Karcianka
Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo
- Kryzz333
- Posty: 820
- Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39
Re: Karcianka
Oczywiście, można to przecież łatwo zrobić na zdarzeniach.
Jak masz odpowiednie umiejętności w zdarzeniach, to tylko potrzebujesz pomysłu/znać teorię owej karcianki.
A jak już to robić? Ja polecam osobną mapę do tej karcianki. Poszczególne fazy gry można zrobić w poszczególnych kartach zdarzenia. Mechanikę karcianki to musisz sobie wymyśleć.
Jak masz odpowiednie umiejętności w zdarzeniach, to tylko potrzebujesz pomysłu/znać teorię owej karcianki.
A jak już to robić? Ja polecam osobną mapę do tej karcianki. Poszczególne fazy gry można zrobić w poszczególnych kartach zdarzenia. Mechanikę karcianki to musisz sobie wymyśleć.
- Yoroiookami
- Posty: 679
- Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:45
Re: Karcianka
Wystarczy odpowiednie przesuwanie obrazków i dużo zmiennych. Tylko, że to by było chyba mało "oszczędne". Może ktoś ma lepszy pomysł.
- Powczan
- Posty: 958
- Rejestracja: 30 gru 2009, 14:39
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Karcianka
Wybrałeś chyba najtrudniejszy rodzaj gry do zrobienia (z tych możliwych) w rpg makerze. Wszystko sprowadza się do tego, że im bardziej skomplikowane zasady wymyślisz, tym trudniej będzie to zrobić, głównie przez fakt, że musisz stworzyć w grze jakąś sztuczną inteligencję, w postaci przeciwników. Czy to ma być standardowa talia kart, czy coś w stylu Magic: the Gathering, wymaga to naprawdę ogromnego obeznania w działaniu zmiennych w rpg makerze, tego jak nimi operować i sprytnie/kreatywnie wykorzystać komendy, które z nimi działają. Można to oczywiście robić na zdarzeniach, w końcu powstały już jakieś tam karcianki (np. Manga Carta), ale jeśli chcesz użyć do tego XP czy VX, to skrypty w ruby powinny być bardzo pomocne, jednak ja się na nich nie znam, tak więc nie umiem stwierdzić, jak bardzo.
I tak jak mówię, ciężko konkretnie odpowiedzieć, bo wszystko zależy od zasad jakie sobie wymyślisz i jaki to ma być rodzaj karcianki (nawet byle tasowanie talii czy dobieranie kart będzie katorgą do oskryptowania, a największym hardkorem będzie SI), a samych metod na zrobienie tego, co wymyślisz będzie wiele. Szykuj się na masę roboty :P
@Kryz
Nie, nie powiedziałbym, że łatwo. Chyba, że jakąś bardzo prostą.
I tak jak mówię, ciężko konkretnie odpowiedzieć, bo wszystko zależy od zasad jakie sobie wymyślisz i jaki to ma być rodzaj karcianki (nawet byle tasowanie talii czy dobieranie kart będzie katorgą do oskryptowania, a największym hardkorem będzie SI), a samych metod na zrobienie tego, co wymyślisz będzie wiele. Szykuj się na masę roboty :P
@Kryz
Nie, nie powiedziałbym, że łatwo. Chyba, że jakąś bardzo prostą.
Biedroneczki są w kropeczki i to chwalą sobie :)
- PInroz
- Posty: 917
- Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24
- Kontakt:
Re: Karcianka
Kiedyś na rpgmaker.net znalazłem grę pt. Ragarokk. Gra ta została zrobiona w RPG Maker VX ace. Co ciekawe ( z moich obserwacji ) sama rozgrywka toczy się w standardowym systemie walki. Mimo że udało mi się znaleźć tylko demo to gra naprawdę wymiata. Lecz na rpgmaker.net tej gry nie da się ściągnąć. Jest tam tylko opis, można obejrzeć też film na youtube, samą grę można znaleźć w wyszukiwarce (tylko demo, pełna wersja jeszcze niepowstała). Ten projekt to dowód że można stworzyć karcianke w RPG Maker i to nawet kozacką karciankę.
Nie znacie jej proponuje wam się z nią za poznać. Naprawdę warto.
Nie znacie jej proponuje wam się z nią za poznać. Naprawdę warto.
Nie mogę latać, bo stałem się kaleką
- Jazzwhisky
- Posty: 4332
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
- Kontakt:
Re: Karcianka
Tak, jest możliwe, patrz np. na polskie: Manga Carta, Tale of Exile (RM2003, ale raczej powtarzalne w późniejszych wersjach, zwłaszcza VXA) czy ostatnio Asgun (VX). Reszta to już kwestia kombinacji wyświetlania/zdarzeń/rgss, w zależności od stopnia komplikacji algorytm może być dosyć prosty, lub bardzo złożony. Po prostu zaplanować i napisać, cała filozofia.
Fun fact: każdy turowy custom BS to taka karcianka, gdzie masz komendy/zasoby i zagrywasz wybrane pozycje przeciw wrogom. Jeśli dołożyć do tego element losowy i grafiki to nie brakuje już praktycznie niczego, kiedyś mieliśmy plan zrobić coś podobnego z kvachem i nadal zdecydowanie wybrałbym (semi)karciany BS jako sposób rozwiązywania walk w swoim cRPGu. =)
Fun fact: każdy turowy custom BS to taka karcianka, gdzie masz komendy/zasoby i zagrywasz wybrane pozycje przeciw wrogom. Jeśli dołożyć do tego element losowy i grafiki to nie brakuje już praktycznie niczego, kiedyś mieliśmy plan zrobić coś podobnego z kvachem i nadal zdecydowanie wybrałbym (semi)karciany BS jako sposób rozwiązywania walk w swoim cRPGu. =)
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr