PEŁNE WERSJE RMVX(A) - Prezentacja, Głosowanie, Komentarze

Najlepsze Pełne Wersje, Dema i Zapowiedzi roku 2015.
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4110
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

PEŁNE WERSJE RMVX(A) - Prezentacja, Głosowanie, Komentarze

Postautor: Jazzwhisky » 28 gru 2015, 13:55

Obrazek


W pośpiechu wrzucam pierwsze głosowanie GF 2015. Pełne Wersje, RPG Maker VX (Ace), wszystkie gry wraz z linkami itd. poniżej.



Asgun
Obrazek
RMVX
Autor: Noruj
gatunek: RPG
viewtopic.php?f=1&t=3724
http://goniecrm.pl/recenzje/asgun2.html
http://tsukuru.pl/index.php?link=gra&title=vx-asgun
http://tsukuru.pl/index.php?link=news/komentuj&no=566



Sitwa
Obrazek
RMVX
Autor: Katarzyn Pleopucja
gatunek: przygodowa
http://rpgmaker.pl/?co=gry&typ=rev&id=sitwa



Upadek Wielkich
Obrazek
RMVX
Autor: Allemov
gatunek: RPG
http://goniecrm.pl/recenzje/upadek.html
http://rpgmaker.pl/?co=gry&typ=rev&id=upadekwielkich



Kable III: Zrodzony ze Spamu (rozszerzenie)
Obrazek
RMVX
Autor: Yoroiookami
gatunek: RPG
viewtopic.php?f=1&t=5244



Wyspa Przetrwania
Obrazek
RMVXA
Autor: Szymkim213
gatunek: przygodowa
http://goniecrm.pl/recenzje/wyspa.html



Kostek! Urodziny
Obrazek
RMVXA
Autor: Kostek
gatunek: przygodowa
viewtopic.php?f=1&t=5216
http://goniecrm.pl/recenzje/kostek.html



The Sounding Sea
Obrazek
RMVXA
Autor: GameBoy
gatunek: RPG
viewtopic.php?f=1&t=5272
http://goniecrm.pl/recenzje/sea.html




ZASADY GŁOSOWANIA:

Głosowanie jest niejawne. Możecie do woli zarzucać tu komentarzami, słownymi ocenami i uwagami, jednak swój oficjalny głos oddajecie niejawnie. Forma głosowania jest nieco rozszerzona. Do rozdania macie pulę punktów równą połowie ilości (zaokrąglone w górę) prezentowanych gier. W tym przypadku, 7 tytułów równa się 4 punktom do rozdania. Punkty rozdysponowujecie dowolnie pośród wybrane tytuły z ograniczeniem maksymalnej ilości 2pkt przydzielonych jednej grze. Pamiętajcie także, by nie przekroczyć dozwolonej puli punktów.

Ponadto, trochę na drodze niespodzianki, ale z myślą by był to stały element w przyszłości, wszyscy głosujący, którzy wrzucali w tym roku własne publikacje (recenzje, newsy itp., wystarczy jeden) dotyczące startujących w GF2015 gier i/lub dem na jedną ze stron organizatorów (Twierdza/Goniec/TA)* mogą rozdać w tej kategorii jeden punkt dodatkowy. Wyjątkowo, w tym roku podobnie dodatkowy punkt mogą rozdać wszyscy użytkownicy forum, którzy zdobyli nagrody w jakimkolwiek konkursie organizowanym na GRMA w przeszłości (czyli mają w profilu rangę obrazkową).
Punkty nie sumują się w żaden sposób, nawet jeśli spełniacie oba warunki to rozdajecie maksymalnie 1 punkt ekstra, utrzymując też ograniczenie maksymalnie 2 pkt oddanych na jeden tytuł. W razie wątpliwości kontaktujcie się ze mną przez PM. :)

*edit - dla jasności, zapis ten wyklucza z wydawania dodatkowych punktów samych prowadzących sajty, co oznacza aktualnie: mnie, Reptile i ravenone.

Uwagi:
- prawo głosu mają wszyscy forumowicze zarejestrowani do dnia 27.12.2015 włącznie, uwaga - z co najmniej 10 postami na koncie, w tym co najmniej jednym postem w roku 2015!
- głosujemy fair, pomijamy własne projekty, pkt przyznajemy wg naszej szczerej opinii :)
- nie przyznajemy ocen połówkowych
- nie musimy rozdawać wszystkich dostępnych pkt, zamiast 4, możemy przyznać np. jedynie 2 pkt
- po zakończeniu głosowania głosy poszczególnych osób zostaną ujawnione
- dodatkowa informacja dla autorów prac: nie ma przeciwskazań, by głosować na konkurencyjne tytuły - w przypadku, gdyby wasz głos decydował o niższej pozycji waszej produkcji (bo został oddany na bezpośredniego rywala w klasyfikacji) - zostanie on (w części lub całości) anulowany!

Głosy oddajemy poprzez forumowe PMki DO MNIE -> ucp.php?i=pm&mode=compose&u=3. Każdy głosujący otrzyma ode mnie potwierdzenie swojego wyboru (ew. uwagi, informacje o nieprawidłowościach). Głosowanie potrwa do soboty 02.01.2016 włącznie. Wyniki zostaną ogłoszone w godzinach popołudniowych dnia następnego. To chyba tyle, mam nadzieję, że niczego nie pominąłem. Gdyby ktoś miał jakiekolwiek wątpliwości, zauważył błędy, braki - piszcie bez wahania.

P.S. Kolejne głosowania nieco później, Zapowiedzi zupełnie wieczorem.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Ekhart

Golden Forki 2015 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Dema (miejsce 1)
Posty: 405
Rejestracja: 28 maja 2010, 10:12
Lokalizacja: Carrigtwohill, IE

Re: PEŁNE WERSJE RMVX(A) - Prezentacja, Głosowanie, Komentarze

Postautor: Ekhart » 28 gru 2015, 16:08

Wyjątkowo, w tym roku podobnie dodatkowy punkt mogą rozdać wszyscy użytkownicy forum, którzy zdobyli nagrody w jakimkolwiek konkursie organizowanym na GRMA w przeszłości (czyli mają w profilu rangę obrazkową).

Czyli, jeśli dobrze rozumiem, mam 5 punktów?
No matter how tender, how exquisite… A lie will remain a lie.
Awatar użytkownika
Adrapnikram

Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo)
Posty: 611
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie
Kontakt:

Re: PEŁNE WERSJE RMVX(A) - Prezentacja, Głosowanie, Komentarze

Postautor: Adrapnikram » 28 gru 2015, 16:26

Ogarnąłem niektóre pozycje w nocy i troszeczkę pozmieniały mi punkty do rozdania. Ten punkt będzie bardzo użyteczny.


Asgun - screen nie zachęca, ale sama gra znajduje się w ścisłej czołòwce. Grając w tą grę, żałowałem, że mroczny klimat gry z czasem ulatywał. A szkoda.

Sitwa - Bawiłem się dobrze nie powiem. Ale wykonanie tej gry mnie razi. Jakby tak się wziąć i zrobić to porządnie to mogłaby być bardzo obiecująca pozycja.

Upadek Wielkich - No, no, no. Przeglądając te wszystkie produkcje jedno wiem na pewno. Przy tej najlepiej się bawiłem. Mechanika na wysokim poziomie to coś co kocham. Do tego ładnie wyglądające lokacje i w ogóle miód cud i malina. Żałuje, że dałem grze taką małą ocenę na gońcu, ale bądź co bądź fabuła tu mocno kulała, ale w tej grze nie zwracałem na to takiej uwagi. Świetna gra, polecam.

Zrodzony ze Spamu - Jakoś nigdy nie mogłem znaleźć dla tej gry czasu. Jednak po jej przejściu wiem, że nie znalazłem go wcześniej. Mnóstwo zabawy jak na tak krótkie rozszerzenie. Gnębi mnie tylko ten Yorosiowy poziom trudności.

Wyspa Przetrwania - Co by tu napisać... Mam nadzieję, że autor dopóki nie nauczy się robić gier (choćby takich półgodzinnych) nie będzie wrzucał nic na sajty (jakiekolwiek). No, ale przynajmniej postęp w mappingu jest.

Kostek! Urodziny - Ciekawy projekt dla kolegów, ale nic co by wstrząsnęło sceną. Chociaż nie powiem, abym męczył się specjalnie grając w nią. Ale to chyba tylko przez moją chęć dotykania wszystkiego, bo całość jest wykonana jak na pierwszy(?) projekt przystało. Czyli wyjątkowo słabo.

The Sounding Sea - Projekt inny od reszty. Przez to troszeczkę ciekawszy. Szkoda, że autor bardziej go nie rozbudował, bo zamysł był na prawdę fajny.

Teraz, po opisaniu wszystkich pozycji czuję, że jeszcze coś pozmieniam w głosowaniu... Tylko jeszcze nie wiem co dokładnie.
Zapraszam na stronę o moich grach i pixelarcie :-D

Obrazek
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4110
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: PEŁNE WERSJE RMVX(A) - Prezentacja, Głosowanie, Komentarze

Postautor: Jazzwhisky » 28 gru 2015, 16:28

Ekhart pisze:
Wyjątkowo, w tym roku podobnie dodatkowy punkt mogą rozdać wszyscy użytkownicy forum, którzy zdobyli nagrody w jakimkolwiek konkursie organizowanym na GRMA w przeszłości (czyli mają w profilu rangę obrazkową).

Czyli, jeśli dobrze rozumiem, mam 5 punktów?

Yup, masz rangę obrazkową pod nickiem na forum lub pisałeś coś o tegorocznych grach dla TA/Twierdzy/Gońca = masz 5 pkt do rozdania.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Yoroiookami

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 2); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2010 - Gry (miejsce 2)
Posty: 484
Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:45

Re: PEŁNE WERSJE RMVX(A) - Prezentacja, Głosowanie, Komentarze

Postautor: Yoroiookami » 28 gru 2015, 17:15

Asgun
Gra jest dobrze zrobiona i wciągająca. Dobrze się bawiłem rozwiązując zagadki i próbując powstrzymać jednego z największych buców spotkanych w grach z RyPyGy Mejkera. Wkurzają mnie tylko te wredne lisy.

Sitwa
Sama gra nie jest bebe, tylko leniwe wykonanie troszkę odstrasza. Obiektywnie można stwierdzić że mapki(a raczej mapka) z Wyspy Przetrwania są ładniejsze.

Upadek Wielkich
Bardzo ładnie wykonana gra. Nie mam w sumie się do czego przyczepić. Podoba mi się zbalansowana (jak dla mnie) rozgrywka. Ale też nie dotarłem dosyć daleko żeby powiedzieć więcej.

Kable III: Zrodzony ze Spamu
Może być, ale gra ma problem pod względem balansu walk. Kto to widział, żeby w grze humorystycznej nie dbać o takie rzeczy? Za to jestem zakochany w twórcy, więc 2/10.

Wyspa Przetrwania
Jestem w stanie zrozumieć zamysł, ale ta gra również cierpi na leniwe wykonanie. Gdyby autor dodał jakąś ciekawą fabułę, postaci, większą mapkę, animacje podjętych działań i zadbał o to żeby zużyte surowce znikały, gra byłaby o wiele ciekawsza. :I

Kostek: Urodziny
"Szuru, buru..."
Ta produkcja jest raczej skromna, a jednak poprawiła mi humor. Podłożone głosiki dodały jej charakteru. Zdecydowanie polecam choćby ze względu na sucharki.

The Sounding Sea
Troszkę przypomniało mi Dark Souls i może słusznie, tylko że fabuły jakby jeszcze mniej. Żadnej cutscenki ani nic (przynajmniej do miejsca do którego dotarłem). Fajnie, że świat jest taki otwarty do zwiedzania i że jest możliwość używania kombinacji ataków. Tę przyjemność z eksploracji psują troszkę olbrzymie lagi, a mam całkiem dobry komputer. Choć może to tylko u mnie z jakiegoś powodu. :I

Powodzenia wszystkim!
Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 687
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24

Re: PEŁNE WERSJE RMVX(A) - Prezentacja, Głosowanie, Komentarze

Postautor: PInroz » 28 gru 2015, 17:49

Z tematu GF 2015 - przygotowania, dyskusja, zgłoszenia gier podałem wam dwóch moich faworytów. Jednak tylko jeden zasługuje na mój głos.

Ostatnio gram w Kable III: Zrodzony ze Spamu. i myślę że jednak na Kable będem głosował. Dlaczego!!!!

Po tylu zapowiedziach, recenzjach i Bóg wie czego jeszcze, sądziłem że Asgun to będzie arcydzieło. Projekt który zrobi międzynarodową furorę w świecie RPG Makera. A co dostaliśmy. Taki tam jak każdy projekt na forum. Wiem że na Gońcu dostał on ocene 5- (LUDZIE WIEM ŻE NORUJA STAĆ NA DUŻO WIĘCEJ) Lokacje prawie pustawe, w niektórych miejscach można znaleść bugi, plusem tego projektu jest świetnie zrealizowany początek, humor i barwne postacie. Wielki minus dla Asgun. LINIOWA FABUŁA!!!!! Cuż wylałem czare goryczy lecz pewnie większość zwas się z tym niezgodzi.

Więc dlaczego Kable III: Zrodzony ze Spamu? Grając w ten projekt miałem wrażenie że gram w wierną kopię Green Levithan Code IVII pod względem fabuły. Jest to dowód na to że można zrobić niezły projekt który nie wymaga jakieś tam kozackiej grafiki. Oczywiście gra ma też swoje wady ale niewielkie.

Dlatego uważam że to Kable III: Zrodzony ze Spamu zasługuje na pierwsze miejsce w tegorocznym GF.
Awatar użytkownika
Adrapnikram

Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo)
Posty: 611
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie
Kontakt:

Re: PEŁNE WERSJE RMVX(A) - Prezentacja, Głosowanie, Komentarze

Postautor: Adrapnikram » 28 gru 2015, 17:59

Zgadzam się kompletnie z przedmówcą. Takie same odczucia. Niemniej na pierwszym miejscu widziałbym coś innego ;)
Zapraszam na stronę o moich grach i pixelarcie :-D

Obrazek
Awatar użytkownika
Noruj

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2014 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Pełne Wersje (miejsce 1)(miejsce 1); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 3)
Posty: 1191
Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
Kontakt:

Re: PEŁNE WERSJE RMVX(A) - Prezentacja, Głosowanie, Komentarze

Postautor: Noruj » 28 gru 2015, 18:20

Już swoje głosy oddałem i generalnie w tym roku kategoria RMVX(A) wypada dość blado. Swojej gry nie oceniam, a jedyny jaśniejszy punkt to Kable III, ale szkoda, że tylko dodatek do przejścia w godzinę.
Wielki minus dla Asgun. LINIOWA FABUŁA!!!!!

Nie żeby coś, ale Kable III które zachwalasz Piotrze, też ma... liniową fabułę!!!!!
Ale to też pokazuje, jak inne czynniki niż gra, decydują o tym, jak się ocenia rmówki.
Obrazek


Marazm.
Awatar użytkownika
Yoroiookami

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 2); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2010 - Gry (miejsce 2)
Posty: 484
Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:45

Re: PEŁNE WERSJE RMVX(A) - Prezentacja, Głosowanie, Komentarze

Postautor: Yoroiookami » 28 gru 2015, 18:39

Chciałem tylko zaznaczyć, że Kable III: Zrodzony ze Spamu to gra, która w znacznej mierze opiera się na eksploracji. Ilość spędzonego w niej czasu sprowadza się do tego, czy nam się spieszy czy nie. Nie twierdzę też, że dodatek jest jakiś strasznie długi. Wezmę więc to jako komplement. "Gra jest fajna, szkoda że nie mogę pograć dłuzej." :lol:

Ale to też pokazuje, jak inne czynniki niż gra, decydują o tym, jak się ocenia rmówki.

Nie wiem czy to odnosi się do umieszczenia w grze postaci z forum, ale ja czasem mam wręcz wrażenie, że ludzie zaniżają wartość gry z tego powodu. Może nie arcydzieło, ale na pewno nie jest taka zła.
A sama gra, oprócz kilku szczegółów, jest rzeczywiście liniowa. I sam w sumie nie rozumiem punktu widzenia Piotra. Gud for mi aj ges. >o>
Awatar użytkownika
Diablo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2); Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 2); Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 345
Rejestracja: 07 maja 2012, 15:58

Re: PEŁNE WERSJE RMVX(A) - Prezentacja, Głosowanie, Komentarze

Postautor: Diablo » 28 gru 2015, 18:42

No cóż. Dwa pierwsze miejsca wiadome. Chociaż osobiście widziałbym je na odwrót. Według mnie Asgun to gra dobra, ale nie tak rewelacyjna jak otoczka, która wokół niej wyrosła. To tak trochę jak z Gothikiem - nie jest to najlepsze RPG na świecie pod wieloma względami, ale ma swój kult i czczona będzie tylko dlatego, że to Asgun.

Osobiście widzę to tak:
1. Kable III
2. Asgun

ale znając życie to Asgun wygra dzięki swojemu kultowi. Nie żeby mi to przeszkadzało, ale na pierwsze miejsce zdecydowanie widzę Kabla. Reszta to nic niezwykłego.
Obrazek
Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 687
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24

Re: PEŁNE WERSJE RMVX(A) - Prezentacja, Głosowanie, Komentarze

Postautor: PInroz » 28 gru 2015, 18:58

Wygląda na to że troszeczkę namieszałem :mrgreen:

Yoroiookami pisze:A sama gra, oprócz kilku szczegółów, jest rzeczywiście liniowa. I sam w sumie nie rozumiem punktu widzenia Piotra. Gud for mi aj ges. >o>


Chodzi mi o to że Kable III: Zrodzony ze Spamu jest grą dość ciekawą i strasznie przypomina mi Green Levithan Code IVII ( może nie tyle fabuły lecz mechaniki świata ) źle się wtedy wyraziłem :mrgreen: , a liniowa fabuła w Kable III pasuje do gry. Natomiast Asgun cóż tu Liniowa fabuła kompletnie nie pasuje. Ale co ja będę tłumaczył. Noruj powinien lepiej wiedzieć na ten temat. Skoro sam zdecydował żeby w Asgun była Liniowa fabuła niech i tak będzie USZANUJMY JEGO WOLE :mrgreen:

Yoroiookami pisze:Nie wiem czy to odnosi się do umieszczenia w grze postaci z forum, ale ja czasem mam wręcz wrażenie, że ludzie zaniżają wartość gry z tego powodu.


Czy ja wiem Zaniżają zresztą nie będę się na ten temat wypowiadał. Bo sam nie wiem co o tym wszystkim mam myśleć :roll:
Awatar użytkownika
Noruj

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2014 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Pełne Wersje (miejsce 1)(miejsce 1); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 3)
Posty: 1191
Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
Kontakt:

Re: PEŁNE WERSJE RMVX(A) - Prezentacja, Głosowanie, Komentarze

Postautor: Noruj » 28 gru 2015, 19:25

Co za ciekawy wniosek, podparty pewnie wnikliwą analizą. Kiedyś ktoś coś takiego pisał o Opowieści z Asgun - bo też wygrały i ktoś kto miał inny gust, to stwierdził (po latach), że to dlatego, że to taki kult. Tylko, że wtedy wydałem tylko crapiastego Shtampa i nie było mowy o żadnym kulcie. Natomiast dzisiaj widzę to samo - nie no, mnie pasuje taki kult. Bo o Asgun, przynajmniej pisałeś w temacie, a Kable III nawet nie napisałeś zdania opinii w temacie z grą. xD
Piotr, twoja proza to inny stopień świadomości. Wygoogluj sobie frazę "jrpg" i poczytaj o liniowości rozgrywki.
(Moje i 99% użytkowników forum)

:shock:
Ostatnio zmieniony 28 gru 2015, 19:53 przez Noruj, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek


Marazm.
Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 687
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24

Re: PEŁNE WERSJE RMVX(A) - Prezentacja, Głosowanie, Komentarze

Postautor: PInroz » 28 gru 2015, 19:50

Cytuje: Producenci kładą największy nacisk na fabułę i klimat gry, pozwalający graczowi wczuć się w fantastyczny świat na ekranie. Innymi charakterystycznymi cechami są grafika kojarzona zazwyczaj z mangą i anime oraz (na ogół) liniowość fabuły, która prowadzi gracza ścieżką ściśle wytyczoną przez autorów gry.

Nie no Noruj spoko :-D Choć pewnie jak sam stwierdziłeś moja proza to inny stopień świadomości :roll: I pewnie w 99% to prawda bo przyczepiłem się tego że Asgun ma LINIOWĄ FABUŁE! Noruj to że twierdze że minusem Asgun jest liniowa fabuła to tylko moje zdanie (Moje i 99% użytkowników forum) zresztą nieważne :|

Mimo że Asgun to jRPG nie wyklucza faktu że gdyby posiadał jakieś wątki poboczne był by zresztą bardziej okazalszy. Kurde już przestaje mówić od rzeczy bo Noruj jeszcze mnie znienawidzi. I bez urazy że czepiam się tej Liniowej Fabuły. No w końcu to tylko moje zdanie :? (Ale czy aby na pewno) :?: :?: :?:
Awatar użytkownika
Kleo

Golden Forki Special (zwycięstwo)
Posty: 932
Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25

Re: PEŁNE WERSJE RMVX(A) - Prezentacja, Głosowanie, Komentarze

Postautor: Kleo » 28 gru 2015, 19:55

Adrapnikram pisze:Upadek Wielkich - No, no, no. Przeglądając te wszystkie produkcje jedno wiem na pewno. Przy tej najlepiej się bawiłem.
Popieram, jedna z najprzyjemniejszych gier tego roku, pomimo faktycznie dość kiepsko przedstawionej fabuły.

Piotr I pisze:twierdze że minusem Asgun jest liniowa fabuła to tylko moje zdanie (Moje i 99% użytkowników forum)
Najwyraźniej jestem jednoprocentowym unikatem, bo dla mnie akurat liniowa fabuła to plus. :)

Co do Kabla - wszystkie części w sumie mi się podobały, ale sam dodatek trochę mniej. Może dlatego, że strasznie trzeba było się naszukać questów (w "ultimowej części" było to jakieś łatwiejsze), no i postaci też były mniej krwiste. Niemniej - dobra robota, Yoroś. :)
Awatar użytkownika
OverHiLL
Posty: 79
Rejestracja: 20 paź 2009, 21:44

Re: PEŁNE WERSJE RMVX(A) - Prezentacja, Głosowanie, Komentarze

Postautor: OverHiLL » 28 gru 2015, 20:43

Mnie osobiście najbardziej rozbraja wycie o to, że w Asgun fabuła wieje liniowością (no wieje srogo, ale co z tego?), a potem składanie laurek w tematach z sagi Wrót Arkany. Dla mnie dużo istotniejsze od liniowości jest to, żeby sama fabuła była wciągająca, miała jakąś konsekwencje logiczną i była spójna. Dużo bardziej od otwartości świata i biegania po tych samych grafikach interesują mnie motywy postaci, jakaś psychologia bohaterów - cokolwiek co wskazuje na to, że autor tworząc grę i jej bohaterów stworzył faktyczne postacie, mające jakiś charakter, jakieś motywy, a nie bezsensownie uganiające się za ratowaniem kolejnego random wszechświata, który ma 3420 mapek.
A przy samym ocenianiu zawsze biorę pod uwagę wkład autora i ilość spędzonej przy projekcie czasu. Po niektórych grach widać, że fabuła pisana była na kolanie pomiędzy przyrodą, a matematyką, po innych z kolei widać, że autor dokładnie wiedział co chce przekazać albo jaki efekt zamierza wywrzeć, bo zwyczajnie sam tworząc zdaje sobie sprawę, jak trudno jest czasem oddać charakter postaci. I duże propsy tym, którym udaje się to naprawdę dobrze.
Z racji, że głosowanie jest niejawne, a głosu nawet jeszcze nie oddałem, bo nie zagrałem jeszcze we wszystkie gry i chce mieć pełen pogląd sytuacji to swoich typów nie podaje. Ale z powyższych kilku zdań łatwo wywnioskować, która gra jest moim faworytem. Zarówno Asgun jak i Wrota Arkany prowadzą gracza za rączkę niemal przez całą grę, ale nie zmienia to faktu, że są to gry świetne i wybijające się na polskiej scenie RM.

Wróć do „GF 2015”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości