Nowy RM - oczekiwania

Wydarzenia, komentarze, pomysły... Wszelkie dyskusje związane z RM.

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

Awatar użytkownika
Athanor
Posty: 150
Rejestracja: 22 mar 2014, 08:13
Lokalizacja: Krypta
Kontakt:

Re: Nowy RM - oczekiwania

Post autor: Athanor »

Mateusz SSJ8 pisze:
Kolorowanie eventów, co umożliwia rozróżnianie w którym evencie co mamy.
O co ci z tym "kolorowaniem" chodzi, Amelanduil?
Myślę, że Amelowi chodziło o to: (zrobiłem prostą mapkę w projekcie i zmieniłem kolory zdarzeń w gimpie)
Obrazek
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 2041
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: Nowy RM - oczekiwania

Post autor: Rave »

Ja bym chciał aby była opcja rysowania cieni na charsetach, żeby to mniej-więcej wyglądało tak jakby w cieniu stały. Z tego co wiem w Ace nie ma skryptu na takie coś, a szkoda.
Awatar użytkownika
Amelanduil

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2); TA Sprite Contest 5 (miejsce 1)
Posty: 450
Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25

Re: Nowy RM - oczekiwania

Post autor: Amelanduil »

Athanor pisze:Myślę, że Amelowi chodziło o to:
Tak Athanor, dobrze myślisz :P Cholernie przydatna opcja.
Mateusz SSJ8 pisze: No, przydało by się, bo RPG Maker XP tego nie ma, RPG Maker VX ma tylko automatycznie, a RPG Maker VX Ace ma tylko ręcznie.
Sprostowanie, Ace akurat ma oba, automatyczne i ręczne.
Mateusz SSJ8 pisze:Czy ty chcesz, żeby Enterbrain zrobił to za ciebie, bo tobie się nie chce szlifować Ruby? Przecież to masz już w RPG Makerze XP. Wszystko, co musisz zrobić, to odpowiednio zmodyfikować oskryptowanie. Możesz też zrobić, że jak wystartuje kolejna animacja, kiedy już jedna się wyświetla, to do końca starej wyświetlają się obie.
O proszę, ciekawostka. Gdzie to dokładnie da radę zmienić w Ace, bo by mi się to całkiem przydało?
No i tak, mi się nie chce szlifować Ruby, ja nie od tego jestem xD
Mateusz SSJ8 pisze: No, to dobry pomysł z tą optymalizacją. Tyle, że skąd niby Enterbrain ma wiedzieć, czy masz na pokładzie Intela z GeForce, czy AMD z Radeonem?
A w optymalizacji nie chodziłoby właśnie o to, że to nie miałoby znaczenia? :v
ObrazekGlico☆Magic?
Awatar użytkownika
Mateusz SSJ8
Posty: 303
Rejestracja: 19 lut 2009, 16:13
Lokalizacja: Nowoczesne, DragonBallLand
Kontakt:

Re: Nowy RM - oczekiwania

Post autor: Mateusz SSJ8 »

@Amelanduil
Amelanduil pisze:
Mateusz SSJ8 pisze:
Amelanduil pisze:Więcej niż jedna animacja i jak wybierzemynową,to stara zostanie przerwana
Czy ty chcesz, żeby Enterbrain zrobił to za ciebie, bo tobie się nie chce szlifować Ruby? Przecież to masz już w RPG Makerze XP. Wszystko, co musisz zrobić, to odpowiednio zmodyfikować oskryptowanie. Możesz też zrobić, że jak wystartuje kolejna animacja, kiedy już jedna się wyświetla, to do końca starej wyświetlają się obie.
O proszę, ciekawostka. Gdzie to dokładnie da radę zmienić w Ace, bo by mi się to całkiem przydało?
No i tak, mi się nie chce szlifować Ruby, ja nie od tego jestem xD
Jeśli chodzi o szlifowanie Ruby, to WIEDZIAŁEM.
Co do tego, czy da się to zrobić w RPG Makerze VX Ace, to:
http://members.jcom.home.ne.jp/cogwheel/
Widziałeś skrypt na fazowy system walki napisany przez tego kolesia? Wykorzystałem go w pięciu grach z serii "Miasteczko Nowoczesne" i było w tym skrypcie coś takiego, że wyświetlało ci się dwie i więcej animacji w tym samym czasie. I to nawet na jedną grafikę uczestnika walki. Więc wiem, że to się da zrobić. Sam z resztą już to zrobiłem. W projektach eksperymentacyjnych.

@Rave
Stałe cienie dla charsetów w RPG Makerze VX Ace? Czemu więc nie przewertujesz "Sprite_Character"? Tam powinny być linijki odpowiedzialne za cienie. Nic, tylko poszukać.
Awatar użytkownika
ravenone

GF 2016 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF 2011 - Pełne Wersje (miejsce 2) Dema (miejsce 2); GF 2010 - Pełne Wersje (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 1); GF 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 438
Rejestracja: 28 lis 2009, 12:06

Re: Nowy RM - oczekiwania

Post autor: ravenone »

Ok, coś nowego wyszło już!
Nie jest to stricte rpg maker, ale z pewnością warto będzie to sprawdzić.
http://store.steampowered.com/app/347400/

Jeśli ktoś z was będzie miał okazję popracować na tym programie, proszę o opinię.
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1770
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: Nowy RM - oczekiwania

Post autor: GameBoy »

To jest komercyjna wersja tego silnika/edytora:
http://www.engine001.com/

Nie ma to nic wspólnego z makerem poza tym, że wydała to ta sama firma, która wydała RMa.
Awatar użytkownika
Powczan

GF 2022 - Pełne Wersje (miejsce 2); TA Project Extravaganza #3 (miejsce 1); TA Project Extravaganza #1 (miejsce 3); TA Sprite Contest 6 (miejsce 1); TA Sprite Contest 5 (miejsce 3)
Posty: 958
Rejestracja: 30 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Wrocław

Re: Nowy RM - oczekiwania

Post autor: Powczan »

Kiedyś się tym bawiłem. To ma wbudowanych kilka ciekawych funkcji, jak ABS, pixelmovement, "składane" charsety (osobno nogi, tors i głowa) co dawało fajniejsze opcje charakteryzacji postaci i pewnie kilka innych, o których nie wiedziałem, ale edytor zdarzeń był strasznie dziwny, graficzne schematy blokowe... strasznie łatwo było narobić sobie bałaganu, przerabianie czegoś co zrobiło się wcześniej też było upierdliwe :P Tak czy siak, warto się tym pobawić.
Biedroneczki są w kropeczki i to chwalą sobie :)
ODPOWIEDZ