[VXAce] FOV

Poszukiwane grafiki, muzyka, skrypty, prośby o edycję itp.

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

Awatar użytkownika
MrAdamskyy
Posty: 40
Rejestracja: 09 sty 2016, 15:05

[VXAce] FOV

Post autor: MrAdamskyy »

Witam :) Poszukuję poradnika lub jakiegoś skryptu, dzięki któremu uzyskam ładny efekt Field of View. Najbardziej zależałoby mi na takim jak w grze Mad Father, ale poradnik jak wykorzystać prostą grafikę kółka zrobioną w gimpie też byłby OK. Z góry dzięki :)
Ostatnio zmieniony 09 sty 2016, 16:42 przez MrAdamskyy, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Noruj

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2014 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Pełne Wersje (miejsce 1)(miejsce 1); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 3)
Posty: 1244
Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: [VXAce] FOV

Post autor: Noruj »

Z tego co pamiętam, wystarczyłoby zapisać do dwóch zmiennych X i Y gracza na ekranie (aktualizowane w pętli), a potem wyświetlać ten obrazek nie o stałych współrzędnych, a o tych z wcześniej wspomnianych zmiennych. ( z zaznaczeniem na Center)
Wszystko na komendach w RMie - Show Picture i Control Variables, ewentualnie Common Event dla aktualizowania.
Obrazek
Awatar użytkownika
Yoroiookami

GF 2019 - Pełne Wersje (miejsce 2); GF 2017 - Dema (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 2); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 3); GF 2010 - Gry (miejsce 2); GF Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 679
Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:45

Re: [VXAce] FOV

Post autor: Yoroiookami »

A możesz pokazać, Norusiu? Bo próbowałem coś podobnego zrobić, ale nie obeszło się bez zrobienia bardzo brzydkiej lampy.
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Noruj

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2014 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Pełne Wersje (miejsce 1)(miejsce 1); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 3)
Posty: 1244
Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: [VXAce] FOV

Post autor: Noruj »

Obrazek
Obrazek

O coś takiego chodziło? Wiadomo, kółko brzydkie, zrobione w 10 sekund w gimpie ; d
Ale to działa, a sami widzicie ile to roboty xD
Obrazek
Awatar użytkownika
Yoroiookami

GF 2019 - Pełne Wersje (miejsce 2); GF 2017 - Dema (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 2); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 3); GF 2010 - Gry (miejsce 2); GF Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 679
Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:45

Re: [VXAce] FOV

Post autor: Yoroiookami »

A co się dzieje, gdy postać podchodzi do rogu ekranu? Jakieś demko? :roll:
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: [VXAce] FOV

Post autor: Jazzwhisky »

Tylko jeszcze chociaż Wait: 1 frame na początku, bo będzie przycinka.

Ogólnie działa, przetestowane rozwiązanie, także w rogu ekranu. :)
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Yoroiookami

GF 2019 - Pełne Wersje (miejsce 2); GF 2017 - Dema (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 2); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 3); GF 2010 - Gry (miejsce 2); GF Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 679
Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:45

Re: [VXAce] FOV

Post autor: Yoroiookami »

O, to świetnie. o3o
Najbardziej mnie ciekawi sam obrazek. Jakie ma wymiary?
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: [VXAce] FOV

Post autor: Jazzwhisky »

Rozmiar ekranu x2 w obie strony (czyli 4 ekrany gry).

edit-dół
Yup, wtedy starczy Ci czarnego tła bez względu na miejsce ekranu w którym stoi hero. :)
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
MrAdamskyy
Posty: 40
Rejestracja: 09 sty 2016, 15:05

Re: [VXAce] FOV

Post autor: MrAdamskyy »

Czyli jeśli tworzę w 640x480 to rozumiem, że obrazek 1280x960, tak?
Awatar użytkownika
Noruj

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2014 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Pełne Wersje (miejsce 1)(miejsce 1); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 3)
Posty: 1244
Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: [VXAce] FOV

Post autor: Noruj »

Obrazek
Awatar użytkownika
Yoroiookami

GF 2019 - Pełne Wersje (miejsce 2); GF 2017 - Dema (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 2); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 3); GF 2010 - Gry (miejsce 2); GF Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 679
Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:45

Re: [VXAce] FOV

Post autor: Yoroiookami »

Dzięki wielkie. :roll:
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: [VXAce] FOV

Post autor: Dragon Kamillo »

Dodam jeszcze że lepiej wyświetlić obrazek raz, np na mapie zdarzenie autostart i usuń zdarzenie, a tam gdzie noruj dał wyświetlanie obrazka to dać przesuwanie obrazka. Wtedy nie trzeba 1 czekania ani nic, bo ciąć nie będzie.
Awatar użytkownika
MrAdamskyy
Posty: 40
Rejestracja: 09 sty 2016, 15:05

Re: [VXAce] FOV

Post autor: MrAdamskyy »

Skrypt to niestety to nie to o co mi chodziło. Przypomina fog of war ze starych gier strategicznych.
Tak czy siak wszystko działa, dzięki za poradę Dragon Kamillo, bo zauważyłem, że dodanie komendy czekaj zmniejsza płynność przy zbliżaniu się do krawędzi mapy. Problem rozwiązany, dzięki za pomoc :)
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: [VXAce] FOV

Post autor: Jazzwhisky »

No tak, nawet nie zauważyłem, oczywiście powinno tam być Move (Show gdzieś wcześniej, tylko jeden raz!), ale testowałem i nadal używałbym z Waitem (1 frame jest niezauważalny).

edit-dół
Tak, czytałem, to możliwe, zwłaszcza jeśli ze względu na inne efekty nie osiągasz 60FPS w standardzie. :)
Po prostu, w normalnej sytuacji nie ma powodu, żeby aktualizować te zmienne bez przerwy, wystarczy ~60x sekundę.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
MrAdamskyy
Posty: 40
Rejestracja: 09 sty 2016, 15:05

Re: [VXAce] FOV

Post autor: MrAdamskyy »

No właśnie tak jak napisałem jest zauważalny przy zbliżaniu się do krawędzi. Mam nadzieję, że u innych, podobnie jak u mnie efekt bez "Czekaj" nie będzie powodował przycinek.
ODPOWIEDZ