Pixel Bay

Jeżeli piszesz, malujesz, rysujesz, komponujesz... Podziel się tym z nami!
Awatar użytkownika
Adrapnikram

Golden Forki 2017 - Pełne Wersje (miejsce 3)(miejsce 3); Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo)
Posty: 715
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie
Kontakt:

Pixel Bay

Postautor: Adrapnikram » 26 sie 2014, 02:02

Obrazek

Pirate Bay to nic innego jak moja galeria maziajów. Założyłem ją głównie po to aby zobaczyć postępy w tworzeniu prac. Miłego oglądania.
Ostatnio zmieniony 14 cze 2017, 08:36 przez Adrapnikram, łącznie zmieniany 18 razy.
Piracka Łajba - Blog o tworzeniu gier i o polskiej scenie RM
Obrazek
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 2015
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: Pixelart by Adrapnikram

Postautor: Rave » 26 sie 2014, 08:53

Takie sobie, ale jak na pierwszy raz całkiem niezłe. Do pikslowania polecam GraphicsGale. Świetny program i darmowy (jest wersja płatna ale tak naprawdę rzeczy które dodaje nie są potrzebne).
Awatar użytkownika
Klonoa
Posty: 534
Rejestracja: 18 kwie 2009, 13:07
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Re: Pixelart by Adrapnikram

Postautor: Klonoa » 26 sie 2014, 09:32

Ja znam program, ktory istnieje od kilkunastu bardzo dlugich lat i pare milionow osob uzywa go codziennie i nazywa sie - MSpaint :)

Minimalnie anatomia w spartakusie odbiega od normalnego czlowieka, co mam na mysli?
Zazwyczaj wysokosc calego tulowia razem z glowa rowna sie dlugosci nog. Tutaj nogi sa nieco krotsze niz powinny byc.. tak o bodajze 4-5pxl jezeli dobrze sie przypatrzalem.

Oczywiscie jezeli jego nogi koncza sie tam gdzie zanika tunika, a pojawia sie napiersnik.
Less Less Arte
Obrazek
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo)
Posty: 1680
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: Pixelart by Adrapnikram

Postautor: GameBoy » 26 sie 2014, 11:14

Przed tobą jeszcze długa droga.

W ogóle jako pikselartowy purysta powiem, że to co zrobiłeś nie ma nic wspólnego z pixel artem - użyłeś zbyt wielu kolorów.
Kapelusz pierwszego gościa powinien być tylko i wyłącznie w jednym (góra dwóch, ale przy takiej małej pracy nawet 2 odcienie jednego koloru to już za dużo) odcieniach czerwieni.
http://www.rmxp.vot.pl -> kopia RMXP

To Twój projekt, więc, do jasnej cholery, weź wreszcie za niego choć odrobinę odpowiedzialności. - Kleo =)
Ponoć w jaskiniach koło rysunków ściennych przedstawiających mamuty można było zobaczyć "scena umiera". - Noruj =)
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 2015
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: Pixelart by Adrapnikram

Postautor: Rave » 26 sie 2014, 11:38

Klonoa pisze:Ja znam program, ktory istnieje od kilkunastu bardzo dlugich lat i pare milionow osob uzywa go codziennie i nazywa sie - MSpaint :)

Tyle, że żeby coś w Paincie osiągnąć trzeba być hardkorem, GraphicsGale wiele rzeczy ułatwia, szczególnie animację (onion skining i ma podgląd animacji w panelu po prawej). Zresztą popatrz na gry Ska'cia, niby jest specem od Painta, ale i tak niektóre z jego grafik gryzą się ze stylem makera. GraphicsGale wiele rzeczy usprawnia i można szybciej uzyskać dobre rezultaty.
Awatar użytkownika
Klonoa
Posty: 534
Rejestracja: 18 kwie 2009, 13:07
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Re: Pixelart by Adrapnikram

Postautor: Klonoa » 26 sie 2014, 11:51

Rave pisze:GraphicsGale wiele rzeczy usprawnia i można szybciej uzyskać dobre rezultaty.

A tam marudzisz bo nie masz sam pewnie cierpliwosci do tworzenia czegos w czym powstalo juz kilka set jak nie tysiecy gier. Jezeli posiada sie wizje jak ma animacja wygladac to MSpaint nie jest problemem jej stworzenia :P

Ale nie mam zamiaru sie tu wyklucac bo kazdy ma swoje przyzwyczajenia i kazdemu jest wygodnie innaczej

GameBoy pisze:W ogóle jako pikselartowy purysta powiem, że to co zrobiłeś nie ma nic wspólnego z pixel artem - użyłeś zbyt wielu kolorów.

GameBoy, dla pixel art'u nie ma stwierdzenia, ze kazda taka praca musi posiadac niska paleta odceni danego koloru/ow. To tak w glowi przypomniena bo nasza wiekszosc chyba zyje w czasach Chrono Trigger i trzech odcieni danego koloru ^^

Niestety musze sie z GameBoy'em zgodzic, ze cale to cieniowanie jest lekko przesadzone. Zwlascza przy tym 8x8 ludziku gdzie nie ma prawa byc zadnego cienia bo tego zwyczajnie nie widac.
Less Less Arte
Obrazek
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo)
Posty: 1680
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: Pixelart by Adrapnikram

Postautor: GameBoy » 26 sie 2014, 12:36

GameBoy, dla pixel art'u nie ma stwierdzenia, ze kazda taka praca musi posiadac niska paleta odceni danego koloru/ow. To tak w glowi przypomniena bo nasza wiekszosc chyba zyje w czasach Chrono Trigger i trzech odcieni danego koloru ^^

Nie każda, ale w takich małych pracach jak te w tym temacie mała ilość kolorów zdecydowanie pomoże. Nie mówiąc już o tym, że próba wstawienia tych prac na np. pixeljoint.com zakończyła by się porażką i wiadomością od moderacji, że to nie jest pixel art i masz poprawić. =)

Jedną z głównych zasad pixelartu jest stosowanie bardzo skontrastowanych ze sobą kolorów. Czyli użycie więcej niż 7-8 odcieni jednego koloru to taka progowa wartość. W każdym razie znakomita większość niemonochromatycznych prac nie ma tylu odcieni jednego koloru.
Dobra paleta (która jest w zasadzie pierwszym krokiem tworzenia pixel artu) miesza różne barwy.

Poglądowy obrazek - paleta kolorów Dawnbringera:

Obrazek

No i tu taka rada do autora - przeanalizuj ten obrazek, zobacz jak można mieszać dwie różne barwy, by uzyskać złudzenie optyczne trzeciej, poczytaj trochę o ditheringu i cieniowaniu i zastosuj powyższą paletę (bądź inną gotową) w swojej nowej pracy.
http://www.rmxp.vot.pl -> kopia RMXP

To Twój projekt, więc, do jasnej cholery, weź wreszcie za niego choć odrobinę odpowiedzialności. - Kleo =)
Ponoć w jaskiniach koło rysunków ściennych przedstawiających mamuty można było zobaczyć "scena umiera". - Noruj =)
Awatar użytkownika
Adrapnikram

Golden Forki 2017 - Pełne Wersje (miejsce 3)(miejsce 3); Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo)
Posty: 715
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie
Kontakt:

Re: Pixelart by Adrapnikram

Postautor: Adrapnikram » 26 sie 2014, 12:48

Dzięki wszystkim za komentarze.
Dzięki Gameboy, że poświęciłeś trochę czasu i wrzuciłeś paletę przyda się.
Ok, poczytam i wrzucę jakąś następną pracę.
Piracka Łajba - Blog o tworzeniu gier i o polskiej scenie RM
Obrazek
Awatar użytkownika
Hubertov
Posty: 253
Rejestracja: 28 paź 2013, 16:07

Re: Pixelart by Adrapnikram

Postautor: Hubertov » 26 sie 2014, 22:02

Graphic Glale jest świetny sam korzystałem. Kto rysuje w Paincie? :lol: Tam nawet nie przybliżysz dobrze. Także Adra jeśli nie masz GG to ściągaj bo bez niego to lipa. A ma być hardkorowo 8)
Awatar użytkownika
Adrapnikram

Golden Forki 2017 - Pełne Wersje (miejsce 3)(miejsce 3); Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo)
Posty: 715
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie
Kontakt:

Re: Pixelart by Adrapnikram

Postautor: Adrapnikram » 27 sie 2014, 02:16

Już po przeczytaniu tutków i przerobieniu prac na pixelarty XP.

Obrazek


Obrazek


Obrazek
Piracka Łajba - Blog o tworzeniu gier i o polskiej scenie RM
Obrazek
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1846
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Pixelart by Adrapnikram

Postautor: Dragon Kamillo » 27 sie 2014, 02:40

Spartakus wygląda jakby żywcem wyjęty z jakiegoś crapa ze starszych komputerów.

To coś małego - nie wiem co to przedstawia, ale przypomina diabełka XD.

A Wallego (jak to się tam pisało) i Ewę wrzuć na inne tło - nie wiadomo co jest tłem a co należy do cieniowania postaci - głównie przy robocie.
Awatar użytkownika
Klonoa
Posty: 534
Rejestracja: 18 kwie 2009, 13:07
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Re: Pixelart by Adrapnikram

Postautor: Klonoa » 27 sie 2014, 11:03

Radzilbym sie skupic odrobine na anatomii ludzkiej, na przyklad dla pocwiczenia sproboj przerysowac jakichs ludzi, ale tylko ich kontury. Mozesz takze pocwiczyc robienie prac w czerni i bieli, a potem zabrac sie za bardziej kolorowe prace.

Prosze! Jak mialem chwile czasu na zajeciach to wstukalem w wyszukiwarce "Spartakus" i powzorowalem sie na pierwszym lepszym zdjeciu bodajze z serialu (bardzo mi sie podobal serial)
Obrazek

Mozesz w ten sposob podszkolic swoje umiejetnosci bez koniecznosci myslenia od poczatku nad kolorami :)
Less Less Arte
Obrazek
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo)
Posty: 1680
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: Pixelart by Adrapnikram

Postautor: GameBoy » 27 sie 2014, 11:54

Pracuj nadal nad cieniowaniem, bo te prace są strasznie płaskie, wyglądają jakby były wycięte z kartonu.

A Wallego (jak to się tam pisało) i Ewę wrzuć na inne tło - nie wiadomo co jest tłem a co należy do cieniowania postaci - głównie przy robocie.

Niech zgadnę, monitor CRT z bardzo niskim kontrastem? =)
Miałem kiedyś taki, oglądanie czegoś ciemniejszego na nim to była tragedia.
http://www.rmxp.vot.pl -> kopia RMXP

To Twój projekt, więc, do jasnej cholery, weź wreszcie za niego choć odrobinę odpowiedzialności. - Kleo =)
Ponoć w jaskiniach koło rysunków ściennych przedstawiających mamuty można było zobaczyć "scena umiera". - Noruj =)
Awatar użytkownika
Adrapnikram

Golden Forki 2017 - Pełne Wersje (miejsce 3)(miejsce 3); Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo)
Posty: 715
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie
Kontakt:

Re: Pixelart by Adrapnikram

Postautor: Adrapnikram » 15 wrz 2014, 01:41

Wywaliło mi linki :<
Ostatnio zmieniony 27 mar 2015, 02:37 przez Adrapnikram, łącznie zmieniany 1 raz.
Piracka Łajba - Blog o tworzeniu gier i o polskiej scenie RM
Obrazek
Awatar użytkownika
Klonoa
Posty: 534
Rejestracja: 18 kwie 2009, 13:07
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Re: Pixelart by Adrapnikram

Postautor: Klonoa » 15 wrz 2014, 09:08

Adrapnikram pisze:4. Obrazek

Erm.. te wlosy jakos takie nie takie jak na SSJ1 :/

Nie jest az tak zle, chociaz mozesz minimalnie dluzej zostac przy jednej pracy i z wlasnej perspektywy dopatrzec sie co wyglada okej a, ktore linie mozna byloby porpawic.
Strasznie kanciaste ma te biodra :D
Less Less Arte
Obrazek

Wróć do „Galeria”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość