Najstarszy [XP]
Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo
- Yoroiookami
- Posty: 679
- Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:45
Re: Najstarszy [XP]
Gra jest niezła, ale chyba nie dla mnie. Szczerze przyznam że nie lubię zbytnio robotów i tym podobnych, chyba że wliczają się w to "magiczne mechy" rodem z anime. (Np. Teknoman/Tekkaman Blade)
Do ściągnięcia zachęciły mnie screeny i nietypowy wygląd gry. Niestety nie przyciągnęła mnie na dłużej, bo już na początku wkurzyło mnie, że 80% drzwi jest zamknięta.
Z rzeczy które mi przeszkadzały - przydługie lagowate intro nie do pominięcia, brak sensu potyczek (przynajmniej na pierwszym poziomie) i te zamknięte drzwi. :> Powodzenia z następnym projektem!
Do ściągnięcia zachęciły mnie screeny i nietypowy wygląd gry. Niestety nie przyciągnęła mnie na dłużej, bo już na początku wkurzyło mnie, że 80% drzwi jest zamknięta.
Z rzeczy które mi przeszkadzały - przydługie lagowate intro nie do pominięcia, brak sensu potyczek (przynajmniej na pierwszym poziomie) i te zamknięte drzwi. :> Powodzenia z następnym projektem!
- Amelanduil
- Posty: 450
- Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25
Re: Najstarszy [XP]
Dobra, przeszedłem. Za krótkie to! I nie wiem czy to taka cecha gatunku, ale jakoś brak mi większej ilości ścieżek, którą można przejść poziom.
W praktyce to taki niescenówkowy, science-fictionowy Gotik z pierwszej osoby:
-Zbieraj klucze, żeby otworzyć drzwi. Tylko trzeba otwierać w dobrej kolejności, bo się można zaciąć.
-Zbieraj amunicję, żeby móc walczyć z przeciwnikami. Tutaj Najstarszy robi to lepiej: QTE nadaje poziomu trudności, a do samej walki dorzucona jest prosta mechanika kamień-papier-nożyce. Szkoda tylko, że dalej jest to samo co w Gotiku, czyli mutual damage :I
-Minigierka z przesuwaniem kamieni: jest. W obu taka sama.
Powiem szczerze, najbardziej namęczyłem się przy drugim etapie. Padłem na nim kilka razy przez bezlitosne RNG i konieczność perfekcyjnego run'a. Uroki grania na hardzie. Przy tym skorpionie ostatni przeciwnik wydawał się być trochę mizerny (ogólnie trzeci etap ma bardziej wrażenie epilogu).
W praktyce to taki niescenówkowy, science-fictionowy Gotik z pierwszej osoby:
-Zbieraj klucze, żeby otworzyć drzwi. Tylko trzeba otwierać w dobrej kolejności, bo się można zaciąć.
-Zbieraj amunicję, żeby móc walczyć z przeciwnikami. Tutaj Najstarszy robi to lepiej: QTE nadaje poziomu trudności, a do samej walki dorzucona jest prosta mechanika kamień-papier-nożyce. Szkoda tylko, że dalej jest to samo co w Gotiku, czyli mutual damage :I
-Minigierka z przesuwaniem kamieni: jest. W obu taka sama.
Powiem szczerze, najbardziej namęczyłem się przy drugim etapie. Padłem na nim kilka razy przez bezlitosne RNG i konieczność perfekcyjnego run'a. Uroki grania na hardzie. Przy tym skorpionie ostatni przeciwnik wydawał się być trochę mizerny (ogólnie trzeci etap ma bardziej wrażenie epilogu).
Glico☆Magic?
- Dragon Kamillo
- Posty: 1948
- Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
- Lokalizacja: Poznań/Granowiec
Re: Najstarszy [XP]
A no właśnie dzięki newsowi na TA przypomniało mi się, że nie potrafię uruchomić tej gry. Gdy włączam game.exe to podczas wczytywania gry, wyskakuje mi APP Crash, nie dane mi jest nawet ujrzeć titla. Nowa data nie naprawia tego błędu. Uprzedzę, że czysty FPLE (również i 2, ale ten jest niestabilny) działa u mnie świetnie.
Edit: rozwiązałem problem, nie wiem czemu u innych to nie wywalało błędu ale chyba mam to co to było.
Po prostu w data jest syf, każdy plik z jakiegoś powodu jest podwójnie, usunąłem więc ręcznie te z "_1" i ruszyło.
Edit2: Pograłem chwilę i zrezygnowałem. Muszę niestety zgodzić się z kleo, że w sumie cały czas się patrzy na tą minimapkę, a resztę się olewa. Dlaczego? Ano dlatego że tylko na minimapce widać przeciwników i po za tym to co jest za drzwiami. A właśnie wszystkie drzwi są zbugowane graficznie, w skrypcie jest możliwość aby takie elementy zachowywały się jak ściany, a ty je dałeś jak zwykłe eventy, więc się kręcą podczas obrotu kamery. Naprawdę szkoda że nie widać przeciwników na planszy (wiem że FPLE miał jakiś tam problem z poruszającymi się charami, ale było na to jakieś obejście...), przez to ten cały 3D efekt jest nieprzydatny i dodany jakby na siłę.
Edit: rozwiązałem problem, nie wiem czemu u innych to nie wywalało błędu ale chyba mam to co to było.
Po prostu w data jest syf, każdy plik z jakiegoś powodu jest podwójnie, usunąłem więc ręcznie te z "_1" i ruszyło.
Edit2: Pograłem chwilę i zrezygnowałem. Muszę niestety zgodzić się z kleo, że w sumie cały czas się patrzy na tą minimapkę, a resztę się olewa. Dlaczego? Ano dlatego że tylko na minimapce widać przeciwników i po za tym to co jest za drzwiami. A właśnie wszystkie drzwi są zbugowane graficznie, w skrypcie jest możliwość aby takie elementy zachowywały się jak ściany, a ty je dałeś jak zwykłe eventy, więc się kręcą podczas obrotu kamery. Naprawdę szkoda że nie widać przeciwników na planszy (wiem że FPLE miał jakiś tam problem z poruszającymi się charami, ale było na to jakieś obejście...), przez to ten cały 3D efekt jest nieprzydatny i dodany jakby na siłę.
- Venesard
- Posty: 208
- Rejestracja: 01 gru 2014, 16:35
Re: Najstarszy [XP]
Doszedłem do tego jak naprawić błąd "Program RGSS przestał działać..." Otóż:
1) Tak jak pisał DK, usunąć zduplikowane pliki daty.
2) Nie ma potrzeby wgrywać tych wszystkich bibliotek do folderu Windowsa. Należy skopiować jedynie plik RGSS104J.dll do folderu z plikiem *.exe uruchamiającym grę a następnie w pliku Game.ini zmienić "Library=RGSS104E.dll" na "Library=RGSS104J.dll".
Po tych czynnościach gra powinna bez problemu działać.
Pograłem parę minut, zniechęciły mnie dwie rzeczy. Pierwsza jest taka że potwór "na odchodne" potrafi nam zadać obrażenia choć ma już ujemne punkty zdrowia. Druga jest taka że już na pierwszym poziomie zużyłem klucze na inne drzwi niż Autor przewidział i.. utknąłem w martwym punkcie. Nie mam kluczy żeby pchnąć fabułę do przodu.
Wielki plus za klimatyczne intro, zarówno mam na myśli treść jak i lektora. Sam pomysł na grę jest ciekawy ale wolałbym zobaczyć jakieś opowiadanie z zawartą tą historią bądź bardziej dopracowaną grę.
1) Tak jak pisał DK, usunąć zduplikowane pliki daty.
2) Nie ma potrzeby wgrywać tych wszystkich bibliotek do folderu Windowsa. Należy skopiować jedynie plik RGSS104J.dll do folderu z plikiem *.exe uruchamiającym grę a następnie w pliku Game.ini zmienić "Library=RGSS104E.dll" na "Library=RGSS104J.dll".
Po tych czynnościach gra powinna bez problemu działać.
Pograłem parę minut, zniechęciły mnie dwie rzeczy. Pierwsza jest taka że potwór "na odchodne" potrafi nam zadać obrażenia choć ma już ujemne punkty zdrowia. Druga jest taka że już na pierwszym poziomie zużyłem klucze na inne drzwi niż Autor przewidział i.. utknąłem w martwym punkcie. Nie mam kluczy żeby pchnąć fabułę do przodu.
Wielki plus za klimatyczne intro, zarówno mam na myśli treść jak i lektora. Sam pomysł na grę jest ciekawy ale wolałbym zobaczyć jakieś opowiadanie z zawartą tą historią bądź bardziej dopracowaną grę.
- Adrap
- Posty: 815
- Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
- Lokalizacja: Kurpsie
Re: Najstarszy [XP]
Dzięki za rozwiązanie problemu. Już się biorę za upload. I tak spodziewałem się mniejszego (i ostrzejszego) odzewu.
Poprawię też akcję wroga na przy zadawaniu obrażeń. Jednak dodanie nowych kluczy będzie mijało się z celem, a nie będę tego budował od początku. Jeszcze raz, dzięki za odzew!
@DK
Wiem, kombinowałem z tymi ścianami, ale zwieszał mi się skrypt przy próbie przejścia zaraz po animacji.
Poprawię też akcję wroga na przy zadawaniu obrażeń. Jednak dodanie nowych kluczy będzie mijało się z celem, a nie będę tego budował od początku. Jeszcze raz, dzięki za odzew!
@DK
Wiem, kombinowałem z tymi ścianami, ale zwieszał mi się skrypt przy próbie przejścia zaraz po animacji.
Wydane:
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy
Współautor gry: Amarok (W produkcji)
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy
Współautor gry: Amarok (W produkcji)
- Dragon Kamillo
- Posty: 1948
- Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
- Lokalizacja: Poznań/Granowiec
Re: Najstarszy [XP]
A właśnie, Venesard wspomniał o zacięciu się z użyciem klucza na innych drzwiach, przez to odkryłem że w grze nie ma menu. Więc po zacięciu się trzeba po prostu wyłączyć grę i włączyć od nowa. Trochę to niewygodne...
Dałem do komentarza:
Type 1
D-Align 1
I nic nie wywalało. Robiłeś to tak?
Dałem do komentarza:
Type 1
D-Align 1
I nic nie wywalało. Robiłeś to tak?
- Adrap
- Posty: 815
- Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
- Lokalizacja: Kurpsie
Re: Najstarszy [XP]
@DK
Działa, w takim razie problem musiał leżeć gdzie indziej.
Download podmieniony. Poza rozwiązaniem problemu z rgss dodałem również inny kolor kart do drzwi i możliwość zapisania gry w każdym momencie, drzwi się nie obracają. Grywalność powinna choć trochę podskoczyć, a trudność zmaleć.
Enjoy!
Jeszcze jedna Data (dla tych co pobrali starą wersją i chcą jeszcze raz spróbować sił).: http://www.mediafire.com/download/rj4d6 ... 4/Data.rar
Działa, w takim razie problem musiał leżeć gdzie indziej.
Download podmieniony. Poza rozwiązaniem problemu z rgss dodałem również inny kolor kart do drzwi i możliwość zapisania gry w każdym momencie, drzwi się nie obracają. Grywalność powinna choć trochę podskoczyć, a trudność zmaleć.
Enjoy!
Jeszcze jedna Data (dla tych co pobrali starą wersją i chcą jeszcze raz spróbować sił).: http://www.mediafire.com/download/rj4d6 ... 4/Data.rar
Wydane:
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy
Współautor gry: Amarok (W produkcji)
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy
Współautor gry: Amarok (W produkcji)
- Venesard
- Posty: 208
- Rejestracja: 01 gru 2014, 16:35
Re: Najstarszy [XP]
Z ciekawości spróbuję jeszcze raz, jak pogram coś więcej to napiszę kolejną opinię.
@edit 1
Zrobiłeś wszystko o czym mówiłem oprócz podmiany treści pliku Game.ini :)
Proponuję też jakoś wyróżnić pole z wybranym typem amunicji, może coś przeoczyłem w tekście ale doszedłem metodą prób i błędów że to to górne jest wyborem.
@edit 1
Zrobiłeś wszystko o czym mówiłem oprócz podmiany treści pliku Game.ini :)
Proponuję też jakoś wyróżnić pole z wybranym typem amunicji, może coś przeoczyłem w tekście ale doszedłem metodą prób i błędów że to to górne jest wyborem.
- Dragon Kamillo
- Posty: 1948
- Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
- Lokalizacja: Poznań/Granowiec
Re: Najstarszy [XP]
A właśnie co do amunicji, to też mi się jedna rzecz nie podobała. A mianowicie to że jakoś to tak nie po kolei, myślałem że tak jak jest od lewej do prawej, tak w wyborze będzie (przy tych kartach walki) z góry na dół, ale tak nie jest, bo to jakoś wymieszane jest. Nie chciało mi się uczyć co jest czym, grafiki też jakoś średnio mi to podpowiadają, więc dla mnie wybór które naboje chce napełnić był całkowicie losowy.
- Grentos
- Posty: 54
- Rejestracja: 06 sty 2014, 20:00
Re: Najstarszy [XP]
Menu główne mi się nie podoba zbytnio :/ kiepski cut po prostu. A tak to jest chyba spoko więc zagram na pewno i wtedy może napiszę więcej :)
- Kleo
- Posty: 1001
- Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25
Re: Najstarszy [XP]
Przeszłam sobie poprawioną wersję i muszę powiedzieć, że teraz grało mi się wręcz za łatwo (pewnie dlatego, że pomna wcześniejszych doświadczeń znów wybrałam poziom łatwy :)). Niestety, gra nadal nie jest wolna od błędów. Grafika drzwi cosik się posypała, w niektórych miejscach po prostu ich nie ma (w sensie, że są jako zdarzenia, ale zupełnie przezroczyste). No i chyba na kolory jestem z lekka ślepa, bo tym razem miałam kłopot z odróżnieniem serduszek od modułów walki.
Niemniej gra mi się podoba, jak przysiadłam, tak ukończyłam ją za jednym zamachem, z małą przerwą wywołaną przez "RGSS Player przestał działać". Za jej atuty uważam to, co i wcześniej mi się nimi wydawało (plus fakt, że jak napisał w newsie Jazz, to w dużej mierze gra logiczna), więc nie będę się powtarzać. Choć jeszcze fajniej by było, gdyby trzeci poziom też miał na siebie pomysł, bo o ile na pierwszym i drugim wyraźnie było go widać, to na ostatnim równie wyraźnie go zabrakło. Ale ogólnie - całkiem niezła robota. :)
Niemniej gra mi się podoba, jak przysiadłam, tak ukończyłam ją za jednym zamachem, z małą przerwą wywołaną przez "RGSS Player przestał działać". Za jej atuty uważam to, co i wcześniej mi się nimi wydawało (plus fakt, że jak napisał w newsie Jazz, to w dużej mierze gra logiczna), więc nie będę się powtarzać. Choć jeszcze fajniej by było, gdyby trzeci poziom też miał na siebie pomysł, bo o ile na pierwszym i drugim wyraźnie było go widać, to na ostatnim równie wyraźnie go zabrakło. Ale ogólnie - całkiem niezła robota. :)
- Adrap
- Posty: 815
- Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
- Lokalizacja: Kurpsie
Re: Najstarszy [XP]
http://goniecrm.pl/recenzje/najstarszy.html
Dzięki za recenzje. Sam produkcji postawiłbym raczej 4-, ale co kto lubi. Od siebie dodam, że jestem w trakcie tworzenia czegoś podobnego, jednak tym razem posiedzę przy tym dłużej niż tydzień.
"Najstarszy jest ciekawą produkcją, która zatrzyma nas na kilka godzin grania."
Miało być pół godziny :P
Dzięki za recenzje. Sam produkcji postawiłbym raczej 4-, ale co kto lubi. Od siebie dodam, że jestem w trakcie tworzenia czegoś podobnego, jednak tym razem posiedzę przy tym dłużej niż tydzień.
"Najstarszy jest ciekawą produkcją, która zatrzyma nas na kilka godzin grania."
Miało być pół godziny :P
Wydane:
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy
Współautor gry: Amarok (W produkcji)
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy
Współautor gry: Amarok (W produkcji)
- PInroz
- Posty: 917
- Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24
- Kontakt:
Re: Najstarszy [XP]
No wiesz przez większość czasu szwendałem się, miałem mnóstwo problemów z przeciwnikami i zdobywanie kluczy do następnych pomieszczeń, że z tego powodu gra zajęła mi dobre 2 i pół godziny.Adrapnikram pisze:Miało być pół godziny :P
Kilka godzin grania No wiesz jakoś samo wyszłoAdrapnikram pisze:
"Najstarszy jest ciekawą produkcją, która zatrzyma nas na kilka godzin grania."
Nie mogę latać, bo stałem się kaleką
Re: Najstarszy [XP]
Witam. Wiem, że lekko odkopuję temat, ale mam problem z grą:
To pojawiło się po wybraniu Nowej Gry.
Próbowałem uruchomić w trybie zgodności z Windowsem XP SP3 oraz zmianę w pliku Game.ini wartości Library z RGSS104J.dll na RGSS104E.dll -> ta zmiana biblioteki pomogła w wyświetleniu napisów sprzed menu głównego (wybór pełny ekran lub okna).
Posiadam Windows 10 64 bit. Czy jest coś co mogę zrobić, aby grę poprawnie uruchomić?
To pojawiło się po wybraniu Nowej Gry.
Próbowałem uruchomić w trybie zgodności z Windowsem XP SP3 oraz zmianę w pliku Game.ini wartości Library z RGSS104J.dll na RGSS104E.dll -> ta zmiana biblioteki pomogła w wyświetleniu napisów sprzed menu głównego (wybór pełny ekran lub okna).
Posiadam Windows 10 64 bit. Czy jest coś co mogę zrobić, aby grę poprawnie uruchomić?
- Adrap
- Posty: 815
- Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
- Lokalizacja: Kurpsie
Re: Najstarszy [XP]
A jaki jest konkretnie błąd. Bo niestety nie posiadam wersji do edycji, a może nie zmieniłeś czcionki? Nie wiem jak Ci pomóc bo nie wiem za bardzo o co chodzi :/
Wydane:
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy
Współautor gry: Amarok (W produkcji)
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy
Współautor gry: Amarok (W produkcji)