ważne by było przede wszystkim to, żeby to była gra tworzona głównie dla siebie, dopiero później dla innych. O wiele lepiej gra się mi w gry, w których to RPG Maker jest sposobem na opisanie historii, niż w gry, które są pretekstem do tworzenia czegoś w Makerze. Poza tym gra musi być wiarygodna. Strasznie mnie wkurza, jeżeli chcemy np. się zemścić na bandycie, ale najpierw musimy pomóc mieszkańcom wioski, w której żyjemy. Albo jesteśmy płatnym mordercą albo innym antybohaterem, ale mimo to wszyscy nas lubią i my chętnie wykonujemy jakieś bezinteresowne prace dla zupełnie obcych ludzi. Denerwuje mnie też, jeżeli ktoś próbuje przenieść komercyjne gry 3d do RPG Makera. Na koniec gra musi być grywalna i zrobiona starannie.
Jeżeli chodzi o wymarzoną grę, którą ja chciałbym stworzyć, to przede wszystkim chciałbym, żeby wyszła tak, jakbym chciał oraz żeby spodobała się też innym.
Jeżeli chodzi o tą pierwszą, to ważne by było przede wszystkim to, żeby to była gra tworzona głównie dla siebie, dopiero później dla innych. O wiele lepiej gra się mi w gry, w których to RPG Maker jest sposobem na opisanie historii, niż w gry, które są pretekstem do tworzenia czegoś w Makerze. Poza tym gra musi być wiarygodna. Strasznie mnie wkurza, jeżeli chcemy np. się zemścić na bandycie, ale najpierw musimy pomóc mieszkańcom wioski, w której żyjemy. Albo jesteśmy płatnym mordercą albo innym antybohaterem, ale mimo to wszyscy nas lubią i my chętnie wykonujemy jakieś bezinteresowne prace dla zupełnie obcych ludzi. Denerwuje mnie też, jeżeli ktoś próbuje przenieść komercyjne gry 3d do RPG Makera. Na koniec gra musi być grywalna i zrobiona starannie.
Jeżeli chodzi o wymarzoną grę, którą ja chciałbym stworzyć, to przede wszystkim chciałbym, żeby wyszła tak, jakbym chciał oraz żeby spodobała się też innym.
- X-Tech
- Posty: 3268
- Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Re: Jak powinna wyglądać wasza "wymarzona" gra z rpgmakera ?
Wow świetne argumenty.
Zgadzam się z tobą szczególnie Necromo. Historia powinna napędzać rozgrywkę. Cel powinien być priorytetem. INNE poboczne zadania, a nawet fabularne nie powinny blokować możliwości jego zrealizowania, bo to faktycznie niszczy sens fabuły i historia staje się po prostu głupia. Również wolę zmiany i zwroty akcji zamiast przedłużania drogi do osiągnięcia celu w bezsensowny sposób.
Zdecydowanie się zgadzam, że to fabuła powinna napędzać sens tego co się kolejno dzieje w grze.
Zgadzam się z tobą szczególnie Necromo. Historia powinna napędzać rozgrywkę. Cel powinien być priorytetem. INNE poboczne zadania, a nawet fabularne nie powinny blokować możliwości jego zrealizowania, bo to faktycznie niszczy sens fabuły i historia staje się po prostu głupia. Również wolę zmiany i zwroty akcji zamiast przedłużania drogi do osiągnięcia celu w bezsensowny sposób.
Zdecydowanie się zgadzam, że to fabuła powinna napędzać sens tego co się kolejno dzieje w grze.
- McLaren
- Posty: 858
- Rejestracja: 19 mar 2013, 10:31
Re: Jak powinna wyglądać wasza "wymarzona" gra z rpgmakera ?
Zgadzam się z tym.Denerwuje mnie też, jeżeli ktoś próbuje przenieść komercyjne gry 3d do RPG Makera. Na koniec gra musi być grywalna i zrobiona starannie. Necromo.
-
- Posty: 509
- Rejestracja: 19 gru 2012, 20:09
Re: Jak powinna wyglądać wasza "wymarzona" gra z rpgmakera ?
Jako że ściągnełem RPG Makera 2000 tylko po to aby robić w nim gry o DB (ale z crossoverami :3), oto moje propozycje:
-Dobra sceneria walk (wygrywamy, pokonujemy wroga, przegrywamy wróg sie cieszy, ale daruje nam życie)
-Trunks special, Bardock special, Movie 1 saga, Dragon Ball saga, Saiyan saga, Freeza saga (mogą zawierać postacie poza tych sag)
-Brak tych samych postaci w kółko (po cholere z Goku! Dawać nam Bardocka czy Pan albo Tenshinhana)
-Dobre mapy
-Historie poza mange i anime (np. Weird mission)
-Brak potrzeby instalowania RTP
-Nie dawać SSJ5 i zwyż
-Średni poziom trudności
-Gorące babki :3
-Przeklinanie
-Nie używać systemu walki z serii Legacy of Goku (serio, nie wiem co ludzie widzą w nim)
-Dobre animacje walki
-McDonalds :3
A postacie grywalne? No takie
-Dobra sceneria walk (wygrywamy, pokonujemy wroga, przegrywamy wróg sie cieszy, ale daruje nam życie)
-Trunks special, Bardock special, Movie 1 saga, Dragon Ball saga, Saiyan saga, Freeza saga (mogą zawierać postacie poza tych sag)
-Brak tych samych postaci w kółko (po cholere z Goku! Dawać nam Bardocka czy Pan albo Tenshinhana)
-Dobre mapy
-Historie poza mange i anime (np. Weird mission)
-Brak potrzeby instalowania RTP
-Nie dawać SSJ5 i zwyż
-Średni poziom trudności
-Gorące babki :3
-Przeklinanie
-Nie używać systemu walki z serii Legacy of Goku (serio, nie wiem co ludzie widzą w nim)
-Dobre animacje walki
-McDonalds :3
A postacie grywalne? No takie
Spoiler:
Ostatnio zmieniony 21 sie 2014, 19:50 przez BH Daimaouji, łącznie zmieniany 4 razy.
Moje aktualne gry DB zrobione w RPG Makerze:
DBZ Saiyans' Rebellion +16
Damian's Adventures +7
DBZ Saiyans' Rebellion +16
Damian's Adventures +7
- X-Tech
- Posty: 3268
- Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Re: Jak powinna wyglądać wasza "wymarzona" gra z rpgmakera ?
Skoro was te 3-d w rmie denerwują musieliście uświadczyć crapu, który was odrzucił.
Jakieś przykłady może tych gier 3-d, które was denerwują przenoszone do rpgmakera ?
Nie można napisać - ogólnie, bo wcześniej musieliście doświadczyć gier, które was odrzuciły, aby to stwierdzić. Chodzi o przenoszenie dosłownie gier o tytułach jak komercyjne czy elementów z nich ? Trudno zgadywać bez przykładów.
...
Jakieś przykłady może tych gier 3-d, które was denerwują przenoszone do rpgmakera ?
Nie można napisać - ogólnie, bo wcześniej musieliście doświadczyć gier, które was odrzuciły, aby to stwierdzić. Chodzi o przenoszenie dosłownie gier o tytułach jak komercyjne czy elementów z nich ? Trudno zgadywać bez przykładów.
...
- ŻbiXs
- Posty: 319
- Rejestracja: 19 lis 2007, 11:37
- Lokalizacja: Totu-totam
Re: Jak powinna wyglądać wasza "wymarzona" gra z rpgmakera ?
Łoł, Ładne wymogi sobie przez lata grania wyrobiliście.
Myślę, że coś intuicyjnego w sterowaniu, bez poważnych bugów, bez trzymania za rękę ale i bez miażdżenia slalomem poziomu trudności, z klimatyczną muzyczką i dźwiękami, czytelną grafiką, semi-otwartym światem, interesującymi lokacjami, wielowątkowymi dialogami, klarownym rozwojem bohaterów i otoczenia, w pełni użytecznym arsenałem przedmiotów, a do tego niewielkie rozmiarowo... było by dobrym startem.
@X-Tech:
Hmmm, ja kojarzę sprzed lat jakąś gierkę z renderami 3D potworów bodajże z Gothica jako monsterami w standardowym CBSie RMa 2k/2k3. Nie wyglądało to najlepiej.
Ten wysyp Witcherów jakiś czas temu też nie prezentował się ciekawie.
Myślę, że coś intuicyjnego w sterowaniu, bez poważnych bugów, bez trzymania za rękę ale i bez miażdżenia slalomem poziomu trudności, z klimatyczną muzyczką i dźwiękami, czytelną grafiką, semi-otwartym światem, interesującymi lokacjami, wielowątkowymi dialogami, klarownym rozwojem bohaterów i otoczenia, w pełni użytecznym arsenałem przedmiotów, a do tego niewielkie rozmiarowo... było by dobrym startem.
@X-Tech:
Hmmm, ja kojarzę sprzed lat jakąś gierkę z renderami 3D potworów bodajże z Gothica jako monsterami w standardowym CBSie RMa 2k/2k3. Nie wyglądało to najlepiej.
Ten wysyp Witcherów jakiś czas temu też nie prezentował się ciekawie.
Ostatnio zmieniony 20 sie 2014, 18:25 przez ŻbiXs, łącznie zmieniany 1 raz.
- Necromo
- Posty: 276
- Rejestracja: 28 cze 2013, 21:58
- Lokalizacja: Gniezno
Re: Jak powinna wyglądać wasza "wymarzona" gra z rpgmakera ?
Nie chodzi mi o samo to, że ktoś lubi jakąś grę i zawiera w grze jakieś elementy (minigierki albo jakieś rozwiązania techniczne), tylko jeżeli mamy tych samych wrogów, co w grze, bohaterowie są niemal identyczni, mamy podobne (lub, o zgrozo, takie same) lokacje jak w oryginale. Poza tym główny wątek jest identyczny (najlepiej o ratowaniu świata, ew. księżniczki albo o powstrzymaniu wojny/sekty). Obowiązkowa jest też muzyka z oryginalnej gry. A potem autor mówi, że ta gra to co innego i nie nazywa tego wersją oryginału na RM-a (co nie byłoby wcale takie złe), tylko daje temu swoją nazwę i twierdzi, że to jego dzieło. Wiem, że trochę to pogmatwane, ale mam nadzieję, że ktoś zrozumie.
- McLaren
- Posty: 858
- Rejestracja: 19 mar 2013, 10:31
Re: Jak powinna wyglądać wasza "wymarzona" gra z rpgmakera ?
Np to ;The Witcher 2012; po minucie grania wyłączyłem tą grę.
Co myślicie o tej grze?
Co myślicie o tej grze?
- Adrap
- Posty: 815
- Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
- Lokalizacja: Kurpsie
Re: Jak powinna wyglądać wasza "wymarzona" gra z rpgmakera ?
Nie była taka najgorsza...
Ale błędów trochę było np. dziwne zmiany scenerii i przede wszystkim żeby przejść trzeba było w określony sposób wykonywać zadania były źle poustawiane przełączniki.
Ale brawo dla twórcy za możliwość za pomocą zachowania rasy ludzi albo elfów i dodaniu kilka endów. Scena z odbijaniem Jaskra była spox.
Ale błędów trochę było np. dziwne zmiany scenerii i przede wszystkim żeby przejść trzeba było w określony sposób wykonywać zadania były źle poustawiane przełączniki.
Ale brawo dla twórcy za możliwość za pomocą zachowania rasy ludzi albo elfów i dodaniu kilka endów. Scena z odbijaniem Jaskra była spox.
Temat: Jak powinna wyglądać wasza "wymarzona" gra z rpgmakera?
Wydane:
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy
Współautor gry: Amarok (W produkcji)
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy
Współautor gry: Amarok (W produkcji)
- GameBoy
- Posty: 1770
- Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
- Lokalizacja: Wieluń
Re: Jak powinna wyglądać wasza "wymarzona" gra z rpgmakera ?
Powinna wyglądać jak kobieta. =)
Być naturalna, z własnym stylem i mieć to coś. =)
Być naturalna, z własnym stylem i mieć to coś. =)
- X-Tech
- Posty: 3268
- Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Re: Jak powinna wyglądać wasza "wymarzona" gra z rpgmakera ?
@Żbix - Czyli tutaj zawiniło wykonanie CHYBA głównie.
@Necromo - Czyli chodzi o kopiowanie całych fragmentów gier, a nawet całej treści komercyjnych zmieniając szczegóły udając, że to coś nowego np: tylko imiona, aby to wcisnąć graczom tak aby myśleli przypadkiem, że grają w coś oryginalnego na poziomie oryginału. Faktycznie podły występek, który zwykle wiąże się z nieudolnym kalkowaniem, które nie działa.
@GB: O kobieta. Git. Wymienisz jakieś przykłady gier zbliżone do tego porównania ? Dopasuj choć kawałki kobiety do różnych elementów z różnych gier, aby zrobić kompletne puzzle by móc jakoś sobie to wyobrazić jako całość.
@dół: nie od tego jest ten temat. Pisz jeśli już na temat.
@Necromo - Czyli chodzi o kopiowanie całych fragmentów gier, a nawet całej treści komercyjnych zmieniając szczegóły udając, że to coś nowego np: tylko imiona, aby to wcisnąć graczom tak aby myśleli przypadkiem, że grają w coś oryginalnego na poziomie oryginału. Faktycznie podły występek, który zwykle wiąże się z nieudolnym kalkowaniem, które nie działa.
@GB: O kobieta. Git. Wymienisz jakieś przykłady gier zbliżone do tego porównania ? Dopasuj choć kawałki kobiety do różnych elementów z różnych gier, aby zrobić kompletne puzzle by móc jakoś sobie to wyobrazić jako całość.
@dół: nie od tego jest ten temat. Pisz jeśli już na temat.
Ostatnio zmieniony 21 sie 2014, 16:39 przez X-Tech, łącznie zmieniany 1 raz.
- McLaren
- Posty: 858
- Rejestracja: 19 mar 2013, 10:31
Re: Jak powinna wyglądać wasza "wymarzona" gra z rpgmakera ?
Myślę ,że powinnyśmy zacząć robić gry a nie debatować jakie mają być itp.