Gotik [XP]
Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo
- ravenone
- Posty: 438
- Rejestracja: 28 lis 2009, 12:06
Re: Gotik [XP]
Gotik ukończony! Gra zawiera:
- 8 poziomów
- 12 postaci + 1 legendarna
- 4 bossów
Czas gry - około 60-90 minut w zależności od chęci powtarzania poziomów i odblokowania wszystkich postaci, a także waszych skłonności autodestrukcyjnych;).
http://www.mediafire.com/download/isan5 ... /Gotik.rar
Gra miała być z założenia prosta i krótka, więc tak jak wspomniał Amel - nie ma tego za dużo, a tworzenie kolejnych postaci i poziomów przy prostocie mechaniki tylko by sztucznie wyciągało rozgrywkę. Może w przyszłości zrobię coś bardziej rozbudowanego z tego gatunku, wtedy więcej leveli będzie miało rację bytu.
Miłego grania.
- 8 poziomów
- 12 postaci + 1 legendarna
- 4 bossów
Czas gry - około 60-90 minut w zależności od chęci powtarzania poziomów i odblokowania wszystkich postaci, a także waszych skłonności autodestrukcyjnych;).
http://www.mediafire.com/download/isan5 ... /Gotik.rar
Gra miała być z założenia prosta i krótka, więc tak jak wspomniał Amel - nie ma tego za dużo, a tworzenie kolejnych postaci i poziomów przy prostocie mechaniki tylko by sztucznie wyciągało rozgrywkę. Może w przyszłości zrobię coś bardziej rozbudowanego z tego gatunku, wtedy więcej leveli będzie miało rację bytu.
Miłego grania.
- Yoroiookami
- Posty: 679
- Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:45
Re: Gotik [XP]
Przeszedłem! Świetnie się bawiłem, pomimo kilku większych/mniejszych wkurzeń.
P.S. Wrzucaj grę na Ultimę, a nie!
Spoiler:
- Deathwing
- Posty: 305
- Rejestracja: 29 gru 2006, 22:40
- Kontakt:
Re: Gotik [XP]
Wyborna grierca :D Odblokowałem wszystkie postacie i chociaż faktycznie niektóre są zupełnie nieprzydatne, to samo kombinowanie z ich odnajdywaniem było fajnym elementem. Co prawda nie rozumiem wszystkich insajd dżołków, a bossów, poza ostatnim, to już kompletnie nie kojarzę, ale i tak bawiłem się znakomicie. Dopatrzyłem się paru literówek, ale żadnych poważniejszych błędów. Zdecydowanie warto było oddać głos na demko, teraz masz mój miecz na Forkach 2016 :)
turn up the silence
- Amelanduil
- Posty: 450
- Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25
Re: Gotik [XP]
Ja bym bardzo chętnie zobaczył scenówkę w stylu Battle Moon Wars, bardzo spoko patent miała ta gierka na siebie.ravenone pisze:Może w przyszłości zrobię coś bardziej rozbudowanego z tego gatunku, wtedy więcej leveli będzie miało rację bytu.
A pełniaka pobiorę jak internet pozwoli, bo demo to ja chyba 3 razy musiałem ściągać :P
Glico☆Magic?
-
- Posty: 442
- Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:20
Re: Gotik [XP]
Już ravenone'owi pisałem przez PW, że dopóki nie odkryłem w demie zależności pomiędzy umiejętnościami postaci a zagadkami to byłem dosyć sceptycznie nastawiony, ale teraz? Zjadłem do syta całą grę (odblokowałem i pokupowałem wszystko co się dało) i wciąż jestem głodny, dlatego czekam na podwieczorek! ;)
Gdzie jest wanamingo kiedy śpi?
- Noruj
- Posty: 1243
- Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Gotik [XP]
System Eliminacji Studentów Jest Aktywny, ale udało mi się znaleźć godzinkę, żeby ograć całego Gotika i jestem zadowolony :) Fajna gra, jakaś taka inna, od tego co znamy. Generalnie poniekąd podtrzymuję to, co mówiłem wcześniej. Grze nadal przydałoby się więcej mięcha, bo po jakimś czasie zaczyna przynudzać, a fabuły/gagów jak na lekarstwo.
Postacie są kurcze bezużyteczne i nawet nie chodzi o to, że ciężko w tym systemie o coś bardziej konkretnego. Tylko, że jak postać ma 5hp, a jedyną jej mocą jest to, że ma 33% na zabicie przeciwnika, zanim on trafi nas, to kurde no. Wystarczyłoby trochę podbić te staty postaci, bo inaczej gra kimś innym niż Crusherem i Wiuu nie ma żadnego sensu...
PS: Zaraz za pułapkami w Dark Dawn, wyskakujące zjawy za zamkniętych drzwi lądują na liście najbardziej irytujących przeszkadzajek w historii RMa xD
PS2: Wszyscy się cieszyli na Amelinium, to Ravenone wrzucił "Nindzie"... Brawa.
Postacie są kurcze bezużyteczne i nawet nie chodzi o to, że ciężko w tym systemie o coś bardziej konkretnego. Tylko, że jak postać ma 5hp, a jedyną jej mocą jest to, że ma 33% na zabicie przeciwnika, zanim on trafi nas, to kurde no. Wystarczyłoby trochę podbić te staty postaci, bo inaczej gra kimś innym niż Crusherem i Wiuu nie ma żadnego sensu...
PS: Zaraz za pułapkami w Dark Dawn, wyskakujące zjawy za zamkniętych drzwi lądują na liście najbardziej irytujących przeszkadzajek w historii RMa xD
PS2: Wszyscy się cieszyli na Amelinium, to Ravenone wrzucił "Nindzie"... Brawa.
- Jazzwhisky
- Posty: 4332
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
- Kontakt:
Re: Gotik [XP]
Jeszcze nie przeszedłem (bo coś tam staram się poodblokowywać), ale zgłaszam przetestowanego buga w trzeciej planszy - po zebraniu pierwszego złotego klucza nie popędziłem do drzwi na starcie jak zwykle, tylko otworzyłem te bardziej na prawo, a potem natychmiast przestawiłem tę wajchę w tunelu po lewo. Gra przycięła, po czym ruch postacią został totalnie zablokowany (z opcją powrotu do menu). Po drodze do tego miejsca przestawiałem wszystkie dźwignie z wyjątkiem tej po prawo w komnacie z kamieniami. Problem powtarza się za każdym razem.
edit
Przeszedłem, jeszcze jeden numer na postać typu "przecinak" (testowałem tylko na ostatnim poziomie): wybrałem FiFka, po czym zrezygnowałem i zmieniłem na Kruszera. Efekt? Postać ma grafikę Wioo (i +1 miecz), rozwala kamienie jak Kruszer, a w walce unika ciosów i posługuje się grafiką Fifka. :)))))
A, prawda, gra roku, no ale w końcu tytuł zobowiązuje.
edit
Przeszedłem, jeszcze jeden numer na postać typu "przecinak" (testowałem tylko na ostatnim poziomie): wybrałem FiFka, po czym zrezygnowałem i zmieniłem na Kruszera. Efekt? Postać ma grafikę Wioo (i +1 miecz), rozwala kamienie jak Kruszer, a w walce unika ciosów i posługuje się grafiką Fifka. :)))))
A, prawda, gra roku, no ale w końcu tytuł zobowiązuje.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
- Kleo
- Posty: 1001
- Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25
Re: Gotik [XP]
O rany, wygląda na to, że masę błędów przegapiłam, chyba czas na emeryturę.
Zgodzę się trochę z Norujem, grze dobrze by zrobiło więcej dialogów - można je było wcisnąć choćby przy okazji odblokowywania kolejnych postaci. Zasadniczo narzekać nie będę, bo grało mi się bardzo fajnie (najlepsza gra w tym roku, że tak powiem ;)), ale chętnie zobaczyłabym jedną, z pozoru drobną poprawkę - otóż moim zdaniem dobrze by było, gdyby było widać, w którą stronę zwrócona jest postać.
Pierwszy boss już w demie mi się zbytnio nie podobał, a po liftingu jest jeszcze gorszy. :P
Zgodzę się trochę z Norujem, grze dobrze by zrobiło więcej dialogów - można je było wcisnąć choćby przy okazji odblokowywania kolejnych postaci. Zasadniczo narzekać nie będę, bo grało mi się bardzo fajnie (najlepsza gra w tym roku, że tak powiem ;)), ale chętnie zobaczyłabym jedną, z pozoru drobną poprawkę - otóż moim zdaniem dobrze by było, gdyby było widać, w którą stronę zwrócona jest postać.
Pierwszy boss już w demie mi się zbytnio nie podobał, a po liftingu jest jeszcze gorszy. :P
- MrAdamskyy
- Posty: 40
- Rejestracja: 09 sty 2016, 15:05
Re: Gotik [XP]
Także jeszcze nie skończyłem, bo irytują mnie bugi :P Kilka razy odblokowywałem postać na drugim poziomie, bo zepsuły się jedne kolce, a jak chciałem przełączyć dźwignie to się gra freezowała - nie mogłem dokończyć poziomu. Dodatkowo jest kilka błędów z nawiedzonymi kamieniami (które same się poruszają), kierunkiem, w który patrzy jedna z postaci (tym samym przesuwając ekran), gdy sprawdza co jest za drzwiami, a także najgłupsze błędy typu zamiast autostartu często jest równoległe zdarzenie, albo nie ma nic, co sprawia, że np. pomiędzy dotknięciem przeciwnika, a rozpoczęciem walki niecierpliwi jak ja mogą wkurzeni, że kolejny raz go nie wyminęli kliknąć Esc - tym samym trzeba w menu czekać, aż skończy się walka, która praktycznie już nie powinna istnieć, bo wróciłem do menu. No ale cóż, gra jest na tyle fajna, że mnie przyciąga i na pewno ją skończę.
- Noruj
- Posty: 1243
- Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Gotik [XP]
Dość irytujące bywa to, że nie wiemy, w którą stronę patrzy bohater, a właściwie jako taki żeton powinien patrzyć we wszystkie. Najbardziej daje się to we znaki w walce z ciemnochmurym (który jest wgl niemal nie do zabicia na perfect, bo atakując go, cofa nas o jedną kratkę, a potem scenka zabiera nam możliwość poruszania się i wpadamy na pocisk. :(
https://www.youtube.com/watch?v=8NWqFKHxW4kPrzeszedłem, jeszcze jeden numer na postać typu "przecinak" (testowałem tylko na ostatnim poziomie): wybrałem FiFka, po czym zrezygnowałem i zmieniłem na Kruszera. Efekt? Postać ma grafikę Wioo (i +1 miecz), rozwala kamienie jak Kruszer, a w walce unika ciosów i posługuje się grafiką Fifka. :)))))
- Soul
- Posty: 526
- Rejestracja: 19 mar 2011, 21:24
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Re: Gotik [XP]
No właśnie też zauważyłem to co Jazz, że postacie mogą mieć parę umiejętności. Co do ciemnochmurego, to przy pierwszym ataku zawsze mi zabieral 2hp, jeden z niewiadomego powodu, a drugi za to że wlatywał we mnie ten pocisk. Jeszcze jest bug z jednym potworkiem, który wylatywał za drzwi.
On po dotknięciu nas nie atakował :P
On po dotknięciu nas nie atakował :P
- MrAdamskyy
- Posty: 40
- Rejestracja: 09 sty 2016, 15:05
Re: Gotik [XP]
No! Udało mi się ukończyć grę :) Jestem na prawdę pozytywnie zaskoczony, bo ostatni poziom jak i ostateczny boss był dosyć wymagający. Także natrafiłem na buga krzyżującego postacie (Linuxer + Fifek). Jest on tak prosty do wykonania, że aż wstyd :D No ale tak poza tym to gra na prawdę godna polecenia. Wprowadź jakiegoś patcha (w tym balans postaci) i śmiało będzie można uznać Gotika za na prawdę dobrą produkcję :) Czekam z niecierpliwością na kontynuację.
- ravenone
- Posty: 438
- Rejestracja: 28 lis 2009, 12:06
Re: Gotik [XP]
Ok, wstydliwy bug z bohaterem w stylu Stana Lee z Lego Marvel Super Heroes został usunięty:)
Podobnie, jak zawias przy dźwigni (znalazłem tą, o której mówił Jazz).
Max. HP postaci zmniejszona do 7.
Wersja poprawiona, mam nadzieję, że ostateczna, w linku:
http://www.mediafire.com/download/rdeib ... tik_v2.rar
Do tytułu gry roku z tym nie dotrwam, ale możecie mi przyznać tytuł gry miesiąca
Podobnie, jak zawias przy dźwigni (znalazłem tą, o której mówił Jazz).
Max. HP postaci zmniejszona do 7.
Wersja poprawiona, mam nadzieję, że ostateczna, w linku:
http://www.mediafire.com/download/rdeib ... tik_v2.rar
Do tytułu gry roku z tym nie dotrwam, ale możecie mi przyznać tytuł gry miesiąca
- Noruj
- Posty: 1243
- Rejestracja: 15 lut 2009, 16:36
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Gotik [XP]
Czy z twoim procesem rozumienia jest coś nie tak? Miał być Amelinium, powstał Nindzia, miały słabe postacie mieć więcej HP, to silniejsze mają mniej. xD
No błagam...
No błagam...
- Prometherion
- Posty: 238
- Rejestracja: 02 sty 2011, 12:31
Re: Gotik [XP]
Niestety gierka nie trafiła do mnie. Przeszedłem ją raczej za pomocą siły rozpędu a nie rzeczywistej ekscytacji. Zbieranie tych postaci troszkę nie miało sensu, gdyż tylko Wioo, Kruszer, Quadruj i Fifek dawali radę, reszta to taka zapchajdziura. Liczyłem także na większą parodię X-a/Gotika oraz, co podkreślili inni, bardziej rozbudowane dialogi, fabułę. O dziwo najtrudniejszym bossem był Ciemnochmury, trochę mi zeszło ze skurczybykiem. Tak w skali gońcowej 3+. A kto ukrywał się pod nickiem Nindzia? (Skaciu?)
Pracuję nad...