Septerra Core trzy Światy (rpg maker xp)

Pełne Wersje i Dema - RM2000, RM2003, RMXP, RMVX(A). Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Kleo, Dragon Kamillo

Awatar użytkownika
Neko
Posty: 170
Rejestracja: 30 sty 2010, 23:33
Lokalizacja: Loughborough
Kontakt:

Septerra Core trzy Światy (rpg maker xp)

Postautor: Neko » 24 mar 2015, 23:12

Septerra Core Trzy Światy

Download:
http://septerracore2.manifo.com/download

Gatunek: strategia/rpg
Długość gry: 10 godzin +

Opis:
Gra zainspirowana tytułami King's Bounty, Septerra Core i Heroes of Might and Magic. Jednak nie jest to ich odwzorowanie, a całkowicie nowa koncepcja. Posiada wiele strategicznych elementów i wymaga myślenia nie tylko w trakcie walki, ale przede wszystkim poza nią. Gracza czeka kupowanie budowli, rekrutacja jednostek, uczenie się czarów, zdolności i wiele więcej. Czy gra jest przeznaczona tylko dla fanów Septerry? Nie. Gra ma tylko czary i grafiki jednostek i bogów tego tytułu. Fabuła się nie zazębia z oryginałem, więc jest to gra dla każdego.
Spis cech gry:
- ponad 10 godzin gry
- drużyna składa się z 1 z 4 dostępnych przywódców i 3 z 30 dostępnych jednostek (wariacje dają aż 150 jednostek razem)
- wszystkie jednostki można ulepszać za pieniądze
- ulepszanie jednostek dodaje nowe umiejętności, odporność lub zwiększa statystyki, dodatkowo zmienia grafikę
- budynki dostępne za pieniądze i surowce, dzięki którym można rekrutować jednostki
- szkoła magii, dająca 3 poziomy nauki kart losu, 1 - karty pojedyncze, 2 - czary łączone dwóch kart, 3 - czary łączone trzech kart
- 150 czarów dostępnych dzięki kartom losu
- 16 nowych kart losu, których nie było w oryginalnej Septerra Core
- karty losu do wykupienia za pieniądze
- możliwość rozwoju dodatkowych zdolności postaci w akademii wojny
- dodatki, typu katapulty i zwierzęta za pieniądze, wspomagające bohatera w trakcie walki
- poza wątkiem głównym będą dostępne zadania poboczne i dziennik zadań
- możliwość poruszania się nie tylko na lądzie, ale również po wodzie
- rozdawanie punktów statystyk
- wybór poziomu trudności
- mapa przygody w grafice 2D, walka w renderowej grafice 3D  

Fabuła:
Dawno temu magowie zakonu śmierci używając czarnej magii oddali swoje dusze demonom otchłani Janaak za stworzenie dla ich potomków klucza demonicznej bramy. Przedmiot ten jest w stanie otworzyć jedyną bramę dzielącą świat ludzki od świata ciemności, a użyć go mogą tylko magowie zakonu śmierci. By żaden potomek go nie zdobył, magowie stojący po stronie światła wybili wszystkich złych magów i ukryli klucz, nie mówiąc nikomu gdzie. Niestety, okazuje się, że ktoś z linii krwi zakonu śmierci przetrwał. Szuka teraz jedynego klucza, by otworzyć bramę i się zemścić. Twoim zadaniem jest odnaleźć klucz zanim zrobi to przeciwnik.

Grafika i muzyka:
80% grafiki to RTP, muzyka pochodzi z gry Septerra Core + parę innych dodatków

Podziękowania dla Kleo i Chrono za przetestowanie gry. Bez pomocy gra miała by błędy, które przeoczyłem.

Gdy gra zostanie zainstalowana, w folderze będzie przewodnik. Radzę go przeczytać przed rozpoczęciem rozgrywki.

Screeny:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Adrapnikram

Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo)
Posty: 633
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie
Kontakt:

Re: Septerra Core trzy Światy (rpg maker xp)

Postautor: Adrapnikram » 25 mar 2015, 10:58

Gram Gemmą. Gra może nie zachwyca ale ma klimat. Chyba sięgnę po twoje wcześniejsze dzieła :D żeby zobaczyć co i jak. Ostatnio miałem ochotę pograć w Hirołsów ale nie mam zbyt czasu a ta gra może być idealnym rozwiązaniem.
~VladArges
ten mały puchar pod avatarem zrobil mi wtedy taka radoche ze latalem i z 10 razy chwalilem sie rodzicom xD
~Jazz
dla takich rzeczy powstało TA i całe forum
nie dla lajkow pod profilem
Zapraszam na stronę o moich grach i pixelarcie :-D

Obrazek
Awatar użytkownika
Kryzz333

Golden Forki 2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 654
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39
Lokalizacja: Aleksandria

Re: Septerra Core trzy Światy (rpg maker xp)

Postautor: Kryzz333 » 25 mar 2015, 11:22

Idea strategii z wymiennymi jednostkami itd. jest ciekawa.

Też zagram, chociaż jak wspomniał Adrapnikram, wykonanie jest dosyć niechlujne.
Spoiler:
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3115
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Septerra Core trzy Światy (rpg maker xp)

Postautor: X-Tech » 25 mar 2015, 17:44

Napiszę tak. Ten styl grafik - zdjęć 3-d sprowadzonych do 2-d od zawsze jest dla mnie obrzydliwy jednak ja widzę w tym koncepcję i jakąś magię, która mnie przyciąga, a więc powinienem szybko wsiąknąć w ten temat i polubić. Jedyne co mi rujnuje wrażenia to fakt, że tilesety i charsety w ogóle tu nie pasują. Zdecydowanie jak się rozegram napiszę co myślę, a już na starcie widzę, że to gra zrobiona z pasją i pomysłem i z wielkim wkładem. Elementy strategii ? Spoko. To może być bardzo ciekawa rozgrywka i jestem bardzo ciekawy gry. Zapowiada się potężny kolos zrobiony z dużym zaangażowaniem w rozgrywkę, treść, skille, przedmioty i masę innych rzeczy.
Niepotrzebne sztuczne cukry, hejty, zazdrości, wredności. Liczy się pochwała za grę, która przynosi CI mnóstwo frajdy.


CZAT OK.

RM zawsze spoko.

Jestem tu dla siebie. Tworzę co lubię.
Liczy się akcja i intensywna rozgrywka, oraz kreatywność. Inne gry mnie nie jarały i nie jarają. Prawda wylana.
Awatar użytkownika
Preki

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2010 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 745
Rejestracja: 16 wrz 2007, 20:54
Lokalizacja: Siedlce City
Kontakt:

Re: Septerra Core trzy Światy (rpg maker xp)

Postautor: Preki » 25 mar 2015, 23:08

To się nazywa pre-rendering, albo grafika 3D w czasie nierzeczywistym. Rozwiązanie używane masowo w grach z lat 90-tych, kiedy "żywa" grafika 3D zajmowałaby za dużo zasobów (a komputery były słabe) albo wyglądałaby dość nieestetycznie w porównaniu z grami 2D. Owszem, sporo czasu zajmowało zrobienie modelu 3D a potem przerabianiu klatek animacji na 2D, ale efekt był nie raz zaskakujący, dzięki czemu gra mogła pójść na słabszych maszynach i prezentować się lepiej, niż ówczesne tytuły 3D. Sam zresztą przyznałeś, że w The Way mapy robione na takich tłach dość ładnie wyglądają, nawet w zestawieniu z charsetami z RTP.

Wiele serii gier w tamtym okresie poległo właśnie na tym, że chciano na siłę przenieść je w pełnoprawne 3D. Niektórzy początkujący makerowcy marzą o zrobieniu gry 3D, co przyczyniłoby się do serii katastrof. Wpierw należy nauczyć się projektować dobrze gry w 2D, co wbrew pozorom też nie jest łatwe. Projekty poziomów to niby tylko rysowanie w edytorze? No chyba nie, sam zresztą przypominam sobie jak głowiłem się przy swoich projektach, aby te dwuwymiarowe mapki nie były zbyt proste, tylko stwarzały jakieś wyzwanie dla gracza, a i tak zdarzały mi się pewne wpadki.
Obrazek
http://prekisiedlce.wordpress.com/ - moje blogowe skrobanko
"W skrócie - gra nigdy nie jest gotowa, Ty zwyczajnie przestajesz nad nią pracować." - Jörg "Eiswuxe" Winterstein
Awatar użytkownika
Neko
Posty: 170
Rejestracja: 30 sty 2010, 23:33
Lokalizacja: Loughborough
Kontakt:

Re: Septerra Core trzy Światy (rpg maker xp)

Postautor: Neko » 26 mar 2015, 19:11

Znaleziony jeden błąd - karta wampira nie działa poprawnie. Download gry został zaktualizowany, natomiast dla osób posiadających już grę polecam zamienić folder DATA na następujący:
http://www.mediafire.com/download/fznu7jj8jz983xp/Data.rar - plik spakowany, zajmuje mniej niż 1MB.
Folder DATA będzie aktualizowany zawsze razem z aktualizacją gry.
Ostatnio zmieniony 18 maja 2015, 01:44 przez Neko, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
ravenone

GF 2016 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2011 - Pełne Wersje (miejsce 2) Dema (miejsce 2); GF 2010 - Pełne Wersje (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 1); GF 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 422
Rejestracja: 28 lis 2009, 12:06
Kontakt:

Re: Septerra Core trzy Światy (rpg maker xp)

Postautor: ravenone » 31 mar 2015, 17:38

Kolejna duża gra spod twojej ręki, gratulacje!
Pograłem trochę, póki co odstraszył mnie natłok informacji i nieco toporne wykonanie.
Zainwestowałem w akademię wojny, ale bez skilli i jednostek dostaje bęcki.
Poza walką mogę jakoś levelować?
Spróbuję później jeszcze, bo gra ma spory potencjał.
Szkoda tylko, że wszystko jest w formie tekstowej, przy takiej ilości jakiś układ graficzny by się przydał, to by się szybciej człowiek połapał.
Awatar użytkownika
Neko
Posty: 170
Rejestracja: 30 sty 2010, 23:33
Lokalizacja: Loughborough
Kontakt:

Re: Septerra Core trzy Światy (rpg maker xp)

Postautor: Neko » 31 mar 2015, 18:56

Tak, exp można zdobyć tylko po walce. Radzę początkowo zainwestować w jednostki, potem w magię, na koniec w resztę. Ale każdy sam znajdzie dla siebie najlepszą strategię.
Natłok informacji na początku jest typowy dla strategii. Nie jest to zwykłe RPG, gdzie od razu wiemy jak walczyć. Tak samo ślepe naciskanie ENTER nic tu nie pomoże. Do gry został dodany przewodnik, który warto przeczytać, by grę zrozumieć. Wiem, że 80 stron może trochę czasu zająć, ale jak ktoś chce poznać mechanikę gry i myśleć w trakcie rozgrywki, to pierwsze 20 stron to obowiązek. Jest tam też zdjęcie z opisem co gdzie kupić.
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3115
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Septerra Core trzy Światy (rpg maker xp)

Postautor: X-Tech » 03 kwie 2015, 16:07

Zdrażnił mnie instalator, ale nieważne. (Po prostu nie lubię instalatorów do gier z rma i innych gier autorskich)

INTRO:
Nie umiem się wkupić w ten temat - fabularny intra - po odpaleniu.
Wezwanie bogów od różnych zjawisk m.innymi demonów XD
Mowa o uwolnieniu esencji zła zupełnie jakby zło nie mogło istnieć samo przez wolny wybór
ludzi. Nawiązując do wielu gier z rma, które idą w prosty (słaby) motyw w stylu - pojawia się masa demonów i trzeba je pokonać gadka paru ludzi z bogiem od demonów
którzy go wezwali no trochę mnie rozwaliła XD ZUPEŁNIE jakby demony można było sobie na zamówienie wezwać tak jak boga od demonów i ustalić co i jak. XD
Nie rozumiem za wiele z intra tej gry z każdym czytanym dialogiem. xd Oczywistym jest że grafa facesetów, battlerów i teł, ORAZ title - nie pasuje do grafiki charsetów i tilesetów, ale da się to przełknąć.

ROZGRYWKA:

Ogólnie zostaje mi spróbować zagłębić się w rozgrywkę skoro fabuły w ogóle nie ogarniam. Od momentu kiedy bogowie idą na ziemie (po intro) wszystko robi się wyraziste. Mamy siać zniszczenie. Tworzyć armie. Autentycznie to zaczynam robić. Robi się ciekawie.Wygląda jak dla mnie typowo rmxp - odrzucająco mnie, ale zaciekawienie mnie trzyma. Koncepcja jest spoko, ale przedstawienie tej koncepcji wizualne wymaga TROCHE przyzwyczajenia do tego jak to wygląda.
O wiele lepiej i wygodniej byłoby gdyby ten cały motyw budowania był zrealizowany na tilesecie mapy swiata - szybciej by sie po tym poruszalo, ale moze taka potrzeba na dalsza czesc gry aby tak to przedstawic - nie wiem. Możesz się nad tym zastanowić.

Szczerze to ciekawi mnie rozgrywka i intryguje. Grafika w stylu rmxp pomieszana z 3-d screenami trochę odpycha, ale ogólnie niektóre lokacje są ładne. Wizualizacja budowania niezbyt przyciąga, ale ciekawi, intro - zamieszało. Rozgrywka co raz bardziej ciekawi. Jestem bardziej na tak niż na nie. Nawet muzyka spoko i pasuje do sytuacji póki co (w walce dobry kawałek leci i pasuje). Ciągnie mnie do tej gierki ten cały motyw z ulepszaniem i zastanawiam się co odkryję dalej. Na razie gra mnie kupiła. GRAM W TO DALEJ. Jestem zainteresowany.
Niepotrzebne sztuczne cukry, hejty, zazdrości, wredności. Liczy się pochwała za grę, która przynosi CI mnóstwo frajdy.


CZAT OK.

RM zawsze spoko.

Jestem tu dla siebie. Tworzę co lubię.
Liczy się akcja i intensywna rozgrywka, oraz kreatywność. Inne gry mnie nie jarały i nie jarają. Prawda wylana.
Awatar użytkownika
Neko
Posty: 170
Rejestracja: 30 sty 2010, 23:33
Lokalizacja: Loughborough
Kontakt:

Re: Septerra Core trzy Światy (rpg maker xp)

Postautor: Neko » 03 kwie 2015, 17:20

Cieszę się, że rozgrywka zaczyna się podobać. Najbardziej na niej się w tej grze skupiłem, to było moim celem.
Jeśli chodzi o system budowania, to chciałem to wykonać tak jak to wygląda w Heroes of might and magic, czyli pojawia się jedno okienko pokazujące cały dwór, w momencie kupienia budowli pojawia się jej grafika, a obok całe menu, co można budować, tak by nie trzeba było chodzić. Jednak nie posiadam do tego ani dobrych grafik, ani też nie wiem jak taki system stworzyć w tym programie. Wybrnąłem z tego tak, jak widzicie.
Jeśli chodzi o instalator, to parę dni temu przestałem go używać, bo sprawiał problemy. Teraz gra jest dostępna jako spakowany plik.
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3115
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Septerra Core trzy Światy (rpg maker xp)

Postautor: X-Tech » 03 kwie 2015, 18:35

Nie grałem w HOMM także nie wiem, ale w każdym razie na 100% przedstawienie kupowania lokacji na minimapie świata byłoby szybsze w trakcie gry i atrakcyjniejsze, ale nie piszę że nie da się przyzwyczaić.O co mi chodzi zamiast to ukazać tak jak jest obecnie - to samo tylko, że na tilesecie mapy świata (miniaturyzacja) a nie normalnych lokacji. Wtedy wszystko byłoby bliżej siebie i od razu większość, a może nawet wszystko na widoku czyli to samo, ale na tilesecie miniaturze lokacji (mapie swiata) Git, że wywaliłeś instalator. Gram dalej.
Niepotrzebne sztuczne cukry, hejty, zazdrości, wredności. Liczy się pochwała za grę, która przynosi CI mnóstwo frajdy.


CZAT OK.

RM zawsze spoko.

Jestem tu dla siebie. Tworzę co lubię.
Liczy się akcja i intensywna rozgrywka, oraz kreatywność. Inne gry mnie nie jarały i nie jarają. Prawda wylana.
Pdl
Posty: 5
Rejestracja: 05 sty 2015, 21:50

Re: Septerra Core trzy Światy (rpg maker xp)

Postautor: Pdl » 17 kwie 2015, 14:52

Kurcze, szkoda że nie mam obecnie zbyt dużo czasu, od razu widać, że gra ma potencjał, sam pomysł - bomba! Tylko niestety na początku dostaje się po buzi nawałem informacji, jednostek itd i ciężko się wgryźć... ale jak będę miał troszkę więcej czasu na pewno wrócę do gry.
Awatar użytkownika
Neko
Posty: 170
Rejestracja: 30 sty 2010, 23:33
Lokalizacja: Loughborough
Kontakt:

Re: Septerra Core trzy Światy (rpg maker xp)

Postautor: Neko » 18 maja 2015, 02:44

Milo, kiedy wysilek wlozony w gre nie idzie na marne. Jak przejdziesz gre to czekam na opinie.
Zostal ostatnio znaleziony powazny blad, ktory uniemozliwia wykonanie zadania pobocznego. W trakcie wejscia do groty wyrzuca z gry, zostalo to juz poprawione (i inne male bledy), link zamieniony, a jak zwykle osoby posiadajace juz gre wystarczy, ze sciagna folder DATA zajmujacy 1mb - link w szostym poscie.


Pojawił się "zagrajmy w" do gry SC Trzy Światy nagrany przez użytkownika STURM. Jeżeli masz problemy z grą i chcesz sprawdzić, jaką strategię wybrał autor filmików, zapraszam do sprawdzenia playlisty:
https://www.youtube.com/playlist?list=PLOdH-2BY9PzusecSHUHBJtc_JAirsr8Ky
Awatar użytkownika
Adrapnikram

Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo)
Posty: 633
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie
Kontakt:

Re: Septerra Core trzy Światy (rpg maker xp)

Postautor: Adrapnikram » 31 gru 2015, 01:55

Rozegrałem już kilka godzin to coś powiem. Gram na łatwym i chyba to był zły wybór bo poza walkami mapy mają mało do zaoferowania. Szkoda, że całość jest chaotyczna, początek dostarcza za dużo informacji, pod względem fabuły i mechaniki. Mapy są zdecydowanie za duże. I puste. Wygląd charów miejsc (np. ogrodów i rynku) również jest tandetne, ale mimo wszystko gra się miło. To chyba przez ten taktyczny aspekt gry. Jest on wykonany naprawdę dobrze. Gram dalej. Robi się coraz ciekawiej btw.
~VladArges
ten mały puchar pod avatarem zrobil mi wtedy taka radoche ze latalem i z 10 razy chwalilem sie rodzicom xD
~Jazz
dla takich rzeczy powstało TA i całe forum
nie dla lajkow pod profilem
Zapraszam na stronę o moich grach i pixelarcie :-D

Obrazek
Awatar użytkownika
Neko
Posty: 170
Rejestracja: 30 sty 2010, 23:33
Lokalizacja: Loughborough
Kontakt:

Re: Septerra Core trzy Światy (rpg maker xp)

Postautor: Neko » 31 gru 2015, 02:20

Jeżeli chcesz zdążyć z oceną gry do GF to dobrze zrobiłeś wybierając łatwy poziom. Jednak nie wiem, czy będziesz czuć przez to pełną satysfakcję po przejściu gry. Polecam kiedyś sięgnąć po trudny poziom, nawet ominąć normalny, a wtedy zobaczysz, że każda drobnostka znaleziona na mapie będzie wiele znaczyć i może ciebie uratować, a to zmusi do lepszego strategicznego planowania. Na prostym poziomie można to wszystko ominąć, bo i bez tego wystarczy surowców by przejść grę.

Wróć do „Gry”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości