Wysłałem z karmelem! Może kurier wylizał..Adrapnikram pisze:Nie najadłem się tą kaszanką. Ale to nic bo popcorn od Venesarda już przybył XD
O_O Miał być z karmelem ty łachmyto!
Sezon IV - kolejka 1
- Venesard
- Posty: 208
- Rejestracja: 01 gru 2014, 16:35
Re: Sezon IV - kolejka 1
- Necromo
- Posty: 276
- Rejestracja: 28 cze 2013, 21:58
- Lokalizacja: Gniezno
Re: Sezon IV - kolejka 1
Nie spodziewałem się tak dobrych mapek.
Według mnie najlepsza jest 7. Już jestem w stanie zobaczyć całą grę rozgrywającą się tam.
5 też jest fajna, przypomina mi Zeldę.
12 jest bardzo RPGowa, podoba mi się.
Autor 17 chyba się wzorował na mapie świata - tutaj też mogłaby powstać dobra gra.
Najgorsze mapy są tylko trochę puste, myślałem, że wyjdzie to dużo gorzej, szczególnie po tych wszystkich narzekaniach.
Według mnie najlepsza jest 7. Już jestem w stanie zobaczyć całą grę rozgrywającą się tam.
5 też jest fajna, przypomina mi Zeldę.
12 jest bardzo RPGowa, podoba mi się.
Autor 17 chyba się wzorował na mapie świata - tutaj też mogłaby powstać dobra gra.
Najgorsze mapy są tylko trochę puste, myślałem, że wyjdzie to dużo gorzej, szczególnie po tych wszystkich narzekaniach.
-
- Posty: 241
- Rejestracja: 18 lip 2011, 15:11
Re: Sezon IV - kolejka 1
Z rtp da się zrobić prawie wszystko.
Chyba jednak najlepiej wypadły te mapy, które mają mało różnych elementów. Nie tracą one tyle na czytelności.
Parę słów ode mnie.
4 - Ładna wulkaniczna wyspa, dobrze skomponowana, ale jako mapa świata nadawałaby się według mnie słabo.
5* -Najlepsza mapa kolejki, sprytne podejście do unikania kwadratowości w VXA, kreatywne wykorzystanie elementów, harmonia kolorów, przejście woda-ląd w przecudny sposób za pomocą suchych drzewek i jeszcze to miasto, tak ładnie otoczone skałami. Geniusz-artysta. Świetnie sprawdziłaby się w takim rpgu z dużą mapą świata.
7* -Trochę cierpi poczucie przestrzeni w tej mapie, ale jest klimat i bardzo podoba mi się to, co dzieje się z górami w lewym-górnym.
9 - Nie mam pojęcia co musiało się stać, aby doprowadzić część wyspy do takiego stanu, ale fajnie, że mapka jest dość zróżnicowana, a jednak bardzo czytelna.
11 - Dobrze się na nią patrzy, nie widać kwadratowości, klimatyczna, czytelna, opowiada historię. Trochę psuje wrażenie ten domek z żywopłotem, ale to drobnostka.
12* - Z archipelagów podoba mi się najbardziej. Dobrze spasowane kolory. Świetnie nadawałaby się już do jakiejś małej gry.
14 - Jedyna mapka w tym stylu w tym zestawieniu ale widać jak boleje na braku jakiejś kolorowej panoramy. Nie mogę poczuć, że jestem gdzieś w chmurach.
16 - Zbyt dużo różnych elementów nie trzymających się kupy, mimo to niezła.
17 - Prawdziwie skompresowana mapa świata ale koncept niezbyt oryginalny. Kraków w głębi puszczy :)
18 - Wydaje się, że mapa jest zbyt wciśnięta w screena i szkoda, że wodospad taki malutki, bo trochę nie czuję tego krańca świata.
20* - Interesująca, ładne kolory, zamczysko naprawdę tajemnicze, a zima prawdziwie sroga.
21 - Bardzo kojarzy mi się z podziemiami w HoMM 3, trochę pustawo.
22 - To jest świetne. Te okręty przycumowane przyfruwających skałach. Ten zamek, pod którym zapadła się ziemia.
25 - Jako popis umiejętności mapowania może nie zachwyca, ale nadrabia to dużą przejrzystością i ciekawią opowieścią.
28 - Bardzo typowa mapa świata i dobrze mi się na nią patrzy.
Chyba jednak najlepiej wypadły te mapy, które mają mało różnych elementów. Nie tracą one tyle na czytelności.
Parę słów ode mnie.
4 - Ładna wulkaniczna wyspa, dobrze skomponowana, ale jako mapa świata nadawałaby się według mnie słabo.
