Sezon IV - kolejka 4 + Puchar

Bo składanie mapek to sama przyjemność. Sezon V, wyniki!

Najlepsze mapy kolejki:

Czas głosowania minął 20 mar 2015, 14:46

Map0001
18
16%
Map0002
4
4%
Map0003
1
1%
Map0004
1
1%
Map0005
3
3%
Map0006
5
4%
Map0007
15
13%
Map0008
4
4%
Map0009
2
2%
Map0010
2
2%
Map0011
0
Brak głosów
Map0012
4
4%
Map0013
1
1%
Map0014
4
4%
Map0015
8
7%
Map0016
0
Brak głosów
Map0017
2
2%
Map0018
1
1%
Map0019
2
2%
Map0020
15
13%
Map0021
12
11%
Map0022
4
4%
Map0023
0
Brak głosów
Map0024
4
4%
 
Liczba głosów: 112
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4126
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Sezon IV - kolejka 4 + Puchar

Postautor: Jazzwhisky » 13 mar 2015, 20:07

Kolejka czwarta i parę związanych z nią ważnych informacji w opisie poniżej.

Podstawowe zasady rywalizacji
- Podstawą wykonanej pracy jest screenshot wykonanej lokacji. Do pliku w formacie PNG dołączacie także plik mapy.
- Prace (screenshot+plik) wysyłacie za pośrednictwem prywatnych wiadomości (forum) do mnie (ucp.php?i=pm&mode=compose&u=3). Wysyłając pliki możecie skorzystać z opcji załączników do PM (maksimum 0,75MB, obsługuje pliki graficzne, najpopularniejsze archiwa i pliki map RM).
- Czas nadesłania mapy: do wtorku, 17.03.2015 włącznie, oczekujcie ode mnie potwierdzenia każdej nadesłanej pracy!
- Żadne ze zdarzeń (w tym common events) nie może zawierać w sobie komend. Oceniamy mapping, w grę NIE wchodzi użycie panoramy, zmiana kolorystyki ekranu, użycie grafik poza tymi opisanymi w temacie itp. Zaznaczenie opcji event graphic-transparent jak również warstwy zdarzenia jest oczywiście dopuszczalne. Możecie także wykorzystywać bohatera i pojazd z zakładki System.
- Tworzymy dowolną lokację/obszar, jednak nie edytujemy tilesetu i nie wykorzystujemy jego elementów w inny sposób (np. jako panoramy).
- Uwaga na koniec - mapy w tym stylu -> http://tsukuru.pl/inne/ligamapperow/s1k2/Map0016.png nie będą poddawane głosowaniu (0 pkt).

Głosowanie
- głosowanie potrwa 48h od momentu anonimowej prezentacji prac w temacie.
- zwykła ankieta z TRZEMA lub CZTEREMA opcjami wyboru (w zależności od ilości prac)
- w głosowaniu mogą brać udział wszyscy użytkownicy zarejestrowani przed startem kolejki i co najmniej trzema postami na koncie - głosy innych użytkowników będą anulowane
- bawimy się z zasadami, nie oddajemy głosów na swoje prace, nie ujawniamy autorów poszczególnych map
- szczególna uwaga, głosowanie w LM będzie monitorowane, a wszelkie nieprawidłowości związane z oddawaniem głosów eliminują z rywalizacji w danej kolejce (0 pkt), proszę o ostrożność, wyjątków od zasady nie będzie!

Punkty
- Punkty rozdawane są wg zasady: 1 miejsce (największa ilość głosów w ankiecie) - 16 pkt, 2 m. - 15pkt, 3 m. - 14pkt itd.
- W przypadku równej liczby głosów dla kilku map, pkt z kolejnych miejsc zostaną zsumowane i rozdane po równo wszystkim autorom (np. przy trzech mapach o największej liczbie głosów każdy z uczestników otrzyma 15 pkt, (16+15+14)/3=15), następna praca zajmie tym samym 4 miejsce otrzymując 13 pkt).
- liczba punktów w żadnym z przypadków nie może przekroczyć trzykrotnej ilości oddanych głosów na mapę. Ponadto, każda zakwalifikowana praca otrzyma co najmniej liczbę pkt równą 1 plus połowa uzyskanych głosów. Wszelkie poprawki dokonywane są po obliczeniach przedstawionych wcześniej.
- Oprócz liczby pkt do rezultatu (jako druga, oddzielna wartość) zostanie dołożona bezpośrednia liczba głosów oddanych na pracę. W przypadku uzyskania przez kilku zawodników remisu w łącznej tabeli ligi o miejscach decydować będzie właśnie łączna ilość zebranych głosów (małe pkt, na podobnej zasadzie jak stosunek bramek w piłce nożnej)

REGUŁY KOLEJKI (RM2003)

Powrót do RM2003 i jeszcze dwa dodatkowe powroty. Najważniejszy news dla wszystkich, którzy stracili nadzieję na jakieś trofeum - wraz z tą kolejką startuje dodatkowa rywalizacja (w bardzo nietypowym formacie) o II Puchar Ligi Mapperów. Nie będzie ona jednak wymagała żadnego dodatkowego uczestnictwa, a "tylko" pełnej mobilizacji do końca sezonu. Mapki oddajecie jak dotychczas, ale co ważne, by walczyć o Puchar, musicie wysłać pracę w każdej z pozostałych kolejek LM. Ponadto punkty w tej rywalizacji zliczane są w ten sam sposób, ale każdy z uczestników od teraz startuje z poziomu odwrotnego do uzyskanych dotychczas punktów w Lidze. Oznacza to, że zwycięzcą Pucharu zostanie zawodnik, który najbardziej poprawi swoje dotychczasowe osiągnięcia w LM, zatem nawet jeśli macie zero głosów i nie jesteście najlepsi w składaniu map - dodatkowy wkład i nauka, którą wyciągnęliście dotychczas może zapewnić Wam sukces w tej rywalizacji! =)
Ze spraw technicznych - Pucharu nie będzie mógł wygrać jeden ze zwycięzców (podium) Ligi, a dotychczasowe absencje w kolejkach liczymy za kolejno: 8, 12 i 16 punktów ujemnych (czyli np. ktoś kto ominął jedną kolejkę do "zdobytych" punktów doliczy jeszcze 8, a ktoś, kto nie startował w lidze wcale zaczyna z pułapem 36 punktów do przeskoczenia). Poza chwałą i satysfakcją zwycięzcy nagrodą będzie oczywiście obrazkowa ranga na forum. W razie pytań - zapraszam do wypowiedzi w temacie.

Poza tym, w związku z zapytaniami, ruszamy jeszcze raz z konkursem dla tych, którzy celują w zdobycie pełnej wersji RMVX Ace wraz z dodatkami na Steamie (ale nie brali udziału w walce o wybór wersji RM albo nie udało im się wygrać RMVXA w pierwszej serii lub nie brali udziału w tej rywalizacji wcale). Wysyłając mapę wskażcie nick jednego z przeciwników, którzy brali udział w 3. kolejce LM. Jeśli w kolejce 4. uzyskacie rezultat lepszy niż wskazany przeciwnik, przejdziecie do kolejnej rundy rywalizacji w tym minikonkursie.

Plik tilesetu+charsety:
Spoiler:

Bardzo ligowy standard, czyli cosezonowy powrót tilesetu wraz z charami od Mac&Blue. Zestaw prawie pojawił się chyba w każdym poprzednim sezonie, ale ostatecznie wypychany był zawsze przez coś innego. Dziś, wreszcie, w nieco nietypowym formacie, ale jest.

Rozmiary pracy: 30x15 pól (480x240px) (lub powiększenie 960x480px)

Osoby rywalizujące o wybór RM w 5. kolejce - nie musicie nic wybierać, matematyka konkursowa pokazuje, że i tak decydujący głos o wyborze będzie miał po prostu najlepszy z pozostającej trójki.

To tyle, czekam na mapy, gdyby coś było nie tak (albo tak) - dawajcie znać w temacie.

Porady na koniec:
1) Jeśli chcecie na potrzeby screenshotów mieć niewidzialnego hero usuńcie w database w zakładce System wszystkie postaci z drużyny (działa we wszystkich RM).
2) Nie musicie ustawiać blokowania itp. tilesetu, ale oczywiście możecie.
3) http://tsukuru.pl/index.php?link=porady/grafika/shift!
4) Jeszcze raz - oprócz zdarzeń możecie wykorzystywać startowe pozycje hero i pojazdu (ale nie wykorzystując ich standardowych grafik z RTP!).
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Kryzz333

Golden Forki 2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 657
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39
Lokalizacja: Aleksandria

Re: Sezon IV - kolejka 4 + Puchar

Postautor: Kryzz333 » 13 mar 2015, 20:18

Chipsety ciekawe.

