[VXAce] FOV

Poszukiwane grafiki, muzyka, skrypty, prośby o edycję itp.

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: [VXAce] FOV

Post autor: Dragon Kamillo »

Mogę jeszcze dodać tylko, że jak postać chodzi po środku mapy (bez krawędzi) to efekt musi być niezauważalny bo obrazek nie zmienia swej pozycji.

A i jeszcze jedna rzecz, z tego co pamiętam komenda move jest w wersje ACE lekko skopana (właśnie jakieś przycinki i inne zauważalne chwilowo rzeczy), robiłem kiedyś skrypt na wyświetlanie obrazka przyklejonego do mapy i w zwykłym VX chodził jak marzenie, a w ACE dokładnie ten sam kod powodował chwilowe przesunięcia (1-2 piksele) podczas przesuwania ekranu.

Jak możesz to zawsze możesz zrobić mapę w której gracz nie może dotknąć krawędzi, wtedy nawet kod noruja nie będzie potrzebny, wyświetlisz 1 obrazek i tutaj możesz o rozmiarze 640x480 względem lewego górnego rogu ekranu. A postać będzie cały czas na środku.
Awatar użytkownika
MrAdamskyy
Posty: 40
Rejestracja: 09 sty 2016, 15:05

Re: [VXAce] FOV

Post autor: MrAdamskyy »

Póki co nie zauważyłem żadnych przycinek, ale jakby co to dziękuje za poradę. Tylko zastanawiam się, czy większa mapa nie będzie właśnie powodowała przycinek.
Awatar użytkownika
Noruj

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2014 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2011 - Pełne Wersje (miejsce 1)(miejsce 1); Golden Forki 2010 - Zapowiedzi (miejsce 3)
Posty: 1243
Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: [VXAce] FOV

Post autor: Noruj »

Jak sprawdzam i MOVE i SHOW to w każdym przypadku jak dochodzimy do krawędzi, jakoś bardziej skokowi chodzi.

Yoro, a Tobie o co chodziło z tą krawędzią mapy? Że czarnego tła nie starcza?
Obrazek
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: [VXAce] FOV

Post autor: Jazzwhisky »

U mnie nie ma tego efektu przycinki, totalnie, nawet na naprawdę dużych mapach. Tzn. przy Show, że się pojawia to nie wątpię, ale przy Move może po prostu to efekt (wrogiego dla nas w tym przypadku) zaznaczenia Wait for Completion i/lub wartości Time większej niż 1?

A, przy wyświetlaniu picture zawsze można skorzystać też ze skalowania.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Yoroiookami

GF 2019 - Pełne Wersje (miejsce 2); GF 2017 - Dema (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 2); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 3); GF 2010 - Gry (miejsce 2); GF Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 679
Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:45

Re: [VXAce] FOV

Post autor: Yoroiookami »

Noruj pisze:Jak sprawdzam i MOVE i SHOW to w każdym przypadku jak dochodzimy do krawędzi, jakoś bardziej skokowi chodzi.

Yoro, a Tobie o co chodziło z tą krawędzią mapy? Że czarnego tła nie starcza?
Chodziło mi o to, że przy wymiarach 544x416 w VX, obrazek byłby bezpośrednio na środku bo inaczej nie starczałoby czarnego tła. No i przy krawędziach bohater by wchodził właśnie w to czarne tło. Ale wszystko już mi wytłumaczyliście.
Obrazek
Obrazek
ODPOWIEDZ