Uprowadzona (2k3)

Zapowiedzi gier tworzonych w RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

ODPOWIEDZ
Avaron
Posty: 34
Rejestracja: 26 sty 2015, 23:31

Uprowadzona (2k3)

Post autor: Avaron »

UPROWADZONA
Fabuła:
Andre ma 36 lat, w przeszłości był on żołnierzem, gdy został wzięty do niewoli skazali go na śmierć, został zrzucony z klifu do rzeki lecz jakimś cudem przeżył. Został odnaleziony przez wieśniaków którzy go wyleczyli. Zamieszkał samotnie w cichym i spokojnym miejscu. Jednak pewnego dnia odwiedza go starzec błagający o to aby Andre odzyskał jego uprowadzoną wnuczkę. Czy nasz bohater będzie w stanie uratować młodą dziewczynę z rąk porywaczy? Tego dowiecie się w grze!

Informacje:
Grafiki: RTP
Muzyka: RTP
Planowana data wydania: Kwiecień 2015
Aktualny postęp: 18%

Systemy:
-Łowienie ryb

Screeny
Spoiler:

Od autora:
Jest to mój pierwszy projekt na 2k3 :>. Gra prawdopodobnie będzie krótka. będzie to mój pierwszy opublikowany projekt!
Ostatnio zmieniony 19 lut 2015, 18:58 przez Avaron, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Diablo

Golden Forki 2017 - Pełne Wersje (miejsce1); Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2); Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 2); Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 362
Rejestracja: 07 maja 2012, 15:58

Re: Uprowadzona (2k3)

Post autor: Diablo »

No cóz.

Fabuła nie jest zła, ale sposób w jaki jest opisana trochę boli.
był on żołnierzem, jednak gdy został wzięty do niewoli załamał się i stracił pamięć
Dlaczego się załamał? Jakiej niewoli? Był tak torturowany, że stracił pamięć?

Mapy zewnętrzne wydają się być ok. Bardzo rzadko mam styczność z tym makerem, ale wydaje mi się, że ciut za mało szczegółów. Wnętrza są za to duże i puste. Może lepiej zrobić mniejsze wnętrza, ale nie zajmować całej mapy?

Systemy brzmią na prawdę ciekawie. Ja osobiście nigdy nie miałem siły do zabawy w takie rzeczy. Może tobie się uda.

Jak na pierwszy publiczny projekt to wydaje mi się, że nie jest źle. Idziesz w dobrym kierunku nie robiąc 10 godzinnej gry. Uważam, że lepiej zacząć od krótszych produkcji. :-) Trzymam kciuki :-)
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Uprowadzona (2k3)

Post autor: Jazzwhisky »

Opis fabuły mi się podoba, RTP mi się podoba, natomiast na mapach masz to samo co większość początkujących, a i wielu doświadczonych twórców: niepotrzebną przestrzeń. Mniejsze lokacje to mniej pracy, więcej skondensowanego mięcha i ochrona przed setką demotywujących komentarzy w stylu "puste mapy, dodaj kwiatki". Naprawdę, te elementy nie wnoszą niczego korzystnego do gry, zamiast czternastu krzeseł wystarczyłoby sześć, zamiast dziewiętnastu skrzynek, trzy. =)

Poza tym kibicuję projektowi i polecam rzucić okiem na jakieś gry zbudowane na RTP tego Makera, powodzenia.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Uprowadzona (2k3)

Post autor: Dragon Kamillo »

Fabuła mnie zainteresowała, jest OK.
No ale potem spojrzałem na systemy i coś mi przestało się zgadzać, jakoś to wszystko do siebie nie pasuje. Jeszcze przeżyłbym łowienie ryb jako taki mało ważny dodatek, ale reszta w takiej grze jest według mnie nie na miejscu, tym bardziej że zrobiłeś mi nadzieję na grę skupiającą się na niezłej fabule, a nie na bezsensownym łażeniu itp.
Zadania poboczne - będą OK jeśli to będą bardzo rozbudowane, tak że jakbyś je wydał jako osobny produkt, to by się przyjęły choćby jako króciutkie gry, tak około pół godziny grania.

O mapach Jazz napisał wszystko co ważne, rtp OK, już nie jest takie popularne i nawet świeżo przez to wygląda.
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: Uprowadzona (2k3)

Post autor: X-Tech »

Fabuła jest OK. W stylu Uprowadzonej z Nielsenem, ale jak najbardziej OK, bo wiemy na czym się skupić. Do map mam ten sam zarzut. Mniej elementów więcej pomysłów. Wyglądają na mapy początkujących twórców lokacji, ale nie napisze że są złe. Dobra fabuła, urozmaicona rozgrywka i gra gitara mogę kupić takie mapki.

Natomiast elementy opisu rozgrywki brzmią jak spowalniacze pomysłu na fabułe/ wypełniacze co wg. mnie odbiera coś z tempa rozwijania się fabuły, a może nawet klimatu...fabuły. Naprawdę zajmując się uprowadzeniem będziemy łowić ryby ? Takie rzeczy mi psują trochę klimat. To zależy jak to ogarniesz, ale ziom który zajmuje się uprowadzeniem nie wydaje mi się, że będzie sobie szedł łowić rybki czy łączył kamyki tylko zajmie się raczej tematem uprowadzenia. W zasadzie można wiele rzeczy połączyć z sobą, aby pasowały użyj mocy umysłu. Przemyśl, alby rozwijana fabuła miała sens z resztą elementów.
Avaron
Posty: 34
Rejestracja: 26 sty 2015, 23:31

Re: Uprowadzona (2k3)

Post autor: Avaron »

Ok wywaliłem wszystkie zadania poboczne i systemy. Zostawiłem tylko rybki :>
Teraz po prostu sprawię aby fabuła była jedyną rzeczą na której gracz musi się skupić :>
BH Daimaouji
Posty: 509
Rejestracja: 19 gru 2012, 20:09

Re: Uprowadzona (2k3)

Post autor: BH Daimaouji »

Mam nadzieje że ta wnuczka jest sexy kobietą, bo ja nie, to po jaką cholere dziewczyny zostają wyłapane czekając na księcia z bajki?!
Moje aktualne gry DB zrobione w RPG Makerze:

DBZ Saiyans' Rebellion +16
Damian's Adventures +7
Awatar użytkownika
Germillios
Posty: 19
Rejestracja: 01 gru 2014, 16:36

Re: Uprowadzona (2k3)

Post autor: Germillios »

Jak dla mnie fabuła jest ciekawa. System łowienia ryb to zawsze jakaś chwilowa odskocznia i urozmaicenie. :-) Ale pomieszczenia rzeczywiście trochę pustawe. Zobaczymy co będzie dalej. :-)
ODPOWIEDZ