Jak powinna wyglądać wasza "wymarzona" gra z rpgmakera ?
Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 06 sie 2014, 17:47
Re: Jak powinna wyglądać wasza "wymarzona" gra z rpgmakera ?
Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że grałem w kilka rmowych gier i kilka komercyjnych - więc jestem średnio obeznany w tym temacie ( wynika to z tego, że wolę proces twórczy niż konsumpcyjny ), ale zauważyłem, że ludzie tworzący w rmie, zamykają się w pewnej określonej konwencji - przeważnie jest to rpg z klimatem fantasy, gdzie bohater musi uratować księżniczkę której broni smok, itd. itd., motywy bardzo oklepane. Mnie osobiście nużą utarte szlaki, chociaż nie skreślam od razu tytułów gdzie fabuła jest przewidywalna i nużąca, jeżeli zapewniają one przyjemny gameplay.
Dziwię się, że twórcy nie sięgają po bardziej nietypowe inspiracje, nie eksperymentują z nowymi rozwiązaniami - możliwe, że się mylę, nie śledzę sceny na bieżąco.
RPG to nie tylko fantasy, miecze i elfy, RPG to odgrywanie roli, a gracz już chyba dawna przejadł się opowiadaniami osadzonymi w fantastycznym średniowieczu... Myślę, że wyjście z pudła i stworzenie nietypowego rpga gdzie np. wcielamy się w postać detektywa, który wspomaga się narkotykami, by rozwiązać zagadkowe śmierci; pracujemy jako osoba odpowiedzialna za przepływ/ przelot pary w jakieś steampunkowej fabryce, aparatura którą obsługujemy psuje się i nasz bohater doznaje znacznych obrażeń, budzi się jako parowy cyborg i szuka sprawcy całego zajścia.
Inspiracje można czerpać zewsząd, a im ciekawsze pomysły na świat w którym żyje nasz bohater, istniejące tam kodeksy moralne czy rozbudowane charaktery postaci, dodają klimatu.
Ciekawy pomysł podparty przez odpowiednią grafikę i muzykę nada niepowtarzalny klimat całej produkcji.
Nie znam dokładnie możliwości wszystkich makerów, bo dawno się w nich nie bawiłem, a to co wiedziałem - uleciało, więc część z pomysłów które zaproponowałem można rozbić o kant pudełka.
Dziwię się, że twórcy nie sięgają po bardziej nietypowe inspiracje, nie eksperymentują z nowymi rozwiązaniami - możliwe, że się mylę, nie śledzę sceny na bieżąco.
RPG to nie tylko fantasy, miecze i elfy, RPG to odgrywanie roli, a gracz już chyba dawna przejadł się opowiadaniami osadzonymi w fantastycznym średniowieczu... Myślę, że wyjście z pudła i stworzenie nietypowego rpga gdzie np. wcielamy się w postać detektywa, który wspomaga się narkotykami, by rozwiązać zagadkowe śmierci; pracujemy jako osoba odpowiedzialna za przepływ/ przelot pary w jakieś steampunkowej fabryce, aparatura którą obsługujemy psuje się i nasz bohater doznaje znacznych obrażeń, budzi się jako parowy cyborg i szuka sprawcy całego zajścia.
Inspiracje można czerpać zewsząd, a im ciekawsze pomysły na świat w którym żyje nasz bohater, istniejące tam kodeksy moralne czy rozbudowane charaktery postaci, dodają klimatu.
Ciekawy pomysł podparty przez odpowiednią grafikę i muzykę nada niepowtarzalny klimat całej produkcji.
Nie znam dokładnie możliwości wszystkich makerów, bo dawno się w nich nie bawiłem, a to co wiedziałem - uleciało, więc część z pomysłów które zaproponowałem można rozbić o kant pudełka.
- GameBoy
- Posty: 1770
- Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
- Lokalizacja: Wieluń
Re: Jak powinna wyglądać wasza "wymarzona" gra z rpgmakera ?
xdDopasuj choć kawałki kobiety do różnych elementów z różnych gier, aby zrobić kompletne puzzle by móc jakoś sobie to wyobrazić jako całość.
Przykłady gier: Desert Nightmare, Hope od akiego, Divinity Fatum. Dobry klimat, parę nietypowych pomysłów i staranność wykonania. Widać, że są to gry robione z głową i nie na jedno kopyto.
Nie są to oczywiście idealne, wymarzone gry, ale podążają one w dobrym kierunku.
I jeszcze jak wyżej - im dalej od oklepanych schematów (zwłaszcza fantasy, które mimo nieskończonych możliwości jakie oferuje jest bardzo sztywnym gatunkiem =) ) tym lepiej, aczkolwiek oczywiście można zrobić dobrą grę w takich klimatach. Niestety często taka produkcja może przepaść w natłoku innych średniaków.
- Rave
- Posty: 2041
- Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
- Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'
Re: Jak powinna wyglądać wasza "wymarzona" gra z rpgmakera ?
I to jest dobry pomysł. Tego się trzymać.McLaren pisze:Myślę ,że powinnyśmy zacząć robić gry a nie debatować jakie mają być itp.
- X-Tech
- Posty: 3268
- Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Re: Jak powinna wyglądać wasza "wymarzona" gra z rpgmakera ?
@"soul.locust"
Widzisz ja podobnie pojmuje fantasy to powinno być coś innego, nierealnego. Fantazja czyli coś z wyobraźni. Również dała by mi radochę gierka oparta na prawdziwej fantazji - nie powielaniu czegoś co istnieje. Skoro masz do tego dryg to nie trać czasu i działaj. Takie podejście to jedna z dróg do powstania wymarzonej gry w rmie. Często najbanalniejsze pomysły nie raz zaczynane przez trolli w formie zapowiedzi czy projektów które ktoś robił w pół godziny - przy starannym wykonaniu mogłyby zaowocować dobrą gierką i innowacyjną - bo takie podejście do fabuły jest dobre - coś szalonego i spontanicznego.
@Rave: Ten temat jest do pisania jak wygląda nasza wymarzona gra...w rmie.
Żeby zrobić cudo warto poczytać jak wygląda wizja różnych osób i znaleźć złoty środek...
Jeśli się wypowiadacie to piszcie jak wygląda wasza wizja wymarzonej gry w rm...
Widzisz ja podobnie pojmuje fantasy to powinno być coś innego, nierealnego. Fantazja czyli coś z wyobraźni. Również dała by mi radochę gierka oparta na prawdziwej fantazji - nie powielaniu czegoś co istnieje. Skoro masz do tego dryg to nie trać czasu i działaj. Takie podejście to jedna z dróg do powstania wymarzonej gry w rmie. Często najbanalniejsze pomysły nie raz zaczynane przez trolli w formie zapowiedzi czy projektów które ktoś robił w pół godziny - przy starannym wykonaniu mogłyby zaowocować dobrą gierką i innowacyjną - bo takie podejście do fabuły jest dobre - coś szalonego i spontanicznego.
@Rave: Ten temat jest do pisania jak wygląda nasza wymarzona gra...w rmie.
Żeby zrobić cudo warto poczytać jak wygląda wizja różnych osób i znaleźć złoty środek...
Jeśli się wypowiadacie to piszcie jak wygląda wasza wizja wymarzonej gry w rm...
- McLaren
- Posty: 858
- Rejestracja: 19 mar 2013, 10:31
Re: Jak powinna wyglądać wasza "wymarzona" gra z rpgmakera ?
Dzięki Rave ;)
Jeżeli chodzi o to jak powinna wyglądać moja wymarzona gra to powiem krótko i na temat:
-KREW ZDRAJCY Ravenona.
Jeżeli chodzi o to jak powinna wyglądać moja wymarzona gra to powiem krótko i na temat:
-KREW ZDRAJCY Ravenona.
- Marvile
- Posty: 43
- Rejestracja: 29 sie 2014, 08:49
Re: Jak powinna wyglądać wasza "wymarzona" gra z rpgmakera ?
Skrypty, rtp zrobione od podstaw, szybkość/płynność rozgrywki i dla komfortu gry możliwość zapisu w każdym momencie :>
- X-Tech
- Posty: 3268
- Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Re: Jak powinna wyglądać wasza "wymarzona" gra z rpgmakera ?
Zapomniałem dodać: W mojej wymarzonej gierce - gracz nie może martwić się czymś takim jak zapis. W grze nie powinno być w ogóle mowy o opcji zapisu w dowolnej chwili. Gra sama powinna zapisywać w określonych miejscach, a najlepsze byłyby dla mnie savepointy.
Zapis w dowolnej chwili rujnuje jakiekolwiek wyzwanie, które autentycznie można nazwać grą. To prawie jak grać na god mode.
Zapis w dowolnej chwili rujnuje jakiekolwiek wyzwanie, które autentycznie można nazwać grą. To prawie jak grać na god mode.
- Powczan
- Posty: 958
- Rejestracja: 30 gru 2009, 14:39
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Jak powinna wyglądać wasza "wymarzona" gra z rpgmakera ?
W mojej wymarzonej gierce - gracz nie może martwić się czymś takim jak zapis
Właśnie przy savepointach zapis gry jest najbardziej martwiący (zwłaszcza, kiedy są rzadko rozsiane).najlepsze byłyby dla mnie savepointy
A według mnie gra powinna mieć wymuszony autosave, tak jak w Dark Souls chociażby (mowa oczywiście głównie o rpg, ale w innych gierach powinno być to samo). A w wielu grach typu skyrim gracze robią quick save przed jakąś rozmową i potem wczytują grę, żeby wycisnąć od npc jak najlepszą nagrodę za questa, albo powtarzają ją, gdy wybiorą złą opcję dialogową.
Biedroneczki są w kropeczki i to chwalą sobie :)
- Dragon Kamillo
- Posty: 1948
- Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
- Lokalizacja: Poznań/Granowiec
Re: Jak powinna wyglądać wasza "wymarzona" gra z rpgmakera ?
A kto powiedział że savepointy muszą być rzadko rozsiane.
Dobrą opcją jest umożliwić zapis w dowolnej chwili np (mowa o rpg) na mapie świata, albo w miastach, a w normalnych lokacjach z potworkami ustawić w odpowiednich miejscach savepointy.
A wymuszony autosave = całkowity brak zapisu, to tak jakbyś grał cały czas bez przerwy w jakąś grę bez zrobienia ani jednego zapisu, walczysz z ostatnim bossem i przegrywasz - możesz grac od początku. I tak szczerze to na pewno byś już to olał/ zobaczył zakończenie na jułtubie.
Chociaż dobry pomysł to ustawić savepointy na zapisy stałe, a przy wyłączaniu gry dać autosave, który będzie się zawsze nadpisywał - tak, że nigdy nie będziesz mógł wczytać np przedostatniego.
A tak serio to po coś jest opcja kopiowania i możliwość przechowywania plików w innych folderach XD. Więc to taka z góry przegrana walka.
Dobrą opcją jest umożliwić zapis w dowolnej chwili np (mowa o rpg) na mapie świata, albo w miastach, a w normalnych lokacjach z potworkami ustawić w odpowiednich miejscach savepointy.
A wymuszony autosave = całkowity brak zapisu, to tak jakbyś grał cały czas bez przerwy w jakąś grę bez zrobienia ani jednego zapisu, walczysz z ostatnim bossem i przegrywasz - możesz grac od początku. I tak szczerze to na pewno byś już to olał/ zobaczył zakończenie na jułtubie.
Chociaż dobry pomysł to ustawić savepointy na zapisy stałe, a przy wyłączaniu gry dać autosave, który będzie się zawsze nadpisywał - tak, że nigdy nie będziesz mógł wczytać np przedostatniego.
A tak serio to po coś jest opcja kopiowania i możliwość przechowywania plików w innych folderach XD. Więc to taka z góry przegrana walka.
- X-Tech
- Posty: 3268
- Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Re: Jak powinna wyglądać wasza "wymarzona" gra z rpgmakera ?
Zapis przy savepointach jest martwiący ? Savepointy są zasłużonym miejscem zapisu, DO KTÓREGO dociera się po przekroczeniu pewnych wyzwań w grze, które opisałem j.w. Zapis w każdej chwili to jak granie na god mode na cheatach. ZAMIAST grać 2/3 graczy skupia się na zapisywaniu gry co minute czyli wyklepywaniu kody na nieśmiertelność. Autozapis to to samo co savepoint . Można zrobić, że menu zapisu wywołuje się samo przy save point. Ta sama zasada.
Nie gram w Dark Soulsy ani w Skyrimy. W każdym razie zapis w dowolnej chwili to nie w mojej wymarzonej grze.
Nie gram w Dark Soulsy ani w Skyrimy. W każdym razie zapis w dowolnej chwili to nie w mojej wymarzonej grze.
- Dragon Kamillo
- Posty: 1948
- Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
- Lokalizacja: Poznań/Granowiec
Re: Jak powinna wyglądać wasza "wymarzona" gra z rpgmakera ?
Mi chodziło o taki autosave, że np gdy wyłączasz grę bo już musisz a jesteś w połowie poziomu to gra przy wyłączaniu ci się zapisuje, ale gdy ją włączysz i wczytasz ten zapis i znowu wyłączysz to gra znowu ci się zapisuje, ale poprzedni zapis jest usuwany, więc nie możesz do niego powrócić, więc nie możesz zrobić se nieśmiertelności - wtedy nawet gdy masz 10 minut możesz trochę sobie pograć i nie musisz szykować co najmniej pól godziny żeby to twoje pogranie się zachowało.
Oczywiście równolegle porozstawiać save pointy na zapisy normalne - które się zachowują że zawsze możesz do nich wrócić i grac od tego momentu.
Rozumita.
Oczywiście równolegle porozstawiać save pointy na zapisy normalne - które się zachowują że zawsze możesz do nich wrócić i grac od tego momentu.
Rozumita.
- Powczan
- Posty: 958
- Rejestracja: 30 gru 2009, 14:39
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Jak powinna wyglądać wasza "wymarzona" gra z rpgmakera ?
Save pointy są dla mnie męczące z tego względu, iż często grając w grę chciałbym zrobić przerwę, albo skończyć grać, żeby wrócić do niej np. jutro, ale nie mogę jej wyłączyć bo muszę jeszcze poświęcić te ileśtam minut, żeby znaleźć save point, a po prostu się nie chce, zwłaszcza, że w 90% przypadków, jeśli chcę zrobić przerwę, to jest to spowodowane tym, że jestem zmęczony graniem, albo nagle muszę przestać grać i zająć się czymś innym.
EDIT
+ chodziło mi o decyzje podejmowane w grze i ich wpływ na przebieg fabuły itp. (jeśli gra coś takiego oferuje), to zmuszałoby graczy do myślenia i wczuwania się w bohatera i byłoby mniej akcji, w których graczowi odbija szajba i zaczyna zabijać wszystkich npc :P
Z tego co wiem to w starych grach tak było, kończą Ci się życia i wracamy do title screena. Poza tym przy takim rozwiązaniu po śmierci nie powinno być game overa, tylko jakaś kara za śmierć, przykładowo jak w sporej części jrpg - cofka do ostatniego odwiedzonego miasta + koszt uleczenia drużyny itp.A wymuszony autosave = całkowity brak zapisu, to tak jakbyś grał cały czas bez przerwy w jakąś grę bez zrobienia ani jednego zapisu, walczysz z ostatnim bossem i przegrywasz - możesz grac od początku. I tak szczerze to na pewno byś już to olał/ zobaczył zakończenie na jułtubie.
EDIT
+ chodziło mi o decyzje podejmowane w grze i ich wpływ na przebieg fabuły itp. (jeśli gra coś takiego oferuje), to zmuszałoby graczy do myślenia i wczuwania się w bohatera i byłoby mniej akcji, w których graczowi odbija szajba i zaczyna zabijać wszystkich npc :P
Biedroneczki są w kropeczki i to chwalą sobie :)
- X-Tech
- Posty: 3268
- Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Re: Jak powinna wyglądać wasza "wymarzona" gra z rpgmakera ?
To wyłączasz i grasz od save pointa, bo save point ma na celu zapobiec cheatowaniu kiedy dzieje się coś trudnego. Po to są właśnie savepointy/autosave, abyś nie grał od title kiedy przegrasz.
+
Wszystko zależy od gry, ale zapis w dowolnym momencie jest zwyczajnym cheatem. Savepoint/Autosave do wyboru. Moja wymarzona gra wymaga ciekawej rozgrywki, a nie naśladowania Wiedźmina i zabijania NPC...
+
Wszystko zależy od gry, ale zapis w dowolnym momencie jest zwyczajnym cheatem. Savepoint/Autosave do wyboru. Moja wymarzona gra wymaga ciekawej rozgrywki, a nie naśladowania Wiedźmina i zabijania NPC...
Ostatnio zmieniony 29 sie 2014, 22:37 przez X-Tech, łącznie zmieniany 2 razy.
- Powczan
- Posty: 958
- Rejestracja: 30 gru 2009, 14:39
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Jak powinna wyglądać wasza "wymarzona" gra z rpgmakera ?
Właściwie to niepotrzebnie się o to spieramy, bo Ty mówisz najwyraźniej o grach arcade'owych itp. gdzie po prostu przechodzisz kolejne poziomy, a ja mówię o grach rpg i przygodówkach fabularnych w stylu Wiedźmina albo The Walking Dead, gdzie fabuła może się zmieniać w zależności od decyzji i akcji gracza. Wtedy wiadomo, że te dwa typy gier powinny się różnić modelem zapisu gry :)
Biedroneczki są w kropeczki i to chwalą sobie :)
- X-Tech
- Posty: 3268
- Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Re: Jak powinna wyglądać wasza "wymarzona" gra z rpgmakera ?
Przykłady;
RESIDENT EVIL
zapis tylko przy maszynach +ograniczony do ilości zdobytych zapisów
SILENT HILL
zapis tylko w save pointach
Front Mission
Zapis tylko po wykonanych misjach.
Final Fantasy/ Chrono Trigger /Cyber Knight
Zapis na mapie świata - gdzie chcesz. Zapis w poziomach - w save pointach.
Dobry model rozgrywki z wyzwaniami.
Zapisywanie w dowolnym momencie ? Cheat i smród/zabawki, a nie gry. Nie chcę tego w mojej wymarzonej grze.
Jedyny typ gry, w którym widzę zapis kiedy chcesz to przygodówki, w których nie da się zginąć ani zakorkować/zablokować - inaczej to śmierdzący cheat.
P.S. przedstaw cechy swojej wymarzonej gierki z rpgmakera
RESIDENT EVIL
zapis tylko przy maszynach +ograniczony do ilości zdobytych zapisów
SILENT HILL
zapis tylko w save pointach
Front Mission
Zapis tylko po wykonanych misjach.
Final Fantasy/ Chrono Trigger /Cyber Knight
Zapis na mapie świata - gdzie chcesz. Zapis w poziomach - w save pointach.
Dobry model rozgrywki z wyzwaniami.
Zapisywanie w dowolnym momencie ? Cheat i smród/zabawki, a nie gry. Nie chcę tego w mojej wymarzonej grze.
Jedyny typ gry, w którym widzę zapis kiedy chcesz to przygodówki, w których nie da się zginąć ani zakorkować/zablokować - inaczej to śmierdzący cheat.
P.S. przedstaw cechy swojej wymarzonej gierki z rpgmakera