Mephimorphosis [2k3] (Zmienione AI!)

Pełne Wersje i Dema - RM2000, RM2003, RMXP, RMVX(A). Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Kleo, Dragon Kamillo

Awatar użytkownika
Charlie Vermin
Posty: 104
Rejestracja: 05 lis 2011, 12:15
Kontakt:

Mephimorphosis [2k3] (Zmienione AI!)

Postautor: Charlie Vermin » 22 gru 2014, 23:36

Obrazek


To był całkiem zwyczajny dzień do momentu, w którym zostałeś porwany przez żądnych eksperymentów naukowców, którzy chcieli testować na tobie substancje wywołujące metamorfozę. Kiedy wypiłeś jeden z tych nieznanych płynów próbując się wydostać, odkryłeś nagle że jesteś wielkim skunksem i do głowy zaczęły ci przychodzić dziwne pomysły...

Gra zawiera pierdzenie: wchodzisz na własne ryzyko.



Mephimorphosis to dziwaczna arcade-owa zręcznościówka w której twoim celem jest pokonanie wszystkich wrogów na pięciu zróżnicowanych poziomach. Dla twojej nowo odkrytej skunksiej postaci ci ludzie nie stanowią zbytniego zagrożenia, ale uciekają szybko - a czas również ucieka!


Główne atrakcje:
- Cała grafika nowa i własna.
- Pięć różnych poziomów oraz intro/tutorial.
- System combo i punktacji dzięki którym gra uzależnia.

Screenshoty:

Obrazek
Podwójny kombos.



Obrazek
Ciężko jest złapać wszystkich pomiędzy skrzynkami.



Obrazek
Punktacja końcowa. Gra w linku do ściągnięcia jest po polsku.



Obrazek
Drzewko w doniczce długo nie pożyje.




Wideo:
Film pokazujący intro i pierwsze trzy poziomy, nieco starsza (i anglojęzyczna) wersja gry: TUTAJ

Instrukcje i wskazówki:
Poziom kończy się po pokonaniu wszystkich wrogów lub gdy skończy się czas. Możesz też niszczyć otoczenie (sadzonki i monitory) żeby zdobyć więcej punktów lub zwiększyć kombosa. Twoje combo zwiększa się po trafieniu dwóch celów w przeciągu 3 sekund (tyle ile zanika wskaźnik combo). Ilość bonusowych punktów znacznie się zwiększa wraz z kombosem. Punktacja jest następująca:

Pokonanie wroga: 20 punktów.
Zniszczenie obiektu: 10 punktów.
Skończenie przed czasem: 30 punktów za każdą sekundę.
Bonus za kombosa: 20 do 1500 punktów.

Powodzenia!

I co dalej?
Oryginalnie gra miała być dłuższa i większa. To co teraz miało być tylko jednym z trybów gry. Dlatego po tutorialu nie ma więcej fabuły. Ale po graniu w to co zrobiłem do tej pory stwierdziłem że to zbyt dobra zabawa żeby zostawiać dla siebie. Może będę kontynuować, z większą ilością poziomów i bardziej rozwiniętą rozgrywką... Na razie macie to. Miłej zabawy!

PS: Jeśli chce ktoś pochwalić moją grę przed całym światem albo co, you can do it here.
Ostatnio zmieniony 22 sty 2016, 18:59 przez Charlie Vermin, łącznie zmieniany 5 razy.
Note to self: nigdy nie rób zapowiedzi.
Awatar użytkownika
Ozzaku
Posty: 1376
Rejestracja: 10 gru 2012, 09:03
Lokalizacja: Lubelskie
Kontakt:

Re: Mephimorphosis [2k3] [tak jakby pełna wersja]

Postautor: Ozzaku » 23 gru 2014, 00:20

Maker 2k3 i szalone pomysły na gry do tej pory kojarzyły mi się szablonowo z Zombikiem, a tu takie miłe zaskoczenie =) Pobieram, jak pogram to zrobię edit jeśli będzie co opisywać =D
Awatar użytkownika
McLaren
Posty: 662
Rejestracja: 19 mar 2013, 10:31

Re: Mephimorphosis [2k3] [tak jakby pełna wersja]

Postautor: McLaren » 23 gru 2014, 07:29

Niesamowita gra:D Graficzka bardzo fajna postacie przypominają mi z gry Gromada.
Fabuła lekka i przyjemna:D
Awatar użytkownika
Charlie Vermin
Posty: 104
Rejestracja: 05 lis 2011, 12:15
Kontakt:

Re: Mephimorphosis [2k3] [tak jakby pełna wersja]

Postautor: Charlie Vermin » 23 gru 2014, 17:34

No mam nadzieję że was wciągnie :D Poprawiłem parę nieznacznych bugów i dodałem wideo dla leniwych :P (zawiera spoilery, jeśli można tak powiedzieć o intro)
Note to self: nigdy nie rób zapowiedzi.
Awatar użytkownika
Noruj

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2014 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Pełne Wersje (miejsce 1)(miejsce 1); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 3)
Posty: 1195
Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
Kontakt:

Re: Mephimorphosis [2k3] [tak jakby pełna wersja]

Postautor: Noruj » 28 gru 2014, 18:26

Pograłem trochę w to. Miażdży system, niby takie prostackie a cieszy. Fajna grafika, podoba mi się. Skunks też i siadanie tyłkiem na ofiary i pierdzenie, mega xP Aha i ta muzyka wszystko idealnie podkreśla całe kuriozum tej sytuacji xD

Tylko trochę za trudne jest dla mnie, 2 poziom mój maks to 1300pkt na 2 tyś wymaganych, żeby przejść dalej. Wypierdziałem wszystkich przeciwników, rozwaliłem 20 z 19 (lol) obiektów, największe kombo 7, nawet zostało mi chyba z 15 sekund. Po kilku rundach ciągle oscyluje w tym samym wyniku : P
Obrazek


Marazm.
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3115
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Mephimorphosis [2k3] [tak jakby pełna wersja]

Postautor: X-Tech » 28 gru 2014, 19:19

Też w to gierzyłem gdyby pośpieszyć animacje zapierdziania i wywalić losowo biegających ludków na otwartych przestrzeniach byłoby dobrze. Widać inspiracje 8bitem w wielu kwestiach, ale w sumie spoko. Pierwsze włączenie i ten klimat = szok i śmiech. Pozytywna idea uderza do głowy z siłą młota pneumatycznego. Szkoda, że to trochę monotonne i się mało rozwija, ale combo system i rekordy punktowe przypominają o dobrym kombinowaniu gry arcade, do której rund chce się wrócić, ale serio ci losowi ludkowie na otwartych pokojach mnie frustrują, bo łapanie ich = szczęście dla mnie zwykle, a nie zręczność. Gra jak dla mnie wymaga większej rozbudowy i wprowadzania urozmaiceń wraz z postępem. W każdym razie klimat rozwalający prawie jak klimat tej gry na nesa Werewolf w wersji hardkor. Gra póki co prosta i tak jak 8bit i Pacman raczej niefabualrna, ale pod względem rozbudowy im nie dorównuje to jakby wyciąć etap z ganianiem duchów po powerupie i ograniczyć do niego całą rozgrywkę.
Ostatnio zmieniony 28 gru 2014, 19:26 przez X-Tech, łącznie zmieniany 2 razy.
Niepotrzebne sztuczne cukry, hejty, zazdrości, wredności. Liczy się pochwała za grę, która przynosi CI mnóstwo frajdy.


CZAT OK.

RM zawsze spoko.

Jestem tu dla siebie. Tworzę co lubię.
Liczy się akcja i intensywna rozgrywka, oraz kreatywność. Inne gry mnie nie jarały i nie jarają. Prawda wylana.
Awatar użytkownika
Noruj

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2014 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Pełne Wersje (miejsce 1)(miejsce 1); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 3)
Posty: 1195
Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
Kontakt:

Re: Mephimorphosis [2k3] [tak jakby pełna wersja]

Postautor: Noruj » 28 gru 2014, 19:23

Widać inspiracje 8bitem

Gdzie jest ta niby inspiracja? Bo ja widzę typową grę, w której się coś goni... Już prędzej inspiracja Pacmanem.

Miło jakby autor powiedział skąd czerpał inspiracje?
Obrazek


Marazm.
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3115
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Mephimorphosis [2k3] [tak jakby pełna wersja]

Postautor: X-Tech » 28 gru 2014, 19:25

Combo system działający na ilość zbiórki wrogów w zagęszczonym odst. czasu.
Układ wyboru leveli. Sposób liczenia postępu po zakończeniu rozgrywki.
Ostatnio zmieniony 28 gru 2014, 20:50 przez X-Tech, łącznie zmieniany 7 razy.
Niepotrzebne sztuczne cukry, hejty, zazdrości, wredności. Liczy się pochwała za grę, która przynosi CI mnóstwo frajdy.


CZAT OK.

RM zawsze spoko.

Jestem tu dla siebie. Tworzę co lubię.
Liczy się akcja i intensywna rozgrywka, oraz kreatywność. Inne gry mnie nie jarały i nie jarają. Prawda wylana.
Awatar użytkownika
Noruj

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2014 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Pełne Wersje (miejsce 1)(miejsce 1); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 3)
Posty: 1195
Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
Kontakt:

Re: Mephimorphosis [2k3] [tak jakby pełna wersja]

Postautor: Noruj » 28 gru 2014, 19:27

Nie dobijaj mnie. Chcesz mi powiedzieć, że combosy to twój autorski pomysł? Przecież taki motyw jest w dosłownie miliardzie gier. To samo z resztą opcji xD
Obrazek


Marazm.
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3115
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Mephimorphosis [2k3] [tak jakby pełna wersja]

Postautor: X-Tech » 28 gru 2014, 19:28

Noruj pisze:Nie dobijaj mnie. Chcesz mi powiedzieć, że combosy to twój autorski pomysł? Przecież taki motyw jest w dosłownie miliardzie gier. To samo z resztą opcji xD


Kto przeszedł/GRAŁ w 8bit Quest łatwo dostrzeże o czym pisałem.
Niepotrzebne sztuczne cukry, hejty, zazdrości, wredności. Liczy się pochwała za grę, która przynosi CI mnóstwo frajdy.


CZAT OK.

RM zawsze spoko.

Jestem tu dla siebie. Tworzę co lubię.
Liczy się akcja i intensywna rozgrywka, oraz kreatywność. Inne gry mnie nie jarały i nie jarają. Prawda wylana.
Awatar użytkownika
Noruj

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2014 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Pełne Wersje (miejsce 1)(miejsce 1); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 3)
Posty: 1195
Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
Kontakt:

Re: Mephimorphosis [2k3] [tak jakby pełna wersja]

Postautor: Noruj » 28 gru 2014, 19:30

Kto grał w jakąkolwiek grę z combosami, łatwo dostrzeże o czym piszę. Nawet w twoim ukochanym UT jest system combosów, który działa dokładnie w taki sam sposób xD
Twój egocentryzm niszczy system.


Panowie, STOP, przynajmniej do czasu
odpowiedzi autora na temat ew. inspiracji.
Obrazek


Marazm.
Awatar użytkownika
Kleo

Golden Forki Special (zwycięstwo)
Posty: 934
Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25

Re: Mephimorphosis [2k3] [tak jakby pełna wersja]

Postautor: Kleo » 28 gru 2014, 22:08

Zgadzam się z Norujem, gra śmieszna i klimatyczna, ale dla mnie o wieele za trudna. Nawet drugiego poziomu nie dałam rady odblokować (mój rekord na pierwszym to coś koło 400 punktów ;)).
Muzyka świetna, grafika (ta, co widziałam, za dużo tego nie było) prosta, ale fajna.
Awatar użytkownika
Charlie Vermin
Posty: 104
Rejestracja: 05 lis 2011, 12:15
Kontakt:

Re: Mephimorphosis [2k3] [tak jakby pełna wersja]

Postautor: Charlie Vermin » 29 gru 2014, 21:33

Nie wiem jak to z tą trudnością. Ludzie mówią że za trudne, ale niektórzy mówią też że za łatwe. (Ktoś podobno zdobył 1900 na poziomie 1...) Może powinienem dodać jakieś opcje poziomu trudności. Na pewno dobrze byłoby zmniejszyć przypadkowość tej trudności, ale nie jestem pewien jak. Złapanie kogoś w przejściu o szerokości 1 jest banalne, a przy szerokości 3 może już zająć wieczność jak ma się odpowiednio dużo pecha. Może powinni się męczyć po pewnym czasie uciekania albo co? Tak zrobiłem z bossami w moim niedokończonym symulatorze kibola :P

Egocentryzm rzecz całkiem dobra i przydatna, aczkolwiek w 8bit questa nie grałem. W sumie to nie mam pojęcia skąd czerpałem inspiracje, chociaż skądś pewnie czerpać musiałem. Chyba ze swoich własnych wcześniejszych projektów jak już. Taki jestem egocentryczny, a co.

Swoją drogą nie jestem pewien jak robić lepszą grafikę (chociaż do tej akurat gry jest w sam raz). Jak mam zrobić zwyczajną pomalowaną betonową ścianę, to nie przychodzi mi do głowy nic innego jak tylko pojedynczy kolor.
Note to self: nigdy nie rób zapowiedzi.
lorak

Golden Forki Special - Premiery (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon V (miejsce 3)
Posty: 207
Rejestracja: 18 lip 2011, 15:11

Re: Mephimorphosis [2k3] [tak jakby pełna wersja]

Postautor: lorak » 07 sty 2015, 22:50

Pograłem sobie, pobiłem rekordy i szkoda tylko, że nie ma żadnego fabularnego zakończenia. Taka się gra przez to niedorobiona wydaje. No i spoko grafiki.
Awatar użytkownika
Charlie Vermin
Posty: 104
Rejestracja: 05 lis 2011, 12:15
Kontakt:

Re: Mephimorphosis [2k3] (Zmienione AI!)

Postautor: Charlie Vermin » 22 sty 2016, 19:18

Jako że chaotyczny ruch przeciwników wprowadzał niechciany element losowości, postanowiłem to zmodyfikować. Teraz uciekający naukowcy używają AI pożyczonego od Poruczników z NYE'14. Uprasza się o spokój - zapożyczenie elementu z NYE'14 nie oznacza podniesienia poziomu trudności. Tak się składa że przy użyciu nowej ścieżki ruchu przeciwnicy są co prawda szybsi, ale dużo bardziej przewidywalni, a na dodatek od czasu do czasu się zatrzymują. Przy okazji dodałem jeszcze jedno ułatwienie i teraz naukowców można zaskunksić samym dotknięciem bez naciskania spacji (zmiana nie dotyczy elementów otoczenia). Jestem pewien że gra jest teraz łatwiejsza.

Jeśli ktoś odbił się od poziomu trudności to niech skorzysta z downloadu na górze i spróbuje teraz. W nowej wersji jest wspomniana zamiana AI i kilka kosmetycznych zmian.
Note to self: nigdy nie rób zapowiedzi.

Wróć do „Gry”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości