Galeria Map (Uwaga na zasady!)

Wydarzenia, komentarze, pomysły... Wszelkie dyskusje związane z RM.

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

Awatar użytkownika
Kryzz333

GF2019 - Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 3); Puchar Ligi Mapperów III (zwycięstwo)
Posty: 820
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39

Re: Galeria Map (Uwaga na zasady!)

Post autor: Kryzz333 »

@Amel: Fajnie dla mnie to wygląda, ale ja słabo znam graficzki VX, więc zawsze to dla mnie wygląda świeżo

@Necoromo: Podobnie jak wyżej. Fajna osada skryta w lesie, klimatyczna. Jeziorko wchodzące w las z lewej dziwnie wygląda, te fosy wokół placów też. Ja bym dał zamiast tego staw, a wokół niego jakieś balie z ubraniami czy co tam masz w tilesecie.
Awatar użytkownika
Deathwing

GF2022 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 1); Liga Mapperów Sezon I (msc. 1) Sezon II (msc. 2) Sezon IV (msc. 3) Sezon V (msc. 1) Sezon VI (msc. 2); TASC 2 (msc. 1)(msc. 3); TASC 3 (msc. 1); TASC 4 (msc. 1)(msc. 1)(msc. 1)
Posty: 305
Rejestracja: 29 gru 2006, 22:40
Kontakt:

Re: Galeria Map (Uwaga na zasady!)

Post autor: Deathwing »

Amelanduil - zewnętrzne mapki bardzo mi się podobają, ale już patrząc na podziemia można się nabawić klaustrofobii :P Za ciasno tam jest jak dla mnie, trochę więcej przestrzeni i byłoby git. Poza tym nie podoba mi się ta VX-owa maniera pokazywania sufitu i ścian od zewnątrz, za bardzo się przyzwyczaiłem do czarnego autotile'a robiącego za sufit w 2k3.
Necromo - jest schludnie i całkiem w porządku, chociaż można by się przyczepić do paru rzeczy, jak okna na losowych wysokościach i na krawędziach ścian. Bardziej nie pasuje mi jednak sam tileset, bo wydaje się strasznie płaski. Może te cienie na całej wysokości domów dają dodatkowo taki efekt. No i każdy dom z innym dachem to lekka przesada, 2-3 rodzaje by wystarczyły.
turn up the silence
Awatar użytkownika
Diablo

Golden Forki 2017 - Pełne Wersje (miejsce1); Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2); Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 2); Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 362
Rejestracja: 07 maja 2012, 15:58

Re: Galeria Map (Uwaga na zasady!)

Post autor: Diablo »

Obecnie też sobie trochę grzebie. DD skończone więc można zrobić coś luźnego. Tutaj dodaję mapkę, na której testuję tileset, który własnoręcznie sklejałem z paru innych. Celianna, Mack itd... Od dłuższego czasu planuję zrobić grę w luźniejszych klimatach. Łowczy był jednak miłym epizodem i dość dobrze przyjętym.

Obrazek
Awatar użytkownika
PAKKK
Posty: 37
Rejestracja: 29 paź 2014, 17:16

Re: Galeria Map (Uwaga na zasady!)

Post autor: PAKKK »

Obrazek
Zainspirował mnie Amel swoimi rtpowymi mapkami. Ogólnie mapka WIP bo ciągle mi coś nie pasuje.
Awatar użytkownika
Charlie Vermin

TA Project Extravaganza #3 (miejsce 2)
Posty: 119
Rejestracja: 05 lis 2011, 12:15
Kontakt:

Re: Galeria Map (Uwaga na zasady!)

Post autor: Charlie Vermin »

Spider pisze:Sporo korytarzy które ominiesz, bo od razu widać że nie ma przejścia.
Co do tego to nie jestem pewien, postarałem się żeby trudno było zobaczyć gdzie da się przejść a gdzie nie.

Nie jestem pewien w jakim stopniu akceptujesz możliwość innych kryteriów oceny map niż twoje. Tak czy inaczej ocena liczbowa może odzwierciedlać tylko jedno kryterium, I wydaje mi się oczywiste że kierowałem się jakimś innym kryterium przy tworzeniu tejże mapy. Biorąc pod uwagę że stworzenie znośnie wyglądającej mapy nie wykracza poza moje możliwości, ewentualny brak umiejętności, talentu czy czegoś tam nie może być jedynym powodem dla którego moja mapa wygląda tak jak wygląda.

Masz prawo do swojej słusznej opinii, że ta mapa nie nadaje się do poważnego klasycznego RPG-a, aczkolwiek to raczej stwierdzenie rzeczy oczywistej.
Note to self: nigdy nie rób zapowiedzi.
Awatar użytkownika
Keibi
Posty: 76
Rejestracja: 02 lis 2013, 11:41

Re: Galeria Map (Uwaga na zasady!)

Post autor: Keibi »

Obrazek
Wracam do pracy nad Kronikami, więc chcę się podzielić efektem przebudowy projektu. A oto jedno z najbardziej znanych miejsc w Warszawie po przebudowie - Stadion Narodowy przerobiony na bazar z jeziorkiem pośrodku... Jak ukończę mapę Warszawy, to wrzucę całą Warszawę (całe centrum już mam zrobione :-) )
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 2041
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: Galeria Map (Uwaga na zasady!)

Post autor: Rave »

PAKKK pisze:Obrazek
Zainspirował mnie Amel swoimi rtpowymi mapkami. Ogólnie mapka WIP bo ciągle mi coś nie pasuje.
Ja chyba wiem co ci nie pasuje: Z deczka ta mapka pusta. Dodałbym więcej rodzajów terenu (RTP ma zarówno jasny jak i ciemny piasek który by tu pasował) a także może bym dodał jakieś ruiny albo chatkę pustelnika. To by mapkę deczko ożywiło. Dawno nie używałem VXA więc nie wiem czy RTP ma więcej rodzajów uschniętych roślin niż tu użytych, ale jak tak to też bym dodał. No i zdarzenia. Rzeczy typu zwierzęta, npc itd. też bardzo ożywiają mapę.
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1769
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: Galeria Map (Uwaga na zasady!)

Post autor: GameBoy »

Rave, wrzucanie pierdyliarda różnych pierdółek na mapę zazwyczaj przynosi skutek odwrotny od oczekiwanego.
Mając zestaw skał (w sensie podwyższeń terenu), 2-3 autotilesetów, 2-3 roślinek czy drobnych szczegółów możesz robić porządne i klimatyczne mapy, nic ponad to nie potrzebujesz.

A chatki pustelnika i NPCe to powinny stanowić "mięcho" gry, a nie losowe zapełniacze terenu niepowiązane z fabułą czy historią świata przedstawionego. To amatorska produkcja, a nie jakiś Wiedźmin 3 czy Skyrim z dużymi budżetami, by można sobie pozwolić na takie nic nie wnoszące zapychacze.

Zaraz pewnie napiszesz, że pustelnik może dawać questa, ale jeśli dodajesz pustelnika nie dlatego, że wymaga tego fabuła czy mechanika, tylko dlatego, że wymaga go mapa to możesz prędko skończyć na robieniu tony niepotrzebnych śmieci.


Masz dobry przykład mapę wyżej. =) Ja na niej widzę same niezbędne rzeczy i wrzucenie np. 2 dodatkowych rodzajów trawy nie upiększyłoby tej mapy w żaden sposób.
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 2041
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: Galeria Map (Uwaga na zasady!)

Post autor: Rave »

GameBoy pisze:Rave, wrzucanie pierdyliarda różnych pierdółek na mapę zazwyczaj przynosi skutek odwrotny od oczekiwanego.
Mając zestaw skał (w sensie podwyższeń terenu), 2-3 autotilesetów, 2-3 roślinek czy drobnych szczegółów możesz robić porządne i klimatyczne mapy, nic ponad to nie potrzebujesz.
Udowodnij robiąc porządną i klimatyczną mapkę która nie zieje pustką ze składników podanych przez siebie.
GameBoy pisze:A chatki pustelnika i NPCe to powinny stanowić "mięcho" gry, a nie losowe zapełniacze terenu niepowiązane z fabułą czy historią świata przedstawionego. To amatorska produkcja, a nie jakiś Wiedźmin 3 czy Skyrim z dużymi budżetami, by można sobie pozwolić na takie nic nie wnoszące zapychacze.
Aha. Skoro to amatorska produkcja to ma być gówniana, dobrze rozumiem? Jak tak, to pewnie lubisz miasteczko nowoczesne, przecież to amatorska praca, więc krytyki nie jest potrzebna.
GameBoy pisze:Zaraz pewnie napiszesz, że pustelnik może dawać questa, ale jeśli dodajesz pustelnika nie dlatego, że wymaga tego fabuła czy mechanika, tylko dlatego, że wymaga go mapa to możesz prędko skończyć na robieniu tony niepotrzebnych śmieci.
Nie musi dawać questa. Może być to np. porada dotycząca jakiejś pobliskiej lokalizacji czy śmieszny/mądry dialog który umili graczowi rozgrywkę/pomoże w budowaniu świata przedstawionego.

GameBoy pisze:Masz dobry przykład mapę wyżej. =) Ja na niej widzę same niezbędne rzeczy i wrzucenie np. 2 dodatkowych rodzajów trawy nie upiększyłoby tej mapy w żaden sposób.
A ja widzę niczym nie uzasadnioną pustkę. Byłeś kiedyś na prawdziwej pustyni? Ja też nie. Ale pustynne krajobrazy są piękne. To nie jest tak że piasek jest płaską taflą tak jak na mapie PAKK'a. Nie. Wydmy się wiją i wyginają tworząc unikalny i piękny krajobraz. Oczywiście, żeby to przełożyć na język makera trzeba troszkę się napracować, ale da się to zrobić nawet z rtp przy odrobinie wysiłku.

//edit: Aha, jak następnym razem skrytykujesz moje nutki to też powiem ci że przecież to muzyka amatorska a nie profesjonalna.
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1769
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: Galeria Map (Uwaga na zasady!)

Post autor: GameBoy »

Udowodnij robiąc porządną i klimatyczną mapkę która nie zieje pustką ze składników podanych przez siebie.
Poszukaj sobie screenshotów z dowolnego klasyka jRPG jak Chrono Trigger czy FF6.

Albo masz:
Obrazek
Co my tu mamy (poza postaciami)? 3 rodzaje podłoża + skały + drzewo + kwiatki + 2 rodzaje głazów.
Aha. Skoro to amatorska produkcja to ma być gówniana, dobrze rozumiem? Jak tak, to pewnie lubisz miasteczko nowoczesne, przecież to amatorska praca, więc krytyki nie jest potrzebna.
Nie, amatorska, czyli jej twórca powinien skupiać się na konkretach zamiast tracić cenny czas na nieplanowane wątki, które stanowią tylko zapychacz terenu.
Nie musi dawać questa. Może być to np. porada dotycząca jakiejś pobliskiej lokalizacji czy śmieszny/mądry dialog który umili graczowi rozgrywkę/pomoże w budowaniu świata przedstawionego.
Jak pisałem - MOIM ZDANIEM takie postacie powinny wynikać z fabuły/świata, a nie z tego, że jakaś mapka jest "zbyt pusta".
To czy będzie to zadanie czy tylko jedna linijka tekstu nie ma dla mnie znaczenia.

Aha, jak następnym razem skrytykujesz moje nutki to też powiem ci że przecież to muzyka amatorska a nie profesjonalna.
Ty tak serio? XDDDDD
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 2041
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: Galeria Map (Uwaga na zasady!)

Post autor: Rave »

GameBoy pisze:
Udowodnij robiąc porządną i klimatyczną mapkę która nie zieje pustką ze składników podanych przez siebie.
Poszukaj sobie screenshotów z dowolnego klasyka jRPG jak Chrono Trigger czy FF6.

Albo masz:
Obrazek
Co my tu mamy (poza postaciami)? 3 rodzaje podłoża + skały + drzewo + kwiatki + 2 rodzaje głazów.
Nie, co my tu mamy to ograniczenia Snesa. I ta mapka jest jedną ze słabszych map CT.
Awatar użytkownika
Adrap

GF2020 - Dema (miejsce 3); GF2019 - Pełne Wersje (miejsce 3) Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 3)(miejsce 3); GF2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo); KC I (miejsce 2); KC II (miejsce 3); TASC 4 (miejsce 2)(miejsce 3)
Posty: 815
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie

Re: Galeria Map (Uwaga na zasady!)

Post autor: Adrap »

Co nie zmienia faktu, że wygląda lepiej niż conajmniej 70% prac z tego tematu
Wydane:
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy

Współautor gry: Amarok
(W produkcji)
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Galeria Map (Uwaga na zasady!)

Post autor: Dragon Kamillo »

I zaczyna się dopieprzanie do szczegółów, zamiast skupiać się na ogólnym rozplanowaniu miejsc na mapach, czy jakoś tak XD.

Dla mnie sama mapa PAKKKa wygląda jak jakiś zapychacz, właśnie przez owy brak czegoś na mapie wynikającego z fabuły, po prostu taka se tam ścieżka która ma se być. Oczywiście same ścieżki w sobie nie są złe, ale na tych mapach powinniśmy skupiać raczej najmniej uwagi, nie najwięcej.
Można takie mapy prosto urozmaicić robiąc jakieś rozgałęzienia ścieżek, gdzieś ukryć skrzynkę, gdzieś dodać jakąś "losową", ale zaskryptowaną walkę (wspomniany wyżej CT) i na pewno będzie ciekawiej, bez zapychania każdej kratki inną ozdóbką. Sama mapka PAKKKa jeśli chodzi o ilość ozdób jest jeszcze OK (nie dodawaj więcej), pokusiłbym się jednak o np powiększenie jej i w takim samym stylu albo i w bardziej oszczędnym zrobił jakiś ciekawszy odcinek który ma łączyć te punkty A i B które są wejściami do tej mapy. Można np zrobić rozgałęzienia gdzie na końcu jednych będzie jakaś skrzynka, a na końcu innych np walka z większą niż normalnie liczbą tych samych przeciwników. Nie trzeba dodawać sztucznych postaci, jeszcze gorszych w moim odczuciu questów pobocznych itp.

PS: Celowo nie wspominam o jakiś przedmiotach potrzebnych do np. pokonania jakiegoś wzniesienia, czy jakiś zagadkach logicznych, bo nie każdy w RPGu chce mieć takie urozmaicenia...
Awatar użytkownika
Kryzz333

GF2019 - Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 1); GF2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 3); Puchar Ligi Mapperów III (zwycięstwo)
Posty: 820
Rejestracja: 14 sie 2011, 16:39

Re: Galeria Map (Uwaga na zasady!)

Post autor: Kryzz333 »

To czy mapka zieje pustką czy nie i to czy jest to dobre czy nie to zależy od przyjętej konwencji gry.
Zgadzam się z Gameboyem że mapa nie jest celem samym w sobie, nawet w grach mocno eksploracyjnych.

Jako że mapa jest zawsze częścią większej całości, należy zawsze tak do tego podchodzić, dlatego pytania czy mapa PAKKA jest pusta/niepusta/zła jest niecelowe.

Sama w sobie jest przyjemna i dobrze skonstruowana, i to w zasadzie można powiedzieć.
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Galeria Map (Uwaga na zasady!)

Post autor: Jazzwhisky »

Zgadzam się z DK, mapa PAKKKa jest ok i tyle. Można się spierać, czy jakakolwiek gra potrzebuje podobnych lokacji, natomiast to co nawypisywał Rave to dla mnie jakiś kosmos, zwłaszcza już fragment o CT, nie ma jak krytyka na maksa.

Wcześniej była jeszcze mapka by Keibi, zasadniczo nie lubię takich rozległych lokacji (zmniejszyłbym jeziorko i szerokość traktu), ale widac , że coś tam się dzieje, chętnie pobiegałbym po czymś takim wykonując zadania. :)
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Zablokowany