— Stanior, 2010.
Tak, minęły całe lata od ostatniego sezonu LM. Wszystkim, którzy nie znają idei tego najpopularniejszego konkursu w historii naszego community, objaśniam: Liga Mapperów to seria potyczek, w których co tydzień* każdy z uczestników wykonuje mapkę w RM, a następnie wysyła ją razem ze screenshotem za pośrednictwem prywatnych wiadomości do mnie. Następnie anonimowo przedstawione mapki zostają poddane pod głosowanie na forum, ustalona zostaje kolejność miejsc i przyznane zostają pkt. Kolejka dobiega końca, tworzona jest tabela zawierająca zdobycze punktowe wszystkich uczestników. W następnym tygodniu sytuacja ulega powtórzeniu, a tabela uzupełnieniu. Więcej informacji o poprzednich sezonach w tematach w tym dziale. =)
Aktualnie rozpoczynamy oficjalne zapisy do czwartego sezonu LM. Dopisywać możecie się w temacie, inne kanały kontaktu (PM, e-mail, gtalk etc.) także są w zupełności otwarte. Ze względu na niezwykle mieszaną strukturę użytkowników forum - przy okazji rejestracji, bardzo proszę o wskazanie wersji RM (dowolnej ilości), w której chcielibyście wykonywać swoje mapy (luźno, wyłącznie na potrzeby organizacyjne). Formuła czwartego sezonu nie jest jeszcze ustalona, pewne rzeczy są już przyklepane, ale bardzo wiele zależy wciąż od ilości zgłoszeń i wersji RM, które wybierzecie. Wskazując wersje Makera miejcie też na uwadze, że jest to tylko szansa na poszerzenie rywalizacji, wskazanie RMXP i RMVX jest tak samo silnym głosem na RMXP jak wskazanie samego RMXP, liczy się wartość bezwzględna zainteresowanych, wyniki pomiędzy wersjami nie będą porównywane.
Startowe zapisy (na pierwszą kolejkę) potrwają do ostatniego momentu przed odpaleniem pierwszego tematu ligowego, w piątek 20.02.2015. Nagrodami w konkursie będą legendarne rangi obrazkowe na forum oraz kilka steamowych zestawów RMVX Ace z dodatkami i przynajmniej jedna nagroda rzeczowa!
Standardowo zachęcam wszystkich (a już zwłaszcza tych, którzy czują się słabsi) do udziału. Sporo można się nauczyć, sporo podejrzeć, na pewno trochę potrenować, pewnie i trochę pośmiać. I przy okazji - pociągnąć dalej nasze RM-Pendolino. =D
I dwa zdania na tymczasowy koniec, bo temat będzie pewnie wielokrotnie aktualizowany. LM jest chyba najbardziej wymagającym konkursem od strony organizacyjnej (grube dziesiątki map, setki głosów, technikalia, dużo PM), a ja ostatnio mam mniej czasu niż kiedykolwiek. Niemal na pewno sezon zostanie podzielony na dwie rundy, z przerwą w drugiej połowie marca. Będę się starał o rozwiązania, dzięki którym atrakcyjność imprezy nie spadnie, a wręcz odwrotnie, niemniej przygotujcie swoją wyrozumiałość na pewne opóźnienia, bo z tym może być różnie.
(edit)
WAŻNE IFORMACJE KONKURSOWE
Kopia zaktualizowanych zasad rywalizacji:Jazzwhisky pisze:Po pierwsze, jeśli marzy Wam się wykonywanie map w jednym RM (2003/XP) przez cały pozostały sezon, bez utraty dla szans na zwycięstwo, to teoretycznie jest taka (lub bliska temu) droga. IV Sezon LM będzie się składał z 7 kolejek, ale do ostatecznego wyniku zostanie zliczone tylko 6 waszych najlepszych rezultatów w konkursie. Oznacza to, że bez konsekwencji będziecie mogli pominąć jeden start, w wybranym przez siebie momencie.
Po drugie, z tego samego powodu i dodatkowych, warto wziąć udział w otwarciu, bowiem autorzy trzech najlepszych map tej kolejki zdecydują w głosowaniu o tym, w jakiej wersji Makera (2003 lub XP) będziecie składali mapy w kolejce 2. Jeśli chcecie przewagi którejś z wersji RM w dalszej części konkursu - możecie wywalczyć ją przede wszystkim w tym boju.
Na koniec, specjalnie dla wszystkich, którzy celują w zdobycie pełnej wersji RMVX Ace wraz z dodatkami na Steamie lub chcieliby (współ)decydować o wersji RM w kolejce 5. - mam dodatkowy konkurs okołoligowy. Wysyłając mapę wskażcie nick jednego z przeciwników (lista tutaj - viewtopic.php?p=53403#p53403), jeśli w kolejce 1. uzyskacie rezultat lepszy niż wskazany przeciwnik, przejdziecie do kolejnej rundy rywalizacji w tym minikonkursie. Wysyłając PM zaznaczcie, która ze zwycięskich opcji (wytłuszczonym drukiem wyżej, tylko jedna!) Was interesuje, od drugiej kolejki będziecie rywalizować już tylko z osobami o takim samym wyborze.
Pytania i cała reszta oczywiście w tym temacie.Jazzwhisky pisze:Podstawowe zasady rywalizacji
- Podstawą wykonanej pracy jest screenshot wykonanej lokacji. Do pliku w formacie PNG dołączacie także plik mapy.
- Prace (screenshot+plik) wysyłacie za pośrednictwem prywatnych wiadomości (forum) do mnie (ucp.php?i=pm&mode=compose&u=3). Wysyłając pliki możecie skorzystać z opcji załączników do PM (maksimum 0,75MB, obsługuje pliki graficzne, najpopularniejsze archiwa i pliki map RM).
- Czas nadesłania mapy: do wtorku, 24.02.2015 włącznie, oczekujcie ode mnie potwierdzenia każdej nadesłanej pracy!
- Żadne ze zdarzeń (w tym common events) nie może zawierać w sobie komend. Oceniamy mapping, w grę NIE wchodzi użycie panoramy, zmiana kolorystyki ekranu, użycie grafik poza tymi opisanymi w temacie itp. Zaznaczenie opcji event graphic-transparent jak również warstwy zdarzenia jest oczywiście dopuszczalne. Możecie także wykorzystywać bohatera i pojazd z zakładki System.
- Tworzymy dowolną lokację/obszar, jednak nie edytujemy tilesetu i nie wykorzystujemy jego elementów w inny sposób (np. jako panoramy).
- Uwaga na koniec - mapy w tym stylu -> http://tsukuru.pl/inne/ligamapperow/s1k2/Map0016.png nie będą poddawane głosowaniu (0 pkt).
Głosowanie
- głosowanie potrwa 48h od momentu anonimowej prezentacji prac w temacie.
- zwykła ankieta z maksymalnie CZTEREMA opcjami wyboru (MOŻE ULEC ZMIANIE!)
- w głosowaniu mogą brać udział wszyscy użytkownicy zarejestrowani przed startem kolejki i co najmniej trzema postami na koncie - głosy innych użytkowników będą anulowane
- bawimy się z zasadami, nie oddajemy głosów na swoje prace, nie ujawniamy autorów poszczególnych map
- szczególna uwaga, głosowanie w LM będzie monitorowane, a wszelkie nieprawidłowości związane z oddawaniem głosów eliminują z rywalizacji w danej kolejce (0 pkt), proszę o ostrożność, wyjątków od zasady nie będzie!
Punkty
- Punkty rozdawane są wg zasady: 1 miejsce (największa ilość głosów w ankiecie) - 16 pkt, 2 m. - 15pkt, 3 m. - 14pkt itd.
- W przypadku równej liczby głosów dla kilku map, pkt z kolejnych miejsc zostaną zsumowane i rozdane po równo wszystkim autorom (np. przy trzech mapach o największej liczbie głosów każdy z uczestników otrzyma 15 pkt, (16+15+14)/3=15), następna praca zajmie tym samym 4 miejsce otrzymując 13 pkt).
- liczba punktów w żadnym z przypadków nie może przekroczyć trzykrotnej ilości oddanych głosów na mapę. Ponadto, każda zakwalifikowana praca otrzyma co najmniej liczbę pkt równą 1 plus połowa uzyskanych głosów. Wszelkie poprawki dokonywane są po obliczeniach przedstawionych wcześniej.
- Oprócz liczby pkt do rezultatu (jako druga, oddzielna wartość) zostanie dołożona bezpośrednia liczba głosów oddanych na pracę. W przypadku uzyskania przez kilku zawodników remisu w łącznej tabeli ligi o miejscach decydować będzie właśnie łączna ilość zebranych głosów (małe pkt, na podobnej zasadzie jak stosunek bramek w piłce nożnej)
Aktualna, alfabetyczna lista zatwierdzonych uczestników:
ADI (od 17.02.2015)
Adrapnikram (od 13.02.2015)
Amadik (od 17.02.2015)
Athanor (od 14.02.2015)
Avaron (od 16.02.2015)
CrasheR (od 15.02.2015)
DE (od 20.02.2015)
Deathwing (od 16.02.2015)
Dr.Man (od 15.02.2015)
Dragon Kamillo (od 13.02.2015)
Endvorte (od 22.02.2015, kolejka 2.)
Gameboy (od 13.02.2015)
ka0909 (od 15.02.2015)
Keibi (od 16.02.2015)
Kryzz333 (od 13.02.2015)
kvachu (od 20.02.2015, kolejka 2.)
lorak (od 13.02.2015)
McLaren (od 25.02.2015, kolejka 2.)
Michu (od 14.02.2015)
Necromo (od 13.02.2015)
Nexis (od 19.02.2015)
Noruj (od 14.02.2015)
orco (od 19.02.2015)
Pikselowy Potwór (od 19.02.2015)
Preki (od 14.02.2015)
Prometherion (od 14.02.2015)
Rave (od 13.02.2015)
ravenone (od 16.02.2015)
Sefiro (od 15.02.2015)
SmoKe (od 16.02.2015)
Soul (od 14.02.2015)
Venesard (od 14.02.2015)
X-Tech (od 14.02.2015)
YoH (od 15.02.2015)
Yoroiookami (od 17.02.2015)
Yotta (od 16.02.2015)
Zombik (od 13.02.2015)