Sezon IV - kolejka 7

Bo składanie mapek to sama przyjemność. Sezon V, wyniki!

Najlepsze mapy kolejki:

Czas głosowania minął 01 maja 2015, 11:34

Map001
1
1%
Map002
2
3%
Map003
4
6%
Map004
7
10%
Map005
9
13%
Map006
3
4%
Map007
7
10%
Map008
6
9%
Map009
16
24%
Map010
1
1%
Map011
2
3%
Map012
3
4%
Map013
4
6%
Map014
3
4%
 
Liczba głosów: 68
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4110
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Sezon IV - kolejka 7

Postautor: Jazzwhisky » 24 kwie 2015, 19:08

Finałowa kolejka siódma!

Podstawowe zasady rywalizacji
- Podstawą wykonanej pracy jest screenshot wykonanej lokacji. Do pliku w formacie PNG dołączacie także plik mapy.
- Prace (screenshot+plik) wysyłacie za pośrednictwem prywatnych wiadomości (forum) do mnie (ucp.php?i=pm&mode=compose&u=3). Wysyłając pliki możecie skorzystać z opcji załączników do PM (maksimum 0,75MB, obsługuje pliki graficzne, najpopularniejsze archiwa i pliki map RM).
- Czas nadesłania mapy: do wtorku, 28.04.2015 włącznie (poprawione!), oczekujcie ode mnie potwierdzenia każdej nadesłanej pracy!
- Żadne ze zdarzeń (w tym common events) nie może zawierać w sobie komend. Oceniamy mapping, w grę NIE wchodzi użycie panoramy, zmiana kolorystyki ekranu, użycie grafik poza tymi opisanymi w temacie itp. Zaznaczenie opcji event graphic-transparent jak również warstwy zdarzenia jest oczywiście dopuszczalne. Możecie także wykorzystywać bohatera i pojazd z zakładki System.
- Tworzymy dowolną lokację/obszar, jednak nie edytujemy tilesetu i nie wykorzystujemy jego elementów w inny sposób (np. jako panoramy).
- Uwaga na koniec - mapy w tym stylu -> http://tsukuru.pl/inne/ligamapperow/s1k2/Map0016.png nie będą poddawane głosowaniu (0 pkt).

Głosowanie
- głosowanie potrwa 48h od momentu anonimowej prezentacji prac w temacie.
- zwykła ankieta z TRZEMA opcjami wyboru (w zależności od ilości prac)
- w głosowaniu mogą brać udział wszyscy użytkownicy zarejestrowani przed startem kolejki i co najmniej trzema postami na koncie - głosy innych użytkowników będą anulowane
- bawimy się z zasadami, nie oddajemy głosów na swoje prace, nie ujawniamy autorów poszczególnych map
- szczególna uwaga, głosowanie w LM będzie monitorowane, a wszelkie nieprawidłowości związane z oddawaniem głosów eliminują z rywalizacji w danej kolejce (0 pkt), proszę o ostrożność, wyjątków od zasady nie będzie!

Punkty
- Punkty rozdawane są wg zasady: 1 miejsce (największa ilość głosów w ankiecie) - 16 pkt, 2 m. - 15pkt, 3 m. - 14pkt itd.
- W przypadku równej liczby głosów dla kilku map, pkt z kolejnych miejsc zostaną zsumowane i rozdane po równo wszystkim autorom (np. przy trzech mapach o największej liczbie głosów każdy z uczestników otrzyma 15 pkt, (16+15+14)/3=15), następna praca zajmie tym samym 4 miejsce otrzymując 13 pkt).
- liczba punktów w żadnym z przypadków nie może przekroczyć trzykrotnej ilości oddanych głosów na mapę. Ponadto, każda zakwalifikowana praca otrzyma co najmniej liczbę pkt równą 1 plus połowa uzyskanych głosów. Wszelkie poprawki dokonywane są po obliczeniach przedstawionych wcześniej.
- Oprócz liczby pkt do rezultatu (jako druga, oddzielna wartość) zostanie dołożona bezpośrednia liczba głosów oddanych na pracę. W przypadku uzyskania przez kilku zawodników remisu w łącznej tabeli ligi o miejscach decydować będzie właśnie łączna ilość zebranych głosów (małe pkt, na podobnej zasadzie jak stosunek bramek w piłce nożnej)

REGUŁY KOLEJKI (RMXP)

Ostatnie starcie z mapami w tym sezonie, przypominam - trwa rywalizacja w Lidze, Pucharze i dodatkowy konkurs z RMVXA! Nic nie jest przy tym ostatecznie rozstrzygnięte, zachęcam do udziału, zwłaszcza, że mapka do wykonania jest niewielka.

Uczestnicy pozostali w rywalizacji o steamowy RM-zestaw, liga już się kończy, zatem wyjątkowo proszę o wybór dwóch przeciwników z listy: Endvorte, Adrapnikram, ADI, Kryzz333. Jeśli w tej ostatniej rundzie pokonacie obu wskazanych rywali, Maker jest wasz.

Plik tilesetu:
Spoiler:

Cofamy się do hardkorowych źródeł. W marcu minęło 18 (sic!) lat odkąd pojawił się nasz pierwszy Maker na PC, czyli RM95. Niejedno z zastosowanych w nim rozwiązań porzucono potem wraz z premierą RM2000, ale powrócono do nich wraz z wydaniem RMXP. Świetnym przykładem są tilesety, ten powyżej jest zestawieniem grafik prosto z RTP i choć nie jest idealnie przystosowany dla RMXP (nie-autotile), to mimo to jest wart tej próby i poznania - rozmiary mapy nie są duże, we wszystkim powinniście połapać się też dosyć szybko.

Rozmiary pracy: 20x15 pól (640x480px)

To tyle, czekam na mapy, gdyby coś było nie tak (albo tak) - dawajcie znać w temacie.

Porady na koniec:
1) Jeśli chcecie na potrzeby screenshotów mieć niewidzialnego hero usuńcie w database w zakładce System wszystkie postaci z drużyny (działa we wszystkich RM).
2) Nie musicie ustawiać blokowania itp. tilesetu, ale oczywiście możecie.
3) http://tsukuru.pl/index.php?link=porady/grafika/shift!
4) Jeszcze raz - oprócz zdarzeń możecie wykorzystywać startowe pozycje hero i pojazdu (ale nie wykorzystując ich standardowych grafik z RTP!).
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
ADI
Posty: 95
Rejestracja: 14 sie 2012, 15:59
Lokalizacja: Końskie [40km od Kielc]
Kontakt:

Re: Sezon IV - kolejka 7

Postautor: ADI » 24 kwie 2015, 19:19

Jazzwhisky pisze:- Czas nadesłania mapy: do wtorku, 21.04.2015


Pojęcie czasoprzestrzeni, nabiera nowego znaczenia na Scenie RM'a :P

Co do konkursu o mejkera, a co jeśli będzie remis?
Wygra ten który zdobył więcej punktów, od drugiego zwycięzcy?

Liczę na większe zainteresowanie, jak w poprzedniej kolejce.
(Coraz mniej map, coraz mniej głosów - co z Wami?)
Tileset, daje sporo możliwości.
No... Panowie... Bierzemy się do roboty! :D
Obrazek
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3112
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: Sezon IV - kolejka 7

Postautor: X-Tech » 24 kwie 2015, 19:36

Mi się ten tileset podoba.
Niepotrzebne sztuczne cukry, hejty, zazdrości, wredności. Liczy się pochwała za dobrze wykonaną pracę - grę.

Czat ssie.

RM zawsze spoko.

Jestem tu dla siebie.Nie jaram się RPG itp. Szkoda czasu.
Liczy się akcja i intensywna rozgrywka. Inne gry mnie nie jarały i nie jarają. Prawda wylana.
Awatar użytkownika
Prometherion

Golden Forki 2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 1) Sezon V (miejsce 2)
Posty: 184
Rejestracja: 02 sty 2011, 12:31

Re: Sezon IV - kolejka 7

Postautor: Prometherion » 24 kwie 2015, 19:44

Zobaczymy co z tego wyjdzie, mapka wnętrza, i to jeszcze w takim rozmiarze? Tym razem moja "impreza" się nie przedłuży i mapkę oddam w terminie:) Kilka lokacji da radę z tego posklejać.
Awatar użytkownika
Deathwing

Liga Mapperów Sezon I (miejsce 1) Sezon II (miejsce 2) Sezon IV (miejsce 3) Sezon V (miejsce 1); TA Sprite Contest 3 (miejsce 1); TA Sprite Contest 2 (miejsce 1)(miejsce3);
Posty: 223
Rejestracja: 29 gru 2006, 22:40
Lokalizacja: Babilon
Kontakt:

Re: Sezon IV - kolejka 7

Postautor: Deathwing » 24 kwie 2015, 19:52

To pozamiatane, bo moje wnętrza są do bólu zwyczajne :) Tileset jest całkiem ładny, ale absurdalnie złożony, tzn niepotrzebnie te same obiekty są po kilka razy na różnym tle, zamiast na przezroczystym i to samo się tyczy dolnych części ścian. A za rozłożenie autotile na części pierwsze autor powinien się smażyć w piekle :D
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1774
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Sezon IV - kolejka 7

Postautor: Dragon Kamillo » 24 kwie 2015, 20:02

To raczej odwrotnie, nie znasz RM95, więc nie wiesz.

Elementy mogłyby być na przeźroczystym tle, ale dla każdego musiałbyś użyć eventu żeby postawić (RM95 ma jedną warstwę, a drugą tylko na zdarzeniach). Powiesz, no dobra OK, stawiałbym na eventach - tu jest inny problem, tych na mapie możesz mieć max 500.

Co do autotile to Jazz powinien się smażyć w piekle że tego nie złożył do kupy, RM95 ma właśnie taki szablon autotilesa, i możesz go stawiać automatycznie (tak jak w innych RMach), albo właśnie po kawałku (RMXP, 2 kliknięcia na autotile). Są plusy i minusy takiego układu.

Kurde zobaczy się co z tego wyjdzie, kolejka to RM95 w bardziej przystępnej dla ogółu formie.
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2015, 23:24 przez Dragon Kamillo, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4110
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Sezon IV - kolejka 7

Postautor: Jazzwhisky » 24 kwie 2015, 20:08

Sami się smażcie! =D

Tak bardziej serio, składałem na tym mapy, wygląda przerażająco, ale szybko idzie, bez dramatu, zwłaszcza na małej mapce, gdzie trudno o skomplikowane konstrukcje. A Deathwing wygrywał już i zdobywał najwyższe miejsca w kolejkach z wnętrzami, nie dajcie się zwieść. ;)

Historycznie bardzo zabawnie to wyszło wraz z informacją o oficjalnej angielskiej wersji RM2003 i premierze następnego RM w tym roku.

@ADI - musisz pokonać (nie zremisować!) obu wybranych przeciwników, ale jeśli uda się to więcej niż jednej osobie (może się udać maksymalnie dwóm), to wszystkie wygrają zestaw.

A, błąd z datą oczywiście poprawiłem, dzięki za czujność.

edit-dół
Nie, nie nie, nie mija się z celem, wręcz odwrotnie! RM95 nigdy w LM nie zobaczymy, widziałem tileset przy jego składaniu, parę elementów wyrzuciłem/dostawiłem, ale podejmując wybory zdecydowanie chciałem oddać Wam charakter pracy w tamtym Makerze chociaż trochę. Jedyne za co można mnie zlinczować, to te słodkie nie-autotile.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Deathwing

Liga Mapperów Sezon I (miejsce 1) Sezon II (miejsce 2) Sezon IV (miejsce 3) Sezon V (miejsce 1); TA Sprite Contest 3 (miejsce 1); TA Sprite Contest 2 (miejsce 1)(miejsce3);
Posty: 223
Rejestracja: 29 gru 2006, 22:40
Lokalizacja: Babilon
Kontakt:

Re: Sezon IV - kolejka 7

Postautor: Deathwing » 24 kwie 2015, 20:22

Dragon Kamillo pisze:Elementy mogłyby być na przeźroczystym tle, ale dla każdego musiałbyś użyć eventu żeby postawić

OK, tyle że XP nie ma takich ograniczeń i jak dla mnie kopiowanie tilesetu ze wszystkimi jego wadami mija się z celem. Dużo sensowniej byłoby to edytować i dostosować do nowego makera, ale te uwagi już tak na marginesie, bo wiadomo, że nic się nie zmieni i wszyscy muszą się męczyć z tym co jest :P
Awatar użytkownika
Adrapnikram

Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo)
Posty: 611
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie
Kontakt:

Re: Sezon IV - kolejka 7

Postautor: Adrapnikram » 24 kwie 2015, 20:41

Moje dwie wcześniejsze prace z wnętrzami skończyły się na 4 głosach każda zatem...
Z tego co pamiętam to Kryzz miał ładne wnętrze. Jest naprawdę ciekawie.
Zapraszam na stronę o moich grach i pixelarcie :-D

Obrazek
Awatar użytkownika
Kryzz333

Golden Forki 2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 642
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39
Lokalizacja: Aleksandria

Re: Sezon IV - kolejka 7

Postautor: Kryzz333 » 24 kwie 2015, 21:04

Ładne i ciekawe może, tylko żeby jeszcze ludzie na nie głosowali :lol:

Tileset jest spoko, chociaż poszatkowany autotile to hardkor. Chociaż z drugiej strony można uznać, że daje to więcej możliwości.
Spoiler:
Awatar użytkownika
Adrapnikram

Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo)
Posty: 611
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie
Kontakt:

Re: Sezon IV - kolejka 7

Postautor: Adrapnikram » 25 kwie 2015, 19:08

Trochę głupie pytanie ale... Można usunąć te niebieskie tło?
Zapraszam na stronę o moich grach i pixelarcie :-D

Obrazek
Awatar użytkownika
Amelanduil

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 382
Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25

Re: Sezon IV - kolejka 7

Postautor: Amelanduil » 25 kwie 2015, 19:20

Adrapnikram pisze:Trochę głupie pytanie ale... Można usunąć te niebieskie tło?

To chyba nawet trzeba usunąć jak na moje...
Obrazek
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1774
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Sezon IV - kolejka 7

Postautor: Dragon Kamillo » 25 kwie 2015, 21:46

Tak niebieskie tło to przeźroczyste w tym zestawie w RM95. Ale też i nie musisz go usuwać XD.
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4110
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Sezon IV - kolejka 7

Postautor: Jazzwhisky » 26 kwie 2015, 16:39

Adrapnikram pisze:Trochę głupie pytanie ale... Można usunąć te niebieskie tło?
Zaznacz przezroczystość przy imporcie, jak w przypadku każdego innego tilesetu.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Adrapnikram

Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo)
Posty: 611
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie
Kontakt:

Re: Sezon IV - kolejka 7

Postautor: Adrapnikram » 27 kwie 2015, 21:43

Oj... Mogę się chyba pożegnać z VX Acem i TOP 5
Ale i tak jest super. Ogólnie po analizie tileset jest super ładny ale nie ma w nim jak wykorzystać kreatora map w XP. Wszystko szło zrobić w 1 warstwie + parę ozdobników w 2. Jakoś nie idzie mi klejenie wnętrz. Lecz z drugiej strony swoja mapka nie podoba, a że mam fatalny gust to może uda mi się wyciągnąć więcej niż 4,5 punkta.
Zapraszam na stronę o moich grach i pixelarcie :-D

Obrazek

Wróć do „Liga Mapperów”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości