Sezon IV - kolejka 7

Bo składanie mapek to sama przyjemność. Sezon V, wyniki!

Najlepsze mapy kolejki:

Czas głosowania minął 01 maja 2015, 11:34

Map001
1
1%
Map002
2
3%
Map003
4
6%
Map004
7
10%
Map005
9
13%
Map006
3
4%
Map007
7
10%
Map008
6
9%
Map009
16
24%
Map010
1
1%
Map011
2
3%
Map012
3
4%
Map013
4
6%
Map014
3
4%
 
Liczba głosów: 68
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4124
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Sezon IV - kolejka 7

Postautor: Jazzwhisky » 24 kwie 2015, 19:08

Finałowa kolejka siódma!

Podstawowe zasady rywalizacji
- Podstawą wykonanej pracy jest screenshot wykonanej lokacji. Do pliku w formacie PNG dołączacie także plik mapy.
- Prace (screenshot+plik) wysyłacie za pośrednictwem prywatnych wiadomości (forum) do mnie (ucp.php?i=pm&mode=compose&u=3). Wysyłając pliki możecie skorzystać z opcji załączników do PM (maksimum 0,75MB, obsługuje pliki graficzne, najpopularniejsze archiwa i pliki map RM).
- Czas nadesłania mapy: do wtorku, 28.04.2015 włącznie (poprawione!), oczekujcie ode mnie potwierdzenia każdej nadesłanej pracy!
- Żadne ze zdarzeń (w tym common events) nie może zawierać w sobie komend. Oceniamy mapping, w grę NIE wchodzi użycie panoramy, zmiana kolorystyki ekranu, użycie grafik poza tymi opisanymi w temacie itp. Zaznaczenie opcji event graphic-transparent jak również warstwy zdarzenia jest oczywiście dopuszczalne. Możecie także wykorzystywać bohatera i pojazd z zakładki System.
- Tworzymy dowolną lokację/obszar, jednak nie edytujemy tilesetu i nie wykorzystujemy jego elementów w inny sposób (np. jako panoramy).
- Uwaga na koniec - mapy w tym stylu -> http://tsukuru.pl/inne/ligamapperow/s1k2/Map0016.png nie będą poddawane głosowaniu (0 pkt).

Głosowanie
- głosowanie potrwa 48h od momentu anonimowej prezentacji prac w temacie.
- zwykła ankieta z TRZEMA opcjami wyboru (w zależności od ilości prac)
- w głosowaniu mogą brać udział wszyscy użytkownicy zarejestrowani przed startem kolejki i co najmniej trzema postami na koncie - głosy innych użytkowników będą anulowane
- bawimy się z zasadami, nie oddajemy głosów na swoje prace, nie ujawniamy autorów poszczególnych map
- szczególna uwaga, głosowanie w LM będzie monitorowane, a wszelkie nieprawidłowości związane z oddawaniem głosów eliminują z rywalizacji w danej kolejce (0 pkt), proszę o ostrożność, wyjątków od zasady nie będzie!

Punkty
- Punkty rozdawane są wg zasady: 1 miejsce (największa ilość głosów w ankiecie) - 16 pkt, 2 m. - 15pkt, 3 m. - 14pkt itd.
- W przypadku równej liczby głosów dla kilku map, pkt z kolejnych miejsc zostaną zsumowane i rozdane po równo wszystkim autorom (np. przy trzech mapach o największej liczbie głosów każdy z uczestników otrzyma 15 pkt, (16+15+14)/3=15), następna praca zajmie tym samym 4 miejsce otrzymując 13 pkt).
- liczba punktów w żadnym z przypadków nie może przekroczyć trzykrotnej ilości oddanych głosów na mapę. Ponadto, każda zakwalifikowana praca otrzyma co najmniej liczbę pkt równą 1 plus połowa uzyskanych głosów. Wszelkie poprawki dokonywane są po obliczeniach przedstawionych wcześniej.
- Oprócz liczby pkt do rezultatu (jako druga, oddzielna wartość) zostanie dołożona bezpośrednia liczba głosów oddanych na pracę. W przypadku uzyskania przez kilku zawodników remisu w łącznej tabeli ligi o miejscach decydować będzie właśnie łączna ilość zebranych głosów (małe pkt, na podobnej zasadzie jak stosunek bramek w piłce nożnej)

REGUŁY KOLEJKI (RMXP)

Ostatnie starcie z mapami w tym sezonie, przypominam - trwa rywalizacja w Lidze, Pucharze i dodatkowy konkurs z RMVXA! Nic nie jest przy tym ostatecznie rozstrzygnięte, zachęcam do udziału, zwłaszcza, że mapka do wykonania jest niewielka.

Uczestnicy pozostali w rywalizacji o steamowy RM-zestaw, liga już się kończy, zatem wyjątkowo proszę o wybór dwóch przeciwników z listy: Endvorte, Adrapnikram, ADI, Kryzz333. Jeśli w tej ostatniej rundzie pokonacie obu wskazanych rywali, Maker jest wasz.

Plik tilesetu:
Spoiler:

Cofamy się do hardkorowych źródeł. W marcu minęło 18 (sic!) lat odkąd pojawił się nasz pierwszy Maker na PC, czyli RM95. Niejedno z zastosowanych w nim rozwiązań porzucono potem wraz z premierą RM2000, ale powrócono do nich wraz z wydaniem RMXP. Świetnym przykładem są tilesety, ten powyżej jest zestawieniem grafik prosto z RTP i choć nie jest idealnie przystosowany dla RMXP (nie-autotile), to mimo to jest wart tej próby i poznania - rozmiary mapy nie są duże, we wszystkim powinniście połapać się też dosyć szybko.

Rozmiary pracy: 20x15 pól (640x480px)

To tyle, czekam na mapy, gdyby coś było nie tak (albo tak) - dawajcie znać w temacie.

Porady na koniec:
1) Jeśli chcecie na potrzeby screenshotów mieć niewidzialnego hero usuńcie w database w zakładce System wszystkie postaci z drużyny (działa we wszystkich RM).
2) Nie musicie ustawiać blokowania itp. tilesetu, ale oczywiście możecie.
3) http://tsukuru.pl/index.php?link=porady/grafika/shift!
4) Jeszcze raz - oprócz zdarzeń możecie wykorzystywać startowe pozycje hero i pojazdu (ale nie wykorzystując ich standardowych grafik z RTP!).
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
ADI
Posty: 95
Rejestracja: 14 sie 2012, 15:59
Lokalizacja: Końskie [40km od Kielc]
Kontakt:

Re: Sezon IV - kolejka 7

Postautor: ADI » 24 kwie 2015, 19:19

Jazzwhisky pisze:- Czas nadesłania mapy: do wtorku, 21.04.2015


Pojęcie czasoprzestrzeni, nabiera nowego znaczenia na Scenie RM'a :P

Co do konkursu o mejkera, a co jeśli będzie remis?
Wygra ten który zdobył więcej punktów, od drugiego zwycięzcy?

Liczę na większe zainteresowanie, jak w poprzedniej kolejce.
(Coraz mniej map, coraz mniej głosów - co z Wami?)
Tileset, daje sporo możliwości.
No... Panowie... Bierzemy się do roboty! :D
Obrazek
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3115
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Sezon IV - kolejka 7

Postautor: X-Tech » 24 kwie 2015, 19:36

Mi się ten tileset podoba.
Niepotrzebne sztuczne cukry, hejty, zazdrości, wredności. Liczy się pochwała za grę, która przynosi CI mnóstwo frajdy.


CZAT OK.

RM zawsze spoko.

Jestem tu dla siebie. Tworzę co lubię.
Liczy się akcja i intensywna rozgrywka, oraz kreatywność. Inne gry mnie nie jarały i nie jarają. Prawda wylana.
Awatar użytkownika
Prometherion

Golden Forki 2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 1) Sezon V (miejsce 2)
Posty: 190
Rejestracja: 02 sty 2011, 12:31

Re: Sezon IV - kolejka 7

Postautor: Prometherion » 24 kwie 2015, 19:44

Zobaczymy co z tego wyjdzie, mapka wnętrza, i to jeszcze w takim rozmiarze? Tym razem moja "impreza" się nie przedłuży i mapkę oddam w terminie:) Kilka lokacji da radę z tego posklejać.
Awatar użytkownika
Deathwing

Liga Mapperów Sezon I (miejsce 1) Sezon II (miejsce 2) Sezon IV (miejsce 3) Sezon V (miejsce 1); TA Sprite Contest 3 (miejsce 1); TA Sprite Contest 2 (miejsce 1)(miejsce3);
Posty: 223
Rejestracja: 29 gru 2006, 22:40
Lokalizacja: Babilon
Kontakt:

Re: Sezon IV - kolejka 7

Postautor: Deathwing » 24 kwie 2015, 19:52

To pozamiatane, bo moje wnętrza są do bólu zwyczajne :) Tileset jest całkiem ładny, ale absurdalnie złożony, tzn niepotrzebnie te same obiekty są po kilka razy na różnym tle, zamiast na przezroczystym i to samo się tyczy dolnych części ścian. A za rozłożenie autotile na części pierwsze autor powinien się smażyć w piekle :D
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1796
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Sezon IV - kolejka 7

Postautor: Dragon Kamillo » 24 kwie 2015, 20:02

To raczej odwrotnie, nie znasz RM95, więc nie wiesz.

Elementy mogłyby być na przeźroczystym tle, ale dla każdego musiałbyś użyć eventu żeby postawić (RM95 ma jedną warstwę, a drugą tylko na zdarzeniach). Powiesz, no dobra OK, stawiałbym na eventach - tu jest inny problem, tych na mapie możesz mieć max 500.

Co do autotile to Jazz powinien się smażyć w piekle że tego nie złożył do kupy, RM95 ma właśnie taki szablon autotilesa, i możesz go stawiać automatycznie (tak jak w innych RMach), albo właśnie po kawałku (RMXP, 2 kliknięcia na autotile). Są plusy i minusy takiego układu.

Kurde zobaczy się co z tego wyjdzie, kolejka to RM95 w bardziej przystępnej dla ogółu formie.
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2015, 23:24 przez Dragon Kamillo, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4124
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Sezon IV - kolejka 7

Postautor: Jazzwhisky » 24 kwie 2015, 20:08

Sami się smażcie! =D

Tak bardziej serio, składałem na tym mapy, wygląda przerażająco, ale szybko idzie, bez dramatu, zwłaszcza na małej mapce, gdzie trudno o skomplikowane konstrukcje. A Deathwing wygrywał już i zdobywał najwyższe miejsca w kolejkach z wnętrzami, nie dajcie się zwieść. ;)

Historycznie bardzo zabawnie to wyszło wraz z informacją o oficjalnej angielskiej wersji RM2003 i premierze następnego RM w tym roku.

@ADI - musisz pokonać (nie zremisować!) obu wybranych przeciwników, ale jeśli uda się to więcej niż jednej osobie (może się udać maksymalnie dwóm), to wszystkie wygrają zestaw.

A, błąd z datą oczywiście poprawiłem, dzięki za czujność.

edit-dół
Nie, nie nie, nie mija się z celem, wręcz odwrotnie! RM95 nigdy w LM nie zobaczymy, widziałem tileset przy jego składaniu, parę elementów wyrzuciłem/dostawiłem, ale podejmując wybory zdecydowanie chciałem oddać Wam charakter pracy w tamtym Makerze chociaż trochę. Jedyne za co można mnie zlinczować, to te słodkie nie-autotile.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Deathwing

Liga Mapperów Sezon I (miejsce 1) Sezon II (miejsce 2) Sezon IV (miejsce 3) Sezon V (miejsce 1); TA Sprite Contest 3 (miejsce 1); TA Sprite Contest 2 (miejsce 1)(miejsce3);
Posty: 223
Rejestracja: 29 gru 2006, 22:40
Lokalizacja: Babilon
Kontakt:

Re: Sezon IV - kolejka 7

Postautor: Deathwing » 24 kwie 2015, 20:22

Dragon Kamillo pisze:Elementy mogłyby być na przeźroczystym tle, ale dla każdego musiałbyś użyć eventu żeby postawić

OK, tyle że XP nie ma takich ograniczeń i jak dla mnie kopiowanie tilesetu ze wszystkimi jego wadami mija się z celem. Dużo sensowniej byłoby to edytować i dostosować do nowego makera, ale te uwagi już tak na marginesie, bo wiadomo, że nic się nie zmieni i wszyscy muszą się męczyć z tym co jest :P
Awatar użytkownika
Adrapnikram

Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo)
Posty: 633
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie
Kontakt:

Re: Sezon IV - kolejka 7

Postautor: Adrapnikram » 24 kwie 2015, 20:41

Moje dwie wcześniejsze prace z wnętrzami skończyły się na 4 głosach każda zatem...
Z tego co pamiętam to Kryzz miał ładne wnętrze. Jest naprawdę ciekawie.
~VladArges
ten mały puchar pod avatarem zrobil mi wtedy taka radoche ze latalem i z 10 razy chwalilem sie rodzicom xD
~Jazz
dla takich rzeczy powstało TA i całe forum
nie dla lajkow pod profilem
Zapraszam na stronę o moich grach i pixelarcie :-D

Obrazek
Awatar użytkownika
Kryzz333

Golden Forki 2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 656
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39
Lokalizacja: Aleksandria

Re: Sezon IV - kolejka 7

Postautor: Kryzz333 » 24 kwie 2015, 21:04

Ładne i ciekawe może, tylko żeby jeszcze ludzie na nie głosowali :lol:

Tileset jest spoko, chociaż poszatkowany autotile to hardkor. Chociaż z drugiej strony można uznać, że daje to więcej możliwości.
Spoiler:
Awatar użytkownika
Adrapnikram

Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo)
Posty: 633
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie
Kontakt:

Re: Sezon IV - kolejka 7

Postautor: Adrapnikram » 25 kwie 2015, 19:08

Trochę głupie pytanie ale... Można usunąć te niebieskie tło?
~VladArges
ten mały puchar pod avatarem zrobil mi wtedy taka radoche ze latalem i z 10 razy chwalilem sie rodzicom xD
~Jazz
dla takich rzeczy powstało TA i całe forum
nie dla lajkow pod profilem
Zapraszam na stronę o moich grach i pixelarcie :-D

Obrazek
Awatar użytkownika
Amelanduil

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 391
Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25

Re: Sezon IV - kolejka 7

Postautor: Amelanduil » 25 kwie 2015, 19:20

Adrapnikram pisze:Trochę głupie pytanie ale... Można usunąć te niebieskie tło?

To chyba nawet trzeba usunąć jak na moje...
EN LIVSTID I KRIG
Obrazek
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1796
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Sezon IV - kolejka 7

Postautor: Dragon Kamillo » 25 kwie 2015, 21:46

Tak niebieskie tło to przeźroczyste w tym zestawie w RM95. Ale też i nie musisz go usuwać XD.
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4124
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Sezon IV - kolejka 7

Postautor: Jazzwhisky » 26 kwie 2015, 16:39

Adrapnikram pisze:Trochę głupie pytanie ale... Można usunąć te niebieskie tło?
Zaznacz przezroczystość przy imporcie, jak w przypadku każdego innego tilesetu.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Adrapnikram

Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo)
Posty: 633
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie
Kontakt:

Re: Sezon IV - kolejka 7

Postautor: Adrapnikram » 27 kwie 2015, 21:43

Oj... Mogę się chyba pożegnać z VX Acem i TOP 5
Ale i tak jest super. Ogólnie po analizie tileset jest super ładny ale nie ma w nim jak wykorzystać kreatora map w XP. Wszystko szło zrobić w 1 warstwie + parę ozdobników w 2. Jakoś nie idzie mi klejenie wnętrz. Lecz z drugiej strony swoja mapka nie podoba, a że mam fatalny gust to może uda mi się wyciągnąć więcej niż 4,5 punkta.
~VladArges
ten mały puchar pod avatarem zrobil mi wtedy taka radoche ze latalem i z 10 razy chwalilem sie rodzicom xD
~Jazz
dla takich rzeczy powstało TA i całe forum
nie dla lajkow pod profilem
Zapraszam na stronę o moich grach i pixelarcie :-D

Obrazek

Wróć do „Liga Mapperów”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości