Sezon IV - kolejka 1

Bo składanie mapek to sama przyjemność. Sezon V, wyniki!

Najlepsze mapy kolejki:

Czas głosowania minął 27 lut 2015, 00:55

Map001
0
Brak głosów
Map002
3
2%
Map003
2
2%
Map004
9
7%
Map005
25
19%
Map006
0
Brak głosów
Map007
14
11%
Map008
0
Brak głosów
Map009
5
4%
Map010
0
Brak głosów
Map011
5
4%
Map012
10
8%
Map013
7
5%
Map014
0
Brak głosów
Map015
6
5%
Map016
4
3%
Map017
6
5%
Map018
4
3%
Map019
0
Brak głosów
Map020
4
3%
Map021
3
2%
Map022
4
3%
Map023
3
2%
Map024
1
1%
Map025
2
2%
Map026
2
2%
Map027
8
6%
Map028
2
2%
Map029
0
Brak głosów
 
Liczba głosów: 129
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4128
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Sezon IV - kolejka 1

Postautor: Jazzwhisky » 20 lut 2015, 11:02

I odpalamy! Jak zawsze w LM, bardzo dużo informacji startowych, zasadniczo jest to proste, ale jeśli wziąć pod uwagę wszystkie możliwości, to nie da się tego spisać dużo krócej.

Podstawowe zasady rywalizacji
- Podstawą wykonanej pracy jest screenshot wykonanej lokacji. Do pliku w formacie PNG dołączacie także plik mapy.
- Prace (screenshot+plik) wysyłacie za pośrednictwem prywatnych wiadomości (forum) do mnie (ucp.php?i=pm&mode=compose&u=3). Wysyłając pliki możecie skorzystać z opcji załączników do PM (maksimum 0,75MB, obsługuje pliki graficzne, najpopularniejsze archiwa i pliki map RM).
- Czas nadesłania mapy: do wtorku, 24.02.2015 włącznie, oczekujcie ode mnie potwierdzenia każdej nadesłanej pracy!
- Żadne ze zdarzeń (w tym common events) nie może zawierać w sobie komend. Oceniamy mapping, w grę NIE wchodzi użycie panoramy, zmiana kolorystyki ekranu, użycie grafik poza tymi opisanymi w temacie itp. Zaznaczenie opcji event graphic-transparent jak również warstwy zdarzenia jest oczywiście dopuszczalne. Możecie także wykorzystywać bohatera i pojazd z zakładki System.
- Tworzymy dowolną lokację/obszar, jednak nie edytujemy tilesetu i nie wykorzystujemy jego elementów w inny sposób (np. jako panoramy).
- Uwaga na koniec - mapy w tym stylu -> http://tsukuru.pl/inne/ligamapperow/s1k2/Map0016.png nie będą poddawane głosowaniu (0 pkt).

Głosowanie
- głosowanie potrwa 48h od momentu anonimowej prezentacji prac w temacie.
- zwykła ankieta z maksymalnie CZTEREMA opcjami wyboru (MOŻE ULEC ZMIANIE!)
- w głosowaniu mogą brać udział wszyscy użytkownicy zarejestrowani przed startem kolejki i co najmniej trzema postami na koncie - głosy innych użytkowników będą anulowane
- bawimy się z zasadami, nie oddajemy głosów na swoje prace, nie ujawniamy autorów poszczególnych map
- szczególna uwaga, głosowanie w LM będzie monitorowane, a wszelkie nieprawidłowości związane z oddawaniem głosów eliminują z rywalizacji w danej kolejce (0 pkt), proszę o ostrożność, wyjątków od zasady nie będzie!

Punkty
- Punkty rozdawane są wg zasady: 1 miejsce (największa ilość głosów w ankiecie) - 16 pkt, 2 m. - 15pkt, 3 m. - 14pkt itd.
- W przypadku równej liczby głosów dla kilku map, pkt z kolejnych miejsc zostaną zsumowane i rozdane po równo wszystkim autorom (np. przy trzech mapach o największej liczbie głosów każdy z uczestników otrzyma 15 pkt, (16+15+14)/3=15), następna praca zajmie tym samym 4 miejsce otrzymując 13 pkt).
- liczba punktów w żadnym z przypadków nie może przekroczyć trzykrotnej ilości oddanych głosów na mapę. Ponadto, każda zakwalifikowana praca otrzyma co najmniej liczbę pkt równą 1 plus połowa uzyskanych głosów. Wszelkie poprawki dokonywane są po obliczeniach przedstawionych wcześniej.
- Oprócz liczby pkt do rezultatu (jako druga, oddzielna wartość) zostanie dołożona bezpośrednia liczba głosów oddanych na pracę. W przypadku uzyskania przez kilku zawodników remisu w łącznej tabeli ligi o miejscach decydować będzie właśnie łączna ilość zebranych głosów (małe pkt, na podobnej zasadzie jak stosunek bramek w piłce nożnej)

I najważniejsze:

REGUŁY KOLEJKI (RMVXA Lite)

Mieszanka wersji RM w tym sezonie komplikuje nam bardzo wiele. W sezonie czeka Was prawdopodobnie tylko jedno starcie z Makerem w wersji VX Ace, ale skoro tak, to uderzymy z nim na samym starcie. By ułatwić wszystkim dostęp i pominąć tilesetowe niuanse, prace wykonacie przy użyciu wszystkich standardowo dostępnych elementów startowego tilesetu Field w pełni darmowej wersji Lite tego Makera (zakładki A i B, dowolny Mode w zakładce Tilesets). Dodatkowo w zdarzeniach jako Graphic użyć możecie wszystkich charów z pliku o nazwie Vehicle. Jak szybko zauważycie, grafiki są mocno ograniczone, a zestaw narzuca pewien zdecydowany charakter map, choć jak zawsze, wszystko w waszych głowach i rękach. =)

Download RMVX Ace Lite -> http://www.rpgmakerweb.com/download/fre ... x-ace-lite (wymaga aktywacji przez wpisanie adresu e-mail)

Pliki tilesetu + chary (uwaga, wersja Lite ogranicza liczbę eventów na mapie do 10!)
Spoiler:


Rozmiary pracy: 25x20 pól (800x640px)

Zapraszam do ściągania i instalacji, wciąż trochę to wymagające (mniej niż instalacja pełnych wersji!), ale dacie radę, a poza tym UWAGA! Są dwa dodatkowe powody dlaczego warto.
Po pierwsze, jeśli marzy Wam się wykonywanie map w jednym RM (2003/XP) przez cały pozostały sezon, bez utraty dla szans na zwycięstwo, to teoretycznie jest taka (lub bliska temu) droga. IV Sezon LM będzie się składał z 7 kolejek, ale do ostatecznego wyniku zostanie zliczone tylko 6 waszych najlepszych rezultatów w konkursie. Oznacza to, że bez konsekwencji będziecie mogli pominąć jeden start, w wybranym przez siebie momencie.
Po drugie, z tego samego powodu i dodatkowych, warto wziąć udział w otwarciu, bowiem autorzy trzech najlepszych map tej kolejki zdecydują w głosowaniu o tym, w jakiej wersji Makera (2003 lub XP) będziecie składali mapy w kolejce 2. Jeśli chcecie przewagi którejś z wersji RM w dalszej części konkursu - możecie wywalczyć ją przede wszystkim w tym boju.

Na koniec, specjalnie dla wszystkich, którzy celują w zdobycie pełnej wersji RMVX Ace wraz z dodatkami na Steamie lub chcieliby (współ)decydować o wersji RM w kolejce 5. - mam dodatkowy konkurs okołoligowy. Wysyłając mapę wskażcie nick jednego z przeciwników (lista tutaj - viewtopic.php?p=53403#p53403), jeśli w kolejce 1. uzyskacie rezultat lepszy niż wskazany przeciwnik, przejdziecie do kolejnej rundy rywalizacji w tym minikonkursie. Wysyłając PM zaznaczcie, która ze zwycięskich opcji (wytłuszczonym drukiem wyżej, tylko jedna!) Was interesuje, od drugiej kolejki będziecie rywalizować już tylko z osobami o takim samym wyborze.

Na razie tyle, czekam na wasze mapy i odpowiedzi/narzekania/pytania/błędy w temacie. Gdyby ktoś potrzebował jeszcze szerszych wyjaśnień - piszcie, będę rozwijał i uzasadniał. A jeśli ktoś spisałby najważniejsze info w sms-formie, to dokleję to do postu w formie wyróżnionego cytatu. =)

P.S. Standardowe hinty:
1) Nie musicie ustawiać blokowania tilesetu.
2) http://tsukuru.pl/index.php?link=porady/grafika/shift.
3) Jeszcze raz - oprócz zdarzeń możecie wykorzystywać startowe pozycje hero i pojazdu!
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Avaron
Posty: 34
Rejestracja: 26 sty 2015, 23:31

Re: Sezon IV - kolejka 1

Postautor: Avaron » 20 lut 2015, 11:19

czy zamiast lite można użyć normalnego VXace?
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4128
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Sezon IV - kolejka 1

Postautor: Jazzwhisky » 20 lut 2015, 11:25

Teoretycznie, ale nie mając wersji Lite nie będziesz wiedział jakie ograniczenia tileset obowiązują, a mapy (edit) mają ograniczenie do 10 eventów i będą sprawdzane pod wersją RM wskazaną w temacie. Dodam, że wersja Lite instaluje się oddzielnie, wg mojej najlepszej wiedzy nie koliduje z pełną wersją RMVXA na dysku, jeśli już ją macie.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1797
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Sezon IV - kolejka 1

Postautor: Dragon Kamillo » 20 lut 2015, 11:27

Dobra, ale jakoś tego nie rozumiem XD. Do robienia mapy możemy użyć tylko zestawu Field z bazy danych, obojętnie jakiego, czy złożyć własny zestaw z dostępnych w Lite grafik? Pewno to pierwsze, ale jakoś niejasno jest to opisane.

A, i czy jest możliwość manipulowania opcją "Mode" z bazy danych, tą pod nazwą zestawu?

Nie koliduje z wersją Steamową na 100%, jednak co do wersji oficjalnej to nie wiem. Ale też raczej nie powinna.
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4128
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Sezon IV - kolejka 1

Postautor: Jazzwhisky » 20 lut 2015, 11:35

Całkowita racja, chodzi oczywiście o Field, uzupełniłem opis o ten "szczegół", chciałem najprościej jak się da i zbyt mocno zakręciłem się wokół userów innych RM. =)

Możecie dowolnie zmieniać Mode dla tilesetu.

edit
Ok, widzę, że ten skrót to był błąd, dla jasności dorzuciłem do postu pliki tilesetu, powinno to umożliwić łatwe składanie map także w standardowej wersji RMVXA (edit - pamiętajcie o ograniczeniu liczby evetów na mapie do 10 w wersji Lite!).
Spoiler:


edit-dół
Dragon Kamillo pisze:edit - tu nawet nie ma tych opcji w grafice zdarzenia co w xp, a nawet w 2k3. Jest bardzo źle.
=D
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1797
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Sezon IV - kolejka 1

Postautor: Dragon Kamillo » 20 lut 2015, 11:58

To jest chore. Nie wiem co wykombinuje, ale jak na mapę świata to wymiary z deczko za małe, a jak na coś innego to znowu tileset do dupy XD. No i ten maker, gdzie trzeba tak uważać, bo nie ma opcji kopiowania i wklejania.

Ale coś się wykombinuje.

edit - tu nawet nie ma tych opcji w grafice zdarzenia co w xp, a nawet w 2k3. Jest bardzo źle.
Ostatnio zmieniony 20 lut 2015, 12:10 przez Dragon Kamillo, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3115
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Sezon IV - kolejka 1

Postautor: X-Tech » 20 lut 2015, 12:05

Widzę, że można w VX ACE lepić. Dobrze.
Niepotrzebne sztuczne cukry, hejty, zazdrości, wredności. Liczy się pochwała za grę, która przynosi CI mnóstwo frajdy.


CZAT OK.

RM zawsze spoko.

Jestem tu dla siebie. Tworzę co lubię.
Liczy się akcja i intensywna rozgrywka, oraz kreatywność. Inne gry mnie nie jarały i nie jarają. Prawda wylana.
Awatar użytkownika
Adrapnikram

Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo)
Posty: 635
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie
Kontakt:

Re: Sezon IV - kolejka 1

Postautor: Adrapnikram » 20 lut 2015, 12:19

A więc zaczynamy od małych mapek świata na wuiksejsie. Let's get ready.
Czas pobrać RMVA Lite :lol:
~VladArges
ten mały puchar pod avatarem zrobil mi wtedy taka radoche ze latalem i z 10 razy chwalilem sie rodzicom xD
~Jazz
dla takich rzeczy powstało TA i całe forum
nie dla lajkow pod profilem
Zapraszam na stronę o moich grach i pixelarcie :-D

Obrazek
Awatar użytkownika
CrashuR

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1)
Posty: 463
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Re: Sezon IV - kolejka 1

Postautor: CrashuR » 20 lut 2015, 12:28

Tylko nie mapa świata :<
No nic, w pierwszej rundzie nic nie ugram, ale może w następnych będzie lepiej.
Ostatnio zmieniony 20 lut 2015, 12:29 przez CrashuR, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3115
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Sezon IV - kolejka 1

Postautor: X-Tech » 20 lut 2015, 12:29

Mapy świata najlepiej się robi z zamkniętymi oczami także każdy ma szanse. XD
Niepotrzebne sztuczne cukry, hejty, zazdrości, wredności. Liczy się pochwała za grę, która przynosi CI mnóstwo frajdy.


CZAT OK.

RM zawsze spoko.

Jestem tu dla siebie. Tworzę co lubię.
Liczy się akcja i intensywna rozgrywka, oraz kreatywność. Inne gry mnie nie jarały i nie jarają. Prawda wylana.
Awatar użytkownika
DE
Posty: 272
Rejestracja: 23 kwie 2006, 20:56

Re: Sezon IV - kolejka 1

Postautor: DE » 20 lut 2015, 12:30

Liga Crapperow rozpoczeta z przytupem.

Przetrwaja najkartografiejsi.
Agropolis: Unicestwienie - 06/06/06.
Agropolis: Sianokosy - 07/07/08.
Agropolis: Dożynki - 15/15/15.
Awatar użytkownika
Kryzz333

Golden Forki 2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 658
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39
Lokalizacja: Aleksandria

Re: Sezon IV - kolejka 1

Postautor: Kryzz333 » 20 lut 2015, 12:35

Mapa świata?

Gotcha!

BTW, pierwszy raz w życiu robię konkretną mapkę w VX. Jeszcze ogarniam jak to się obsługuje, ale jest moc. :-o
Spoiler:
Awatar użytkownika
ADI
Posty: 95
Rejestracja: 14 sie 2012, 15:59
Lokalizacja: Końskie [40km od Kielc]
Kontakt:

Re: Sezon IV - kolejka 1

Postautor: ADI » 20 lut 2015, 12:48

Widzę że wszyscy zadowoleni XD

Dragon Kamillo pisze:(...) tu nawet nie ma tych opcji w grafice zdarzenia co w xp, a nawet w 2k3. Jest bardzo źle.


Też mnie to trochu zbiło, ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło...

No nic, pozostaje mi przerwać leniuchowanie i wziąć się do pracy.

Good Luck ludzie!
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1797
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Sezon IV - kolejka 1

Postautor: Dragon Kamillo » 20 lut 2015, 13:04

Jazz dodaj jeszcze informację dla tych co robią w normalnym Ace że na mapie może być tylko 10 eventów, bo w lite więcej się nie da, a zasady chyba powinny być równe.

No to tutej jest sens użycia pojazdu z bazy danych itp XD.
Ostatnio zmieniony 20 lut 2015, 13:13 przez Dragon Kamillo, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3115
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Sezon IV - kolejka 1

Postautor: X-Tech » 20 lut 2015, 13:07

Nie są równe ? XD Każdy może używać normalnego VX ACE XD
Niepotrzebne sztuczne cukry, hejty, zazdrości, wredności. Liczy się pochwała za grę, która przynosi CI mnóstwo frajdy.


CZAT OK.

RM zawsze spoko.

Jestem tu dla siebie. Tworzę co lubię.
Liczy się akcja i intensywna rozgrywka, oraz kreatywność. Inne gry mnie nie jarały i nie jarają. Prawda wylana.

Wróć do „Liga Mapperów”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość