Sezon IV - kolejka 6

Start Sezonu VI!!!

Najlepsze mapy kolejki:

Czas głosowania minął 24 kwie 2015, 09:50

Map001
0
Brak głosów
Map002
0
Brak głosów
Map003
8
12%
Map004
3
5%
Map005
6
9%
Map006
3
5%
Map007
16
24%
Map008
0
Brak głosów
Map009
5
8%
Map010
11
17%
Map011
1
2%
Map012
2
3%
Map013
3
5%
Map014
2
3%
Map015
0
Brak głosów
Map016
6
9%
 
Liczba głosów: 66
Awatar użytkownika
Endvorte
Posty: 25
Rejestracja: 22 lut 2015, 00:43

Re: Sezon IV - kolejka 6

Post autor: Endvorte »

Mapa z numerem 13 w pewnym stopniu przypomina mi grę Original War (kojarzy ktoś może?), gdzie podobnież trza było chować się po lasach przed wrogim patrolem :).

Moje głosy:
3 - dynamika, detale, świetne ujęcie - generalnie sam pomysł i jego wykonanie - jak dla mnie, cud miód.
4 - przypomina mi to jakąś minigierkę zręcznościową - fajnie wykorzystany element tego worka/sakiewki.
16 - ktoś się niemało postarał z ułożeniem tych drzew, w wyniku czego mapka nieco bardziej wyróżnia się na tle pozostałych - ogółem mapka bardzo przyjemna dla oczu (przynajmniej moich) z takim nieco bajecznym/baśniowym klimatem :).

Chciałem zagłosować na 8, głównie za oryginalny pomysł, ale tak patrzałem i patrzałem - aż się w końcu pogubiłem w tym kompletnie. Generalnie spoko, jednak nie ogarniam co autor miał na myśli :D. Aczkolwiek podziwiam wyobraźnię. Podobnie jest z mapką numer 2. Gdybym miał więcej głosów to z pewnością bym wybrał - ale jak zwykle faworytów jest wiele i wybór ciężki.

Przy okazji - co do niektórych głosów narzekania wobec wybieranych przez Jazza tilesetów - muszę przyznać, że przy każdej kolejce jestem zdziwiony taką reakcją. "Że co? Jak to brzydki tileset?" :D. Jak dla mnie wszystkie tilesety były spoko - każdy był ciekawy na swój własny, charakterystyczny sposób. Podejrzewam że to głównie kwestia podejścia i bycia otwartym na to co nowe i nieznane, wykraczające poza strefę komfortu, ogólnie inne niż tradycyjny schemat - ale to już temat na nieco dłuższą dyskusję.
Co do ograniczeń - myślę że to świetnie, iż takowe są narzucane. Im więcej ograniczeń, tym więcej kombinowania - a z tegoż mogą powstać finalnie rzeczy nietypowe i oryginalne, co widać chociażby na przykładzie map numer 2, czy 8. I nawet jeśli, jak widać, ta oryginalność nie idzie w parze z głosami, to sądzę że wspomniane kombinowanie przyniesie dużo dobrego dla samego kombinującego - w jakiś sposób na pewno poszerzy jego umiejętności, sposób postrzegania, czy też samą kreatywność.
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Sezon IV - kolejka 6

Post autor: Jazzwhisky »

Noruj pisze:
Tym tilesetme + czas, zniszczę wszystko i wszystkich :)
W tej kolejce nie wysłałem mapy, a szkoda:)
:shock:
No co, zabrakło czasu. =D
Endvorte pisze:Przy okazji - co do niektórych głosów narzekania wobec wybieranych przez Jazza tilesetów - muszę przyznać, że przy każdej kolejce jestem zdziwiony taką reakcją. "Że co? Jak to brzydki tileset?"
Endvorte pisze:Co do ograniczeń - myślę że to świetnie, iż takowe są narzucane. Im więcej ograniczeń, tym więcej kombinowania - a z tegoż mogą powstać finalnie rzeczy nietypowe i oryginalne
No coś Ty, nie ma LM bez narzekania co kolejkę! =)
Tak bardziej serio już o tym pisałem, każdy wybór znajduje swoich zwolenników i przeciwników, wszystko to kwestia pewnego obrazu konkursu jaki ma każdy z uczestników Ligi. To trochę jak z tymi najbardziej oryginalnymi mapami, niektórzy odrobinę się bulwersują, a inni nie widzą kompletnie problemu, zadowolenie wszystkich nie jest po prostu możliwe (i dobrze!). Tilesety były w tym sezonie wybierane zdecydowanie najstaranniej, ale zupełnie nie oznacza to, że celem było przypodobanie się jak największej grupie uczestników. A narzekania (zwłaszcza) najlepszych na tilesety/mapy/wyniki głosowania (brzydkie, jarmarczne, niesprawiedliwe, etc.) to już zupełnie świadomie wkalkulowany element zabawy.

edit
Podbijam, wyniki sprawdzone, rezultaty kolejki szóstej poniżej!

1 Deathwing (16-16)
2 Kryzz333 (15-11)
3 Dragon Kamillo (14-8)
4 lorak/ADI (12,5-6)
6 Endvorte (11-5)
7 orco/Sefiro/GameBoy (9-3)
10 Noruj/ka0909 (6-2)
12 ravenone (3-1)
13 Yoroiookami/Michu/Adrapnikram/CrasheR (1-0)


Układ rezultatów wyrzucił nam top3 bardzo do przodu (ale i zbliżył najlepszą trójkę do siebie), niemniej wciąż ostatnie starcie może namieszać w tabeli Ligi i Pucharze. Aktualny stan rywalizacji tutaj -> viewtopic.php?p=53958#p53958

W walce o RMVXA pozostali: Endvorte, Adrapnikram, ADI i Kryzz333, szykujcie się na zaostrzoną wersję rywalizacji w ostatniej kolejce!
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Yoroiookami

GF 2019 - Pełne Wersje (miejsce 2); GF 2017 - Dema (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 2); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 3); GF 2010 - Gry (miejsce 2); GF Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 679
Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:45

Re: Sezon IV - kolejka 6

Post autor: Yoroiookami »

A no i się nie dziwię, że moje brzydactwo nie uzyskało nawet punkcika. :roll: Mimo wszystko jestem pod wrażeniem tego, co niektórzy wyczarowali z tego tilesetu. Dla mnie czarna magia, ale niektórym poszło świetnie. Na przykład - nigdy bym się nie domyślił że to brzydkie niebieskie coś to woda, a to czarne brzydkie coś to odbicie drzew. :?
Tileset jest po prostu zupełnie nie dla mnie.

Gratki dla zwycięzców w tej kolejce. :mrgreen:
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Crashykk

GF 2022 - Pełne Wersje (msc. 1)(msc. 3) Dema (msc. 3); GF 2020 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2015 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2014 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 3); TAPE #2 (msc. 2); TASC 4 (msc. 3); TASC 6 (msc. 2)(msc. 2)
Posty: 723
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Kuj-Pom
Kontakt:

Re: Sezon IV - kolejka 6

Post autor: Crashykk »

Pierwszalolejka bez zadnego glosu, ale sie nie dziwie :lol:
Chciałem zagłosować na 8, głównie za oryginalny pomysł, ale tak patrzałem i patrzałem - aż się w końcu pogubiłem w tym kompletnie. Generalnie spoko, jednak nie ogarniam co autor miał na myśli :D. Aczkolwiek podziwiam wyobraźnię.
Juz wyjasniam. Chcialem stworzyc cos zupelnie abstrakcyjnego, nierealnego, aby ukazac te "mroczna" i nieznana nam czesc jaka jest tzw "zycie po zyciu".
ObrazekObrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Sefiro

Golden Forki 2020 - Pełne Wersje (miejsce 2); Golden Forki 2019 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki Special III - Pełne Wersje (zwycięstwo); Konrad Championship I (miejsce 2)
Posty: 93
Rejestracja: 20 wrz 2014, 14:22
Kontakt:

Re: Sezon IV - kolejka 6

Post autor: Sefiro »

Moja mapa to #4
Pierwsza moja mapa z której jestem zadowolony xD
Dzięki za wszystkie głosy. A zagłosowałem na : #7 ,#9 i #10
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: Sezon IV - kolejka 6

Post autor: X-Tech »

7 i 8 i 9 najlepsze skwiatkowania i ogólnie wykonanie. Wygrała 7 jak napisałem nim się zaczęło głosowanie, ale brak wyraźnego dorównania w 8 i 9 głosami to jakaś porażka, bo - reszta map przy tych trzech mapach co najmniej o połowę gorszy level wykonania. 8 - 0 głosów. Żartujecie.
Awatar użytkownika
Crashykk

GF 2022 - Pełne Wersje (msc. 1)(msc. 3) Dema (msc. 3); GF 2020 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2015 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2014 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 3); TAPE #2 (msc. 2); TASC 4 (msc. 3); TASC 6 (msc. 2)(msc. 2)
Posty: 723
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Kuj-Pom
Kontakt:

Re: Sezon IV - kolejka 6

Post autor: Crashykk »

8 - 0 głosów. Żartujecie.
Juz nie przesadzajmy. Po prostu sie nie spodobala i tyle. Moze w ostatniej kolejce uda mi sie wstrzelic w gust glosujacych :lol:
ObrazekObrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: Sezon IV - kolejka 6

Post autor: X-Tech »

A to ty robisz pod gust czy chcesz robić ciekawe i dobre lokacje. Lepiej rób swoje. Może się uda.
Awatar użytkownika
Deathwing

GF2022 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 1); Liga Mapperów Sezon I (msc. 1) Sezon II (msc. 2) Sezon IV (msc. 3) Sezon V (msc. 1) Sezon VI (msc. 2); TASC 2 (msc. 1)(msc. 3); TASC 3 (msc. 1); TASC 4 (msc. 1)(msc. 1)(msc. 1)
Posty: 305
Rejestracja: 29 gru 2006, 22:40
Kontakt:

Re: Sezon IV - kolejka 6

Post autor: Deathwing »

Back in the game :) Przyznam, że liczyłem na trochę ciekawsze mapy w tej kolejce, ale nie w sensie takiego festiwalu oryginalności jak w paru pracach. Tym razem wyjątkowo się zgodzę, że moja mapka jest jak kartka świąteczna, co zrobiłem z premedytacją i trochę wbrew sobie, bo ostatnio staram się wypracować bardziej grywalne lokacje. Ale raczej niegrywalne w rozumieniu X-Techa, którego wywodów na temat prawidłowego budowania map pewnie nigdy nie ogarnę.
turn up the silence
Awatar użytkownika
Kryzz333

GF2019 - Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 3); Puchar Ligi Mapperów III (zwycięstwo)
Posty: 820
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39

Re: Sezon IV - kolejka 6

Post autor: Kryzz333 »

Jak nie trudno domyślić się, moja mapka to #10. Tym razem poszło mi lepiej, może dlatego, że były takie klimaty Edoriowe :lol:

Rozumiem, że przy kolejnej rywalizacji o VX liczy się ilość zdobytych punktów?
Awatar użytkownika
Noruj

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2014 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Pełne Wersje (miejsce 1)(miejsce 1); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 3)
Posty: 1243
Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Sezon IV - kolejka 6

Post autor: Noruj »

Moja mapa to 12, ta cutscenkowa, która łamie(lolz, jak w mapach wnętrz był czarny sufit to było git) regulamin. 2 głosy to dla mnie potęga xP

X-tech, skoro narzekasz, że mapa nr 8 ma 0 głosów, to trzeba było na nią oddać głos, a nie biadolić teraz... :roll:
Obrazek
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Sezon IV - kolejka 6

Post autor: Jazzwhisky »

Noruj pisze:X-tech, skoro narzekasz, że mapa nr 8 ma 0 głosów, to trzeba było na nią oddać głos, a nie biadolić teraz... :roll:
Wtedy byłoby podejrzenie, że ten post napisał ktoś inny z konta X-Techa. ;)

Dla mnie mapa numer 7 jak i ogromna większość prac Deathwinga to idealne przykłady dobrych map do gierc, ta niekoniecznie nadaje się jako lokacja (chociaż, gdyby dodać łódkę, która była niedostępnym elementem?), ale jako zrzut z intro/przerywnika jest świetna.

Problem był z mapą 11, jest minimalne źle sklejona, ma w jednej linii zniekształcone barwy i nie dostałem do niej pliku mapy (a autor ma te problemy już nie pierwszy raz).

@Kryzz333 - zastosujemy prawdopodobnie kompromis, czyli urządzimy coś na styl dwóch rund w jednej - w ostatnim starciu każdy wybierze dwóch przeciwników, których będzie musiał pokonać, zamiast jednego (to daje też szanse dwóm osobom, zamiast jednej). Poza tym Ty i ADI macie jeszcze realne szanse na zwycięstwo w Pucharze, zobaczymy jak to wyjdzie. =)

Ah, start ostatniej kolejki raczej wieczorem.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: Sezon IV - kolejka 6

Post autor: X-Tech »

Noruj pisze: X-tech, skoro narzekasz, że mapa nr 8 ma 0 głosów, to trzeba było na nią oddać głos, a nie biadolić teraz... :roll:
Już za późno. Mogłeś mi przypomnieć w trakcie głosowania.
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1769
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: Sezon IV - kolejka 6

Post autor: GameBoy »

Mapa nr 8 pewnie X-Techa była, bo on lubi robić takie wysepki połączone drabinami/mostami, więc nie mógł na nią zagłosować. =)
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: Sezon IV - kolejka 6

Post autor: X-Tech »

GameBoy pisze:Mapa nr 8 pewnie X-Techa była, bo on lubi robić takie wysepki połączone drabinami/mostami, więc nie mógł na nią zagłosować. =)


7,8,9 dla mnie najlepsze bo są zwarte jako całość. Cała reszta map w większości się rozlatuje pod wieloma względami. Nie brałem udziału, bo to co mi się podoba w mapach w grach tutaj nie zadziała, a po co robić na siłę.

Fakt lubię mosty itp. ale nie tylko bo pozwalają robić duże wielowarstwowe lokacje mimo, że są widziane z góry. Uwielbiam to w sumie, bo jeden ze sposobów na głębię map. Łączą różne rzeczy na różnych wysokościach i mapy dostają głębię i złożoność, a to co tutaj się promuje mi nie działa w grach - nie jara mnie.
Zablokowany