Sezon IV - kolejka 1

Bo składanie mapek to sama przyjemność. Sezon V, wyniki!

Najlepsze mapy kolejki:

Czas głosowania minął 27 lut 2015, 00:55

Map001
0
Brak głosów
Map002
3
2%
Map003
2
2%
Map004
9
7%
Map005
25
19%
Map006
0
Brak głosów
Map007
14
11%
Map008
0
Brak głosów
Map009
5
4%
Map010
0
Brak głosów
Map011
5
4%
Map012
10
8%
Map013
7
5%
Map014
0
Brak głosów
Map015
6
5%
Map016
4
3%
Map017
6
5%
Map018
4
3%
Map019
0
Brak głosów
Map020
4
3%
Map021
3
2%
Map022
4
3%
Map023
3
2%
Map024
1
1%
Map025
2
2%
Map026
2
2%
Map027
8
6%
Map028
2
2%
Map029
0
Brak głosów
 
Liczba głosów: 129
Awatar użytkownika
CrashuR

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1)
Posty: 463
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Re: Sezon IV - kolejka 1

Postautor: CrashuR » 26 lut 2015, 00:41

A co ma pokaleczona grafika do grywalności? Chyba nie rozumiesz o co chodziło w mojej poprzedniej wiadomości xd
Obrazek
Avaron
Posty: 34
Rejestracja: 26 sty 2015, 23:31

Re: Sezon IV - kolejka 1

Postautor: Avaron » 26 lut 2015, 00:43

No może nie rozumiem :D ogólnie mało kumaty jestem :D
Ernest Magnus
Posty: 5
Rejestracja: 05 lut 2015, 22:14

Re: Sezon IV - kolejka 1

Postautor: Ernest Magnus » 26 lut 2015, 00:49

...
Ostatnio zmieniony 26 lut 2015, 23:11 przez Ernest Magnus, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4124
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Sezon IV - kolejka 1

Postautor: Jazzwhisky » 26 lut 2015, 00:56

CrasheR pisze:Normalnie gdyby ta mapka wystąpiła w jakiejś grze to zostałaby skrytykowana i ludzie stwierdziliby, że została źle wykonana, a w Lidze jest uznawana za cudowną :lol:
W grze autor nie byłby porównywany do 30 innych map i tak ograniczony tilesetem, czasem, ilością eventów, wersją RM, a poza tym nie wiesz jak by było, ja tu (Liga) widzę twoją krytykę i stwierdzenia, że źle, a nie odwrotnie. Przy okazji, jakieś 90% gier uznawanych za świetne ma mapy pełne błędów, wystarczy się tak wnikliwie poprzyglądać.

Mam wrażenie, że każdy szuka w LM czegoś innego, ale wciąż konkurs nie jest dla wszystkich. Od zawsze było tak, że ligowe mapy były pełne nowatorskich, nietypowych, często nieładnych zastosowań tiles, ale to całkowicie naturalne w tak ograniczonym środowisku. Rozumiem, że ktoś może być w absolutnej mniejszości i tego nie ogarniać, może go to razić, no ale bez przesady. =)

Kiedyś nieco podobną dyskusję mieliśmy wokół mapki przedstawiającej stół bilardowy, stanęło na tym, że każdy ma trzy/cztery głosy i tyle.

edit-dół
Z porównywaniem do innych map chodziło mi o coś innego. Ale tak, dokładnie zgoda, mapa ma wady, tile się nie zgrywają, ja np. zauważyłem to od razu (i nawet testowałem czy i jak można to naprawić!), ale tak jak napisałeś - nadrabia widocznie resztą na tyle, że zdecydowanie prowadzi w głosowaniu.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
CrashuR

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1)
Posty: 463
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Re: Sezon IV - kolejka 1

Postautor: CrashuR » 26 lut 2015, 01:09

CrasheR. Masz racje, ludzie się nie znają - nie wiedzą co powinno im się podobać. Jak można głosować na mapkę która kłuje w oczy CrasheRa :lol:

Nigdzie nie napisałem, że ktoś nie ma prawda głosować na coś, więc nie ogarniam tego najazdu na mnie. Wyraziłem tylko moje zdanie. Dodatkowo, nie tylko ja stwierdziłem, że jest coś z tym urwiskiem nie tak. :roll: Jezeli chodzi o posty. Nie moja wina, ze co chwilę ktoś mi próbuje wytłumaczyć, ze autor mógł zrobić błędy w kafelkach, bo akurat uzył ich jako urwiska, a nie gór xD

W grze autor nie byłby porównywany do 30 innych map i tak ograniczony tilesetem, czasem, ilością eventów, wersją RM, a poza tym nie wiesz jak by było, ja tu (Liga) widzę twoją krytykę i stwierdzenia, że źle, a nie odwrotnie. Przy okazji, jakieś 90% gier uznawanych za świetne ma mapy pełne błędów, wystarczy się tak wnikliwie poprzyglądać.

Nie byłby porównany, więc w grze można byłoby to przełknąć. Tutaj jest kilka innych dobrze wykonanych prac, które aż tak widocznych błędów nie mają i dostały mniej pkt. Ponadto w grach mapy mogą mieć błędy, jeżeli reszta nadrabia. Tutaj mamy konkurs na mapę, więc wiadome, iż powinno się na niej maksymalnie błędy wyeliminować, a nie pójść na łatwiznę.

Trochę zaczynam brzmieć jak X-tech :shock:

Edit:
Sorry Jazz, zapomniałem.
Obrazek
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1796
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Sezon IV - kolejka 1

Postautor: Dragon Kamillo » 26 lut 2015, 01:22

Nie normalnie w grze ktoś wziąłby sobie i zedytował tileset jak mu się żywnie podoba. Choć dla mnie nadal nawet w grze wykorzystanie tych skał jako klif jest zupełnie OK.

Tylko crasher tu jest pewien problem bo albo zrobię typową dla tilesetu mapę = raczej brak błędów = mało ciekawa itp, albo pokombinuje i zrobię coś ciekawszego, no ale przy okazji niestety przez ograniczenia narzucone mi przez tileset narobię parę (nieszkodliwych) byków. Zazwyczaj i tak się stara pogodzić swój pomysł z jak najmniejszą ilością błędów.

Jazzwhisky pisze:często nieładnych zastosowań tiles

O, nawet mi nie przypominaj mojej mapy z kolejki 4 poprzedniego sezonu. Ble XD.
Awatar użytkownika
CrashuR

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1)
Posty: 463
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Re: Sezon IV - kolejka 1

Postautor: CrashuR » 26 lut 2015, 01:34

Nie normalnie w grze ktoś wziąłby sobie i zedytował tileset jak mu się żywnie podoba. Choć dla mnie nadal nawet w grze wykorzystanie tych skał jako klif jest zupełnie OK.

Ale ja nie mam z tym najmniejszego problemu. Od początku piszę, iż nie podobają mi się jedynie kafelkowe glitche.
Obrazek
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3115
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Sezon IV - kolejka 1

Postautor: X-Tech » 26 lut 2015, 04:45

Dragon Kamillo pisze:
Nie rozumiem za to tej popularności siódemki, jak dla mnie jest to jedna ze słabszych map, jedynie podobają mi się te budynki na trawie, reszta dla mnie leży. Miasto z murami brzydkie, góry płaszczone przez większe głazy itp. Mi się ona po prostu nie podoba.

Za to z resztą wyników się jak najbardziej zgadzam, tylko ta 7 na 2 miejscu jakoś mi nie pasuje.



A ja mam na odwrót. Mi nie pasuje mapa numer 5 priorytetowo na 1szym xd. Nie dlatego, że to zła wizualnie lokacja - da radę - chodzi o to, że mapa która zbudowana jest z drobnych elementów typu miasta w widoku z góry/budynki itd. na takim obszarze pozwala na wiele inspiracji i możliwości, a na tej mapie jest praktycznie morze oddzielone kawałkiem kamienia xd Jedyne co naprawdę mi się na niej podoba to miasto.

