GAME MAKER Więcej możliwości od RPG MAKER?

Tematy różne, różniste.
Zablokowany
Awatar użytkownika
McLaren
Posty: 858
Rejestracja: 19 mar 2013, 10:31

GAME MAKER Więcej możliwości od RPG MAKER?

Post autor: McLaren »

Szukając w internecie natrafiłem na GAME MAKER , zobaczyłem jakie gry można zrobić w tym programie i jestem zaskoczony:
http://www.youtube.com/watch?v=bdgQyOIyWPY

Myślę ,że ten program jest znacznie lepszy od naszego ukochanego RPG Makera xp czy inne.
Dlaczego tak myślę bo znalazłem system 'Diablo'
http://www.youtube.com/watch?v=Fpc58ssHhRA
Jestem wielkim fanem izometrycznych gier w stylu diablo (chodź po godzinie grania w diablo wyłączyłem grę) to znaczy Icewind Dale i temu podobne z fabułą.
Robiąc grę muszę się poważnie zastanowić czy nie spróbować jej zrobić w GAME MAKER?
Co myślicie o tym programie? Tworzyliście coś w nim?

Ok znalazłem coś takiego do rpg makera
http://www.youtube.com/watch?v=uPAZpw5VGas
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: GAME MAKER Więcej możliwości od RPG MAKER?

Post autor: Jazzwhisky »

Fajna kontra do twojej wypowiedzi w tym temacie - viewtopic.php?f=4&t=4769

Poza tym trudno coś komentować, GM to klasyk, a Ty obejrzałeś filmik z paroma zręcznościówkami i już porównujesz soft, wydając małe wyroki, z serią programów ściśle ukierunkowanych na tworzenie gier cRPG. _^_
Game Maker istnieje od bardzo bardzo dawna i ma ogromną bazę twórców, oczywiście jest bardziej otwarty (zaleta lub wada), zdecydowanie bliżej mu do klasycznego programowania (zaleta lub wada), ma bardzo solidne wsparcie i wciąż się rozwija (zdecydowane zalety), ale jest zupełnie inny i porównywanie go (po pięciu minutach) do RM w skali lepszy-gorszy jest dosyć niepoważne.
Potestuj, spróbuj coś zrobić, jak się spodoba, to korzystaj i baw się. Nie wiem po co zaczynasz od ocen. =)

edit-dół
Luz, dla mnie ofkoz ten filmik nic nie zmienia (rozumiem, że pisałeś o sobie), ale wydaje mi się trochę pochopne by zmieniać środowisko ze względu na jeden skrypt, zwłaszcza, że po drodze pojawią się nowe problemy, których nie uświadczyłeś w RM. Anyway, życzę powodzenia, nie jestem fanem takich gierc, ale na pewno zagram w jakieś twoje demko. ;)
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
McLaren
Posty: 858
Rejestracja: 19 mar 2013, 10:31

Re: GAME MAKER Więcej możliwości od RPG MAKER?

Post autor: McLaren »

Ale cios... wiesz ten filmik zmienia postać rzeczy.
http://www.youtube.com/watch?v=Fpc58ssHhRA
Szukałem w internecie systemu podobnego do tego jaki jest w grach typu diablo i przypadkiem natrafiłem na game maker i ten filmik głównie spodobało mi się to ,że klikając za przeszkodą postać omija ją generując sobie przy tym ścieżkę a z kolei w rpg maker xp w mouse system tego nie ma nasz bohater zatrzymuje się przed przeszkodą musimy go poprowadzić.

Może masz trochę racji Jazz w rpg maker siedzę od dziecka znam go dobrze a dzięki gospodzie poznałem jeszcze lepiej. Aktualnie robię grę w której nie potrzeba systemu typu diablo ale w przyszłości chciałbym zrobić coś w stylu Ravenona Krew Zdrajcy.
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1770
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: GAME MAKER Więcej możliwości od RPG MAKER?

Post autor: GameBoy »

Próbowałem się kiedyś bawić Game Makerem, ale jak dla mnie jest on strasznie nieintuicyjny i ma KOSZMARNY interfejs.
że klikając za przeszkodą postać omija ją generując sobie przy tym ścieżkę a z kolei w rpg maker xp w mouse system tego nie ma nasz bohater zatrzymuje się przed przeszkodą musimy go poprowadzić.
Blokujesz w tym skrypcie poruszanie się myszką i stosujesz jakiś pathfinding (jest świetna implementacja algorytmu A* dla XP, prosto się tego używa) i już masz system o podobnym działaniu.

https://www.dropbox.com/s/v98lhxdt77r1q ... r.txt?dl=0 łap skrypt jak chcesz.
Awatar użytkownika
McLaren
Posty: 858
Rejestracja: 19 mar 2013, 10:31

Re: GAME MAKER Więcej możliwości od RPG MAKER?

Post autor: McLaren »

Hmm a dało by radę zrobić tak ,że trzymając LPM postać za nią idzie? (nie musisz klikać żeby chodziła)
Jeszcze bym potrzebował takie coś ,że klikając LMP na wroga nasza postać atakuje mieczem animacja obrażenia i takie tam... Bo o ile pamiętam w mouse system klikając na atak to przełącza nas do walki turowej da radę to zmienić?
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: GAME MAKER Więcej możliwości od RPG MAKER?

Post autor: Dragon Kamillo »

Jak ja bym miał robić coś podobnego to olał bym RMXP i nowsze i zrobił to w RM2k3 z DynRPG - bo tak, jest tu i pathfinding i skrypt ma myszkę, który robi to co jest potrzebne, czyli daje nam współrzędne piksela na którym kliknęliśmy. Resztę da rade prosto (no może przesadzam XD, ale na pewno łatwiej niż W RGSS, gdy się go tak na prawdę dobrze nie zna) zrobić na zdarzeniach. Przynajmniej wiedziałbyś co jak działa i zawsze mógł coś dodać/poprawić.

Ten filmik co dałeś z diablo RM - to jest zrobione w RM2k z destiny patchem, jeśli gdzieś znalazłbyś download systemu użytego na filmie i jak go obsługiwać - to zrób coś z nim, ale jednak jeśli nie będzie takiej możliwości to jak nie chcesz się uczyć języka skryptowego destiny patcha, to odradzam to rozwiązanie, bo skryptów na necie póki co nie znalazłem do tego.

Tylko jakbyś chciał pikselmovement to może być problem - ale na tym filmiku nie ma piksel..., więc pewno to nie przeszkadza.

A co do innych programów to RPG-Toolkit (czy jakoś tak) też jest ciekawy.
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 2041
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: GAME MAKER Więcej możliwości od RPG MAKER?

Post autor: Rave »

W GM można osiągnąć fajne efekty, ale trzeba się w GML babrać (C-podobne gówno, 10x trudniejsze niż Ruby). Te "zdarzenia" w GM są śmiechu warte, nic poza Pongiem w tym nie zdziałasz.

Masz, łapaj Game Develop (wkrótce GDevelop): http://compilgames.net

Jest to bardzo łatwy program, operuje się nim na podobnej zasadzie co RM czy np. Construct 2. Ma rzeczy typu oświetlenie, pathfinding, funkcje sieciowe (można zrobić grę multi, choć na zrobienie MMO bym nie liczył), fizykę Box2d oraz wiele więcej.

Bardzo fajnie się w nim tworzy i ma wiele ułatwień.

Np. ma tzw. automatyzmy. Są to rzeczy które powodują że nie trzeba kodować pewnych rzeczy samemu w zdarzeniach.

Chcesz platformówkę? Dajesz graczowi automatyzm platformowy a platformom automatyzm Platforma i nie musisz więcej nic robić, po za konfiguracją np. grawitacji gracza, siły skoku, itd. Nawet ma domyślne sterowanie, choć można napisać własne.

Chcesz, żeby obiekt miał fizykę? Dajesz automatyzm fizyki i konfigurujesz go.

Takich przykładów jest duuuużo więcej.

Szybko można zrobić nawet dość skomplikowane projekty, naprawdę polecam.

Program ten nie jest jakąś zabawką, jest co najmniej tak potężny jak GM, a przy tym sporo łatwiejszy.
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 2041
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: GAME MAKER Więcej możliwości od RPG MAKER?

Post autor: Rave »

Nom, Unity3d jest spoko do gier 3D. Ale jak chcesz grę 2D, to lepiej jak GD użyjesz, bo obsługa 2D w Unity leży a w GM ciężko zrobić coś porządnego bez babrania się w GML (który jest tragicznie skonstruowanym językiem programowania - już lepszy byłby tu BASIC).
Zablokowany