Zastanawiam się czy z moją pozycją w tabeli mam raczej szansę na odbicie się i zbobycie alternatywnego pucharu, czy może na miejsce na podium? :lol:

Fajna ta nowa rundka pucharów i nagród. Bardzo.
Spoiler:
Awatar użytkownika
Preki

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2010 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 746
Rejestracja: 16 wrz 2007, 20:54
Lokalizacja: Siedlce City
Kontakt:

Re: Sezon IV - kolejka 4 + Puchar

Postautor: Preki » 13 mar 2015, 20:38

Kiedyś z tego chipu robiłem fajne mapki :-) Może teraz zyskam choć głos :-P
Obrazek
http://prekisiedlce.wordpress.com/ - moje blogowe skrobanko
"W skrócie - gra nigdy nie jest gotowa, Ty zwyczajnie przestajesz nad nią pracować." - Jörg "Eiswuxe" Winterstein
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4126
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Sezon IV - kolejka 4 + Puchar

Postautor: Jazzwhisky » 13 mar 2015, 20:54

Kryzz333 pisze:Zastanawiam się czy z moją pozycją w tabeli mam raczej szansę na odbicie się i zbobycie alternatywnego pucharu, czy może na miejsce na podium? :lol:
Sprawdź, wszystko co trzeba, to wysyłać jak najlepsze prace, paradoksalnie nie ma w tym już miejsca na żadne kalkulacje. =)

Miałem dodać, teoretyzując, bo przeglądałem tabele i historię poprzednich sezonów, na tym poziomie rywalizacji mając nawet kilkanaście (a może nawet i mniej) pkt możecie wciąż myśleć o walce z najlepszymi. W ostatniej kolejce ujawniło nam się przynajmniej dwóch "sleeperów", podejrzewam, że w walce o Puchar może błysnąć ktoś jeszcze. Nie poddawajcie się z powodu miejsca w tabeli!

Z przykładów:
W pierwszym sezonie Rushi oddał mapki tylko w trzech ostatnich kolejkach z ośmiu, wystarczyło na 9. miejsce.
W drugim sezonie (8 kolejek) Amadik pominął pierwszy start, w drugim wyrwał dwa głosy, ale ostatecznie był trzeci. Podobnie YoH, mimo słabszych startów walczył z Amadikiem o podium w drugim sezonie do ostatniej kolejki.
W trzecim sezonie na trzy kolejki przed końcem Nightcrawler był 13. (a oddał mapę w każdej kolejce!), rywalizację skończył także na podium. Colombos zajął w tym samym sezonie miejsce 8, ale w Pucharze (na innych zasadach, dodatkowe mapy) wygrał pokonując m.in. przeciwników z góry tabeli ligowej.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Yoroiookami

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 2); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2010 - Gry (miejsce 2)
Posty: 522
Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:45

Re: Sezon IV - kolejka 4 + Puchar

Postautor: Yoroiookami » 13 mar 2015, 21:22

Będzie ciężko. :shock: Tego tilesetu na oczy nie widziałem, a i nie mam doświadczenia w składaniu domków w ten sposób.
Awatar użytkownika
Amelanduil

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 391
Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25

Re: Sezon IV - kolejka 4 + Puchar

Postautor: Amelanduil » 13 mar 2015, 21:27

Mała skala tilesetów, może być się ciężko połapać. Ale śmiało mogę stwierdzić, że ma większy potencjał niż kolejka poprzednia ^^
EN LIVSTID I KRIG
Obrazek
Awatar użytkownika
CrashuR

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1)
Posty: 463
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Re: Sezon IV - kolejka 4 + Puchar

Postautor: CrashuR » 13 mar 2015, 21:43

Totalna pustka w głowie. Zero pomysłu jak wykorzystać te "kafle". :?
Obrazek
Awatar użytkownika
Venesard
Posty: 208
Rejestracja: 01 gru 2014, 16:35

Re: Sezon IV - kolejka 4 + Puchar

Postautor: Venesard » 13 mar 2015, 21:47

Tym razem nie oddam pierwszy mapy bo nawet nie wiem czy dzisiaj się za nią zabiorę :-(
Tileset wygląda ciekawie, będę go musiał na spokojnie przemedytować. Powodzenia wszystkim!
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3115
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Sezon IV - kolejka 4 + Puchar

Postautor: X-Tech » 14 mar 2015, 01:32

To bardzo ładny chipset. Dla mnie najładniejszy w tych zawodach.

Ten 2 puchar - dający możliwość poprawienia lokacji to możliwość dosłania lokacji przez osoby, które nie wysłały prac - osoby, które już wysłały nie mogą się poprawiać ? xd
Niepotrzebne sztuczne cukry, hejty, zazdrości, wredności. Liczy się pochwała za grę, która przynosi CI mnóstwo frajdy.


CZAT OK.

RM zawsze spoko.

Jestem tu dla siebie. Tworzę co lubię.
Liczy się akcja i intensywna rozgrywka, oraz kreatywność. Inne gry mnie nie jarały i nie jarają. Prawda wylana.
Awatar użytkownika
Adrapnikram

Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo)
Posty: 635
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie
Kontakt:

Re: Sezon IV - kolejka 4 + Puchar

Postautor: Adrapnikram » 14 mar 2015, 07:31

To ja już prędzej mam szansę na dostanie się na podium niż na zdobycie pucharu. Ale co ja gadam, ja przyszedłem tu tylko kleić mapki.
~VladArges
ten mały puchar pod avatarem zrobil mi wtedy taka radoche ze latalem i z 10 razy chwalilem sie rodzicom xD
~Jazz
dla takich rzeczy powstało TA i całe forum
nie dla lajkow pod profilem
Zapraszam na stronę o moich grach i pixelarcie :-D

Obrazek
Awatar użytkownika
Prometherion

Golden Forki 2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 1) Sezon V (miejsce 2)
Posty: 190
Rejestracja: 02 sty 2011, 12:31

Re: Sezon IV - kolejka 4 + Puchar

Postautor: Prometherion » 14 mar 2015, 08:31

W tej kolejce zobaczymy kto nadawałby się na dekoratora wnętrz:) Chip znany i przyjemny, jednak nie widzę w nim możliwości "kombinowania", więc tym razem pójdę po najmniejszej linii oporu.
BH Daimaouji
Posty: 467
Rejestracja: 19 gru 2012, 20:09

Postautor: BH Daimaouji » 14 mar 2015, 10:32

Hehehe używam podobne charsetu z tym pieskiem w mojej i mojego kolegi grze

Huh? Nie ma RPG Makera 2000? Szkoda
Moje aktualne gry DB zrobione w RPG Makerze:

DBZ Attack of the Saiyans +16
DBZ Fusion world (gra o fuzjach, "mapy" by Dae) +7
Awatar użytkownika
Yotta
Posty: 39
Rejestracja: 16 lut 2015, 20:02
Lokalizacja: Dobre Miasto

Re: Sezon IV - kolejka 4 + Puchar

Postautor: Yotta » 14 mar 2015, 11:05

Błędna głębia kolorów, chipset i charsety. Można to jakoś poprawić?


Kto pyta, nie błądzi. Kto nie błądzi, ten znajdzie drogę. Kto znajdzie drogę, ten odnajdzie własne szczęście.
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo)
Posty: 1668
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: Sezon IV - kolejka 4 + Puchar

Postautor: GameBoy » 14 mar 2015, 11:29

Super grafiki, od razu wpadł mi pomysł do głowy. Tym razem powinienem dostać dużo więcej głosów. =)
http://www.rmxp.vot.pl -> kopia RMXP

To Twój projekt, więc, do jasnej cholery, weź wreszcie za niego choć odrobinę odpowiedzialności. - Kleo =)
Ponoć w jaskiniach koło rysunków ściennych przedstawiających mamuty można było zobaczyć "scena umiera". - Noruj =)
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4126
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Sezon IV - kolejka 4 + Puchar

Postautor: Jazzwhisky » 14 mar 2015, 12:49

X-Tech pisze:Ten 2 puchar - dający możliwość poprawienia lokacji to możliwość dosłania lokacji przez osoby, które nie wysłały prac - osoby, które już wysłały nie mogą się poprawiać ? xd
Puchar nie daje możliwości poprawiania czegokolwiek, to po prostu dodatkowa rywalizacja na innych zasadach, która startuje teraz. Aby być uwzględnionym w tej klasyfikacji musisz przede wszystkim wysłać mapę w każdej z kolejek, które pozostały (4, 5, 6 i 7).

Yotta pisze:Błędna głębia kolorów, chipset i charsety. Można to jakoś poprawić?
Wszystko powinno być ok, nawet przezroczystość jest ustawiona tak, że nie trzeba nic klikać, mam to potwierdzone. W razie czego po prostu przekopiuj pliki do odpowiednich folderów projektu.

BH Daimaouji pisze:Huh? Nie ma RPG Makera 2000? Szkoda
Ale chipsety RM2000 i 2003 się przecież nie różnią, pisałem nawet, że od biedy możesz wykonać te mapki w starszej wersji Makera, będzie ok.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr

Wróć do „Liga Mapperów”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość