Galeria Soula
- Soul
- Posty: 526
- Rejestracja: 19 mar 2011, 21:24
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Galeria Soula
Zauważyłem, że jest moda, żeby dawać swoje pixelarty, więc również chcę założyć własną galerię i pochwalić się swoimi pixelkami. :)
Wszystkie pixelarty poniżej zrobiłem dla treningu, aby odzwyczaić się od mojego ditheru, który jak sam wiem nie do końca mi wychodził.
Kolejno: rycerz w lśniącej zbroi, gnomi mag i latająca wyspa pokryta górą lodową nocą.
Paleta stworzona przez DE.
Wszystkie pixelarty poniżej zrobiłem dla treningu, aby odzwyczaić się od mojego ditheru, który jak sam wiem nie do końca mi wychodził.
Kolejno: rycerz w lśniącej zbroi, gnomi mag i latająca wyspa pokryta górą lodową nocą.
Paleta stworzona przez DE.
- Rave
- Posty: 2041
- Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
- Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'
-
- Posty: 241
- Rejestracja: 18 lip 2011, 15:11
Re: Galeria Soula
Nie jest źle, ale musisz koniecznie popracować nad cieniami. Najpoważniejszy na pierwszy rzut oka błąd jaki popełniłeś to tzw. pillow shading. Tu masz ładną ilustrację:
Generalnie myśl o tym, że to co cieniujesz jest bryłą. Nie ma potrzeby wykorzystania wszystkich dostępnych kolorów w każdym fragmencie rysunku. A, i jak cieniujesz metal to staraj się blaski robić bardziej regularne tak, jakby części ciała były regularnymi figurami, w końcu zbroja składa się z walcowatych płyt. Ja bym próbował iść mniej więcej w tym kierunku:
U postaci z różdżką jest o niebo lepiej, jedynie przydałoby się nieco więcej najciemniejszego odcienia.
Lodowiec to już chaos zupełny :)
Generalnie myśl o tym, że to co cieniujesz jest bryłą. Nie ma potrzeby wykorzystania wszystkich dostępnych kolorów w każdym fragmencie rysunku. A, i jak cieniujesz metal to staraj się blaski robić bardziej regularne tak, jakby części ciała były regularnymi figurami, w końcu zbroja składa się z walcowatych płyt. Ja bym próbował iść mniej więcej w tym kierunku:
U postaci z różdżką jest o niebo lepiej, jedynie przydałoby się nieco więcej najciemniejszego odcienia.
Lodowiec to już chaos zupełny :)
- ŻbiXs
- Posty: 319
- Rejestracja: 19 lis 2007, 11:37
- Lokalizacja: Totu-totam
Re: Galeria Soula
W tym przypadku "pillow-shading"owy rycerz wygląda lepiej niż poprawka.
Można sobie wyobrazić, że jest to gostek w połyskującej zbroi zbliżający się do względnie silnego źródła światła.
Z kolei ten poprawiony wygląda jakby założył śliski gumowy pancerz, który magicznie zyskuje kolor biały im bardziej jest powiększony. Jedna szpilka i odlatuje.
Maguś wygląda git (giery z jajkiem Dizzy jakoś tak mi przypomniał), ale górze lodowej przydałby się jaśniejszy niebieskawy obrys, gdyż ten czarny aktualnie za bardzo zlewa ją z tłem.
Ogólnie jest nieźle.
@DÓŁ:
Dlatego użyłem słów "wyobrazić" i "połyskującej". To nie musi być koniecznie pancerz z istniejącego metalu, kurcze.
Tak czy innaczej postać w moim odczuciu traci na klimacie dołączając do szeregu nowopixelartowych blobów opartych o "realizm".
Można sobie wyobrazić, że jest to gostek w połyskującej zbroi zbliżający się do względnie silnego źródła światła.
Z kolei ten poprawiony wygląda jakby założył śliski gumowy pancerz, który magicznie zyskuje kolor biały im bardziej jest powiększony. Jedna szpilka i odlatuje.
Maguś wygląda git (giery z jajkiem Dizzy jakoś tak mi przypomniał), ale górze lodowej przydałby się jaśniejszy niebieskawy obrys, gdyż ten czarny aktualnie za bardzo zlewa ją z tłem.
Ogólnie jest nieźle.
@DÓŁ:
Dlatego użyłem słów "wyobrazić" i "połyskującej". To nie musi być koniecznie pancerz z istniejącego metalu, kurcze.
Tak czy innaczej postać w moim odczuciu traci na klimacie dołączając do szeregu nowopixelartowych blobów opartych o "realizm".
Ostatnio zmieniony 01 gru 2013, 12:30 przez ŻbiXs, łącznie zmieniany 2 razy.
- GameBoy
- Posty: 1769
- Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
- Lokalizacja: Wieluń
Re: Galeria Soula
Bez wyraźnego zaznaczenia źródła światła (np. świecący kryształ stojący przed rycerzem) takie zabiegi nie mają raczej sensu. O ile w statycznym obrazku to jeszcze przejdzie, ale już np. gdyby była to postać do gry to w żadnym wypadku.Można sobie wyobrazić, że jest to gostek w połyskującej zbroi zbliżający się do względnie silnego źródła światła.
Nie mówiąc już o tym, że metal nie odbija tak silnie światła, by świecił się niczym żarówka. =) Jeśli już to tylko w paru punktach co właśnie podkreślił lorak w swojej przeróbce.
- Soul
- Posty: 526
- Rejestracja: 19 mar 2011, 21:24
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Re: Galeria Soula
Przyznaję wam w 100% rację. Robiąc rycerza nie zwracałem uwagi na źródło światła, a lodowiec to wielka improwizacja :)
Może niedługo wrzucę cosik nowego i zastosuje się do waszych porad.
Może niedługo wrzucę cosik nowego i zastosuje się do waszych porad.
-
- Posty: 442
- Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:20
Re: Galeria Soula
Soul, możesz podpowiedzieć o co chodzi z tymi mieczami? On je trzyma przed sobą? Na rękojeściach nie ma dłoni, a te miecze nie są chyba niczym przyczepione do zbroi. Pokazałbyś jakieś zdjęcie, na którym się wzorowałeś? Generalnie fajnie ci to wyszło, tylko nie kumam tych mieczy ;)
Gdzie jest wanamingo kiedy śpi?
- Soul
- Posty: 526
- Rejestracja: 19 mar 2011, 21:24
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Re: Galeria Soula
Miała to być jakby taka poza, w której rycerz trzyma miecze odwrotnie przed sobą. Nie wzorowałem się na żadnym konkretnym rysunku, pomysł z głowy inspirowany może innymi rycerzami :P
- Soul
- Posty: 526
- Rejestracja: 19 mar 2011, 21:24
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Re: Galeria Soula
Nadszedł czas trochę odświeżyć galerię.
Pierwsza praca, to jedno bitowe dziwadło (zainspirowałem się pracami Hubertova i sprawdziłem z czym to się je :) ). Natomiast druga praca to fochnięty ziomuś (fałdy na bluzce trochu dziwne).
- Hubertov
- Posty: 253
- Rejestracja: 28 paź 2013, 16:07
Re: Galeria Soula
Tak w zasadzie, to wszystko co chciałem powiedzieć, zostało już powiedziane:
Te dziwadło przypomina mi starego szympansa z obwisłymi piersiami. Jest w niej coś niepokojącego, zdecydowanie związanego ze światem umarłych...Soul pisze: Pierwsza praca, to jedno bitowe dziwadło (zainspirowałem się pracami Hubertova i sprawdziłem z czym to się je :) ). Natomiast druga praca to fochnięty ziomuś (fałdy na bluzce trochu dziwne).
- Jazzwhisky
- Posty: 4332
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
- Kontakt:
Re: Galeria Soula
Ostatnia z kolorowych prac zdecydowanie najlepsza, ma nawet taki klimat polskiego, amigowego bohatera z początku lat 90.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
- Lyserg1260
- Posty: 159
- Rejestracja: 13 sty 2014, 00:03
- Lokalizacja: Katowice
Re: Galeria Soula
No w sumie pasuje do takich gier jak:
Grało się, przydałaby się taka gra w takim oldskulowym stylu z tym specyficznym polskim poczuciem humoru (patrz Kajko i Kokosz).
A to czarno białe bardziej niż szympansa przypomina mi diplodo lub takie dziwne stworzenia z Spyro 2 :P
Spoiler:
A to czarno białe bardziej niż szympansa przypomina mi diplodo lub takie dziwne stworzenia z Spyro 2 :P
- Mentor
- Posty: 19
- Rejestracja: 23 wrz 2011, 23:53
Re: Galeria Soula
Do kompletu brakuje jeszcze Wacki kosmiczna rozgrywka ;)
- Soul
- Posty: 526
- Rejestracja: 19 mar 2011, 21:24
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Re: Galeria Soula
DREAMSTEALER
Gdy go zobaczysz śniąc, musisz natychmiast się wycofać.
Spodziewajcie się kolejnego pixelka jutro
- Soul
- Posty: 526
- Rejestracja: 19 mar 2011, 21:24
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Re: Galeria Soula
Dawno nie było żadnego pixela w tej galerii także odświeżam.
Geneza tego pixelu leży w braku internetu spowodowanego badziewnym dostawcą internetu.
Tutaj etapy powstawania:
Wiem, że kolorystyka trochę nie najlepsza-małe kontrasty i praktycznie same odcienie szarości XD ale to już taka cecha moich pixeli.
Trochę za dużo kolorów bo będzie ponad 20.
Geneza tego pixelu leży w braku internetu spowodowanego badziewnym dostawcą internetu.
Wojownik w lekkim pancerzu
To zielone to kawałki kryształów.Tutaj etapy powstawania:
Spoiler:
Trochę za dużo kolorów bo będzie ponad 20.