5* -Najlepsza mapa kolejki, sprytne podejście do unikania kwadratowości w VXA, kreatywne wykorzystanie elementów, harmonia kolorów, przejście woda-ląd w przecudny sposób za pomocą suchych drzewek i jeszcze to miasto, tak ładnie otoczone skałami. Geniusz-artysta. Świetnie sprawdziłaby się w takim rpgu z dużą mapą świata.
7* -Trochę cierpi poczucie przestrzeni w tej mapie, ale jest klimat i bardzo podoba mi się to, co dzieje się z górami w lewym-górnym.
9 - Nie mam pojęcia co musiało się stać, aby doprowadzić część wyspy do takiego stanu, ale fajnie, że mapka jest dość zróżnicowana, a jednak bardzo czytelna.
11 - Dobrze się na nią patrzy, nie widać kwadratowości, klimatyczna, czytelna, opowiada historię. Trochę psuje wrażenie ten domek z żywopłotem, ale to drobnostka.
12* - Z archipelagów podoba mi się najbardziej. Dobrze spasowane kolory. Świetnie nadawałaby się już do jakiejś małej gry.
14 - Jedyna mapka w tym stylu w tym zestawieniu ale widać jak boleje na braku jakiejś kolorowej panoramy. Nie mogę poczuć, że jestem gdzieś w chmurach.
16 - Zbyt dużo różnych elementów nie trzymających się kupy, mimo to niezła.
17 - Prawdziwie skompresowana mapa świata ale koncept niezbyt oryginalny. Kraków w głębi puszczy :)
18 - Wydaje się, że mapa jest zbyt wciśnięta w screena i szkoda, że wodospad taki malutki, bo trochę nie czuję tego krańca świata.
20* - Interesująca, ładne kolory, zamczysko naprawdę tajemnicze, a zima prawdziwie sroga.
21 - Bardzo kojarzy mi się z podziemiami w HoMM 3, trochę pustawo.
22 - To jest świetne. Te okręty przycumowane przyfruwających skałach. Ten zamek, pod którym zapadła się ziemia.
25 - Jako popis umiejętności mapowania może nie zachwyca, ale nadrabia to dużą przejrzystością i ciekawią opowieścią.
28 - Bardzo typowa mapa świata i dobrze mi się na nią patrzy.
- Kleo
- Posty: 1001
- Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25
Re: Sezon IV - kolejka 1
Chyba mam osobliwy gust, bo bardzo podoba mi się mapa 24, na którą nikt dotychczas nie zwrócił uwagi. Jest prosta, nieprzekombinowana i fajna kompozycyjnie, za co na pewno dostanie mój głos. Choć, jak widzę, wygra najpewniej piątka i wcale mnie to nie zdziwi, bo jest świetna (ode mnie też poleci punkcik). Poza tym wybrałam jeszcze nr 27, bo choć trochę za bardzo zaćkana różnościami, to jako całość dobrze się prezentuje. A czwartej nadal nie mam...
- Kryzz333
- Posty: 820
- Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39
Re: Sezon IV - kolejka 1
Kaszana to jest VX. Map kaszankowych jest według mnie jakieś 1/4 wszystkich map.
Mój gust jest chyba jeszcze bardziej osobliwy, bo głosuję na:
13 - cieniowanie skał mi się nie podoba, ale mapa daje poczucie ciepłego raju
23 - jest prosta, ale pozytywnie przypomina gry z serii Civilization
Nie wybieram innych map.
Propsowana 5 mi się nie podoba. Miasto na półwyspie jest spoko, ale dla mnie jest przekombinowana. Sztuczki z martwymi drzewami mi nie pasują, a masyw górski jest dla mnie brzydki. W zasadzie górna połowa tej mapy jest dla mnie zwyczajnie średniacka.
+
Ogólnie ładnie widać trzy "szkoły" robienia mapek tutaj.
1 stawia na praktyczność w grach, 2 tworzy mapy typu Google Maps (bez urazy), 3 stawia na topografię i rozmieszczenie
Mój gust jest chyba jeszcze bardziej osobliwy, bo głosuję na:
13 - cieniowanie skał mi się nie podoba, ale mapa daje poczucie ciepłego raju
23 - jest prosta, ale pozytywnie przypomina gry z serii Civilization
Nie wybieram innych map.
Propsowana 5 mi się nie podoba. Miasto na półwyspie jest spoko, ale dla mnie jest przekombinowana. Sztuczki z martwymi drzewami mi nie pasują, a masyw górski jest dla mnie brzydki. W zasadzie górna połowa tej mapy jest dla mnie zwyczajnie średniacka.
+
12 byłaby dobra do prawdziwej gry, ale pod względem kartografii jest dla mnie słabo. Mam inne gusta co do map.5 - zauważyłem, że ta lokacja stara się postawić na jej wygląd z lotu ptaka dzięki ułożeniu skał, ale nie na ciekawość jej eksploracji. Układ kamieni i drzewek wzdłuż nich odwraca uwagę od tego poza tym czym naprawdę jest ta mapa.Na tej mapie nie ma prawie nic oryginalnego od strony pomysłów na zróżnicowanie jej fragmentów do zbadania - przez co nie różni się wiele konstrukcyjnie na tle reszty map. Jest tu pusto, a kolejne elementy mapy są od siebie odcięte totalnie, a więc zastanawiam się czy lokacja była planowana jako ładny układ kamieni czy mapa do gierki XD
Ogólnie ładnie widać trzy "szkoły" robienia mapek tutaj.
1 stawia na praktyczność w grach, 2 tworzy mapy typu Google Maps (bez urazy), 3 stawia na topografię i rozmieszczenie
- Rave
- Posty: 2041
- Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
- Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'
Re: Sezon IV - kolejka 1
Mi tylko 3 mapki podpasiły, inne mi jakoś nie podchodzą.
- Amelanduil
- Posty: 450
- Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25
Re: Sezon IV - kolejka 1
No, ja swoje głosy oddałem. Czekam z niecierpliwością na następne rundy, jestem ciekaw jak wam wszystkim pójdzie dalej ^__^
Glico☆Magic?
- Omnom
- Posty: 99
- Rejestracja: 15 mar 2013, 20:10
Re: Sezon IV - kolejka 1
Jak dla mnie 7 (chociaż te "klify"...) i 12. Wyglądają jak mapy, które można by wykorzystać w grze, a nie jak jakieś eksperymenty artystyczne (5 i 15). Przyznaje jednak, że 15 ma swój urok.
- Necromo
- Posty: 276
- Rejestracja: 28 cze 2013, 21:58
- Lokalizacja: Gniezno
Re: Sezon IV - kolejka 1
15 przypomina mi okładkę jakiejś płyty Pendragona.
Tak dużo wszystkiego, że nie wiadomo, na czym skupić wzrok.
Tak dużo wszystkiego, że nie wiadomo, na czym skupić wzrok.
- X-Tech
- Posty: 3268
- Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Re: Sezon IV - kolejka 1
Górna połowa tej mapy jest gorsza niż układy elementów na większości pozostałych map. Układ skał po środku odwraca uwagę od reszty. Nie podoba mi się fame na tę lokacje kompletnie na to nie zasługuje wg. mnie. Wg. mnie w mapach do VX nie chodziło o to, aby pokazać, że składki klocków na mapach nie muszą wyglądać totalnie kwadratowo w VX ace, ale aby lokacje były ciekawe. Ta wg. mnie nie jest. Jest najwyżej przeciętna na tle reszty. Sprawia też wrażenie nie dokończonej. Fakt, że to jest zabawa rozkładem elementów chipsetu mapy świata w sposób jakby była to budowana lokacja gameplayowa, a nie mapowa nie sprawia, że to jest lepsza mapa dla mnie i tyle.Kryzz333 pisze:
Propsowana 5 mi się nie podoba. Miasto na półwyspie jest spoko, ale dla mnie jest przekombinowana. Sztuczki z martwymi drzewami mi nie pasują, a masyw górski jest dla mnie brzydki. W zasadzie górna połowa tej mapy jest dla mnie zwyczajnie średniacka.
+
Natomiast ciesze się, że nieźle ma się 7 którą pochwaliłem, także 11 te dwie są specyficzne. Dziwi mnie średni fame na lokację nr 15 bo choć to nieralna symetria to nieźle się bawi kolorem i jak dla mnie jest duużo lepsze wizualnie i bardziej manipuluje niż piątka, a poza tym to lepsza konstrukcyjnie mapa. Spodziewałem się, że ta manipulacja da czadu jeśli idzie o fame. Czy naprawdę nam chodziło tutaj w większości o sposób układania wzorków z elementów czy ciekawe mapy ? Nie mam pojęcia tak naprawdę xd
Jeśli chodzi o specjalne wyróżnienia z mojej strony (dodatkowa kategoria) to zdecydowanie
2,27
Po dodatkowych oględzinach 5 stwierdzam, że przynajmniej odróżnia się na tle reszty innym wykorzystaniem podstawowych elementów dlatego mimo wszystko jest przyjemna wizualnie. Dolna połowa mapy od dołu do środka jest spoko. Górna najwyżej średnia, a więc w sumie jest to dobra wizualnie miejscówka, ale zdecydowanie nie zasługuje na aż taki fame i jako lokacja do gry maksymalnie to jest średnica wg. mnie.
Ostatnio zmieniony 25 lut 2015, 19:25 przez X-Tech, łącznie zmieniany 4 razy.
- Yotta
- Posty: 39
- Rejestracja: 16 lut 2015, 20:02
- Lokalizacja: Dobre Miasto
Re: Sezon IV - kolejka 1
Szczerze podoba mi się numer 21. Mapa jest prosta i przejrzysta. Dwunastka też niczego sobie, ale za późno, już rozdałem głosy. Trochę żałuję mojego werdyktu, głosowałem rano, mózg był nierozgrzany.
Kto pyta, nie błądzi. Kto nie błądzi, ten znajdzie drogę. Kto znajdzie drogę, ten odnajdzie własne szczęście.
- Kuba pajączek
- Posty: 170
- Rejestracja: 26 cze 2010, 22:30
Re: Sezon IV - kolejka 1
Mapka 25 przypomina mi mapy ze starych FF i obudziło to we mnie nostalgię ;p
"Idź do kąta i sprawdź czy cię tam nie ma!"
- WebsterBolek
- Posty: 113
- Rejestracja: 02 paź 2010, 10:21
Re: Sezon IV - kolejka 1
Moje wybory:
4. - podoba mi się kolorystyka tej wyspy. Po prostu mnie urzekła.
5. - Ta mapa jest ciekawa. Autor tej mapy miał wspaniały pomysł z tymi ściętymi górkami. Nie pomyślałbym żeby w taki sposób wytworzyć tak przepiękny krajobraz. Gratulacje dla autora :)
7. - Podoba mi się miasto otoczone rzeką, która spływa do miasta. Niestety moja perspektywa mówi mi że tam nie ma klifu X_X
27. - Latające wyspy! Bardzo dobra rzecz tym bardziej że autor bawi się manipulacją wysokości. Ta na dole mamy czarną wysepkę to dobry przykład użycia cienia.
Pozostałe mapy:
28. - Harmonia i symetria :D
16. - Gdyby mógł oddać jeszcze jeden głos to właśnie tu by wylądował. Podoba mi się mapa i niestety przegrała mój głos na rzecz 7. :C
17. - Tu widać że ktoś chciał odwzorować mapę naszego świata! Niestety przy tym rozmiarze jest ciężko.
2. - Mieszanka klimatyczna XD. Na tej mapie zaszła jakaś anomalia pogodowa, bo śnieg, pustynia i umiarkowany teren są porozrzucane na całej mapce.
Przepraszam jeśli innych map nie opisałem. Nie obraźcie się ;+
4. - podoba mi się kolorystyka tej wyspy. Po prostu mnie urzekła.
5. - Ta mapa jest ciekawa. Autor tej mapy miał wspaniały pomysł z tymi ściętymi górkami. Nie pomyślałbym żeby w taki sposób wytworzyć tak przepiękny krajobraz. Gratulacje dla autora :)
7. - Podoba mi się miasto otoczone rzeką, która spływa do miasta. Niestety moja perspektywa mówi mi że tam nie ma klifu X_X
27. - Latające wyspy! Bardzo dobra rzecz tym bardziej że autor bawi się manipulacją wysokości. Ta na dole mamy czarną wysepkę to dobry przykład użycia cienia.
Pozostałe mapy:
28. - Harmonia i symetria :D
16. - Gdyby mógł oddać jeszcze jeden głos to właśnie tu by wylądował. Podoba mi się mapa i niestety przegrała mój głos na rzecz 7. :C
17. - Tu widać że ktoś chciał odwzorować mapę naszego świata! Niestety przy tym rozmiarze jest ciężko.
2. - Mieszanka klimatyczna XD. Na tej mapie zaszła jakaś anomalia pogodowa, bo śnieg, pustynia i umiarkowany teren są porozrzucane na całej mapce.
Przepraszam jeśli innych map nie opisałem. Nie obraźcie się ;+
To już drugie czyszczenie wątku, jeśli chcecie dochodzić do tego,
czyjego autorstwa są poszczególne mapy, to poczekajcie na wyniki,
zamiast sugerować czy rozkręcać dyskusję na ten temat, please.
czyjego autorstwa są poszczególne mapy, to poczekajcie na wyniki,
zamiast sugerować czy rozkręcać dyskusję na ten temat, please.
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 05 lut 2015, 22:14
Re: Sezon IV - kolejka 1
...
Ostatnio zmieniony 27 lut 2015, 04:00 przez Ernest Magnus, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 26 sty 2015, 23:31
Re: Sezon IV - kolejka 1
Niestety na te nie zagłosujesz :D bo można tylko na 4 mapy :<