Kącik Rekkimaru

Jeżeli piszesz, malujesz, rysujesz, komponujesz... Podziel się tym z nami!
Awatar użytkownika
Rekkimaru

Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 1)
Posty: 87
Rejestracja: 07 sie 2013, 21:16
Lokalizacja: Netherrealm
Kontakt:

Kącik Rekkimaru

Postautor: Rekkimaru » 01 lip 2015, 23:12

Długo myślałem, myślałem i w końcu się przełamałem. A że dużo dziwactw tworzę, pomyślałem, że to dobry temat by trochę tego zamieścić.
A co konkretnie tworzę? Na co tylko najdzie mnie wena. Piksele, tradycyjne grafiki, animacje (takie jak mój avatar i inne), muzyka (także ta retro) , tak więc może tu się zrobić konkretny śmietnik jak się to wszystko zbierze do kupy.
Jednak bez zbytniego gadania już, na początek zamieszczę kilka teł, wypikselowanych przeze mnie na potrzeby gry mojej grupy :
Spoiler:



Same demo gry, która jest przygodówką point 'n click i nad którym pracowałem bardzo długo i dłużej, możecie znaleźć na naszej stronie tutaj

Więcej moich dziwactw zaprezentuję na dniach :)
Ostatnio zmieniony 05 lut 2016, 19:18 przez Rekkimaru, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1774
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Kącik Rekkimaru

Postautor: Dragon Kamillo » 01 lip 2015, 23:53

Na pikselarcie się zbytnio nie znam, ale jeśli o mnie chodzi jest dobrze (szczególnie podoba mi się drzewko na obrazku z huśtawkami), przypomina gry na DOSa.

Boli mnie tylko niepoprawna perspektywa (i mieszanie aksonometrii) na niektórych obrazkach. Na przyszłość nie rób tego typu błędów. Najbardziej to widać na 3 pierwszych obrazkach.

Zastanawia mnie jeszcze to tajemnicze pęknięcie na płytkach i w jaki sposób ono powstało? Jest z lekka dziwne.
Awatar użytkownika
Rekkimaru

Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 1)
Posty: 87
Rejestracja: 07 sie 2013, 21:16
Lokalizacja: Netherrealm
Kontakt:

Re: Kącik Rekkimaru

Postautor: Rekkimaru » 02 lip 2015, 00:07

I dobrze prawisz. Ja się również na pixel arcie nie znam xD Tiaa. To jest jeden z moich złych nawyków, który staram się ciągle zwalczyć i trenować. W przeszłości bywało gorzej, ale jeszcze naleciałości pozostały.

Żeby poznać historię tajemniczego "pęknięcia", trzeba będzie się zagłębić w pełną grę ;D
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo)
Posty: 1666
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: Kącik Rekkimaru

Postautor: GameBoy » 02 lip 2015, 00:13

Sporo błędów w tych pracach, ale bije od nich taki klimat, że IMO są świetne.

Ale jak widzę na stronie na screenshotach z gry te same prace pociągnięte jakimiś ohydnymi gradientami to aż żal patrzeć. :x

Zdecydowanie trzymałbym się czysto pixeartowej wersji tych lokacji.
http://www.rmxp.vot.pl -> kopia RMXP

To Twój projekt, więc, do jasnej cholery, weź wreszcie za niego choć odrobinę odpowiedzialności. - Kleo =)
Ponoć w jaskiniach koło rysunków ściennych przedstawiających mamuty można było zobaczyć "scena umiera". - Noruj =)
Awatar użytkownika
Rekkimaru

Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 1)
Posty: 87
Rejestracja: 07 sie 2013, 21:16
Lokalizacja: Netherrealm
Kontakt:

Re: Kącik Rekkimaru

Postautor: Rekkimaru » 02 lip 2015, 00:18

Ale co masz na myśli?
Tła są w czysto pixel-artowej wersji.
Jeśli spojrzysz na datę pierwszego posta na forum, screeny pochodzą z etapu prac w... 2013 roku.
Te pokazane tutaj są rysowane od zera i to one znajdują się w grze.
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4110
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Kącik Rekkimaru

Postautor: Jazzwhisky » 02 lip 2015, 00:35

Tła mają mega klimat, gdzieś pomiędzy Franko a Teenagentem, a "wieje dziadem" to już istny majstersztyk, prawie jak "love krove". ;)

Wzorowałeś się na czymś konkretnym pikslując elementy frontu kiosku ruchu?
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Rekkimaru

Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 1)
Posty: 87
Rejestracja: 07 sie 2013, 21:16
Lokalizacja: Netherrealm
Kontakt:

Re: Kącik Rekkimaru

Postautor: Rekkimaru » 02 lip 2015, 00:43

Właściwie jak wiele zewnętrznych lokacji, tak i kiosk inspirowane były prawdziwymi miejscówkami z naszych okolic. W tym wypadku wziąłem sobie za przykład nasz stary dobry kiosk stojący przy jednym z blokowisk. Niegdyś chodziło się do niego za czasów smarkacza po czasopisma komputerowe. Dziś stoi sama buda, nieużywana, aż łza się w oku kręci.
A jeśli chodzi o samo pikselowanie to robię to w 80% z głowy i w 20% zainspirowany grami z mojej młodości a głównie są to tytuły amigowe.
Awatar użytkownika
Noruj

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2014 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Pełne Wersje (miejsce 1)(miejsce 1); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 3)
Posty: 1191
Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
Kontakt:

Re: Kącik Rekkimaru

Postautor: Noruj » 02 lip 2015, 02:47

Tła się świetne - ale by się grało w przygodówkę na tych obrazkach!
Obrazek


Marazm.
Awatar użytkownika
Rekkimaru

Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 1)
Posty: 87
Rejestracja: 07 sie 2013, 21:16
Lokalizacja: Netherrealm
Kontakt:

Re: Kącik Rekkimaru

Postautor: Rekkimaru » 02 lip 2015, 02:49

To zagraj i powiedz jak wrażenia :D Wszak link jest w pierwszym poście.
Awatar użytkownika
Kleo

Golden Forki Special (zwycięstwo)
Posty: 932
Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25

Re: Kącik Rekkimaru

Postautor: Kleo » 02 lip 2015, 10:33

Cieszę się, że Jaro wreszcie zawitał na Gospodę, choć tak się zastanawiam, czy mimo wszystko nie czułby się lepiej w dziale Gry. :)

Jako że demo już jakiś czas temu przeszłam, to powiem, że warto mu się bliżej przyjrzeć, bo całość jest równie klimatyczna, jak tła. AGS <3, szkoda że tak mało ludzi w Polsce robi gry na tym silniku. I w ogóle wie o jego istnieniu. :(
Awatar użytkownika
Rekkimaru

Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 1)
Posty: 87
Rejestracja: 07 sie 2013, 21:16
Lokalizacja: Netherrealm
Kontakt:

Re: Kącik Rekkimaru

Postautor: Rekkimaru » 03 lip 2015, 15:00

Fakt. W Polsce nie ma nawet prawdziwej społeczności AGS. Wszystko dzieje się na oficjalnym, zagranicznym forum AGS i o dziwo tam jest naprawdę wiele polaków. Oczywiście jako, że nie ma dla kogo w polsce tworzyć tych gier, ich gry robione są po angielsku i tam są naprawdę bardzo popularne i rozchwytywane (jak chociażby genialny 'The Bum'). Sam podjąłem dość wielkie ryzyko z "Jaro" by tworzyć grę po polsku, dla małej społeczności. W końcu zainteresowanie mogło być żadne. A tak, czy inaczej drugi, mały projekt, tworzony w AGS, będzie po angielsku, specjalnie dla oficjalnej strony i forum AGS. A jak załapie to wtedy zrobię tłumaczenie. Uznałem, że to pewniejszy sposób :D

A skoro już o moich dziwactwach mowa, to przedstawiam inny mój projekt i zarazem eksperyment o nazwie "bYTE" .
Obrazek

Więcej na temat tego projektu możecie przeczytać tutaj.
Ostatnio zmieniony 05 lut 2016, 19:21 przez Rekkimaru, łącznie zmieniany 3 razy.
BH Daimaouji
Posty: 465
Rejestracja: 19 gru 2012, 20:09

Postautor: BH Daimaouji » 03 lip 2015, 16:52

Wow najpierw grafika żywcem z Amigi a teraz gameboyowa grafika, brawo ziom!
Moje aktualne gry DB zrobione w RPG Makerze:

DBZ Attack of the Saiyans +16
DBZ Fusion world (gra o fuzjach, "mapy" by Dae) +7
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 1940
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: Kącik Rekkimaru

Postautor: Rave » 03 lip 2015, 20:52

Problem z AGS to to że jest to silnik trudny w obsłudze. Mimo swego rodzaju eventów, już łatwiej zrobić point&clicka w Unity, pisząc kod. Sorry, ale taka jest prawda.
Awatar użytkownika
Rekkimaru

Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 1)
Posty: 87
Rejestracja: 07 sie 2013, 21:16
Lokalizacja: Netherrealm
Kontakt:

Re: Kącik Rekkimaru

Postautor: Rekkimaru » 03 lip 2015, 21:22

I tutaj absolutnie się nie zgadzam. Wystarczy nieco czasu poświęcić na jego naukę by przekonać się, że AGS to naprawdę prosty i przyjazny silnik.
Nie jest prawdą też że łatwiej zrobić point 'n click'a w Unity niż w AGS. AGS ma spore możliwości w tworzeniu przygodówek (a nawet nie tylko), pomoc w czasie rzeczywistym nawet podczas pisania kodu gry,móstwo dodatkowych skryptków i modyfikacji ułatwiających tworzenie własnej przygodówki, i po dłuższym zapoznaniu wszystko robi się naprawdę intuicyjnie z czasem więc to akurat nie jest żadna prawda ;D
I że to silnik trudny w obsłudze powiedzieć może wyłącznie ktoś komu nie chciało się poświęcić czasu by się z nim zapoznać.
Ostatnio zmieniony 05 lut 2016, 19:24 przez Rekkimaru, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
Noruj

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2014 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Pełne Wersje (miejsce 1)(miejsce 1); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 3)
Posty: 1191
Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
Kontakt:

Re: Kącik Rekkimaru

Postautor: Noruj » 03 lip 2015, 21:38

To zagraj i powiedz jak wrażenia :D Wszak link jest w pierwszym poście.

Jakiś ostatnio zakręcony jestem.
Zagrałem i przeszedłem to krótkie demo, "Jaro" to świetna gra. Bardzo cenię sobie point'n'clicki, zwłaszcza w takiej oprawie. Mają jakąś taką niesamowitą atmosferę. Kiedyś też zaglądałem do AGS, ale z moją zerową znajomością pixelartu niewiele bym zdziałał, a od wielu lat moim marzeniem jest zrobienie takiej gry :P
Chyba nic tylko uczyć się pixelartu.
Obrazek


Marazm.

Wróć do „Galeria”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość