Sezon IV - kolejka 3

Start Sezonu VI!!!

Najlepsze mapy kolejki:

Czas głosowania minął 13 mar 2015, 10:20

Map001
0
Brak głosów
Map002
1
1%
Map003
9
8%
Map004
9
8%
Map005
1
1%
Map006
13
11%
Map007
4
3%
Map008
0
Brak głosów
Map009
5
4%
Map010
1
1%
Map011
2
2%
Map012
11
10%
Map013
14
12%
Map014
1
1%
Map015
9
8%
Map016
4
3%
Map017
0
Brak głosów
Map018
7
6%
Map019
2
2%
Map020
0
Brak głosów
Map021
0
Brak głosów
Map022
12
10%
Map023
3
3%
Map024
0
Brak głosów
Map025
7
6%
 
Liczba głosów: 115
Awatar użytkownika
WebsterBolek
Posty: 113
Rejestracja: 02 paź 2010, 10:21

Re: Sezon IV - kolejka 3

Post autor: WebsterBolek »

Mapa wysłana na ostatni moment. Mam nadzieję że kaszaniasta* nie będzie :D
Już czekam na przegląd map, by zobaczyć jak inni sobie poradzili.
Awatar użytkownika
Adrap

GF2020 - Dema (miejsce 3); GF2019 - Pełne Wersje (miejsce 3) Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 3)(miejsce 3); GF2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo); KC I (miejsce 2); KC II (miejsce 3); TASC 4 (miejsce 2)(miejsce 3)
Posty: 815
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie

Re: Sezon IV - kolejka 3

Post autor: Adrap »

Podpinam się pod pytanie Crashera.
Miałem 3 pomysły i w sobotę wykonałem 2. Dziś miałem 3 zrobić, ale zapomniałem. A tak na godzinę to raczej nie zdążę z presją czasową poza tym mam inne pomysły na głowie. Ale jakby za parę godzin mapy miałyby się pokazać to chętnie poczekam.
Wydane:
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy

Współautor gry: Amarok
(W produkcji)
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Sezon IV - kolejka 3

Post autor: Jazzwhisky »

CrasheR pisze:Mapki pojawią się jak w pierwszej kolejce, czy raczej będziemy czekać do rana?
Pierwsza kolejka była prawdopodobnie wyjątkiem, mapy będą pojawiać się po kolejnym wschodzie słońca, pewnie czasem popołudniu (ale przyjmuję je tylko do północy!).

Dostałem bardzo dużo prac w końcówce, zaraz wszystko sprawdzę i roześlę potwierdzenia.

Przepraszam jeśli komuś długo nie odpisywałem, jak pisałem na starcie, możemy mieć opóźnienia, czasami mam dużo zajęć, które wykluczają mnie ze śledzenia sytuacji online, poza tym choruję od początku weekendu, to nie pomaga.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: Sezon IV - kolejka 3

Post autor: X-Tech »

ka0909 pisze:Mapa wysłana na ostatni moment. Mam nadzieję że kaszaniasta* nie będzie :D
Już czekam na przegląd map, by zobaczyć jak inni sobie poradzili.
Ja też. Bardzo mnie ciekawi jakie pomysły macie na lokacje z górek i budynków, bo w sumie fajny tileset do lokacji w grach.
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Sezon IV - kolejka 3

Post autor: Dragon Kamillo »

Mi też tileset się podoba. Jest OK. Nie wiem dlaczego mieliśmy mieć problemy z klifami, przecież one są zrobione na tej samej zasadzie co w RTP RMXP (w sumie cały ten tileset jest jakby oparty na RTP), więc jak ktoś umie mappować z RTP to i będzie umiał z tego.

Mapa wysłana przed chwilą XD, w łikend mi się nie chciało robić, a wczoraj byłem za bardzo zmęczony, więc musiałem coś na szybko wyskrobać dzisiej, raczej nie ma rewelacji.

A tak po za konkursem, kojarzy ktoś wnętrza, albo więcej tili w tym stylu. Ja sam kojarze tylko edit tego tileseta z trawą z RTP, ale oprócz tego to nic więcej sobie nie przypominam. A inne tilesy Macka są raczej w zupełnie innym stylu.
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Sezon IV - kolejka 3

Post autor: Jazzwhisky »

W ostatnich godzinach podesłaliście całą masę prac, stąd mamy w sumie - rekordowe jak na trzecią kolejkę Ligi Mapperów - 25 map do wyboru. Zapraszam do oceniania i komentarzy, głosujecie przez ankietę więc nie widać co i jak, ale co do zasady głosy (w przeciwieństwie do autorów map, przypominam!) są jawne.
Jazzwhisky pisze:Głosowanie
- głosowanie potrwa 48h od momentu anonimowej prezentacji prac w temacie.
- zwykła ankieta z maksymalnie CZTEREMA opcjami wyboru (MOŻE ULEC ZMIANIE!)
- w głosowaniu mogą brać udział wszyscy użytkownicy zarejestrowani przed startem kolejki i co najmniej trzema postami na koncie - głosy innych użytkowników będą anulowane
- bawimy się z zasadami, nie oddajemy głosów na swoje prace, nie ujawniamy autorów poszczególnych map
- szczególna uwaga, głosowanie w LM będzie monitorowane, a wszelkie nieprawidłowości związane z oddawaniem głosów eliminują z rywalizacji w danej kolejce (0 pkt), proszę o ostrożność, wyjątków od zasady nie będzie!

Punkty
- Punkty rozdawane są wg zasady: 1 miejsce (największa ilość głosów w ankiecie) - 16 pkt, 2 m. - 15pkt, 3 m. - 14pkt itd.
- W przypadku równej liczby głosów dla kilku map, pkt z kolejnych miejsc zostaną zsumowane i rozdane po równo wszystkim autorom (np. przy trzech mapach o największej liczbie głosów każdy z uczestników otrzyma 15 pkt, (16+15+14)/3=15), następna praca zajmie tym samym 4 miejsce otrzymując 13 pkt).
- liczba punktów w żadnym z przypadków nie może przekroczyć trzykrotnej ilości oddanych głosów na mapę. Ponadto, każda zakwalifikowana praca otrzyma co najmniej liczbę pkt równą 1 plus połowa uzyskanych głosów. Wszelkie poprawki dokonywane są po obliczeniach przedstawionych wcześniej.
- Oprócz liczby pkt do rezultatu (jako druga, oddzielna wartość) zostanie dołożona bezpośrednia liczba głosów oddanych na pracę. W przypadku uzyskania przez kilku zawodników remisu w łącznej tabeli ligi o miejscach decydować będzie właśnie łączna ilość zebranych głosów (małe pkt, na podobnej zasadzie jak stosunek bramek w piłce nożnej)
Map001
Obrazek

Map002
Obrazek

Map003
Obrazek

Map004
Obrazek

Map005
Obrazek

Map006
Obrazek

Map007
Obrazek

Map008
Obrazek

Map009
Obrazek

Map010
Obrazek

Map011
Obrazek

Map012
Obrazek

Map013
Obrazek

Map014
Obrazek

Map015
Obrazek

Map016
Obrazek

Map017
Obrazek

Map018
Obrazek

Map019
Obrazek

Map020
Obrazek

Map021
Obrazek

Map022
Obrazek

Map023
Obrazek

Map024
Obrazek

Map025
Obrazek
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Crashykk

GF 2022 - Pełne Wersje (msc. 1)(msc. 3) Dema (msc. 3); GF 2020 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2015 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2014 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 3); TAPE #2 (msc. 2); TASC 4 (msc. 3); TASC 6 (msc. 2)(msc. 2)
Posty: 723
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Kuj-Pom
Kontakt:

Re: Sezon IV - kolejka 3

Post autor: Crashykk »

12, 13, 15, 22. :)
ObrazekObrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Adrap

GF2020 - Dema (miejsce 3); GF2019 - Pełne Wersje (miejsce 3) Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 3)(miejsce 3); GF2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo); KC I (miejsce 2); KC II (miejsce 3); TASC 4 (miejsce 2)(miejsce 3)
Posty: 815
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie

Re: Sezon IV - kolejka 3

Post autor: Adrap »

13,16,18,23

Potem opowiem dlaczego. Teraz spadam do szkoły.
Wydane:
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy

Współautor gry: Amarok
(W produkcji)
Awatar użytkownika
Prometherion

Golden Forki 2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 1) Sezon V (miejsce 2)
Posty: 238
Rejestracja: 02 sty 2011, 12:31

Re: Sezon IV - kolejka 3

Post autor: Prometherion »

Tym razem dłużej się poprzyglądam zanim ocenię. W tej kolejce jest naprawdę duzo przyjemnych lokacji:) Jednak są i kiepskie.
Awatar użytkownika
Kleo

Golden Forki Special - Recenzje (zwycięstwo); Golden Forki Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 1001
Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25

Re: Sezon IV - kolejka 3

Post autor: Kleo »

Tak na pierwszy rzut oka, to moją uwagę przyciągnęły 12 i 4 (choć ta lewitująca skała w prawym górnym rogu...). Ale jeszcze nie jestem pewna, co wybiorę, niektóre mniej efektowne (efekciarskie?) mapy też są bardzo ciekawe, o ile nie ciekawsze. Popatrzę uważniej w domu, bo w pracy się jednak nie da - ciągle ktoś mi zaburza kontemplację. :)
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 2041
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: Sezon IV - kolejka 3

Post autor: Rave »

Wszystkie mapki bardzo ładne, oprócz dwóch, więc losy rozdałem losowo. Najgorsze są imo mapki 7 i 21. 7, bo kwadratowe (na ile się da w tym tilesecie) klify na środku jakiejś rozpadliny, a w wypadku mapy 21, to... ocenzurowano ocenzurowano ocenzurowano! :)

Przepraszam, ale jak widzę takie BADZIEWIE, to aż mnie krew zalewa.
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: Sezon IV - kolejka 3

Post autor: X-Tech »

Połechcę was. Wy też skomentujcie all mapki którzy macie do tego moc. Fajnie się czyta takie zestawienia i wasze opinie.


25 - Niezłe stężenie budynków w jednym miejscu.
24 - Niezła przepaść i hacjendy.
23 - Znaczny chaos konstrukcji w części między skupiskiem drzew a domem. Niedoróbki. Nie zgadza mi się perspektywa między chatą, a skałami.
22 - Prosto, przejrzyście ukształtowany krajobraz.
21 - Mapa dilera, który nie słucha swojego szefa i podkrada.
20 - Bardzo, bardzo ładne. Jest perspektywa i nietypowy budynek za skałami na froncie.
19 - Niezłe, ale dom który stoi połowicznie na przepaści mi nie leży. Nie wszedłbym tam nie chciałbym wpaść do tej przepaści. Coś jest nie tak.
18 - Dużo pierdółek. Niezłe i proste, ale pierdółki tworzą chaos.
17 - Proste. Nie jest złe - za słabo czuć perspektywe.
16 - Nawalone dekoracji, ale da radę. Jest w stylu 25
15 - Proste jest pomysł, perspektywa. Niezłe.
14 - Niezła Hacjenda. Częściowe złudzenie, że dom się unosi nad ziemią. W stylu 15, ale 15 bardziej przemyślane wg. mnie.
13 - Niezłe. Proste. Czuć perspektywa.
12 - Niezłe.
11 - W stylu 25, 16, ale domy na froncie zdają się unosić nad ziemią.
10 - Niezłe, ale ten dom w tym kontekscie jest dla mnie za mały.
9 - Niezłe otoczenie niezłej hacjendy.
8 - Niezły , realistyczny las co nie znaczy, że jest jakoś wyjątkowo atrakcyjny xd
7 - Las z kawałków skał. Podobne do 8 XD
6 - Różne rzeczy. Ścieżki niezłe.
5 - Niezłe, ale ta perspektywa mostu, drzwi nie działa. Las jest realistyczny i prosty co nie znaczy, że jakoś atrakcyjny. Nie działa mi za bardzo z lasem.
4 - Założenia niezłe, ale wykorzystanie tablic ogłoszeniowych jako podpory konstrukcyjne psuje mi wizualia.
3 - Takie nawet niezłe zagęszczenie budynków.
2 - Nawet niezłe. Przepaść robi swoje.
1 - Za mało nas do pieczenia chleba.




Głosy POZOSTANą tajemnicą, ale jak zawsze będą 4. Oddam je jeszcze dziś ewentualnie jutro.



Jeśli chodzi o estetykę to dla mnie 22 i 20 i 15 są na przodzie.
Ostatnio zmieniony 11 mar 2015, 13:09 przez X-Tech, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Prometherion

Golden Forki 2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 1) Sezon V (miejsce 2)
Posty: 238
Rejestracja: 02 sty 2011, 12:31

Re: Sezon IV - kolejka 3

Post autor: Prometherion »

Moje głosy zasiliły konto: 6, 9, 15, 22

6 - Bardzo estetycznie i przyjemnie wykonana wioska, chętnie zobaczyłbym ją w grze
9 - Dobrze wykonane klify otaczające domek z balkonem, brakuje jednak cieni pod nim. (tylko ta buda mi nie pasuje)
15 - Gdyby dodać tam jeszcze panoramę byłoby idealnie. Samotny klasztor na szczycie niedostępnej góry, podoba mi się.
22 - Dla mnie najlepsza lokacja do jrpga, estetyka, przestrzeń, to jest mój faworyt.

Ogólnie poziom bardzo wyrównany, jednak tak jak Rave, wyróżniłbym mianem kaszany kolejki mapę 21.
Awatar użytkownika
Yoroiookami

GF 2019 - Pełne Wersje (miejsce 2); GF 2017 - Dema (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 2); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 3); GF 2010 - Gry (miejsce 2); GF Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 679
Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:45

Re: Sezon IV - kolejka 3

Post autor: Yoroiookami »

Niektóre mapy są po prostu piękne. Szczególnie podobają mi się numery 18, 16, 15, 13, 9, 7, 6, 4 oraz 2. Choć przyznam, że niektóre mają denerwujące szczegóły, typu losowe pomniki tu i tam, dziwny dobór kolorów do domów, jakieś dziwne budowle łamiące prawa fizyki... :shock:
Na przykład numer cztery mi się na początku bardzo spodobał, ale gdy zauważyłem niedopatrzenia, to mi się nieco przykro zrobiło. A szósteczka ma bardzo ładnie wszystko ułożone. Chyba jedyna mapa na której te pomniki mają sens. Choć bez bicia przyznam, że niemal wszystkie mapy biją moją złożonością i pomysłami. :roll:

Oddałem głosy na 18, 15, 12 i 4. :wink:
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1769
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: Sezon IV - kolejka 3

Post autor: GameBoy »

Widać, że spora część osób nie robiła nigdy w RMXP bo chyba z 8 map ma źle zaimportowane cienie.
Przydałoby się w następnej kolejce z XP podlinkować jakiś tutorial.

Pójdę drogą Xa i napiszę krótkie opinie.

1. Źle zaimportowane cienie! Trochę zbyt pusto na mój gust. Błąd przy krzaczku w prawym dolnym rogu.

2. Mapa całkiem w porządku, ale raczej przeciętna.

3. Zbyt upakowana elementami.

4. Ciekawe wykorzystanie elementów, zwłaszcza poszarpane cienie skał i zasypane schody przykuwają uwagę. Jednak wspomniana przez Kleo lewitująca skała, ucięte dziury w skałach i wszechobecne błędy (np. drzewa nad tabliczką ze strzałką w dół) sprawiają, że mapa jest dla mnie nie do przyjęcia.

5. IMO kwadratowe cienie drzew bardzo rozpraszają uwagę i psują mapę.

6. Niby bez błędów (poza brakującą skarpą nad niebieskim dachem), ale jakoś mnie nie przekonuje. Przydałoby się jakieś wyraźne wejście do tej lokacji.

7. Podoba mi się, nie widzę żadnych błędów. Szkoda, że tileset nie pozwolił na zrobienie różnych wysokości tych filarów.

8. Bardzo prosta mapa, ścieżka + drzewa. Bez błędów, ale i bez charakteru.

9. Kolejna bezbłędna mapa do której nie jestem przekonany. Wygląda nawet nieźle, ale jako lokacja jest nudna.

10. Tu już jest lepiej, z małą modyfikacją mogłaby to być bardzo dobra mapa (cienie!!), w stanie obecnym jest tylko dobra.

11. Ciekawa konstrukcja mostów, ale kwadratowa ścieżka i napakowanie elementów mnie odstraszają.

12. Ucięte dziury w skałach. Źle zaimportowane cienie!!!

13. Podoba mi się, ale mapa byłby lepsza gdyby ograniczyć na niej ilość kwiatków i innych pierdół.

14. Nie przekonuje mnie ta mapa. Perspektywa budynku jest zła w jednym miejscu i nie ma tu jakiejś zdefiniowanej drogi, a przecież patrząc po szyldzie jest to karczma. Filar ze statuą jest zbyt prosty.

15. Na pierwszy rzut oka dobra mapa, ale po bliższym przyjrzeniu się można dostrzec górne okna dziwnie nachodzące na deski oraz fakt, że do tego budynku wchodzi się przez piwnicę uprzednio pełzając pod tarasem. xd Sama skała nie sprawia wrażenia wysokiego szczytu , wygląda jakby unosiła się w powietrzu.

16. Zbyt wiele zabawy z różnymi poziomami skarp, przez co wyglądają one nieeuklidesowo. =) Do tego zbyt dużo kwiatków i dupereli.

17. Uhm... Źle zaimportowane cienie!!!!

18. Zbyt dużo pierdół. Otwarty teren z jednym drzewem do którego prowadzi tylko jedna jaskinia jest nudny.

19. Cienie!!!!! Trochę zbyt dużo kombinowania z takim małym domkiem było, przez co są błędy przy jego podstawie. Nie podobają mi się mosty.

20. Cienie!!!!!! Jak się wchodzi do tego domu? Bonusowe punkty ujemne za zapisanie mapy jako JPG z dużą kompresją.

21. Uhm... Znów ciężko wejść do domu.

22. !!!!!!! Lokacja sama w sobie jest nawet niezła.

23. Znów zbyt dużo błędów wynikających ze zbytniego kombinowania z tilestem, np. te skarpowe mosty.

24. Trochę tu pustawo i widzę jeden błąd w drzewach i przy kamieniach obok trawy. Jako lokacja mapa podoba mi się.

25. !!!!!!!! Jako lokacja jedna z lepszych map, podobają mi się deski przy wejściach.

Trafiłem z ilością map ze złymi cieniami. =)
Zablokowany