[VXAce] FOV
Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo
- MrAdamskyy
- Posty: 40
- Rejestracja: 09 sty 2016, 15:05
[VXAce] FOV
Witam :) Poszukuję poradnika lub jakiegoś skryptu, dzięki któremu uzyskam ładny efekt Field of View. Najbardziej zależałoby mi na takim jak w grze Mad Father, ale poradnik jak wykorzystać prostą grafikę kółka zrobioną w gimpie też byłby OK. Z góry dzięki :)
Ostatnio zmieniony 09 sty 2016, 16:42 przez MrAdamskyy, łącznie zmieniany 1 raz.
- Noruj
- Posty: 1244
- Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: [VXAce] FOV
Z tego co pamiętam, wystarczyłoby zapisać do dwóch zmiennych X i Y gracza na ekranie (aktualizowane w pętli), a potem wyświetlać ten obrazek nie o stałych współrzędnych, a o tych z wcześniej wspomnianych zmiennych. ( z zaznaczeniem na Center)
Wszystko na komendach w RMie - Show Picture i Control Variables, ewentualnie Common Event dla aktualizowania.
Wszystko na komendach w RMie - Show Picture i Control Variables, ewentualnie Common Event dla aktualizowania.
- Yoroiookami
- Posty: 679
- Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:45
Re: [VXAce] FOV
A możesz pokazać, Norusiu? Bo próbowałem coś podobnego zrobić, ale nie obeszło się bez zrobienia bardzo brzydkiej lampy.
- Noruj
- Posty: 1244
- Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: [VXAce] FOV
O coś takiego chodziło? Wiadomo, kółko brzydkie, zrobione w 10 sekund w gimpie ; d
Ale to działa, a sami widzicie ile to roboty xD
- Yoroiookami
- Posty: 679
- Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:45
- Jazzwhisky
- Posty: 4332
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
- Kontakt:
Re: [VXAce] FOV
Tylko jeszcze chociaż Wait: 1 frame na początku, bo będzie przycinka.
Ogólnie działa, przetestowane rozwiązanie, także w rogu ekranu. :)
Ogólnie działa, przetestowane rozwiązanie, także w rogu ekranu. :)
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
- Yoroiookami
- Posty: 679
- Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:45
- Jazzwhisky
- Posty: 4332
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
- Kontakt:
Re: [VXAce] FOV
Rozmiar ekranu x2 w obie strony (czyli 4 ekrany gry).
edit-dół
Yup, wtedy starczy Ci czarnego tła bez względu na miejsce ekranu w którym stoi hero. :)
edit-dół
Yup, wtedy starczy Ci czarnego tła bez względu na miejsce ekranu w którym stoi hero. :)
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
- MrAdamskyy
- Posty: 40
- Rejestracja: 09 sty 2016, 15:05
Re: [VXAce] FOV
Czyli jeśli tworzę w 640x480 to rozumiem, że obrazek 1280x960, tak?
- Noruj
- Posty: 1244
- Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
- Yoroiookami
- Posty: 679
- Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:45
- Dragon Kamillo
- Posty: 1948
- Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
- Lokalizacja: Poznań/Granowiec
Re: [VXAce] FOV
Dodam jeszcze że lepiej wyświetlić obrazek raz, np na mapie zdarzenie autostart i usuń zdarzenie, a tam gdzie noruj dał wyświetlanie obrazka to dać przesuwanie obrazka. Wtedy nie trzeba 1 czekania ani nic, bo ciąć nie będzie.
- MrAdamskyy
- Posty: 40
- Rejestracja: 09 sty 2016, 15:05
Re: [VXAce] FOV
Skrypt to niestety to nie to o co mi chodziło. Przypomina fog of war ze starych gier strategicznych.
Tak czy siak wszystko działa, dzięki za poradę Dragon Kamillo, bo zauważyłem, że dodanie komendy czekaj zmniejsza płynność przy zbliżaniu się do krawędzi mapy. Problem rozwiązany, dzięki za pomoc :)
Tak czy siak wszystko działa, dzięki za poradę Dragon Kamillo, bo zauważyłem, że dodanie komendy czekaj zmniejsza płynność przy zbliżaniu się do krawędzi mapy. Problem rozwiązany, dzięki za pomoc :)
- Jazzwhisky
- Posty: 4332
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
- Kontakt:
Re: [VXAce] FOV
No tak, nawet nie zauważyłem, oczywiście powinno tam być Move (Show gdzieś wcześniej, tylko jeden raz!), ale testowałem i nadal używałbym z Waitem (1 frame jest niezauważalny).
edit-dół
Tak, czytałem, to możliwe, zwłaszcza jeśli ze względu na inne efekty nie osiągasz 60FPS w standardzie. :)
Po prostu, w normalnej sytuacji nie ma powodu, żeby aktualizować te zmienne bez przerwy, wystarczy ~60x sekundę.
edit-dół
Tak, czytałem, to możliwe, zwłaszcza jeśli ze względu na inne efekty nie osiągasz 60FPS w standardzie. :)
Po prostu, w normalnej sytuacji nie ma powodu, żeby aktualizować te zmienne bez przerwy, wystarczy ~60x sekundę.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
- MrAdamskyy
- Posty: 40
- Rejestracja: 09 sty 2016, 15:05
Re: [VXAce] FOV
No właśnie tak jak napisałem jest zauważalny przy zbliżaniu się do krawędzi. Mam nadzieję, że u innych, podobnie jak u mnie efekt bez "Czekaj" nie będzie powodował przycinek.