[VX Ace] Last Fantasy

Pełne Wersje i Dema stworzone we wszelakich wersjach RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

Awatar użytkownika
Sefiro

Golden Forki 2020 - Pełne Wersje (miejsce 2); Golden Forki 2019 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki Special III - Pełne Wersje (zwycięstwo); Konrad Championship I (miejsce 2)
Posty: 93
Rejestracja: 20 wrz 2014, 14:22
Kontakt:

[VX Ace] Last Fantasy

Post autor: Sefiro »

Obrazek
Gatunek: jRPG
Czas przejścia: ok 5h
"Pięć miesięcy minęło od ostatniego starcia w wojnie między Kislev i Rosarią.
Wojnie, która trwa tak długo że już nikt nie pamięta jak się zaczęła.
Wojnie, której niewinna ofiara stała się Mysydia,
niewielkie pustynne królestwo położone między dwoma potęgami.
Tam zaczęła się ta historia..."
Głównymi bohaterami są Storm i jego przyjaciel Victor, para rycerzy wysłanych do Mysydii z tajna misją.
Misją która ma polegać na zlikwidowaniu grupy terrorystów, która zajęła królewskie kopalnie.
Na miejscu jednak sprawy komplikują się, a ich dotychczasowe życie odwraca się do góry nogami...
Ogólnie o grze:
Last Fantasy to typowy jRPG w klimatach FF.
To moja pierwsza gra w RM, prawie cała gra jest zrobiona na RTP.
Skupiałem się bardziej na opowiedzeniu (mam nadzieję) ciekawej historii, niż na grafice.
Gra korzysta ze skryptu Victor Actors Battlers, podczas walk postacie są widoczne na ekranie.
Gra została zrecenzowana na Twierdzy i Gońcu
Recenzje są trochę nieaktualne, bo gra już jest w całości po polsku, a problem z muzyka został naprawiony.
Jak ktoś lubi stare Finale (szczególnie części IV- VI) to niech spróbuje, może mu się spodoba ;)
Screeny:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Download:
Zmiany w wersji 1.03pl :
- Gra jest teraz w całości po polsku. Interface, nazwy technik i ekwipunek zostały spolszczone.
- Poprawiony błąd z niedziałającą na niektórych systemach muzyką podczas walki.
Zmiany w wersji 1.04pl :
- Dodana scenka z ucieczką Rydii której brakowało w oryginalnej grze.
- Usunięte błędy w opisach przedmiotów i dialogach.
- poprawione błędy w mappingu.
Zmiany w wersji 1.05 :
- Poprawiony HUD.
- Zmniejszenie rozmiaru gry.
- Dodana opcja wyłączania losowych walk pod "S"
- Poprawiona animacja ataku. Postacie atakują z szeregu w stylu FFI-VI
Życzę miłej gry.
Ostatnio zmieniony 29 paź 2019, 12:05 przez Sefiro, łącznie zmieniany 21 razy.
Awatar użytkownika
Kryzz333

GF2019 - Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 3); Puchar Ligi Mapperów III (zwycięstwo)
Posty: 820
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39

Re: [Pełna wersja VXA] Last Fantasy

Post autor: Kryzz333 »

Witaj.

Screeny wyglądają naprawdę przyjemnie, może to być niezła gierka. Fabułę na razie nie będę komentował.

Chciałbym ściągnąć i zagrać, tylko jest jeden szkopuł. Dlaczego to tyle waży? Ponad 300 mb dla gry mającej 6h? Co tam jest? Może sprawdź w jakich formatach jest muzyka i zmień ją?
Bartez
Posty: 10
Rejestracja: 16 paź 2010, 15:11

Re: [Pełna wersja VXA] Last Fantasy

Post autor: Bartez »

Zrzut ekranu numer 2:
Okienka znajdujące się na "dachu" w budynku po prawej stronie dziwnie wyglądają. Nie pasują tam.

Zrzut ekranu numer 3:
Zdarzenia/animacje (zaokrąglenia) wodospadu są błędnie umieszczone. Według mnie powinno wyglądać to mniej więcej tak:
Spoiler:
Ogólnie gra wygląda dosyć dobrze, samo przedstawienie gry zachęca do zagrania w nią. Fabuła dosyć ogólnie przedstawiona, ale wiadomo, lepiej napisać mniej niż ją całą streszczać. RTP nie jest wadą, jeżeli zostało oczywiście dobrze wykorzystane. Pogram sobie wieczorkiem w twoją produkcję i później więcej o niej napiszę. Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
Klonoa
Posty: 534
Rejestracja: 18 kwie 2009, 13:07
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Re: [Pełna wersja VXA] Last Fantasy

Post autor: Klonoa »

Czy mapy nie sa budowane stylem tych przykladowych z programu? Bo odnioslem takie wrazenie jak pogralem przez jakas dluzsza chwile
Less Less Arte
Obrazek
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: [Pełna wersja VXA] Last Fantasy

Post autor: X-Tech »

Garść pytań:

Widzę, że czujesz gatunek. Lokacje są niezłe i przyciągnęły - szczególnie dwójka. Fabuła zaciekawiła i przyciągnęło mnie, że skupiasz się na fabule, ale:

Rozmiar gry - 350mb jest naprawdę chory. 35mb, albo 10mb, ale 350mb ? Dlaczego to tyle zajmuje ?
MUSZĘ ogarnąć parę rzeczy nim to pobiorę.


Jaki jest cel w tym, że nazwy skilli są po angielsku - po prostu nie chciało ci się wymyślać skilli itd. i użyłeś podstaw z angielskiej wersji rm ? (tak jak animacji?)

Czy w trakcie walk widać bronie, którymi atakują postaci ?
Co gra oferuje oprócz fabuły i walk ?

Ogólnie mało informacji o grze. Ciężko ją określić...


edit:
może jednak lepiej zacznę pobierać
Awatar użytkownika
Kryzz333

GF2019 - Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 3); Puchar Ligi Mapperów III (zwycięstwo)
Posty: 820
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39

Re: [Pełna wersja VXA] Last Fantasy

Post autor: Kryzz333 »

Rzeczywiście rozmiar gry duży. Ja już ją skończyłem - zajęło mi to ok. 3h. - 270 mb waży muzyka (niezła, btw), reszta pozostałe rzeczy. Autor mógłby zmienić z mp3 na ogg, bo ilość audio jest zaporowa.

Gra jest ok, fabuła i mechanika mają solidne postawy, jednak wykonanie szwankuje. Niestety, gra nie oferuje nic poza ładnymi mapami i fabułą. Mechanika jest wykonana po prostu źle. Można przejść tą grę, nie jest długa - tylko właśnie niektórym rozmiar będzie przeszkadzał.

Zresztą wysmażyłem wczoraj w nocy już recenzję, którą posłałem do Gońca. Tam będzie reszta moich wywodów.
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: [Pełna wersja VXA] Last Fantasy

Post autor: X-Tech »

Pograłem chwilę i już mogę napisać:




Muzyka jest genialna. Idealnie pasuje stylem do grafiki. Pierwsza polska gra (???) w VX ACE, w której muzyka jest dobrana z sensem i pasuje do grafiki ?

Lokacje mają swój klimat i pasują do muzy.



Wyważenie walk przypomina mi się granie w final fantasy 6. Czyli OK póki co.

Scenki szybkie i dynamiczne. Scenki czasem potrafią zaskoczyć żartem.


Lokacje i samouczki są ok. Przypomina mi się granie w final fantasy.



Czuć klimat jrpg. To chyba pierwsza polska gra z vx ace w której czuję się jakbym grał w jrpg.

System save. Fajnie, że są rozmieszczone różne punkty zapisu.

Klimacik w miastach kojarzy mi się właśnie z jrpgami.

Sekrety w beczkach itp.

Radocha z odkrywania nowych lokacji.

Atrybuty w walkach mają znaczenie. To kolejna ważna rzecz.


Ogólnie gra przemyślana i już mogę napisać, że mnie wciągnęła nieźle zaskakuje przynajmniej w dobie sporej ilości crapu na jaki trafiłem ostatnimi czasy - zaciera niesmak. Da się w to nieźle pograć.


edit:

Pograłem więcej

wady:
brak jakiś innowacji w trakcie rozgrywki - czegoś co wprowadzi inne wyzwania i atrakcje - np: jazda wózkami w kopalni itp.

Póki co nie czuję rozmachu gry. Wszystko ciągle toczy się w okół dwóch spacerujących postaci

ale nadal jest nieźle.
Awatar użytkownika
Kleo

Golden Forki Special - Recenzje (zwycięstwo); Golden Forki Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 1001
Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25

Re: [Pełna wersja VXA] Last Fantasy

Post autor: Kleo »

Kryzz333 pisze:Zresztą wysmażyłem wczoraj w nocy już recenzję, którą posłałem do Gońca. Tam będzie reszta moich wywodów.
Fajnie, nowy recenzent.

Gry jeszcze nie skończyłam, ale chyba jestem przy końcu (plączę się po jakimś pozaziemskim terytorium, po ok. trzech godzinach grania, więc zdaje mi się, że dużo nie zostało). No i tak: oprawa jest ok generalnie, poza wnętrzami (puste, nudne, schematyczne i za duże), muzyka też mi pasowała. Fabuła standard, co mi zresztą nie przeszkadza, miałam już chęć pograć w taką zwyczajną RTP-ówkę bez pretensji do bycia czymś więcej, niż prostą rozrywką. Walki łaaatwe, aż szkoda, że tak fajnie pomyślana baza danych się marnuje, bo umiejętności ciekawe, tylko że rzadko trzeba z nich korzystać (poza bossami to właściwe niczego oprócz entera nie używam). No i tych walk i łażenia zdecydowanie za dużo, w sumie poza tym niczego jeszcze (od strony mechaniki) w grze nie znalazłam. Skrzynki i beczki trochę mi to rekompensują, bo lubię sobie czasem coś znaleźć, ale jakaś zagadka raz na jakiś czas by nie zaszkodziła. Bo tak to jest długa droga-cutscenka-długa droga-cutscenka.

Mam jakieś dziwne elementy ekwipunku, które szkodzą, zamiast pomagać, ciekawa jestem, czy mają jakieś zastosowanie?

A w ogóle gra mocno mi się kojarzy z grami Zwiodimusa (Zwicze Opowieści i Zokus, jakby ktoś nie kojarzył), jest podobnie skonstruowana i klimat też ma jakiś podobny.
Awatar użytkownika
Kryzz333

GF2019 - Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 3); Puchar Ligi Mapperów III (zwycięstwo)
Posty: 820
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39

Re: [Pełna wersja VXA] Last Fantasy

Post autor: Kryzz333 »

@Kleo:

Heh. W zasadzie mamy prawie takie samo zdanie na temat tej gry.
Może to i lepiej, że trwa 3h, bo dalszych spamerskich walk bym nie wytrzymał. Pod koniec walki różnią się tylko tym, że trzeba spędzić większą ilość tur na tłuczeniu wroga + można użyć zaklęć ochronnych. A szkoda, bo gra w zasadzie składa się tylko z walki - która jest zwyczajnie męcząca.

Mapy są proste, ale porządne - do tego zmieniają się tak często, że zazwyczaj to nie razi. Może pod koniec gry, gdy fabuła zwalnia.

Mimo rozwoju fabuły potencjał gry kończy się już w momencie SPOILER ALERT!
Spoiler:
.
Po zapoznaniu się z mechaniką i dowiedzeniem się głównych informacji fabularnych dobra muzyka i zmieniająca się sceneria przestaje wystarczać...

Ale ogólnie rzecz biorąc debiut udany. Last Fantasy plasuje się dość wysoko w kategorii średniej.
Trochę tu jest jak z grami Diablo - niby wszystko ok, ale żaden element głowy nie urywa + tony niewykorzystanego potencjału.

Dobra, koniec tego. Trzeba wracać do robienia własnej gry. Jak ravenone zamieści reckę, to przeczytacie resztę mojego czepialstwa i admiracji.
Awatar użytkownika
Viuu

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 118
Rejestracja: 22 mar 2011, 21:33
Lokalizacja: Gdańsk

Re: [Pełna wersja VXA] Last Fantasy

Post autor: Viuu »

To czas na Viuusiowe wrażenia :I
A te są mieszane... noo ale od początku.

Pierwsze wrażenie po zobaczeniu tematu było negatywne... gra ma mapping wyglądający jak sample mapy (i chyba niektóre mapy były sample'ami), do tego jest dwujęzykowa (co jest kompletną głupotą... no serio). Do tego można też dodać fakt istnienia downloadu tylko wersji z RTP która waży 300mb... no błagam, skoro mam RTP to po co je znów pobierać, zrób następnym razem dwie wersje.

Jednak po włączeniu gry byłem za to miło zaskoczony.
Gra przyjemnie się zaczyna, wygląda na coś przynajmniej trochę starannego. W grze działa wszystko (niesamowite jak na pierwszą grę ostatnimi czasy :I).
Fabuła była całkiem przyjemna, dialogi sztywne i nudne, ale dało się je znieść. Niestety nie trwało to długo. Fabuła zaczęła się stawać troszkę dziwna (Bart dołączył się do party tak troszkę z dupy... mało sensu to miało wg mnie), później zaś stała się po prostu przewidywalna do bólu i nudna.
Zresztą z rozgrywką było podobnie. Początek robił mylne dobre wrażenie, bo jak się okazało lokacje są puste, zawalone (cholernymi) random encounterami. Te lokacje nie mają żadnego pomysłu na siebie, po prostu dałeś teren do chodzenia, same lokacje nie mają żadnych wartości gameplayowych. Jakiś zamysł na to, jakieś zagadki - wtedy te lokacje byłyby ciekawe.
Tak samo walka, na początku zapowiadało się miło, ale ta była cholernie banalna. Już od połowy gry była nudna, a w ostatnich walkach wciskałem już te komendy od niechcenia :I

Zakończenie strasznie typowe, tak bardzo nudne, że aż byłem zawiedziony.

Noo ale prócz tego chciałbym jeszcze o czymś wspomnieć. Twoja "inspiracja" FF jest tu wręcz nachalna, wprost bije po twarzy. Nazwy przeciwników, przedmioty, niektóre skille chyba też (choć tu może źle pamiętam). Po prostu wygląda to jak kompletny brak pomysłów. Inspiracja mechaniką/fabułą to jedno, ale kopiowanie itemów, broni czy przeciwników wprost z innej gry jest mało zachęcające do gry.

No a na koniec mam parę błędów:
1. Assassino! Czyli złe blokowanie.
Spoiler:
2. Mój ulubieniec. PRZYPRZYJCIE!!! xD (brzmi genialnie)
Spoiler:
No i wydaje mi się że to wszystko. Grę przeszedłem w 3,5h więc te twoje 6h mało się tu odbiło (z tego co widzę nie tylko mi zajęło to 3h).
Ale przyznać mogę jedno - nie tak źle jak na pierwszą grę, tak czy siak zaskoczyło mnie to bo jakoś instynktownie myślałem, że będzie to jakiś crap. Na szczęście (lub nieszczęście, co kto woli) okazał się to być średniak. Miejmy nadzieję, że następnym razem będzie lepiej ^ ^
Obrazek
Victory Quotes: 1, 2
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: [Pełna wersja VXA] Last Fantasy

Post autor: X-Tech »

Viuu pisze: Noo ale prócz tego chciałbym jeszcze o czymś wspomnieć. Twoja "inspiracja" FF jest tu wręcz nachalna, wprost bije po twarzy. Nazwy przeciwników, przedmioty, niektóre skille chyba też (choć tu może źle pamiętam). Po prostu wygląda to jak kompletny brak pomysłów. Inspiracja mechaniką/fabułą to jedno, ale kopiowanie itemów, broni czy przeciwników wprost z innej gry jest mało zachęcające do gry.
Dzięki tym przedmiotom i muzyce zachował po części klimat. Nie jest to final fantasy endless nova, ale jest nieźle.



Viuu pisze: Pierwsze wrażenie po zobaczeniu tematu było negatywne... gra ma mapping wyglądający jak sample mapy (i chyba niektóre mapy były sample'ami), do tego jest dwujęzykowa (co jest kompletną głupotą... no serio). Do tego można też dodać fakt istnienia downloadu tylko wersji z RTP która waży 300mb... no błagam, skoro mam RTP to po co je znów pobierać, zrób następnym razem dwie wersje.
Co ma głupota do wyboru języka ? Na serio to głupotą jest nazywać głupotą to, że ktoś sobie zrobił grę dwujęzyczną. Czy to czasem nie zwykła zazdrość ? Na serio to głupotą jest co przeczytałem, że głupotą niby jest gra w dwóch językach. Dawno nie czytałem czegoś tak bezsensownego xd



Mapy natomiast są przyzwoite w sensie - nie rażą, nie wadzą wizualnie jak na fantasy. Widać te koncepciki - niektóre lokacje są np: okryte piaskiem i w takim klimacie jest wszystko zrobione dookoła i to czuć zamiast totalnego chaosu, który nie wiadomo co przedstawia. Zdecydowanie przyzwoite są te lokacje wpasowują się między sobą w klimat. Tu nie ma fajerwerków w konstrukcji i skomplikowaniu lokacji, ale jest nieźle - nie rażą i nie wadzą. W przypadku takiej gry nie drażniące mapy to wymagane minimum cała reszta wymagana to raczej większa ilość atrakcji w trakcie rozgrywki - zagadek, pułapek, kombinacji z lochach, ukrytych przedmiotów (choć pod tym względami i tak jest nie najgorzej), ciekawych walk i chyba ducha fabularnego odczuwanego przez cały czas (choć i tu są małe skoki). W tej grze niemal wszystko jest zrobione poprawnie. To dużo wyższy poziom gry od sporej ilości syfu jaki miałem (Nie)przyjemność ostatnio odpalić. Gra trzyma przy sobie. To znaczy naprawdę wiele.
Awatar użytkownika
Kleo

Golden Forki Special - Recenzje (zwycięstwo); Golden Forki Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 1001
Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25

Re: [Pełna wersja VXA] Last Fantasy

Post autor: Kleo »

X-Tech pisze:Co ma głupota do wyboru języka ? Na serio to głupotą jest nazywać głupotą to, że ktoś sobie zrobił grę dwujęzyczną.
Iksiu, co ty pierdzielisz?
Żadnych języków do wyboru w grze nie ma. Po prostu nazwy przedmiotów, umiejętności, potworów itd. są po angielsku, a teksty w grze po polsku. Trudno to chyba nazwać dwujęzycznością?

Skończyłam grę, nic się już w zasadzie nie zmieniło, poza tym, że zaczęłam używać osłon w walkach, co wydatnie je skróciło, no i dobrze. Zapomniałam jeszcze napisać, że podobał mi się skaner i możliwość "rozszerzenia" działania umiejętności na wszystkich przeciwników/sojuszników. Fajny pomysł. A nie podobał mi się książę z pistoletem i roboty strażnicze w zamku. Nie to miejsce i nie ten czas, jak powiedziała jedna z postaci w grze (ta na gościnnych występach). Reszta mojej oceny bez zmian - nie ma tragedii, ale trochę zmarnowanego potencjału jest.
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: [Pełna wersja VXA] Last Fantasy

Post autor: X-Tech »

Naprawdę o to chodziło ? "Głupota", którą określił Viuu przeważnie nigdy nikomu nie przeszkadzała np: tytuły angielskie, a gry po polsku w całości stąd zastanawiałem się o co tu musiało człowiekowi chodzić. Dla mnie nazwy przedmiotów po angielsku były tak samo nie fair jak same tytuły gier nie w rodzimym języku xd Fakt jednak lubię jak wszystko jest w jednym języku w grach.
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: [Pełna wersja VXA] Last Fantasy

Post autor: Jazzwhisky »

Pograłem kilkanaście minut, na pewno ma to swój dosyć spójny, przyjemny klimat, taki na styl wczesnych FF, gdzie rzeczywiście nawet walki (fajny BS btw) prezentowały się podobnie. Mnie te angielskie elementy w tym wydaniu (wszystko w walkach?) specjalnie nie drażnią, chociaż pewnie lepiej prezentowałyby się ich rodzime odpowiedniki. Pogram jeszcze później, chociaż muszę przyznać, że komentarze nie nastrajają mnie do tego pozytywnie, nie jestem fanem FF, a klasyków lub gier ostro wzorowanych na klasykach w swoim rozkładzie mam już całe dziesiątki.

Kislev. <3

No i rozmiar - jest bolesny, ale nawet po ekstremalnej kompresji to nadal byłoby prawie 200MB, a połowa z tego to jednak plik Game (!), nie tylko muzyka.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Sefiro

Golden Forki 2020 - Pełne Wersje (miejsce 2); Golden Forki 2019 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki Special III - Pełne Wersje (zwycięstwo); Konrad Championship I (miejsce 2)
Posty: 93
Rejestracja: 20 wrz 2014, 14:22
Kontakt:

Re: [Pełna wersja VXA] Last Fantasy

Post autor: Sefiro »

Dzięki za wskazanie błędów ;)
Poprawiona wersja gry już do pobrania, więcej w poście głównym.
ODPOWIEDZ