Sezon IV - kolejka 2

Bo składanie mapek to sama przyjemność. Sezon V, wyniki!

Najlepsze mapy kolejki:

Czas głosowania minął 06 mar 2015, 10:23

Map0001
1
1%
Map0002
0
Brak głosów
Map0003
1
1%
Map0004
4
3%
Map0005
0
Brak głosów
Map0006
4
3%
Map0007
2
2%
Map0008
7
6%
Map0009
0
Brak głosów
Map0010
3
2%
Map0011
0
Brak głosów
Map0012
15
12%
Map0013
0
Brak głosów
Map0014
1
1%
Map0015
0
Brak głosów
Map0016
0
Brak głosów
Map0017
3
2%
Map0018
2
2%
Map0019
15
12%
Map0020
0
Brak głosów
Map0021
2
2%
Map0022
19
15%
Map0023
9
7%
Map0024
3
2%
Map0025
19
15%
Map0026
15
12%
Map0027
0
Brak głosów
 
Liczba głosów: 125
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4110
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Sezon IV - kolejka 2

Postautor: Jazzwhisky » 27 lut 2015, 17:24

Po fantastycznej kolejce pierwszej, w której prawie nikt nie przestraszył się RMVXA, pora na ciąg dalszy. Tym razem zaczynam od porad, zwłaszcza pierwsza powinna ułatwić pracę i Wam, i mi.

1) Jeśli chcecie na potrzeby screenshotów mieć niewidzialnego hero usuńcie w database w zakładce System wszystkie postaci z drużyny (działa we wszystkich RM).
2) Nie musicie ustawiać blokowania itp. tilesetu, ale oczywiście możecie.
3) http://tsukuru.pl/index.php?link=porady/grafika/shift!
4) Jeszcze raz - oprócz zdarzeń możecie wykorzystywać startowe pozycje hero i pojazdu.

Podstawowe zasady rywalizacji
- Podstawą wykonanej pracy jest screenshot wykonanej lokacji. Do pliku w formacie PNG dołączacie także plik mapy.
- Prace (screenshot+plik) wysyłacie za pośrednictwem prywatnych wiadomości (forum) do mnie (ucp.php?i=pm&mode=compose&u=3). Wysyłając pliki możecie skorzystać z opcji załączników do PM (maksimum 0,75MB, obsługuje pliki graficzne, najpopularniejsze archiwa i pliki map RM).
- Czas nadesłania mapy: do wtorku, 03.03.2015 włącznie, oczekujcie ode mnie potwierdzenia każdej nadesłanej pracy!
- Żadne ze zdarzeń (w tym common events) nie może zawierać w sobie komend. Oceniamy mapping, w grę NIE wchodzi użycie panoramy, zmiana kolorystyki ekranu, użycie grafik poza tymi opisanymi w temacie itp. Zaznaczenie opcji event graphic-transparent jak również warstwy zdarzenia jest oczywiście dopuszczalne. Możecie także wykorzystywać bohatera i pojazd z zakładki System.
- Tworzymy dowolną lokację/obszar, jednak nie edytujemy tilesetu i nie wykorzystujemy jego elementów w inny sposób (np. jako panoramy).
- Uwaga na koniec - mapy w tym stylu -> http://tsukuru.pl/inne/ligamapperow/s1k2/Map0016.png nie będą poddawane głosowaniu (0 pkt).

Głosowanie
- głosowanie potrwa 48h od momentu anonimowej prezentacji prac w temacie.
- zwykła ankieta z TRZEMA lub CZTEREMA opcjami wyboru (w zależności od ilości prac)
- w głosowaniu mogą brać udział wszyscy użytkownicy zarejestrowani przed startem kolejki i co najmniej trzema postami na koncie - głosy innych użytkowników będą anulowane
- bawimy się z zasadami, nie oddajemy głosów na swoje prace, nie ujawniamy autorów poszczególnych map
- szczególna uwaga, głosowanie w LM będzie monitorowane, a wszelkie nieprawidłowości związane z oddawaniem głosów eliminują z rywalizacji w danej kolejce (0 pkt), proszę o ostrożność, wyjątków od zasady nie będzie!

Punkty
- Punkty rozdawane są wg zasady: 1 miejsce (największa ilość głosów w ankiecie) - 16 pkt, 2 m. - 15pkt, 3 m. - 14pkt itd.
- W przypadku równej liczby głosów dla kilku map, pkt z kolejnych miejsc zostaną zsumowane i rozdane po równo wszystkim autorom (np. przy trzech mapach o największej liczbie głosów każdy z uczestników otrzyma 15 pkt, (16+15+14)/3=15), następna praca zajmie tym samym 4 miejsce otrzymując 13 pkt).
- liczba punktów w żadnym z przypadków nie może przekroczyć trzykrotnej ilości oddanych głosów na mapę. Ponadto, każda zakwalifikowana praca otrzyma co najmniej liczbę pkt równą 1 plus połowa uzyskanych głosów. Wszelkie poprawki dokonywane są po obliczeniach przedstawionych wcześniej.
- Oprócz liczby pkt do rezultatu (jako druga, oddzielna wartość) zostanie dołożona bezpośrednia liczba głosów oddanych na pracę. W przypadku uzyskania przez kilku zawodników remisu w łącznej tabeli ligi o miejscach decydować będzie właśnie łączna ilość zebranych głosów (małe pkt, na podobnej zasadzie jak stosunek bramek w piłce nożnej)

I najważniejsze:

REGUŁY KOLEJKI (RM2003)

Przez pewien czas zastanawiałem się, czy dorzucać jakiś techniczny smaczek do każdej kolejki, ostatecznie uznałem jednak, że siłą rzeczy (różne wersje RM, VXA, rekordy, przerwa w sezonie itd.) jest tego i tak sporo, zatem dziś bez specjalnego szaleństwa, choć coś zupełnie innego niż w pierwszej kolejce.

Plik tilesetu + char
Spoiler:

Tym razem szerzej nieznany chipset ze Sword of Mana na GBA. Część obiektów w górnej warstwie ale i dodatkowy charset z postaciami do wykorzystania. Szczególnie polecam zapoznać się z trzecim hintem na początku tematu, zasadniczo chipset narzuca jeden styl, ale będziecie potrzebowali chwili żeby go ogarnąć, z tych grafik można poskładać całkiem sporo.

Rozmiary pracy: 30x20 pól (480x320px)

Osoby rywalizujące o wybór RM w 5. kolejce - proszę o wybór przeciwnika w PM jedynie z tej listy:
Deathwing, Dragon Kamillo, ka0909, Venesard, orco, SmoKe, Athanor

To tyle, czekam na mapy, gdyby coś było nie tak (albo tak) - dawajcie znać w temacie.

P.S. Temat z tabelą ligową pewnie jeszcze dziś, nieco później.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Avaron
Posty: 34
Rejestracja: 26 sty 2015, 23:31

Re: Sezon IV - kolejka 2

Postautor: Avaron » 27 lut 2015, 17:53

Hmm ciekawy chipset :> biorę się za lepienie :D trzeba nadrobić straty z poprzedniej kolejki!
Awatar użytkownika
Athanor
Posty: 145
Rejestracja: 22 mar 2014, 08:13
Lokalizacja: Krypta
Kontakt:

Re: Sezon IV - kolejka 2

Postautor: Athanor » 27 lut 2015, 17:56

RM 2003 to RM ME jeśli dobrze rozumiem?

Jak nara zie moje szanse na wygraną są równe zeru, ale odbije się od dna!
Awatar użytkownika
CrashuR

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1)
Posty: 462
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Re: Sezon IV - kolejka 2

Postautor: CrashuR » 27 lut 2015, 17:57

Sword of Mana <3
Cos mi sie wydaje, ze w tej kolejce mapy beda o wieeeeele ciekawsze :D
Obrazek
Awatar użytkownika
Venesard
Posty: 205
Rejestracja: 01 gru 2014, 16:35

Re: Sezon IV - kolejka 2

Postautor: Venesard » 27 lut 2015, 18:07

Gwoli ścisłości, tu też obowiązuje nas ograniczenie 10 eventów czy nie?
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4110
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Sezon IV - kolejka 2

Postautor: Jazzwhisky » 27 lut 2015, 18:12

@Venesard - żadnych ograniczeń tego typu, pierwsza kolejka była wyjątkiem.

@Athanor - Tak, RMME to nazwa polskiej wersji RM2003 by Reptile, różnice w tym przypadku są bez znaczenia, zasadniczo możecie użyć nawet RM2000.

Jeszcze uwaga, dosyć ważna, bo ze trzy osoby miały ten problem - podstawą do udziału w konkursie jest plik png wykonany na bazie screenshotów z całej mapy (co do piksela). Podesłanie samego pliku mapy (który normalnie jest tylko uzupełnieniem) albo czegoś poucinanego to nieprawidłowe zgłoszenie, pamiętajcie o tym.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3112
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: Sezon IV - kolejka 2

Postautor: X-Tech » 27 lut 2015, 18:18

Nareszcie lepienie w jakimś dobrym edytorze do map. Ciekawy chipset. Lecimy.


EDIT:

Mam takie dziwne wrażenie, że ilość elementów względem chipsetu vx ace drastycznie spadła za to możliwości wykorzystania kreatywnego danych elementów wzrosły wielokrotnie xd
Niepotrzebne sztuczne cukry, hejty, zazdrości, wredności. Liczy się pochwała za dobrze wykonaną pracę - grę.

Czat ssie.

RM zawsze spoko.

Jestem tu dla siebie.Nie jaram się RPG itp. Szkoda czasu.
Liczy się akcja i intensywna rozgrywka. Inne gry mnie nie jarały i nie jarają. Prawda wylana.
Awatar użytkownika
Athanor
Posty: 145
Rejestracja: 22 mar 2014, 08:13
Lokalizacja: Krypta
Kontakt:

Re: Sezon IV - kolejka 2

Postautor: Athanor » 27 lut 2015, 18:31

Powiem wam, że ja nie wiem od czego każda kratka jest xD Czekaj, to ściana? Nie, to wejście, ale wygląda na schody! Ej, a to co? Nie, to nie ruiny! Kurcze!
Awatar użytkownika
Venesard
Posty: 205
Rejestracja: 01 gru 2014, 16:35

Re: Sezon IV - kolejka 2

Postautor: Venesard » 27 lut 2015, 18:33

A mi właśnie dość szybko zajęło rozpoznanie co jest co :-D
W sumie to powoli już kończę :lol:
Awatar użytkownika
Noruj

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2014 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Pełne Wersje (miejsce 1)(miejsce 1); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 3)
Posty: 1191
Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
Kontakt:

Re: Sezon IV - kolejka 2

Postautor: Noruj » 27 lut 2015, 18:36

Liga Kaszaniarzy: drugie danie.
Obrazek


Marazm.
Awatar użytkownika
Athanor
Posty: 145
Rejestracja: 22 mar 2014, 08:13
Lokalizacja: Krypta
Kontakt:

Re: Sezon IV - kolejka 2

Postautor: Athanor » 27 lut 2015, 18:38

Noruj pisze:Liga Kaszaniarzy: drugie danie.

Myślę, że mapy które robimy, zostaną później użyte w Miasteczko Nowoczesne, one są takie dobre!
Awatar użytkownika
Michu

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2008 - Pełne Wersje (miejsce 3) Zapowiedzi (miejsce 2); Golden Forki 2007 - Pełne Wersje (miejsce 1) Dema (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 3); TA Code-Off Edycja I (zwycięstwo)
Posty: 871
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Re: Sezon IV - kolejka 2

Postautor: Michu » 27 lut 2015, 18:43

Panowie, ostrzegam po raz ostatni - forum to nie chat, luźne dyskusje jeszcze luźniej związane z tematem proszę prowadzić w miejscach do tego przeznaczonych.

ONTOPIC:

Jedna z moich ulubionych grafik na GBA *_*
Obrazek
Obrazek Obrazek
Avaron
Posty: 34
Rejestracja: 26 sty 2015, 23:31

Re: Sezon IV - kolejka 2

Postautor: Avaron » 27 lut 2015, 18:44

Też nie wiem co do czego :D no cóż ciężko :D może tym razem DE pokaże skilla :D
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo)
Posty: 1666
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: Sezon IV - kolejka 2

Postautor: GameBoy » 27 lut 2015, 18:50

W końcu porządne grafiki i porządna wersja makera, która nie powoduje, że krew mi się gotuje ze wściekłości podczas żałosnych prób ogarnięcia edytora map. =)
http://www.rmxp.vot.pl -> kopia RMXP

To Twój projekt, więc, do jasnej cholery, weź wreszcie za niego choć odrobinę odpowiedzialności. - Kleo =)
Ponoć w jaskiniach koło rysunków ściennych przedstawiających mamuty można było zobaczyć "scena umiera". - Noruj =)
Awatar użytkownika
Prometherion

Golden Forki 2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 1) Sezon V (miejsce 2)
Posty: 184
Rejestracja: 02 sty 2011, 12:31

Re: Sezon IV - kolejka 2

Postautor: Prometherion » 27 lut 2015, 18:51

No, bardzo ciekawy chipset, którego nie znałem. W dodatku pole zostało zwiększone, czas odpalać maszynę.

Wróć do „Liga Mapperów”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości