Sezon IV - kolejka 6

Bo składanie mapek to sama przyjemność. Sezon V, wyniki!

Najlepsze mapy kolejki:

Czas głosowania minął 24 kwie 2015, 09:50

Map001
0
Brak głosów
Map002
0
Brak głosów
Map003
8
12%
Map004
3
5%
Map005
6
9%
Map006
3
5%
Map007
16
24%
Map008
0
Brak głosów
Map009
5
8%
Map010
11
17%
Map011
1
2%
Map012
2
3%
Map013
3
5%
Map014
2
3%
Map015
0
Brak głosów
Map016
6
9%
 
Liczba głosów: 66
Awatar użytkownika
Endvorte
Posty: 25
Rejestracja: 22 lut 2015, 00:43

Re: Sezon IV - kolejka 6

Postautor: Endvorte » 22 kwie 2015, 22:14

Mapa z numerem 13 w pewnym stopniu przypomina mi grę Original War (kojarzy ktoś może?), gdzie podobnież trza było chować się po lasach przed wrogim patrolem :).

Moje głosy:
3 - dynamika, detale, świetne ujęcie - generalnie sam pomysł i jego wykonanie - jak dla mnie, cud miód.
4 - przypomina mi to jakąś minigierkę zręcznościową - fajnie wykorzystany element tego worka/sakiewki.
16 - ktoś się niemało postarał z ułożeniem tych drzew, w wyniku czego mapka nieco bardziej wyróżnia się na tle pozostałych - ogółem mapka bardzo przyjemna dla oczu (przynajmniej moich) z takim nieco bajecznym/baśniowym klimatem :).

Chciałem zagłosować na 8, głównie za oryginalny pomysł, ale tak patrzałem i patrzałem - aż się w końcu pogubiłem w tym kompletnie. Generalnie spoko, jednak nie ogarniam co autor miał na myśli :D. Aczkolwiek podziwiam wyobraźnię. Podobnie jest z mapką numer 2. Gdybym miał więcej głosów to z pewnością bym wybrał - ale jak zwykle faworytów jest wiele i wybór ciężki.

Przy okazji - co do niektórych głosów narzekania wobec wybieranych przez Jazza tilesetów - muszę przyznać, że przy każdej kolejce jestem zdziwiony taką reakcją. "Że co? Jak to brzydki tileset?" :D. Jak dla mnie wszystkie tilesety były spoko - każdy był ciekawy na swój własny, charakterystyczny sposób. Podejrzewam że to głównie kwestia podejścia i bycia otwartym na to co nowe i nieznane, wykraczające poza strefę komfortu, ogólnie inne niż tradycyjny schemat - ale to już temat na nieco dłuższą dyskusję.
Co do ograniczeń - myślę że to świetnie, iż takowe są narzucane. Im więcej ograniczeń, tym więcej kombinowania - a z tegoż mogą powstać finalnie rzeczy nietypowe i oryginalne, co widać chociażby na przykładzie map numer 2, czy 8. I nawet jeśli, jak widać, ta oryginalność nie idzie w parze z głosami, to sądzę że wspomniane kombinowanie przyniesie dużo dobrego dla samego kombinującego - w jakiś sposób na pewno poszerzy jego umiejętności, sposób postrzegania, czy też samą kreatywność.
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4124
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Sezon IV - kolejka 6

Postautor: Jazzwhisky » 24 kwie 2015, 10:19

Noruj pisze:
Tym tilesetme + czas, zniszczę wszystko i wszystkich :)

W tej kolejce nie wysłałem mapy, a szkoda:)

:shock:
No co, zabrakło czasu. =D

Endvorte pisze:Przy okazji - co do niektórych głosów narzekania wobec wybieranych przez Jazza tilesetów - muszę przyznać, że przy każdej kolejce jestem zdziwiony taką reakcją. "Że co? Jak to brzydki tileset?"
Endvorte pisze:Co do ograniczeń - myślę że to świetnie, iż takowe są narzucane. Im więcej ograniczeń, tym więcej kombinowania - a z tegoż mogą powstać finalnie rzeczy nietypowe i oryginalne
No coś Ty, nie ma LM bez narzekania co kolejkę! =)
Tak bardziej serio już o tym pisałem, każdy wybór znajduje swoich zwolenników i przeciwników, wszystko to kwestia pewnego obrazu konkursu jaki ma każdy z uczestników Ligi. To trochę jak z tymi najbardziej oryginalnymi mapami, niektórzy odrobinę się bulwersują, a inni nie widzą kompletnie problemu, zadowolenie wszystkich nie jest po prostu możliwe (i dobrze!). Tilesety były w tym sezonie wybierane zdecydowanie najstaranniej, ale zupełnie nie oznacza to, że celem było przypodobanie się jak największej grupie uczestników. A narzekania (zwłaszcza) najlepszych na tilesety/mapy/wyniki głosowania (brzydkie, jarmarczne, niesprawiedliwe, etc.) to już zupełnie świadomie wkalkulowany element zabawy.

edit
Podbijam, wyniki sprawdzone, rezultaty kolejki szóstej poniżej!

1 Deathwing (16-16)
2 Kryzz333 (15-11)
3 Dragon Kamillo (14-8)
4 lorak/ADI (12,5-6)
6 Endvorte (11-5)
7 orco/Sefiro/GameBoy (9-3)
10 Noruj/ka0909 (6-2)
12 ravenone (3-1)
13 Yoroiookami/Michu/Adrapnikram/CrasheR (1-0)


Układ rezultatów wyrzucił nam top3 bardzo do przodu (ale i zbliżył najlepszą trójkę do siebie), niemniej wciąż ostatnie starcie może namieszać w tabeli Ligi i Pucharze. Aktualny stan rywalizacji tutaj -> viewtopic.php?p=53958#p53958

W walce o RMVXA pozostali: Endvorte, Adrapnikram, ADI i Kryzz333, szykujcie się na zaostrzoną wersję rywalizacji w ostatniej kolejce!
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Yoroiookami

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 2); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2010 - Gry (miejsce 2)
Posty: 520
Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:45

Re: Sezon IV - kolejka 6

Postautor: Yoroiookami » 24 kwie 2015, 11:58

A no i się nie dziwię, że moje brzydactwo nie uzyskało nawet punkcika. :roll: Mimo wszystko jestem pod wrażeniem tego, co niektórzy wyczarowali z tego tilesetu. Dla mnie czarna magia, ale niektórym poszło świetnie. Na przykład - nigdy bym się nie domyślił że to brzydkie niebieskie coś to woda, a to czarne brzydkie coś to odbicie drzew. :?
Tileset jest po prostu zupełnie nie dla mnie.

Gratki dla zwycięzców w tej kolejce. :mrgreen:
Awatar użytkownika
CrashuR

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1)
Posty: 463
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Re: Sezon IV - kolejka 6

Postautor: CrashuR » 24 kwie 2015, 12:15

Pierwszalolejka bez zadnego glosu, ale sie nie dziwie :lol:

Chciałem zagłosować na 8, głównie za oryginalny pomysł, ale tak patrzałem i patrzałem - aż się w końcu pogubiłem w tym kompletnie. Generalnie spoko, jednak nie ogarniam co autor miał na myśli :D. Aczkolwiek podziwiam wyobraźnię.


Juz wyjasniam. Chcialem stworzyc cos zupelnie abstrakcyjnego, nierealnego, aby ukazac te "mroczna" i nieznana nam czesc jaka jest tzw "zycie po zyciu".
Obrazek
Awatar użytkownika
Sefiro
Posty: 51
Rejestracja: 20 wrz 2014, 14:22
Kontakt:

Re: Sezon IV - kolejka 6

Postautor: Sefiro » 24 kwie 2015, 12:25

Moja mapa to #4
Pierwsza moja mapa z której jestem zadowolony xD
Dzięki za wszystkie głosy. A zagłosowałem na : #7 ,#9 i #10
"Buduj gry, a nie mapy. Jeśli tworzysz mapy pod ocenę screeenów jesteś skończony." - X-tech

Spoiler:
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3115
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Sezon IV - kolejka 6

Postautor: X-Tech » 24 kwie 2015, 13:02

7 i 8 i 9 najlepsze skwiatkowania i ogólnie wykonanie. Wygrała 7 jak napisałem nim się zaczęło głosowanie, ale brak wyraźnego dorównania w 8 i 9 głosami to jakaś porażka, bo - reszta map przy tych trzech mapach co najmniej o połowę gorszy level wykonania. 8 - 0 głosów. Żartujecie.
Niepotrzebne sztuczne cukry, hejty, zazdrości, wredności. Liczy się pochwała za grę, która przynosi CI mnóstwo frajdy.


CZAT OK.

RM zawsze spoko.

Jestem tu dla siebie. Tworzę co lubię.
Liczy się akcja i intensywna rozgrywka, oraz kreatywność. Inne gry mnie nie jarały i nie jarają. Prawda wylana.
Awatar użytkownika
CrashuR

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1)
Posty: 463
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Re: Sezon IV - kolejka 6

Postautor: CrashuR » 24 kwie 2015, 13:13

8 - 0 głosów. Żartujecie.

Juz nie przesadzajmy. Po prostu sie nie spodobala i tyle. Moze w ostatniej kolejce uda mi sie wstrzelic w gust glosujacych :lol:
Obrazek
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3115
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Sezon IV - kolejka 6

Postautor: X-Tech » 24 kwie 2015, 13:21

A to ty robisz pod gust czy chcesz robić ciekawe i dobre lokacje. Lepiej rób swoje. Może się uda.
Niepotrzebne sztuczne cukry, hejty, zazdrości, wredności. Liczy się pochwała za grę, która przynosi CI mnóstwo frajdy.


CZAT OK.

RM zawsze spoko.

Jestem tu dla siebie. Tworzę co lubię.
Liczy się akcja i intensywna rozgrywka, oraz kreatywność. Inne gry mnie nie jarały i nie jarają. Prawda wylana.
Awatar użytkownika
Deathwing

Liga Mapperów Sezon I (miejsce 1) Sezon II (miejsce 2) Sezon IV (miejsce 3) Sezon V (miejsce 1); TA Sprite Contest 3 (miejsce 1); TA Sprite Contest 2 (miejsce 1)(miejsce3);
Posty: 223
Rejestracja: 29 gru 2006, 22:40
Lokalizacja: Babilon
Kontakt:

Re: Sezon IV - kolejka 6

Postautor: Deathwing » 24 kwie 2015, 13:32

Back in the game :) Przyznam, że liczyłem na trochę ciekawsze mapy w tej kolejce, ale nie w sensie takiego festiwalu oryginalności jak w paru pracach. Tym razem wyjątkowo się zgodzę, że moja mapka jest jak kartka świąteczna, co zrobiłem z premedytacją i trochę wbrew sobie, bo ostatnio staram się wypracować bardziej grywalne lokacje. Ale raczej niegrywalne w rozumieniu X-Techa, którego wywodów na temat prawidłowego budowania map pewnie nigdy nie ogarnę.
Awatar użytkownika
Kryzz333

Golden Forki 2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 655
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39
Lokalizacja: Aleksandria

Re: Sezon IV - kolejka 6

Postautor: Kryzz333 » 24 kwie 2015, 13:48

Jak nie trudno domyślić się, moja mapka to #10. Tym razem poszło mi lepiej, może dlatego, że były takie klimaty Edoriowe :lol:

Rozumiem, że przy kolejnej rywalizacji o VX liczy się ilość zdobytych punktów?
Spoiler:
Awatar użytkownika
Noruj

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2014 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Pełne Wersje (miejsce 1)(miejsce 1); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 3)
Posty: 1192
Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
Kontakt:

Re: Sezon IV - kolejka 6

Postautor: Noruj » 24 kwie 2015, 13:54

Moja mapa to 12, ta cutscenkowa, która łamie(lolz, jak w mapach wnętrz był czarny sufit to było git) regulamin. 2 głosy to dla mnie potęga xP

X-tech, skoro narzekasz, że mapa nr 8 ma 0 głosów, to trzeba było na nią oddać głos, a nie biadolić teraz... :roll:
Obrazek


Marazm.
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4124
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Sezon IV - kolejka 6

Postautor: Jazzwhisky » 24 kwie 2015, 14:20

Noruj pisze:X-tech, skoro narzekasz, że mapa nr 8 ma 0 głosów, to trzeba było na nią oddać głos, a nie biadolić teraz... :roll:
Wtedy byłoby podejrzenie, że ten post napisał ktoś inny z konta X-Techa. ;)

Dla mnie mapa numer 7 jak i ogromna większość prac Deathwinga to idealne przykłady dobrych map do gierc, ta niekoniecznie nadaje się jako lokacja (chociaż, gdyby dodać łódkę, która była niedostępnym elementem?), ale jako zrzut z intro/przerywnika jest świetna.

Problem był z mapą 11, jest minimalne źle sklejona, ma w jednej linii zniekształcone barwy i nie dostałem do niej pliku mapy (a autor ma te problemy już nie pierwszy raz).

@Kryzz333 - zastosujemy prawdopodobnie kompromis, czyli urządzimy coś na styl dwóch rund w jednej - w ostatnim starciu każdy wybierze dwóch przeciwników, których będzie musiał pokonać, zamiast jednego (to daje też szanse dwóm osobom, zamiast jednej). Poza tym Ty i ADI macie jeszcze realne szanse na zwycięstwo w Pucharze, zobaczymy jak to wyjdzie. =)

Ah, start ostatniej kolejki raczej wieczorem.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3115
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Sezon IV - kolejka 6

Postautor: X-Tech » 24 kwie 2015, 14:26

Noruj pisze:X-tech, skoro narzekasz, że mapa nr 8 ma 0 głosów, to trzeba było na nią oddać głos, a nie biadolić teraz... :roll:


Już za późno. Mogłeś mi przypomnieć w trakcie głosowania.
Niepotrzebne sztuczne cukry, hejty, zazdrości, wredności. Liczy się pochwała za grę, która przynosi CI mnóstwo frajdy.


CZAT OK.

RM zawsze spoko.

Jestem tu dla siebie. Tworzę co lubię.
Liczy się akcja i intensywna rozgrywka, oraz kreatywność. Inne gry mnie nie jarały i nie jarają. Prawda wylana.
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo)
Posty: 1668
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: Sezon IV - kolejka 6

Postautor: GameBoy » 24 kwie 2015, 15:03

Mapa nr 8 pewnie X-Techa była, bo on lubi robić takie wysepki połączone drabinami/mostami, więc nie mógł na nią zagłosować. =)
http://www.rmxp.vot.pl -> kopia RMXP

To Twój projekt, więc, do jasnej cholery, weź wreszcie za niego choć odrobinę odpowiedzialności. - Kleo =)
Ponoć w jaskiniach koło rysunków ściennych przedstawiających mamuty można było zobaczyć "scena umiera". - Noruj =)
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3115
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Sezon IV - kolejka 6

Postautor: X-Tech » 24 kwie 2015, 15:23

GameBoy pisze:Mapa nr 8 pewnie X-Techa była, bo on lubi robić takie wysepki połączone drabinami/mostami, więc nie mógł na nią zagłosować. =)




7,8,9 dla mnie najlepsze bo są zwarte jako całość. Cała reszta map w większości się rozlatuje pod wieloma względami. Nie brałem udziału, bo to co mi się podoba w mapach w grach tutaj nie zadziała, a po co robić na siłę.

Fakt lubię mosty itp. ale nie tylko bo pozwalają robić duże wielowarstwowe lokacje mimo, że są widziane z góry. Uwielbiam to w sumie, bo jeden ze sposobów na głębię map. Łączą różne rzeczy na różnych wysokościach i mapy dostają głębię i złożoność, a to co tutaj się promuje mi nie działa w grach - nie jara mnie.
Niepotrzebne sztuczne cukry, hejty, zazdrości, wredności. Liczy się pochwała za grę, która przynosi CI mnóstwo frajdy.


CZAT OK.

RM zawsze spoko.

Jestem tu dla siebie. Tworzę co lubię.
Liczy się akcja i intensywna rozgrywka, oraz kreatywność. Inne gry mnie nie jarały i nie jarają. Prawda wylana.

Wróć do „Liga Mapperów”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości