Pixel Bay
- Adrap
- Posty: 815
- Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
- Lokalizacja: Kurpsie
Pixel Bay
Pirate Bay to nic innego jak moja galeria maziajów. Założyłem ją głównie po to aby zobaczyć postępy w tworzeniu prac. Miłego oglądania.
Ostatnio zmieniony 14 cze 2017, 08:36 przez Adrap, łącznie zmieniany 18 razy.
Wydane:
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy
Współautor gry: Amarok (W produkcji)
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy
Współautor gry: Amarok (W produkcji)
- Rave
- Posty: 2041
- Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
- Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'
Re: Pixelart by Adrapnikram
Takie sobie, ale jak na pierwszy raz całkiem niezłe. Do pikslowania polecam GraphicsGale. Świetny program i darmowy (jest wersja płatna ale tak naprawdę rzeczy które dodaje nie są potrzebne).
- Klonoa
- Posty: 534
- Rejestracja: 18 kwie 2009, 13:07
- Lokalizacja: Berlin
- Kontakt:
Re: Pixelart by Adrapnikram
Ja znam program, ktory istnieje od kilkunastu bardzo dlugich lat i pare milionow osob uzywa go codziennie i nazywa sie - MSpaint :)
Minimalnie anatomia w spartakusie odbiega od normalnego czlowieka, co mam na mysli?
Zazwyczaj wysokosc calego tulowia razem z glowa rowna sie dlugosci nog. Tutaj nogi sa nieco krotsze niz powinny byc.. tak o bodajze 4-5pxl jezeli dobrze sie przypatrzalem.
Oczywiscie jezeli jego nogi koncza sie tam gdzie zanika tunika, a pojawia sie napiersnik.
Minimalnie anatomia w spartakusie odbiega od normalnego czlowieka, co mam na mysli?
Zazwyczaj wysokosc calego tulowia razem z glowa rowna sie dlugosci nog. Tutaj nogi sa nieco krotsze niz powinny byc.. tak o bodajze 4-5pxl jezeli dobrze sie przypatrzalem.
Oczywiscie jezeli jego nogi koncza sie tam gdzie zanika tunika, a pojawia sie napiersnik.
Less Less Arte
- GameBoy
- Posty: 1770
- Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
- Lokalizacja: Wieluń
Re: Pixelart by Adrapnikram
Przed tobą jeszcze długa droga.
W ogóle jako pikselartowy purysta powiem, że to co zrobiłeś nie ma nic wspólnego z pixel artem - użyłeś zbyt wielu kolorów.
Kapelusz pierwszego gościa powinien być tylko i wyłącznie w jednym (góra dwóch, ale przy takiej małej pracy nawet 2 odcienie jednego koloru to już za dużo) odcieniach czerwieni.
W ogóle jako pikselartowy purysta powiem, że to co zrobiłeś nie ma nic wspólnego z pixel artem - użyłeś zbyt wielu kolorów.
Kapelusz pierwszego gościa powinien być tylko i wyłącznie w jednym (góra dwóch, ale przy takiej małej pracy nawet 2 odcienie jednego koloru to już za dużo) odcieniach czerwieni.
- Rave
- Posty: 2041
- Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
- Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'
Re: Pixelart by Adrapnikram
Tyle, że żeby coś w Paincie osiągnąć trzeba być hardkorem, GraphicsGale wiele rzeczy ułatwia, szczególnie animację (onion skining i ma podgląd animacji w panelu po prawej). Zresztą popatrz na gry Ska'cia, niby jest specem od Painta, ale i tak niektóre z jego grafik gryzą się ze stylem makera. GraphicsGale wiele rzeczy usprawnia i można szybciej uzyskać dobre rezultaty.Klonoa pisze:Ja znam program, ktory istnieje od kilkunastu bardzo dlugich lat i pare milionow osob uzywa go codziennie i nazywa sie - MSpaint :)
- Klonoa
- Posty: 534
- Rejestracja: 18 kwie 2009, 13:07
- Lokalizacja: Berlin
- Kontakt:
Re: Pixelart by Adrapnikram
A tam marudzisz bo nie masz sam pewnie cierpliwosci do tworzenia czegos w czym powstalo juz kilka set jak nie tysiecy gier. Jezeli posiada sie wizje jak ma animacja wygladac to MSpaint nie jest problemem jej stworzenia :PRave pisze:GraphicsGale wiele rzeczy usprawnia i można szybciej uzyskać dobre rezultaty.
Ale nie mam zamiaru sie tu wyklucac bo kazdy ma swoje przyzwyczajenia i kazdemu jest wygodnie innaczej
GameBoy, dla pixel art'u nie ma stwierdzenia, ze kazda taka praca musi posiadac niska paleta odceni danego koloru/ow. To tak w glowi przypomniena bo nasza wiekszosc chyba zyje w czasach Chrono Trigger i trzech odcieni danego koloru ^^GameBoy pisze:W ogóle jako pikselartowy purysta powiem, że to co zrobiłeś nie ma nic wspólnego z pixel artem - użyłeś zbyt wielu kolorów.
Niestety musze sie z GameBoy'em zgodzic, ze cale to cieniowanie jest lekko przesadzone. Zwlascza przy tym 8x8 ludziku gdzie nie ma prawa byc zadnego cienia bo tego zwyczajnie nie widac.
Less Less Arte
- GameBoy
- Posty: 1770
- Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
- Lokalizacja: Wieluń
Re: Pixelart by Adrapnikram
Nie każda, ale w takich małych pracach jak te w tym temacie mała ilość kolorów zdecydowanie pomoże. Nie mówiąc już o tym, że próba wstawienia tych prac na np. pixeljoint.com zakończyła by się porażką i wiadomością od moderacji, że to nie jest pixel art i masz poprawić. =)GameBoy, dla pixel art'u nie ma stwierdzenia, ze kazda taka praca musi posiadac niska paleta odceni danego koloru/ow. To tak w glowi przypomniena bo nasza wiekszosc chyba zyje w czasach Chrono Trigger i trzech odcieni danego koloru ^^
Jedną z głównych zasad pixelartu jest stosowanie bardzo skontrastowanych ze sobą kolorów. Czyli użycie więcej niż 7-8 odcieni jednego koloru to taka progowa wartość. W każdym razie znakomita większość niemonochromatycznych prac nie ma tylu odcieni jednego koloru.
Dobra paleta (która jest w zasadzie pierwszym krokiem tworzenia pixel artu) miesza różne barwy.
Poglądowy obrazek - paleta kolorów Dawnbringera:
No i tu taka rada do autora - przeanalizuj ten obrazek, zobacz jak można mieszać dwie różne barwy, by uzyskać złudzenie optyczne trzeciej, poczytaj trochę o ditheringu i cieniowaniu i zastosuj powyższą paletę (bądź inną gotową) w swojej nowej pracy.
- Adrap
- Posty: 815
- Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
- Lokalizacja: Kurpsie
Re: Pixelart by Adrapnikram
Dzięki wszystkim za komentarze.
Dzięki Gameboy, że poświęciłeś trochę czasu i wrzuciłeś paletę przyda się.
Ok, poczytam i wrzucę jakąś następną pracę.
Dzięki Gameboy, że poświęciłeś trochę czasu i wrzuciłeś paletę przyda się.
Ok, poczytam i wrzucę jakąś następną pracę.
Wydane:
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy
Współautor gry: Amarok (W produkcji)
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy
Współautor gry: Amarok (W produkcji)
- Hubertov
- Posty: 253
- Rejestracja: 28 paź 2013, 16:07
Re: Pixelart by Adrapnikram
Graphic Glale jest świetny sam korzystałem. Kto rysuje w Paincie? Tam nawet nie przybliżysz dobrze. Także Adra jeśli nie masz GG to ściągaj bo bez niego to lipa. A ma być hardkorowo
- Adrap
- Posty: 815
- Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
- Lokalizacja: Kurpsie
Re: Pixelart by Adrapnikram
Już po przeczytaniu tutków i przerobieniu prac na pixelarty XP.
Wydane:
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy
Współautor gry: Amarok (W produkcji)
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy
Współautor gry: Amarok (W produkcji)
- Dragon Kamillo
- Posty: 1948
- Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
- Lokalizacja: Poznań/Granowiec
Re: Pixelart by Adrapnikram
Spartakus wygląda jakby żywcem wyjęty z jakiegoś crapa ze starszych komputerów.
To coś małego - nie wiem co to przedstawia, ale przypomina diabełka XD.
A Wallego (jak to się tam pisało) i Ewę wrzuć na inne tło - nie wiadomo co jest tłem a co należy do cieniowania postaci - głównie przy robocie.
To coś małego - nie wiem co to przedstawia, ale przypomina diabełka XD.
A Wallego (jak to się tam pisało) i Ewę wrzuć na inne tło - nie wiadomo co jest tłem a co należy do cieniowania postaci - głównie przy robocie.
- Klonoa
- Posty: 534
- Rejestracja: 18 kwie 2009, 13:07
- Lokalizacja: Berlin
- Kontakt:
Re: Pixelart by Adrapnikram
Radzilbym sie skupic odrobine na anatomii ludzkiej, na przyklad dla pocwiczenia sproboj przerysowac jakichs ludzi, ale tylko ich kontury. Mozesz takze pocwiczyc robienie prac w czerni i bieli, a potem zabrac sie za bardziej kolorowe prace.
Prosze! Jak mialem chwile czasu na zajeciach to wstukalem w wyszukiwarce "Spartakus" i powzorowalem sie na pierwszym lepszym zdjeciu bodajze z serialu (bardzo mi sie podobal serial)
Mozesz w ten sposob podszkolic swoje umiejetnosci bez koniecznosci myslenia od poczatku nad kolorami :)
Prosze! Jak mialem chwile czasu na zajeciach to wstukalem w wyszukiwarce "Spartakus" i powzorowalem sie na pierwszym lepszym zdjeciu bodajze z serialu (bardzo mi sie podobal serial)
Mozesz w ten sposob podszkolic swoje umiejetnosci bez koniecznosci myslenia od poczatku nad kolorami :)
Less Less Arte
- GameBoy
- Posty: 1770
- Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
- Lokalizacja: Wieluń
Re: Pixelart by Adrapnikram
Pracuj nadal nad cieniowaniem, bo te prace są strasznie płaskie, wyglądają jakby były wycięte z kartonu.
Miałem kiedyś taki, oglądanie czegoś ciemniejszego na nim to była tragedia.
Niech zgadnę, monitor CRT z bardzo niskim kontrastem? =)A Wallego (jak to się tam pisało) i Ewę wrzuć na inne tło - nie wiadomo co jest tłem a co należy do cieniowania postaci - głównie przy robocie.
Miałem kiedyś taki, oglądanie czegoś ciemniejszego na nim to była tragedia.
- Adrap
- Posty: 815
- Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
- Lokalizacja: Kurpsie
Re: Pixelart by Adrapnikram
Wywaliło mi linki :<
Ostatnio zmieniony 27 mar 2015, 02:37 przez Adrap, łącznie zmieniany 1 raz.
Wydane:
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy
Współautor gry: Amarok (W produkcji)
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy
Współautor gry: Amarok (W produkcji)
- Klonoa
- Posty: 534
- Rejestracja: 18 kwie 2009, 13:07
- Lokalizacja: Berlin
- Kontakt:
Re: Pixelart by Adrapnikram
Erm.. te wlosy jakos takie nie takie jak na SSJ1 :/
Nie jest az tak zle, chociaz mozesz minimalnie dluzej zostac przy jednej pracy i z wlasnej perspektywy dopatrzec sie co wyglada okej a, ktore linie mozna byloby porpawic.
Strasznie kanciaste ma te biodra :D
Less Less Arte