Sezon V - kolejka 3

Start Sezonu VI!!!

Najlepsze mapy kolejki:

Czas głosowania minął 26 maja 2016, 00:49

Map001
22
18%
Map002
7
6%
Map003
2
2%
Map004
1
1%
Map005
1
1%
Map006
1
1%
Map007
18
15%
Map008
1
1%
Map009
14
12%
Map010
1
1%
Map011
2
2%
Map012
7
6%
Map013
5
4%
Map014
8
7%
Map015
12
10%
Map016
2
2%
Map017
6
5%
Map018
3
2%
Map019
5
4%
Map020
2
2%
Map021
1
1%
 
Liczba głosów: 121
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1769
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: Sezon V - kolejka 3

Post autor: GameBoy »

Zagłosowałbym na 7, ale ten nagrobek czy co to tam jest koło tych łuków kompletnie, ale to kompletnie psuje mi tę mapę. xd

Tak to głosy poleciały na 1, bo kojarzy mi się z wejściem do lochów Mefista w Diablo 2, oraz na 14 i 19, sam nie wiem czemu. xd
Awatar użytkownika
Yoroiookami

GF 2019 - Pełne Wersje (miejsce 2); GF 2017 - Dema (miejsce 1); GF 2015 - Pełne Wersje (miejsce 2); GF 2014 - Pełne Wersje (miejsce 3); GF 2010 - Gry (miejsce 2); GF Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 679
Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:45

Re: Sezon V - kolejka 3

Post autor: Yoroiookami »

Fajnie jest tak zobaczyć efekty pracy w tilesecie którego prawie nikt nie lubi. :lol:
Szczerze mówiąc nie wiem, co ludzie widzą w jedynce. Ma kilka dobrze dobranych elementów, ale przecież to tylko mury i wejście. Ładne mury i wejście.
Mapki które mi się najbardziej spodobały to:
[3] - Przypomina mi zagadkę typu "w jednym zbiorniku woda jest zatruta, w drugim odzyskasz młodość".
[7] - Dobrze wykorzystana przestrzeń. Wygląda grywalnie i ciekawie. Chociaż dla niektórych może być pusto.
[11] - Trochę mi przeszkadzają te mosty, bo wtedy mapki wydają mi się płaskie, ale reszta jest wykonana bardzo starannie.
[12] - Bardzo ładnie zrobione bagna. Zwyczajnie miła dla oka mapka.
[14] - Urzekła mnie część mapy z wodospadem i bramą.
[15] - Pięknie wykonana mapka. Z grywalnością trochę gorzej, ale nie można jej odmówić uroku.
[18] - Głównie dlatego, że przypomina mi jakiegoś rodzaju opuszczone starożytne miasto.
[20] - W każdej kolejce będzie platformówka? :lol: Nie przeszkadza mi to, ale to ciekawe że niektórzy preferują robić mapy do takich gier.

Ostatecznie głosuję na [7], [12], [14] i [18]. Wahałem się między 15 a 18, ale wydaje mi się, że 18 nie zostanie doceniona przez zbyt wielu ludzi, a według mnie powinna.
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Deathwing

GF2022 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 1); Liga Mapperów Sezon I (msc. 1) Sezon II (msc. 2) Sezon IV (msc. 3) Sezon V (msc. 1) Sezon VI (msc. 2); TASC 2 (msc. 1)(msc. 3); TASC 3 (msc. 1); TASC 4 (msc. 1)(msc. 1)(msc. 1)
Posty: 305
Rejestracja: 29 gru 2006, 22:40
Kontakt:

Re: Sezon V - kolejka 3

Post autor: Deathwing »

Wszystkie te mapy są łudząco do siebie podobne, w większości przypadków bez głębszego zamysłu czy chociażby estetyki. Chyba najlepiej określił to Prometherion - ani to grywalne ani ładne do oglądania. 1 i 9 trochę bardziej zwracają na siebie uwagę, bo widać w nich większy nakład pracy, ale nie powiedziałbym, żeby cokolwiek mi się tu podobało, łącznie z moją mapką :) Zastanawiam się nad olaniem głosowania w tej kolejce, bo nie wiem czy jest sens wybierać coś na siłę.
turn up the silence
Awatar użytkownika
Amelanduil

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2); TA Sprite Contest 5 (miejsce 1)
Posty: 450
Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25

Re: Sezon V - kolejka 3

Post autor: Amelanduil »

Prometherion pisze:Jak dla mnie jest to jedna z tych kolejek "och, ach", po głębszym i dłuższym obcowaniu z mapkami dostrzegamy, iż większość z nich jest słaba i raczej nie nadaje się nawet na pocztówki, gdyż oczy bolą od kolorów i kwiatów. Powiem tak, mój głos na pewno pójdzie na 1, a z pewnością nie zagłosuję na mapki w stylu 19. Później napiszę coś więcej.
huh, a ponoć to ja na tej scenie jestem od szkalowania :roll:
A tak poza tym to bzdura, ładne mapy i na dużej ilości z nich widziałbym gameplay. Sodówa z twojej strony, Prom.
ObrazekGlico☆Magic?
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Sezon V - kolejka 3

Post autor: Jazzwhisky »

Wszystkim, którzy mają problem z głosowaniem polecam moją metodę gdy mam problem, czyli nagłą zmianę kryteriów oceniania. Jeśli coś nie pasuje pod względem zwyczajowych standardów, to może pora docenić coś innego? :)

Ogólnie rzecz biorąc podobają mi się prace, widzę dużo grywalnych lokacji, ale co ważne - w tej kolejce tileset był z całkowitym rozmysłem dobrany tak, by utrudnić składanie w nim wybitnie nietypowych map, czyli zachować jednorodność prac, widać to wyraźnie patrząc na rezultaty. Trochę taki cios w kreatywność uwypuklający inne cechy, a trochę okazja by wybić się jako ten jedyny, coś co pojawia się przynajmniej raz w każdym sezonie.

Głosowałem na 1, 12, 14 i 15. Zwłaszcza dwie ostatnie mapy chętnie zobaczyłbym w jakiejś grze.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Kleo

Golden Forki Special - Recenzje (zwycięstwo); Golden Forki Special III - Recenzje (zwycięstwo)
Posty: 1001
Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25

Re: Sezon V - kolejka 3

Post autor: Kleo »

Deathwing pisze:Zastanawiam się nad olaniem głosowania w tej kolejce, bo nie wiem czy jest sens wybierać coś na siłę.
Kurczę, mnie zawsze brakuje głosów, a tu takie marnotrawstwo. Jak ich nie chcesz, to ja chętnie wezmę ze dwa. :)

Koniec końców wybrałam sobie:
1 - aż mnie korci, żeby wejść do środka tej budowli i rozwaliwszy hordy szkieletów, przywłaszczyć sobie wszystkie skarby, które się w niej kryją (a nie wątpię, że jest ich mnóstwo).
7 - może i jest trochę pusta, ale to tylko dlatego, że z powodu upału mieszkańcy tego miasta pochowali się po domach. Dla mnie mapka jest tak sugestywna, że gdy na nią patrzę, to mam ochotę schować się w cieniu i wypić coś zimnego.
12 - ten, kto twierdzi, że w tej kolejce nie ma ładnych pocztówek, musiał ją przeoczyć. Moim zdaniem, jeśli chodzi o kompozycję, ta mapka jest niemal ideałem.
15 - wywaliłabym to drzewo ze środka (razem ze skalnym "podestem", na którym stoi), ale układ skał na pierwszym planie i wodospad powodują, że jestem w stanie przymknąć na nie oko.
Awatar użytkownika
Adrap

GF2020 - Dema (miejsce 3); GF2019 - Pełne Wersje (miejsce 3) Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 3)(miejsce 3); GF2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo); KC I (miejsce 2); KC II (miejsce 3); TASC 4 (miejsce 2)(miejsce 3)
Posty: 815
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie

Re: Sezon V - kolejka 3

Post autor: Adrap »

Amelanduil pisze:huh, a ponoć to ja na tej scenie jestem od szkalowania :roll:
Nie tylko ty :wink:

Mi się znowu mapy nie podobają, myślałem, że zobaczę tutaj więcej. Ale nie narzekam, bo zawsze to jakieś punkty :-P

Cotygodniowy wtorkowy przegląd map #3

1* - Jak zobaczyłem tą mapę, już myślałem, że nic nie ugram, na szczęście potem było lepiej (albo jak kto woli gorzej :P). Super pomysł, wykonanie, kilka widocznych błędów, ale to zawsze przy kombinowaniu wychodzi. Działają na Mnie najbardziej te krzaczki, które dają fajną perspektywę.
2 - Jedna z lepszych map. Fajnie podtopione ruiny, dają wrażenie jakiegoś zalanego miasta (świątyni). Mapę niestety psuje ta środkowa po lewej zatopiona ruinka. Ale raczej można ją przeżyć.
3 - Symetria górą. Ale jakoś w LM mnie nie przekonuje. Gdyby Joro nie zwrócił uwagi na dwie fontanny, to sam bym na to nie wpadł. Odpychają mnie jeszcze te krzaki z palm. Po prostu mi nie pasują.
4 - Tutaj mniej symetrycznie, ciekawie, ale latające liście mnie nie przekonują. Aczkolwiek, fajny pomysł na most.
5 - Symetria górą. Drzewo na murze też, ale smok się buntuje symetrii i zarasta.
6 - Lokacja wyjęta żywcem z jakiegoś RPGa. Ciekawie, ale mało miejsca i tego błysku, który w LM wszak potrzebny jest.
7 - Z początku nawet fajnie wygląda, ale im dłużej patrzę, tym dalej mi do zagłosowania na nią. Tutaj, aż brakuje mi tych wszystkich kwiatków i ozdobników, bo to chyba ogród.
8 - Cały mi się wydaje, że jest tu coś narysowane jak w serialu LOST. Boisko? Dla mnie lokacja od śmieszków dla śmieszków. Czyli nie dla mnie.
9* - Ociera się o mój głos. Świetny pomysł z ruinami zasypanymi piachem, ale przy bramie, to się też psuje. Poza tym tło też średnio daję radę.
10 - Kto wysyłał mapę po północy? Bo nie widzę Ludzixa wśród zapisanych.
11 - Chaos. A jednak znajduję się tu jakaś ścieżka. Mapę zaprzepaszcza drabina, bez niej byłoby lepiej. I mniej elementów plis.
12 - Określenie "porządna mapa" pasuje tu idealnie. Podchodzi pod te najlepsze.
13 - Komuś zbrakło miejsca. No niestety, taka piramida na wyspie średnio daję radę. Ale jak ma to być po trzęsieniu ziemi, to nawet nabiera sensu.
14*- No, takich map szukałem. Brawo autor.
15 - Kurna. Dylemacik. Spoczko mapka, ale te palmy jako krzaki nie dają rady. Z drugiej strony innych zarzutów nie mam.
16 - Już mi sie odechciało oceniać xD. Fajnie zaczęte, ale chyba ktoś czas źle zainwestował.
17 - Znowu dylemat. Tło z liści wszystko psuje. Reszta daję bardzo radę.
18 - Patrz 16. Dodałbym coś po prawej jeszcze.
19 - Przepych i chaos. Za duży tu śmietnik. Rozprasza uwagę to wszystko, wszędzie.
20 - Wygląda jak obraz. Bez linek od mostu byłoby lepiej z perspektywą.
21 - Jeszcze ktoś miał mniej miejsca niż w 13.

* Na co by tu jeszcze zagłosować??
Nie mam pojęcia. Jakbym mógł zagłosowałbym na swoją, bo jestem egoistą. Problem w tym, że tylko te 3 mapy się wybijały, reszta nawet niezbyt przykuła moją uwagę.

Albo to taktyka z narzekaniem na tileset wyszedł i wszystkim nie chciało się tworzyć.

Głosy na mapy które się wybijają:
1,9,21
Wydane:
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy

Współautor gry: Amarok
(W produkcji)
Awatar użytkownika
PAKKK
Posty: 37
Rejestracja: 29 paź 2014, 17:16

Re: Sezon V - kolejka 3

Post autor: PAKKK »

zagłosowałem na mapy 1 i 7, sam nie wiem dlaczego, bardzo mi się spodobały jakoś bardziej niż inne (a ruiny w mapce numer 1 to mistrzostwo).
Żałuje troche, że nie zdążyłem z mapą, chociaż sądząc po moim skillu w XP dużo to by nie zmieniło ;___;
Awatar użytkownika
Deathwing

GF2022 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 1); Liga Mapperów Sezon I (msc. 1) Sezon II (msc. 2) Sezon IV (msc. 3) Sezon V (msc. 1) Sezon VI (msc. 2); TASC 2 (msc. 1)(msc. 3); TASC 3 (msc. 1); TASC 4 (msc. 1)(msc. 1)(msc. 1)
Posty: 305
Rejestracja: 29 gru 2006, 22:40
Kontakt:

Re: Sezon V - kolejka 3

Post autor: Deathwing »

Staram się nie zmieniać kryteriów, bo jednak przez te cztery sezony w miarę ustalił mi się gust i wymagania wobec ligowych mapek. Nadal myślę, że nie ma na co głosować w tej kolejce (dużo rzeczy działało na niekorzyść autorów), ale jednak dam punkty tym paru pracom, które najmniej mi się nie podobają ;)

1 - same rośliny na dachach robią niezłe wrażenie. Chyba faktycznie zasługuje na zwycięstwo, bo to najlepsza z zaprezentowanych świątyń.
3 - całkiem zabawna jest ta czaszka, kojarzy mi się z jakimiś bajkowo-pirackimi klimatami. Szkoda, że mapka nie jest lepiej wykonana.
15 - totalna pocztówka. Dobre wykonanie, chociaż jak dla mnie mapa sama w sobie się nie broni, pasuje za to jako część jakiejś większej całości.

9 jednak sobie odpuszczę, bo zbyt dużo drobiazgów mi tam nie pasuje, ale szacun, że autorowi chciało się tyle bawić z tymi wszystkimi warstwami.
turn up the silence
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Sezon V - kolejka 3

Post autor: Jazzwhisky »

Do zakończenia głosowania pozostały 4 godziny, ale już uprzedzam, że wyniki pojawią się najwcześniej rankiem. Zaraz potem powinna wystartować też następna kolejka, myślę, że uda się powrzucać wszystko jeszcze przed południem.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Amadik

Golden Forki 2011 - Pełne Wersje (miejsce 2); Golden Forki 2010 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 2); Liga Mapperów Sezon III (miejsce 1); Liga Mapperów Sezon II (miejsce 3)
Posty: 185
Rejestracja: 05 wrz 2007, 23:21
Lokalizacja: Żagań
Kontakt:

Re: Sezon V - kolejka 3

Post autor: Amadik »

Żaden ze mnie ekspert, to pewnie efekt psychologiczny czy coś takiego, ale kompletnie nie mogę zrozumieć popularności tej jednej konkretnej mapki. Jest lepsza od większości, ale jednocześnie posiada błędy w wysokości ścian, które mnie osobiście rażą.

1,9 i 15. Z czego 9 to mój faworyt, fajne podejście do kwestii podwodnych ruin, lokalizacja grywalna, wymagająca paru szlifów (pewnie kwestia grafik), autor fajnie podszedł do tematu.

Dobra, czas zamilknąć na kolejne dwa lata.
Awatar użytkownika
Amelanduil

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2); TA Sprite Contest 5 (miejsce 1)
Posty: 450
Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25

Re: Sezon V - kolejka 3

Post autor: Amelanduil »

Adrapnikram pisze:14*- No, takich map szukałem. Brawo autor.
[...]
a mapy które się wybijają:
1,9,21
Dzięki, mordo xD (nie ogarniam tego postu, to w końcu nie głosowałeś na 14-kę?)

Tak czy inaczej, dziękuję za głosy, tak jak na ironię najlepiej mi poszło w XP'ku, którego kiedy pierwszy raz odpalałem (a było to, hoho, z jakieś dobre 7-8 lat temu) wyłączyłem po paru minutach, bo nie ogarnąłem czemu nie pokazują mi się żadne tilesety... :/
ObrazekGlico☆Magic?
Awatar użytkownika
Adrap

GF2020 - Dema (miejsce 3); GF2019 - Pełne Wersje (miejsce 3) Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 3)(miejsce 3); GF2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo); KC I (miejsce 2); KC II (miejsce 3); TASC 4 (miejsce 2)(miejsce 3)
Posty: 815
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie

Re: Sezon V - kolejka 3

Post autor: Adrap »

Takie coś naskrobałem.
Spoiler:
Robiłem to z dwa razy krócej niż którekolwiek z wcześniejszych map, a zebrało prawie tyle samo głosów co poprzednie dwie. Osobiście nie jestem z mapy zadowolony, prędzej już z miejsca. Mam nadzieję, że teraz poziom map znów się podniesie i nie dostanę już więcej ponad 10 punktów (choć w sumie i tak nie jestem zawsze pewien do końca ile dostanę xD).

@Amel
Chciałem zagłosować na tą 21 z powodu braku punktów. A potem ostro się zastanawiałem nad 14 i 15stką. Gdyby nie były tak blisko mnie punktowo, to może...
Następnym razem będę głosował od razu, najwyżej potem będę pluł sobie w brodę.

EDIT:
No i dziękuje wszystkim za głosy.
Wydane:
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy

Współautor gry: Amarok
(W produkcji)
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Sezon V - kolejka 3

Post autor: Jazzwhisky »

WYNIKI!

Standardowo, kolejno - pozycja, nick/nicki, (ilość pkt-ilość głosów):

1 lorak (16-22)
2 Deathwing (15-18)
3 Prometherion (14-14)
4 GameBoy (13-12)
5 Amelanduil (12-8)
6 Preki/Adrapnikram (10,5-7)
8 Fear (9-6)
9 Venesard/Yoroiookami (7,5-5)
11 ADI (6-3)
12 Necromo/Endvorte/Rahael/Keibi (3,5-2)
16 Germillios/X-Tech/Ekhart/Sefiro/Dragon Kamillo/Michu (1,5-1)


Duży rozrzut, ale cóż za zaskakujące podium. :)
Dzięki wszystkim i gratulacje dla najlepszych. Szczegóły i tabela wkrótce, podobnie następna kolejka, ale ze zmianą, pisałem gdzieś wcześniej o powrocie RMVXA, ale wychodzi na to, że będzie jednak trochę inaczej.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Preki

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2010 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 758
Rejestracja: 16 wrz 2007, 20:54
Lokalizacja: Siedlce City

Re: Sezon V - kolejka 3

Post autor: Preki »

Powiem wam, że jestem srogo zaskoczony. W czasie trwania tej kolejki ani trochę nie tykałem RMXP żeby zrobić mapę. Standard, Preki robi wszystko na ostatnią chwilę :-) W poniedziałek po dość męczącej wycieczce, za namową X-Techowego "lol Preki rób mapę" na czacie Twierdzy, szybko ogarnąłem materiały z tematu i... zrobiłem mapę. Tak na szybko, chyba z 15 minut, zapominając po drodze żeby zmienić priorytet kafelków i dodać odpowiednie autotile :-D. Ale Jazzwhisky był w tym przypadku wyrozumiały i zaakceptował moją mapę, w przeciwieństwie do sezonu z 2008 roku kiedy dwoiłem się i troiłem żeby się dostać (a nie miałem wówczas stałego dostępu do Internetu). Zaskoczony jestem, bo nad poprzednią mapą spędziłem więcej czasu, i to w moim ulubionym 2k3, co najciekawsze, a głosów zero.

A co do mapy 09 - patrząc na nią, wyobrażałem sobie jakby była wprost wzięta z gry Unreal, wobec czego odpaliłem UnrealEd i zacząłem dłubać małą mapę na wzór 9-tki:
Spoiler:
http://prekisiedlce.wordpress.com/ - moje blogowe skrobanko
"W skrócie - gra nigdy nie jest gotowa, Ty zwyczajnie przestajesz nad nią pracować." - Jörg "Eiswuxe" Winterstein
Zablokowany