Sezon IV - kolejka 4 + Puchar

Bo składanie mapek to sama przyjemność. Sezon V, wyniki!

Najlepsze mapy kolejki:

Czas głosowania minął 20 mar 2015, 14:46

Map0001
18
16%
Map0002
4
4%
Map0003
1
1%
Map0004
1
1%
Map0005
3
3%
Map0006
5
4%
Map0007
15
13%
Map0008
4
4%
Map0009
2
2%
Map0010
2
2%
Map0011
0
Brak głosów
Map0012
4
4%
Map0013
1
1%
Map0014
4
4%
Map0015
8
7%
Map0016
0
Brak głosów
Map0017
2
2%
Map0018
1
1%
Map0019
2
2%
Map0020
15
13%
Map0021
12
11%
Map0022
4
4%
Map0023
0
Brak głosów
Map0024
4
4%
 
Liczba głosów: 112
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4110
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Sezon IV - kolejka 4 + Puchar

Postautor: Jazzwhisky » 13 mar 2015, 20:07

Kolejka czwarta i parę związanych z nią ważnych informacji w opisie poniżej.

Podstawowe zasady rywalizacji
- Podstawą wykonanej pracy jest screenshot wykonanej lokacji. Do pliku w formacie PNG dołączacie także plik mapy.
- Prace (screenshot+plik) wysyłacie za pośrednictwem prywatnych wiadomości (forum) do mnie (ucp.php?i=pm&mode=compose&u=3). Wysyłając pliki możecie skorzystać z opcji załączników do PM (maksimum 0,75MB, obsługuje pliki graficzne, najpopularniejsze archiwa i pliki map RM).
- Czas nadesłania mapy: do wtorku, 17.03.2015 włącznie, oczekujcie ode mnie potwierdzenia każdej nadesłanej pracy!
- Żadne ze zdarzeń (w tym common events) nie może zawierać w sobie komend. Oceniamy mapping, w grę NIE wchodzi użycie panoramy, zmiana kolorystyki ekranu, użycie grafik poza tymi opisanymi w temacie itp. Zaznaczenie opcji event graphic-transparent jak również warstwy zdarzenia jest oczywiście dopuszczalne. Możecie także wykorzystywać bohatera i pojazd z zakładki System.
- Tworzymy dowolną lokację/obszar, jednak nie edytujemy tilesetu i nie wykorzystujemy jego elementów w inny sposób (np. jako panoramy).
- Uwaga na koniec - mapy w tym stylu -> http://tsukuru.pl/inne/ligamapperow/s1k2/Map0016.png nie będą poddawane głosowaniu (0 pkt).

Głosowanie
- głosowanie potrwa 48h od momentu anonimowej prezentacji prac w temacie.
- zwykła ankieta z TRZEMA lub CZTEREMA opcjami wyboru (w zależności od ilości prac)
- w głosowaniu mogą brać udział wszyscy użytkownicy zarejestrowani przed startem kolejki i co najmniej trzema postami na koncie - głosy innych użytkowników będą anulowane
- bawimy się z zasadami, nie oddajemy głosów na swoje prace, nie ujawniamy autorów poszczególnych map
- szczególna uwaga, głosowanie w LM będzie monitorowane, a wszelkie nieprawidłowości związane z oddawaniem głosów eliminują z rywalizacji w danej kolejce (0 pkt), proszę o ostrożność, wyjątków od zasady nie będzie!

Punkty
- Punkty rozdawane są wg zasady: 1 miejsce (największa ilość głosów w ankiecie) - 16 pkt, 2 m. - 15pkt, 3 m. - 14pkt itd.
- W przypadku równej liczby głosów dla kilku map, pkt z kolejnych miejsc zostaną zsumowane i rozdane po równo wszystkim autorom (np. przy trzech mapach o największej liczbie głosów każdy z uczestników otrzyma 15 pkt, (16+15+14)/3=15), następna praca zajmie tym samym 4 miejsce otrzymując 13 pkt).
- liczba punktów w żadnym z przypadków nie może przekroczyć trzykrotnej ilości oddanych głosów na mapę. Ponadto, każda zakwalifikowana praca otrzyma co najmniej liczbę pkt równą 1 plus połowa uzyskanych głosów. Wszelkie poprawki dokonywane są po obliczeniach przedstawionych wcześniej.
- Oprócz liczby pkt do rezultatu (jako druga, oddzielna wartość) zostanie dołożona bezpośrednia liczba głosów oddanych na pracę. W przypadku uzyskania przez kilku zawodników remisu w łącznej tabeli ligi o miejscach decydować będzie właśnie łączna ilość zebranych głosów (małe pkt, na podobnej zasadzie jak stosunek bramek w piłce nożnej)

REGUŁY KOLEJKI (RM2003)

Powrót do RM2003 i jeszcze dwa dodatkowe powroty. Najważniejszy news dla wszystkich, którzy stracili nadzieję na jakieś trofeum - wraz z tą kolejką startuje dodatkowa rywalizacja (w bardzo nietypowym formacie) o II Puchar Ligi Mapperów. Nie będzie ona jednak wymagała żadnego dodatkowego uczestnictwa, a "tylko" pełnej mobilizacji do końca sezonu. Mapki oddajecie jak dotychczas, ale co ważne, by walczyć o Puchar, musicie wysłać pracę w każdej z pozostałych kolejek LM. Ponadto punkty w tej rywalizacji zliczane są w ten sam sposób, ale każdy z uczestników od teraz startuje z poziomu odwrotnego do uzyskanych dotychczas punktów w Lidze. Oznacza to, że zwycięzcą Pucharu zostanie zawodnik, który najbardziej poprawi swoje dotychczasowe osiągnięcia w LM, zatem nawet jeśli macie zero głosów i nie jesteście najlepsi w składaniu map - dodatkowy wkład i nauka, którą wyciągnęliście dotychczas może zapewnić Wam sukces w tej rywalizacji! =)
Ze spraw technicznych - Pucharu nie będzie mógł wygrać jeden ze zwycięzców (podium) Ligi, a dotychczasowe absencje w kolejkach liczymy za kolejno: 8, 12 i 16 punktów ujemnych (czyli np. ktoś kto ominął jedną kolejkę do "zdobytych" punktów doliczy jeszcze 8, a ktoś, kto nie startował w lidze wcale zaczyna z pułapem 36 punktów do przeskoczenia). Poza chwałą i satysfakcją zwycięzcy nagrodą będzie oczywiście obrazkowa ranga na forum. W razie pytań - zapraszam do wypowiedzi w temacie.

Poza tym, w związku z zapytaniami, ruszamy jeszcze raz z konkursem dla tych, którzy celują w zdobycie pełnej wersji RMVX Ace wraz z dodatkami na Steamie (ale nie brali udziału w walce o wybór wersji RM albo nie udało im się wygrać RMVXA w pierwszej serii lub nie brali udziału w tej rywalizacji wcale). Wysyłając mapę wskażcie nick jednego z przeciwników, którzy brali udział w 3. kolejce LM. Jeśli w kolejce 4. uzyskacie rezultat lepszy niż wskazany przeciwnik, przejdziecie do kolejnej rundy rywalizacji w tym minikonkursie.

Plik tilesetu+charsety:
Spoiler:

Bardzo ligowy standard, czyli cosezonowy powrót tilesetu wraz z charami od Mac&Blue. Zestaw prawie pojawił się chyba w każdym poprzednim sezonie, ale ostatecznie wypychany był zawsze przez coś innego. Dziś, wreszcie, w nieco nietypowym formacie, ale jest.

Rozmiary pracy: 30x15 pól (480x240px) (lub powiększenie 960x480px)

Osoby rywalizujące o wybór RM w 5. kolejce - nie musicie nic wybierać, matematyka konkursowa pokazuje, że i tak decydujący głos o wyborze będzie miał po prostu najlepszy z pozostającej trójki.

To tyle, czekam na mapy, gdyby coś było nie tak (albo tak) - dawajcie znać w temacie.

Porady na koniec:
1) Jeśli chcecie na potrzeby screenshotów mieć niewidzialnego hero usuńcie w database w zakładce System wszystkie postaci z drużyny (działa we wszystkich RM).
2) Nie musicie ustawiać blokowania itp. tilesetu, ale oczywiście możecie.
3) http://tsukuru.pl/index.php?link=porady/grafika/shift!
4) Jeszcze raz - oprócz zdarzeń możecie wykorzystywać startowe pozycje hero i pojazdu (ale nie wykorzystując ich standardowych grafik z RTP!).
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Kryzz333

Golden Forki 2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 642
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39
Lokalizacja: Aleksandria

Re: Sezon IV - kolejka 4 + Puchar

Postautor: Kryzz333 » 13 mar 2015, 20:18

Chipsety ciekawe.

Zastanawiam się czy z moją pozycją w tabeli mam raczej szansę na odbicie się i zbobycie alternatywnego pucharu, czy może na miejsce na podium? :lol:

Fajna ta nowa rundka pucharów i nagród. Bardzo.
Spoiler:
Awatar użytkownika
Preki

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2010 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 741
Rejestracja: 16 wrz 2007, 20:54
Lokalizacja: Siedlce City
Kontakt:

Re: Sezon IV - kolejka 4 + Puchar

Postautor: Preki » 13 mar 2015, 20:38

Kiedyś z tego chipu robiłem fajne mapki :-) Może teraz zyskam choć głos :-P
Obrazek
http://prekisiedlce.wordpress.com/ - moje blogowe skrobanko
"W skrócie - gra nigdy nie jest gotowa, Ty zwyczajnie przestajesz nad nią pracować." - Jörg "Eiswuxe" Winterstein
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4110
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Sezon IV - kolejka 4 + Puchar

Postautor: Jazzwhisky » 13 mar 2015, 20:54

Kryzz333 pisze:Zastanawiam się czy z moją pozycją w tabeli mam raczej szansę na odbicie się i zbobycie alternatywnego pucharu, czy może na miejsce na podium? :lol:
Sprawdź, wszystko co trzeba, to wysyłać jak najlepsze prace, paradoksalnie nie ma w tym już miejsca na żadne kalkulacje. =)

Miałem dodać, teoretyzując, bo przeglądałem tabele i historię poprzednich sezonów, na tym poziomie rywalizacji mając nawet kilkanaście (a może nawet i mniej) pkt możecie wciąż myśleć o walce z najlepszymi. W ostatniej kolejce ujawniło nam się przynajmniej dwóch "sleeperów", podejrzewam, że w walce o Puchar może błysnąć ktoś jeszcze. Nie poddawajcie się z powodu miejsca w tabeli!

Z przykładów:
W pierwszym sezonie Rushi oddał mapki tylko w trzech ostatnich kolejkach z ośmiu, wystarczyło na 9. miejsce.
W drugim sezonie (8 kolejek) Amadik pominął pierwszy start, w drugim wyrwał dwa głosy, ale ostatecznie był trzeci. Podobnie YoH, mimo słabszych startów walczył z Amadikiem o podium w drugim sezonie do ostatniej kolejki.
W trzecim sezonie na trzy kolejki przed końcem Nightcrawler był 13. (a oddał mapę w każdej kolejce!), rywalizację skończył także na podium. Colombos zajął w tym samym sezonie miejsce 8, ale w Pucharze (na innych zasadach, dodatkowe mapy) wygrał pokonując m.in. przeciwników z góry tabeli ligowej.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Yoroiookami

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 2); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2010 - Gry (miejsce 2)
Posty: 484
Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:45

Re: Sezon IV - kolejka 4 + Puchar

Postautor: Yoroiookami » 13 mar 2015, 21:22

Będzie ciężko. :shock: Tego tilesetu na oczy nie widziałem, a i nie mam doświadczenia w składaniu domków w ten sposób.
Awatar użytkownika
Amelanduil

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 382
Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25

Re: Sezon IV - kolejka 4 + Puchar

Postautor: Amelanduil » 13 mar 2015, 21:27

Mała skala tilesetów, może być się ciężko połapać. Ale śmiało mogę stwierdzić, że ma większy potencjał niż kolejka poprzednia ^^
Obrazek
Awatar użytkownika
CrashuR

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1)
Posty: 462
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Re: Sezon IV - kolejka 4 + Puchar

Postautor: CrashuR » 13 mar 2015, 21:43

Totalna pustka w głowie. Zero pomysłu jak wykorzystać te "kafle". :?
Obrazek
Awatar użytkownika
Venesard
Posty: 205
Rejestracja: 01 gru 2014, 16:35

Re: Sezon IV - kolejka 4 + Puchar

Postautor: Venesard » 13 mar 2015, 21:47

Tym razem nie oddam pierwszy mapy bo nawet nie wiem czy dzisiaj się za nią zabiorę :-(
Tileset wygląda ciekawie, będę go musiał na spokojnie przemedytować. Powodzenia wszystkim!
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3112
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: Sezon IV - kolejka 4 + Puchar

Postautor: X-Tech » 14 mar 2015, 01:32

To bardzo ładny chipset. Dla mnie najładniejszy w tych zawodach.

Ten 2 puchar - dający możliwość poprawienia lokacji to możliwość dosłania lokacji przez osoby, które nie wysłały prac - osoby, które już wysłały nie mogą się poprawiać ? xd
Niepotrzebne sztuczne cukry, hejty, zazdrości, wredności. Liczy się pochwała za dobrze wykonaną pracę - grę.

Czat ssie.

RM zawsze spoko.

Jestem tu dla siebie.Nie jaram się RPG itp. Szkoda czasu.
Liczy się akcja i intensywna rozgrywka. Inne gry mnie nie jarały i nie jarają. Prawda wylana.
Awatar użytkownika
Adrapnikram

Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo)
Posty: 611
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie
Kontakt:

Re: Sezon IV - kolejka 4 + Puchar

Postautor: Adrapnikram » 14 mar 2015, 07:31

To ja już prędzej mam szansę na dostanie się na podium niż na zdobycie pucharu. Ale co ja gadam, ja przyszedłem tu tylko kleić mapki.
Zapraszam na stronę o moich grach i pixelarcie :-D

Obrazek
Awatar użytkownika
Prometherion

Golden Forki 2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 1) Sezon V (miejsce 2)
Posty: 184
Rejestracja: 02 sty 2011, 12:31

Re: Sezon IV - kolejka 4 + Puchar

Postautor: Prometherion » 14 mar 2015, 08:31

W tej kolejce zobaczymy kto nadawałby się na dekoratora wnętrz:) Chip znany i przyjemny, jednak nie widzę w nim możliwości "kombinowania", więc tym razem pójdę po najmniejszej linii oporu.
BH Daimaouji
Posty: 465
Rejestracja: 19 gru 2012, 20:09

Postautor: BH Daimaouji » 14 mar 2015, 10:32

Hehehe używam podobne charsetu z tym pieskiem w mojej i mojego kolegi grze

Huh? Nie ma RPG Makera 2000? Szkoda
Moje aktualne gry DB zrobione w RPG Makerze:

DBZ Attack of the Saiyans +16
DBZ Fusion world (gra o fuzjach, "mapy" by Dae) +7
Awatar użytkownika
Yotta
Posty: 39
Rejestracja: 16 lut 2015, 20:02
Lokalizacja: Dobre Miasto

Re: Sezon IV - kolejka 4 + Puchar

Postautor: Yotta » 14 mar 2015, 11:05

Błędna głębia kolorów, chipset i charsety. Można to jakoś poprawić?


Kto pyta, nie błądzi. Kto nie błądzi, ten znajdzie drogę. Kto znajdzie drogę, ten odnajdzie własne szczęście.
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo)
Posty: 1666
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: Sezon IV - kolejka 4 + Puchar

Postautor: GameBoy » 14 mar 2015, 11:29

Super grafiki, od razu wpadł mi pomysł do głowy. Tym razem powinienem dostać dużo więcej głosów. =)
http://www.rmxp.vot.pl -> kopia RMXP

To Twój projekt, więc, do jasnej cholery, weź wreszcie za niego choć odrobinę odpowiedzialności. - Kleo =)
Ponoć w jaskiniach koło rysunków ściennych przedstawiających mamuty można było zobaczyć "scena umiera". - Noruj =)
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4110
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Sezon IV - kolejka 4 + Puchar

Postautor: Jazzwhisky » 14 mar 2015, 12:49

X-Tech pisze:Ten 2 puchar - dający możliwość poprawienia lokacji to możliwość dosłania lokacji przez osoby, które nie wysłały prac - osoby, które już wysłały nie mogą się poprawiać ? xd
Puchar nie daje możliwości poprawiania czegokolwiek, to po prostu dodatkowa rywalizacja na innych zasadach, która startuje teraz. Aby być uwzględnionym w tej klasyfikacji musisz przede wszystkim wysłać mapę w każdej z kolejek, które pozostały (4, 5, 6 i 7).

Yotta pisze:Błędna głębia kolorów, chipset i charsety. Można to jakoś poprawić?
Wszystko powinno być ok, nawet przezroczystość jest ustawiona tak, że nie trzeba nic klikać, mam to potwierdzone. W razie czego po prostu przekopiuj pliki do odpowiednich folderów projektu.

BH Daimaouji pisze:Huh? Nie ma RPG Makera 2000? Szkoda
Ale chipsety RM2000 i 2003 się przecież nie różnią, pisałem nawet, że od biedy możesz wykonać te mapki w starszej wersji Makera, będzie ok.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr

Wróć do „Liga Mapperów”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości