Wrota Arkany: Geneza [XP]

Pełne Wersje i Dema stworzone we wszelakich wersjach RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ravenone

GF 2016 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2011 - Pełne Wersje (miejsce 2) Dema (miejsce 2); GF 2010 - Pełne Wersje (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 1); GF 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 438
Rejestracja: 28 lis 2009, 12:06

Wrota Arkany: Geneza [XP]

Post autor: ravenone »

Obrazek

Maker: XP
Gatunek: rpg
Czas ukończenia: 2015/2016

Pomysł na grę pojawił się już podczas tworzenia Wrót Arkany 2. Dojrzewał przez ostatnie 4 lata i wreszcie zdecydowałem się go zrealizować.

FABUŁA:
Akcja gry będzie rozgrywać się 10 lat przed pierwszą częścią trylogii. Ponownie wrócimy na Akamron, żeby kierować poczynaniami wielorasowej Zielonej Kompanii.
Główny bohater tej drużyny to Cahil, rzezimieszek ze Scylii preferujący frywolny styl życia. Ma smykałkę do zdobywania savarów, ale równie szybko je traci. Poczynania naszego herosa i jego drużyny będą działy się w czasach, gdy wybucha Wielka Wojna. Cahil nie będzie ratował świata (ale jak to?!), tylko walczył o przetrwanie. Z racji tego uświadczymy kilka etapów przełączając się na postacie ważniejsze pod względem historycznym z czasów wojny. A główny bohater będzie również narratorem całej historii.

Gra jest odrębną historią i osoby nie znające trylogii będą mogły bez problemu
w nią zagrać.

NOWOŚCI:
- cały Akmaron zostanie zaprojektowany od podstaw z zachowaniem kluczowych lokacji z WA1
- rozbudowany crafting (same przepisy alchemiczne to prawie 20 pozycji)
- walka na pięści
- skradanie
- górnictwo
- kradzież kieszonkowa
- wykopywanie skarbów
- system QTE
- waypointy w stylu Diablo
- działający system ucieczki;)

OPRAWA AUDIO/WIDEO:
Część melodii użytych przy pierwszej części trylogii pozostanie niezmienionych dla zachowania klimatu pierwowzoru. Ponadto będziemy mogli usłyszeć klasyczne melodie z cRPGów (Wiedźmin, Lords of the Fallen, Risen 2) oraz kilka bardziej wyszukanych utworów.
Grafika bazuje na zasobach Kalibana i Inquisitora, koncept artach znalezionych w sieci i całej masy moich przeróbek.

DOWNLOAD:
http://www.mediafire.com/download/2id16 ... Geneza.rar
wersja 1.02

SCREENY:
Spoiler:
Ostatnio zmieniony 19 sty 2016, 23:30 przez ravenone, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
Kryzz333

GF2019 - Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 3); Puchar Ligi Mapperów III (zwycięstwo)
Posty: 820
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39

Re: Wrota Arkany: Geneza [XP]

Post autor: Kryzz333 »

https://www.youtube.com/watch?v=6mzNZIKV-Qs

No, ciekawe, ciekawe.
Nie myślałem, że wrócisz do Arkany, tylko pójdziesz w klimaty podobne do KZ.

Będę musiał zrobić sobie maraton Wrót Arkany, bo nigdy ich w całości nie ukończyłem.

Ogólnie z zapowiedzi szykuje się fajny CRPG.


Prawdę mówiąc trochę niepokoją mnie podobieństwa naszych gier :lol:

Teraz ty robisz Genezę, ja opracowuję koncepcje do OzE II i w obu...

- system QTE - cholera jasna, przecież to ja na to wpadłem :-x
- waypoiny z Diablo - wymyśliłeś to przechodząc kilometry w OzE, co? :lol:
- skradanka z systemem wykrywania - szlag by to!
- działające ucieczki - Jesus Christ, to ja miałem wprowadzić tę innowację :-)

Czyżby nasze dusze przesiąknięte CRPGowym ferworem szły w te same koncepcje...


Ale nie no, trochę się zgrywam. Mimo tych podobieństw OzE II będzie miało inny styl nawet od swojej poprzedniczki.



Fabuła nie jest szeroko przedstawiona, a koncepcja przeżycia może być różnorako zastosowana...

Szerokie spektrum talentów to ciekawa rzecz, niewątpliwie, mam nadzieję, że gra będzie na tyle duża, że organizowanie zbierania surowców będzie zajmujące.
Mam rozumieć, że nie będzie klas postaci? Jak zostanie zorganizowane zdobywanie skilli?

Główny bohater jakoś mnie nie przekonuje. Źle mu z oczu patrzy i wygląda wiedźminowato.

Screeny dość fajne, ogólny styl graficzny super (tylko czemu Shira nosi emo makijaż?).
Tylko mapki dość puste.


Ogólnie czekam. Powiedz jeszcze tylko na ile godzinek planujesz gameplay :-P
Awatar użytkownika
Venesard
Posty: 208
Rejestracja: 01 gru 2014, 16:35

Re: Wrota Arkany: Geneza [XP]

Post autor: Venesard »

Yay, działający system ucieczki!! :-D

A tak na poważnie, to będzie świetne uczucie wrócić do świata wykreowanego przez Ciebie. Trylogia Wrót Arkany wciągnęła mnie jak żadna inna gra stworzona w Makerze.

Ale wracając do tematu:
Czym będzie różniła się walka na pięści od walki z bronią?
"[...]klasyczne melodie z cRPGów oraz kilka bardziej wyszukanych utworów." brzmi dla mnie świetnie.
Mapki faktycznie nieco pustawe, ale i tak ładne :)
Zgadzam się z Kryzz'em co do wiedźminowatego wyglądu bohatera. I imię Cahil też brzmi nieco znajomo.. Cahir?

Czekam na ten projekt, nie żebym Cię poganiał :)
Awatar użytkownika
Noruj

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2014 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Pełne Wersje (miejsce 1)(miejsce 1); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 3)
Posty: 1243
Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Wrota Arkany: Geneza [XP]

Post autor: Noruj »

Wow! Ekstra!
Podobają mi się "facesety" w dialogach, battlersy, ogólnie jestem zajarany. Liczę na dobrą fabułę, coś przynajmniej na poziomie WA1/WA2.

Omg! Elluviel wróciła. Czyżby nacisk żony?XD
Obrazek
Awatar użytkownika
Kleo

Golden Forki Special - Recenzje (zwycięstwo); Golden Forki Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 1001
Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25

Re: Wrota Arkany: Geneza [XP]

Post autor: Kleo »

Kryzz333 pisze:Główny bohater jakoś mnie nie przekonuje. Źle mu z oczu patrzy i wygląda wiedźminowato.
Co ty gadasz? Śliczny jest i wcale nie wiedźminowaty (co tam białe włosy i miecz na plecach, każdy to może mieć ;)). A że źle mu z oczu patrzy, to tylko lepiej, może nie będzie takim ugrzecznionym nudziarzem, jak Elroar. :P

Tak się zastanawiam, czy rewolucja w postaci działających ucieczek nie spowoduje, że to już nie będzie to samo WA, co kiedyś...
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: Wrota Arkany: Geneza [XP]

Post autor: X-Tech »

W sumie już przywykłem, że niektórzy mają CRPgowe wizje na swoje gry W RPGMAKERZE i ma to sporo zwolenników. Fajnie by było gdyby ten EUROPEAN styl grafik szedł w parze z bardziej nastawieniem na przygody i fabułę w grach i chwilowe wrażenia z niej wzbogacane rozgrywką i muzyką i myślą postaci...

Są różne systemy, ale bardziej mnie zastanawia jak one zostaną zastosowane w samej grze. Brzmią zawsze w opisach jak należy, ale się okazuje że są inaczej zaimplementowane niż to sobie wyobrażam w fabule. Zielarstwo i możliwość tworzenia własnego ziela do palenia - git. Ogólnie CRPG tym razem bohaterem jest wielki fan gry Wiedźmin lub Wiedźmina brat w każdym razie morda zrobiona spoko.

Bardzo mi się podoba, że w rozmowach są całe sylwetki postaci i twarze, oraz screeny z walki też są w tym całym zamyśle takie spójne.

Nadal jednak na screenach w charsetach grafa typowo mangowa a nie crpgowa także mix HARDKOROWY.
Najbardziej dla mnie ciekawy z screenów jest ten z grobem i tą laską w kapturku. Takie sytuacje.

Ogólnie to się spodoba na pewno tym wszystkim maniakom crpg w stylu Orki/Pierścienie itp. klimaty, bo pozostałe screeny na to wskazują. Osobiście to miałbym fazę na to co się dzieje z tym kapturkiem czarnym - ten cały screen i ta historia jest uspokajająca
Awatar użytkownika
Adrap

GF2020 - Dema (miejsce 3); GF2019 - Pełne Wersje (miejsce 3) Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 3)(miejsce 3); GF2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo); KC I (miejsce 2); KC II (miejsce 3); TASC 4 (miejsce 2)(miejsce 3)
Posty: 815
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie

Re: Wrota Arkany: Geneza [XP]

Post autor: Adrap »

Ha! Już czytałem o tej grze na jednym z twoich portali. Tylko brakowało mi trochę screenów. No a te są bardzo gites majonez. No prócz niektórych pustych mapek. Fajna ta zielona kompania. Ciekawe jak się zeszła. Masz dużego plusa za wygląd walki, jak reszta tak będzie wyglądać to będę walczył chociażby dla samej grafy ;) Interesuje mnie walka na pięści. Zawsze jednak takie walki w grach wciągały mnie bardziej od głównych. Np. Oko w oko w cp3. Lubię wiedźmina to i postać mi odrazu do gustu przypadła. Według mnie najlepszy wizualnie system talentów ci wyszedł ze wszystkich twoich gier. WA 2 i 3 to chyba jedyne RM'ówki które przeszedłem więcej niż dwa rasy. Ja tam jakoś nie przydzielam grafik do gatunków gier, dlatego postacie w cRPG mogą być bramę nawet z ff czy chronosów. Zapowiada się dużo miłego grania. 3mam kciuki.
Wydane:
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy

Współautor gry: Amarok
(W produkcji)
Awatar użytkownika
Kryzz333

GF2019 - Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 3); Puchar Ligi Mapperów III (zwycięstwo)
Posty: 820
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39

Re: Wrota Arkany: Geneza [XP]

Post autor: Kryzz333 »

@X-Tech:

Dla mnie tylko oczy charsetów mogą nie pasować - ale można to uznać za pewną konwencję. W wielu cRPG też figurki bohaterów na mapie były z zaburzonymi proporcjami.

Ogólnie trudno byłoby przerobić RTP aby postaci miały dobre oczy, bo z taką ilością pixeli na klatkę animacji oko musiałoby mieć 1 pixel...

Muszę jednak przyznać ci rację, że przydałoby się trochę storytellingu. Ukazywanie myślenia bohaterów na modłę z jRPG może nie, ale... Ale pewnie będzie też dużo immersji, bo ravenone na pewno da różnie książki i ciekawe historie poboczne.

I niemaniakom też się na pewno spodoba :lol: Ja przede wszystkim liczę na wciągający gameplay.
Awatar użytkownika
Diablo

Golden Forki 2017 - Pełne Wersje (miejsce1); Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2); Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 2); Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 362
Rejestracja: 07 maja 2012, 15:58

Re: Wrota Arkany: Geneza [XP]

Post autor: Diablo »

Wchodzę na tsukuru.pl i patrzę na nowe tematy licząc na jakieś nowe posty pod Arkaną. W pewnym momencie widzę to:

Obrazek

I takie:
- Ło story tu chybo son?

Wchodzę w temat i zaczynam się szczerzyć :lol:

Przewiduję, że w tym roku można zająć najwyżej 2 miejsce w Golden Forkach, chyba że gra wyjdzie w 2016 xD
Awatar użytkownika
Rahim
Posty: 1380
Rejestracja: 10 gru 2012, 09:03
Lokalizacja: Zülpich

Re: Wrota Arkany: Geneza [XP]

Post autor: Rahim »

Wyczuwałem powrót czegoś w klimacie Arkany, ale nie spodziewałem się samej Arkany... =D
Powodzenia, trzymam kciuki =)
Awatar użytkownika
Ekhart

Golden Forki 2015 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Dema (miejsce 1)
Posty: 447
Rejestracja: 28 maja 2010, 10:12
Lokalizacja: Midleton

Re: Wrota Arkany: Geneza [XP]

Post autor: Ekhart »

Będą Wrota Arkany: Pierwsza Klasa i Wrota Arkany: Przeszłość, która nadejdzie?

A tak serio, to czekam na ten projekt. Grałem we wszystkie WA. Nie przeszedłem żadnego, ale kiedyś to zrobię :p co do tego, że projekt wyjdzie, i że będzie dobrze, nie ma wątpliwości. Ale mógłbyś dać trochę zapału do pracy TiTkowi... i mnie ;)
No matter how tender, how exquisite… A lie will remain a lie.
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: Wrota Arkany: Geneza [XP]

Post autor: X-Tech »

Kryzz333 pisze:@X-Tech:

Dla mnie tylko oczy charsetów mogą nie pasować - ale można to uznać za pewną konwencję. W wielu cRPG też figurki bohaterów na mapie były z zaburzonymi proporcjami.
Proporcje proporcjami. To jest styl manga/anime Japoński styl przedstawiania postaci i grafik.
Pewnie ktoś kto gra w takie gry i mu nie przeszkadzają niespójności w stylu grafy nie zwróci uwagi.



@Ekhart: Największy fan projektów typu nawalańsko przez tunele z statami i nie przeszedł Wrót Arkany. Ja nie przeszedłem bo nie gram w CRPGI i mam alergię na Gothic itp.
Awatar użytkownika
Noruj

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2014 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Pełne Wersje (miejsce 1)(miejsce 1); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 3)
Posty: 1243
Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Wrota Arkany: Geneza [XP]

Post autor: Noruj »

Nie można skończyć tej gadki o crpgach i jrpgach? Po co to wrzucanie do wora? Zwłaszcza, że Wrota Arkany tak naprawdę ma sporo wspólnego z jRPG, tylko trzeba w to zagrać dłużej niż 20 minut.
To jest śmieszne, gra jeszcze nie powstała, a już jest wielkie gadanie jaki to cRPG, w ogóle nie na temat. etc.
Litości
Obrazek
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: Wrota Arkany: Geneza [XP]

Post autor: X-Tech »

Nie jestem w klimacie. Litość okazuję wykazując zainteresowanie i tolerancję.
Awatar użytkownika
Kryzz333

GF2019 - Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 3); Puchar Ligi Mapperów III (zwycięstwo)
Posty: 820
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39

Re: Wrota Arkany: Geneza [XP]

Post autor: Kryzz333 »

Lol, X-Tech. Szkoda, że zeditowałeś tekst o powiększaniu charactersów, bo reszta nie będzie wiedziała do czego się odnoszę.

Widzisz, jakby "powiększyć" te charactersy, to byś dostał kompletnie nic!
Zgadnij z jakiej gry jest ten obrazek: https://media2-us.shopto.net/ShopToMedi ... FI08/C.jpg

Ale dochodzisz już do sedna. Pewnie to, że dużo grasz w jRPG sprawia, że takie sprity widzisz jako anime. Ja zaczynałem, grając m.in.: we Wrota Arkany i olewam, czy gra jest jRPG, cRPG czy miszmaszem, tylko przyjmuję to, co zrobił dla mnie autor.
A ty niemal za każdym razem gdy jest zapowiedź gry, wysnuwasz własne koncepcje, jaka gra będzie. Oczywiście oczekiwane zarówno przeze mnie jak i przez ciebie Podziemia będą zupełnie inne niż sobie wymarzysz...

Sorry, rozumiem, że można się w****ić po graniu w takie Amus: Niezwykła podróż, ale gadanie o jRPG i cRPG za każdym razem i na dodatek stosowanie tego jako skali jakości gry jest absurdalne.


I jak najbardziej chcę, żeby w Genezie było jak najwięcej stat i ficzerów. Mam nadzieję, że Ravenone dopieści elementy ze swoich poprzednich gier i w tej Arkanie zarówno będzie nowa zawartość, jak i doprowadzone do perfekcji stare mechanizmy.


Zastanawia mnie, czy ravenone wyrobi się na ten rok. Chyba tak. Pewnie ma już wszystkie mechaniki gotowe... Ma 11 miesięcy na x godzin gameplayu.

Bardzo ciekawy jestem fabuły, bo w zasadzie nic kompletnie nie zostało powiedziane. Jednak wybuch Wielkiej Wojny daje nadzieje na rozpierduchę i ciekawe tło.
ODPOWIEDZ