Mapa numer 7 to jedna z inspirujących wg. mnie lokacji. Jak tylko ją oglądam mam już obraz w głowie wielu historii a nawet rozgrywki jaką mogła by prowadzić w zwiazku z wspolzaleznosciami miedzy jej elementami typu miasta przykladowo. Wiadomo że ma tam swoje wady. Ja patrzę na mapy świata, bo do tego służy chipset to raczej historiami jakie opowiadają przedstawione lokacje nie tym jak ułożony jest na nich lasek czy kamyki stąd pod tym względem mapa numer 5 nie znajduje się na mojej top 5 liście. To szpan rozkładem kamyków i drzewek bardziej niż ciekawa zbiórka lokacji spisanych jako mapa świata/ lokacji gry. Jeśli chodzi o wizualna strona to jest dobrze jeśli idzie o strona która okresla ciekawosc tej mapy swiata juz jest raczej srednio jak dla mnie wzgledem pomyslow w wielu innych mapach z tematu.
Niepotrzebne sztuczne cukry, hejty, zazdrości, wredności. Liczy się pochwała za grę, która przynosi CI mnóstwo frajdy.


CZAT OK.

RM zawsze spoko.

Jestem tu dla siebie. Tworzę co lubię.
Liczy się akcja i intensywna rozgrywka, oraz kreatywność. Inne gry mnie nie jarały i nie jarają. Prawda wylana.
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo)
Posty: 1668
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: Sezon IV - kolejka 1

Postautor: GameBoy » 26 lut 2015, 07:40

IMO większość oddanych map nie nadaje się w ogóle do umieszczenia w grze.
Przy takiej skali tilesetu wpychanie mapy detalami (zwłaszcza w tym marnym, kwadratowym edytorze) powoduje oczopląs. xd

Kilka map wygląda jak plansze do turowej strategii jak HoMM, czy Fire Emblem, a tylko ze 2-3 jak do rasowego erpega.
http://www.rmxp.vot.pl -> kopia RMXP

To Twój projekt, więc, do jasnej cholery, weź wreszcie za niego choć odrobinę odpowiedzialności. - Kleo =)
Ponoć w jaskiniach koło rysunków ściennych przedstawiających mamuty można było zobaczyć "scena umiera". - Noruj =)
Awatar użytkownika
Amelanduil

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 391
Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25

Re: Sezon IV - kolejka 1

Postautor: Amelanduil » 26 lut 2015, 10:43

Panowie, luz, ile można w kółko o tym samym. Wasze narzekanie nic tutaj nie zmieni, jest ucięte i tyle, nie ma co tego rozstrząsać przez następne kilka stron tematu.


Temat wyczyszczony, ten poziom prowokującej
agresji zrobił się bardzo niefajny.
EN LIVSTID I KRIG
Obrazek
Awatar użytkownika
Kleo

Golden Forki Special (zwycięstwo)
Posty: 934
Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25

Re: Sezon IV - kolejka 1

Postautor: Kleo » 26 lut 2015, 10:46

O rany, jak się kładłam spać, a wcześnie to nie było, to temat był o stronę krótszy. Na bezsenność cierpicie, czy jak?

O ile pamiętam, to nie było żadnych narzuconych (czy nawet sugerowanych) kryteriów oceny, więc każdy mógł głosować, jak mu serce dyktowało. Mnie np. guzik obchodzi, czy dana mapka nadaje się do gry albo czy ma skały podocinane pod linijkę, ale rozumiem, że dla kogoś innego akurat te rzeczy mogą być istotne. I to wcale nie znaczy, że ten ktoś ma rację, a ja nie, czy tam odwrotnie. Więc taki trochę naiwny apel z mojej strony - spróbujmy się nauczyć szanować te różnice, wszystkim nam będzie przyjemniej. :)
Awatar użytkownika
Ozzaku
Posty: 1370
Rejestracja: 10 gru 2012, 09:03
Lokalizacja: Lubelskie
Kontakt:

Re: Sezon IV - kolejka 1

Postautor: Ozzaku » 26 lut 2015, 11:29

Kleo pisze:Hm, myślałam, że ostatnimi czasy "ryczę" - jak na siebie - wyjątkowo mało, ale może mi się zdawało. :)

Tru... Mam tak samo. Chyba się starzeje, i coraz mniej mnie bawi podsumowywanie jednym zdaniem długich wypowiedzi X-Techa...

Mapka numer 4 mnie urzekła, klimatyczna, szczerze to przejrzałem ich tylko 7, ale ta z tych siedmiu pierwszych spodobała mi się najbardziej.
Ostatnio zmieniony 27 lut 2015, 10:07 przez Ozzaku, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Soul
Posty: 481
Rejestracja: 19 mar 2011, 21:24
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: Sezon IV - kolejka 1

Postautor: Soul » 26 lut 2015, 11:43

Nawet ładne te mapki wyszły, mapka 13 super kreatywne wykorzystanie tilesu ścieżki :D I jeszcze użycie tego cienia, aby pokazać, że to wzgórze. Super użyte.
Nie wiem czemu, ale mapka nr 17 mi się podoba. Po prostu jest ładna.
Mapka 26 ma fajny pomysł na zniszczone miasteczko w północno-wschodniej części mapy.
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3115
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Sezon IV - kolejka 1

Postautor: X-Tech » 26 lut 2015, 14:51

GameBoy pisze:IMO większość oddanych map nie nadaje się w ogóle do umieszczenia w grze.
Przy takiej skali tilesetu wpychanie mapy detalami (zwłaszcza w tym marnym, kwadratowym edytorze) powoduje oczopląs. xd

Kilka map wygląda jak plansze do turowej strategii jak HoMM, czy Fire Emblem, a tylko ze 2-3 jak do rasowego erpega.



W Fire Emblem bazowe elementy są wielokrotnie większe i są elementami lokacji po których chodzisz czyli bardziej lokacji do których chodzenie po mapie z tego tileseta konkursowego by prowadziło np: miasto na mapie w klimacie pustynnym. Przy wprawnych wyborach to można i nawet na tym tilesecie ciasto sobie narysować w większej skali niż te budynki i kontynenty xd Ciekawe co by się stało jakby ktoś takie coś zrobił i to by wygrało xd Jest to tileset mapy do jrpga. Jedna z konkursowych map przedstawia krajobrazik przykładowo - niedaleko od ciasta, albo potrawy świątecznej XD Co do tego że tylko 2-3 przypominają mapy do rasowego rpga to nie ignorancja i obraza ? W sensie, że jrpgi to się nie liczą jako rpgi ? Wiele z tych map wygląda jak mapy z jrpg - bardzo dużo w zasadzie, a nie 2-3. Te prostsze wyglądają jak fragmenty map świata z jrpgów na nesa. Te ciut bardziej rozbudowane jak mapy z nowszych sprzętów niż nes.
Niepotrzebne sztuczne cukry, hejty, zazdrości, wredności. Liczy się pochwała za grę, która przynosi CI mnóstwo frajdy.


CZAT OK.

RM zawsze spoko.

Jestem tu dla siebie. Tworzę co lubię.
Liczy się akcja i intensywna rozgrywka, oraz kreatywność. Inne gry mnie nie jarały i nie jarają. Prawda wylana.
Awatar użytkownika
Prometherion

Golden Forki 2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 1) Sezon V (miejsce 2)
Posty: 189
Rejestracja: 02 sty 2011, 12:31

Re: Sezon IV - kolejka 1

Postautor: Prometherion » 26 lut 2015, 17:04

Wybrałem te.

7 - Od razu przywodzi na myśl prerię czy Dziki Zachód, wielka rzeka, góry skaliste. Może ktoś pokusi się w końcu o stworzenie gry w tym klimacie?

12 - Zdecydowanie najschludniejsza i najbardziej typowa jrpgowa mapka.

17 - Za wymapowanie naszej kochanej Ziemi.

Wiele mapek jest zbyt "przeobiektyzowanych"

Wróć do „Liga Mapperów”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości