[VXAce] Jasna Strona Asgun
Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo
- Solek
- Posty: 4
- Rejestracja: 21 lut 2015, 21:33
- Lokalizacja: Polska
Re: [VXAce] Jasna Strona Asgun
Jako, że w przeciwieństwie do Kleo mi Bright Side of Life się podobał (spędziłem wiele miłych wieczorów z tą grą) koncepcja Jasnej Strony Asgun mnie zaintrygowała. :) Jestem ciekaw jak zorganizujesz te wszystkie mechanizmy i osadzisz je w asgunowym uniwersum. Ogólem lubie twoje produkcje i mam nadzieję, że się na JSA nie zawiodę. Czekam z niecierpliwością :D
- ADI
- Posty: 97
- Rejestracja: 14 sie 2012, 15:59
- Lokalizacja: Końskie
- Kontakt:
Re: [VXAce] Jasna Strona Asgun
Trzecia gra z uniwersum Asgun... (Są jeszcze Kroniki Asgun :P Choć te już nie z RM'a)
Mnie tam to wcale nie przeszkadza. Noruj w końcu wykreował całkiem fajny świat i się go trzyma.
Do tej pory przedstawiał fajne historie z ów świata.
Ma pewien pogląd na rzeczywistość w tej krainie, więc podejrzewam że wie co robi, i niech robi.
Choć rzeczywiście jakieś nowości by się przydały, ale i będą <jakby nie patrzeć :D
Także zastanawia mnie jak będzie przebiegać gra właściwa.
W sumie, projekt ledwo co zaczęty, więc jak to będzie wyglądać, to się okaże po kolejnych 3 latach pracy nad projektem xd
Mnie tam to wcale nie przeszkadza. Noruj w końcu wykreował całkiem fajny świat i się go trzyma.
Do tej pory przedstawiał fajne historie z ów świata.
Ma pewien pogląd na rzeczywistość w tej krainie, więc podejrzewam że wie co robi, i niech robi.
Choć rzeczywiście jakieś nowości by się przydały, ale i będą <jakby nie patrzeć :D
Także zastanawia mnie jak będzie przebiegać gra właściwa.
W sumie, projekt ledwo co zaczęty, więc jak to będzie wyglądać, to się okaże po kolejnych 3 latach pracy nad projektem xd
- Noruj
- Posty: 1243
- Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: [VXAce] Jasna Strona Asgun
Noworoczna wena, o której pisało kilka osób, mnie także się udziela :) Prace nad Jasną Stroną Asgun idą mocno naprzód. Fajnie, że sporo osób przyjęło grę z otwartymi rękami. Dzięki za głosy w GFach, otarłem się o podium ;)
Sporo ostatnio zrobiłem - i w końcu mogę dać screena, o który prosiliście. Ktoś wolał o zewnątrz, ktoś wolał o rozgrywkę. Przedstawiam mini-grę, w której doglądamy ogródka. Gido traktuje chwasty kosą (Podobnie jak w HM, narzędzia możemy ulepszać. Na screenie widać 1 lvl - miedziana kosa).
Domek taki biedny, bo zaczynamy grę niemal w rozwalonej szopie. :D
Co uważacie? Mapy cały czas są poprawiane, nie jestem za dobry w tym, ale staram się zapełniać bardziej szczegółami niż zazwyczaj, jednocześnie starając się, żeby były czytelne. Będę się też mocniej bawił światłem.
Kleo, jest tym razem na klimat OZA? ;)
Na koniec kilka słów - tworzę w rpg makerze jakieś... 7 lat. Zaczynałem i tworzyłem koło 15 gier, ale nigdy - nigdy - nie bawiłem się tak dobrze przy tworzeniu. Po prostu jak testuję grę i widzę tego bohatera popierdzielającego z kosą w rytm muzyki z Harvest Moona i bijącego chwasty - no. Po prostu przyjemnie.
Liczę na wasze wsparcie, pozdro.
Sporo ostatnio zrobiłem - i w końcu mogę dać screena, o który prosiliście. Ktoś wolał o zewnątrz, ktoś wolał o rozgrywkę. Przedstawiam mini-grę, w której doglądamy ogródka. Gido traktuje chwasty kosą (Podobnie jak w HM, narzędzia możemy ulepszać. Na screenie widać 1 lvl - miedziana kosa).
Tu będzie zgoła inaczej, co zapowiada powyższy screen. Wszystkie ważniejsze czynności okraszone są - albo grą zręcznościową, albo logiczną.Ravenone w recenzji The Bright Side of Life pisze:Pomysł na pracę jest ciekawy, ale spodziewałem się wykonywania jakiś czynność (polowanie, wykucie miecza czy uwarzenie mikstury). Tymczasem jedyna wzmianka o naszych dokonaniach ogranicza się do informacji o upływie godziny czasu.
Domek taki biedny, bo zaczynamy grę niemal w rozwalonej szopie. :D
Co uważacie? Mapy cały czas są poprawiane, nie jestem za dobry w tym, ale staram się zapełniać bardziej szczegółami niż zazwyczaj, jednocześnie starając się, żeby były czytelne. Będę się też mocniej bawił światłem.
Kleo, jest tym razem na klimat OZA? ;)
Na koniec kilka słów - tworzę w rpg makerze jakieś... 7 lat. Zaczynałem i tworzyłem koło 15 gier, ale nigdy - nigdy - nie bawiłem się tak dobrze przy tworzeniu. Po prostu jak testuję grę i widzę tego bohatera popierdzielającego z kosą w rytm muzyki z Harvest Moona i bijącego chwasty - no. Po prostu przyjemnie.
Liczę na wasze wsparcie, pozdro.
- Yoroiookami
- Posty: 679
- Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:45
Re: [VXAce] Jasna Strona Asgun
Rozumiem, że te marchewki nad postacią to jakiś paseczek postępu? @_@
Mapka fajna, skromna. Szopka mi się podoba. Tylko to okno jakoś bogato wygląda.
Rup rup!
Mapka fajna, skromna. Szopka mi się podoba. Tylko to okno jakoś bogato wygląda.
Właśnie o to chodzi, żeby odpalanie własnego projektu dawało taką radochę!Noruj pisze: Na koniec kilka słów - tworzę w rpg makerze jakieś... 7 lat. Zaczynałem i tworzyłem koło 15 gier, ale nigdy - nigdy - nie bawiłem się tak dobrze przy tworzeniu. Po prostu jak testuję grę i widzę tego bohatera popierdzielającego z kosą w rytm muzyki z Harvest Moona i bijącego chwasty - no. Po prostu przyjemnie.
Liczę na wasze wsparcie, pozdro.
Rup rup!
- Prometherion
- Posty: 238
- Rejestracja: 02 sty 2011, 12:31
Re: [VXAce] Jasna Strona Asgun
Przyznam się, że w gry typu Harvest Moon nie gram i raczej to się nie zmieni. Szkoda, że jako jeden z nielicznych makerowców wydających gry postanowiłeś pójść w tym kierunku:) Jednak z ciekawości odpalę, kto wie, może się coś we mnie złamie. A z grafiki bije sielski klimat i oto chyba chodzi.
Ostatnio zmieniony 09 sty 2016, 12:54 przez Prometherion, łącznie zmieniany 1 raz.
Pracuję nad...
- Deathwing
- Posty: 305
- Rejestracja: 29 gru 2006, 22:40
- Kontakt:
Re: [VXAce] Jasna Strona Asgun
Zamieniłbym tę kosę na sierp, przynajmniej jeśli chodzi o nazewnictwo, bo w pikslach i tak nie ma zbyt wielkiej różnicy. Jeśli ścinamy tylko chwasty, a nie zboże czy głowy, to kosa jest trochę nieodpowiednim narzędziem. Poza tym jak na razie pod każdym względem projekt wydaje mi się ciekawszy niż Asgun, mimo że też nie jestem fanem takich gier, a w Harvest Moona grałem ostatnio z 10 lat temu. Na pewno sprawdzę.
turn up the silence
- Kleo
- Posty: 1001
- Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25
Re: [VXAce] Jasna Strona Asgun
Niet. Nie dość, że nie widać wnętrza domu, to mapka jest za ładna. :PNoruj pisze:Kleo, jest tym razem na klimat OZA? ;)
Ale nie martw się, zagram na pewno, choćby po to, żeby skrytykować projekt i znów napisać, że OzA lepsze. ;)
- Noruj
- Posty: 1243
- Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: [VXAce] Jasna Strona Asgun
Tak, fajny? XDRozumiem, że te marchewki nad postacią to jakiś paseczek postępu? @_@
_____
Deathwing, miałem podobne myśli, ale kurde trochę za duży byłby ten sierp, jak na kosę :P Może go trochę ukrócę :)
No weeeeeź :PNiet. Nie dość, że nie widać wnętrza domu, to mapka jest za ładna. :P
Ale nie martw się, zagram na pewno, choćby po to, żeby skrytykować projekt i znów napisać, że OzA lepsze. ;)
- Amelanduil
- Posty: 450
- Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25
Re: [VXAce] Jasna Strona Asgun
W sumie ja bym pod to jakąś graficzkę hudu nałożył, żeby się aż tak z mapą nie zlewało. Tak to będzie git, no może jeszcze wycentrować :P
Glico☆Magic?
- GameBoy
- Posty: 1769
- Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
- Lokalizacja: Wieluń
Re: [VXAce] Jasna Strona Asgun
Też bym dodał jakieś tło do HUDa, bo w pierwszej chwili nawet go nie zauważyłem.
Nawet półprzezroczysty prostokąt zrobi ogromną różnicę.
Mam nadzieję tylko, że minigierki będą szybkie, bo np. w takim Harvest Moon DS był one bardzo uciążliwe.
Nawet półprzezroczysty prostokąt zrobi ogromną różnicę.
Mam nadzieję tylko, że minigierki będą szybkie, bo np. w takim Harvest Moon DS był one bardzo uciążliwe.
- SmoKe
- Posty: 62
- Rejestracja: 02 sie 2012, 15:33
Re: [VXAce] Jasna Strona Asgun
Spodziewałem się wielkiego pola jak w HMach ale w sumie taki ogródek nie wygląda najgorzej, no i mam nadzieję, że trochę się powiększy wraz z ulepszaniem domu. Fajnie, że wszystko będzie się sprowadzało do jakiejś mini-gierki, chciałbym to zobaczyć w praktyce. Rób rób, czekam! :D
- Noruj
- Posty: 1243
- Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: [VXAce] Jasna Strona Asgun
Już widzę, że w przyszłości będę miał problemy (już teraz mam :P) z przypominaniem, że to nie HM. :P
Harvest to tylko inspiracja, samo farmerstwo nie będzie prawie w ogóle eksploatowane, poza wyżej widzianym ogródkiem i zbieractwem. :P
Pytanie do ludzi!
Potrzebuję pomocy w podjęciu jednej kwestii w grze - zastanawiam się nad systemem stresu, żeby dodać trochę więcej trudności w grze. Polegałoby to na tym, że pracując - powoli rośnie poziom stresu, który w końcu nasza postać musi zwalczyć - np. łowiąc ryby/pijąc w gospodzie dobre rzeczy, etc. Różne sposoby miałyby różne skutki uboczne - alkoholizm(XD), jakiś sposób kosztowałby więcej, inni mniej, jeden więcej czasu zabierał, etc.
Teraz nachodzi mnie zastanowienie, czy nie zagmatwałoby to bardzo gry? Co sądzicie? (to system mieszczący się w ramach gatunku, więc osoby nie przepadające za gatunkiem niech spojrzą w bardziej otwarty sposób)
Harvest to tylko inspiracja, samo farmerstwo nie będzie prawie w ogóle eksploatowane, poza wyżej widzianym ogródkiem i zbieractwem. :P
Pytanie do ludzi!
Potrzebuję pomocy w podjęciu jednej kwestii w grze - zastanawiam się nad systemem stresu, żeby dodać trochę więcej trudności w grze. Polegałoby to na tym, że pracując - powoli rośnie poziom stresu, który w końcu nasza postać musi zwalczyć - np. łowiąc ryby/pijąc w gospodzie dobre rzeczy, etc. Różne sposoby miałyby różne skutki uboczne - alkoholizm(XD), jakiś sposób kosztowałby więcej, inni mniej, jeden więcej czasu zabierał, etc.
Teraz nachodzi mnie zastanowienie, czy nie zagmatwałoby to bardzo gry? Co sądzicie? (to system mieszczący się w ramach gatunku, więc osoby nie przepadające za gatunkiem niech spojrzą w bardziej otwarty sposób)
- Keibi
- Posty: 76
- Rejestracja: 02 lis 2013, 11:41
Re: [VXAce] Jasna Strona Asgun
Takie coś na pewno się przyda - urozmaici grę...
Im więcej takich urozmaiceń, tym lepiej - ale żeby też nie było zbyt trudne.
Im więcej takich urozmaiceń, tym lepiej - ale żeby też nie było zbyt trudne.
- Adrap
- Posty: 815
- Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
- Lokalizacja: Kurpsie
Re: [VXAce] Jasna Strona Asgun
Jak mieści się w granicach gatunku, to bardzo proszę.
Wydane:
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy
Współautor gry: Amarok (W produkcji)
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy
Współautor gry: Amarok (W produkcji)
- Fear
- Posty: 850
- Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
- Lokalizacja: Białystok
Re: [VXAce] Jasna Strona Asgun
Może być fajne, aby nie było denerwujące, jak chociażby system głodu w grach, niech nie będzie za częste.