Sezon V - kolejka 4

Bo składanie mapek to sama przyjemność. Sezon V, wyniki!

Najlepsze mapy kolejki:

Czas głosowania minął 02 cze 2016, 00:25

Map001
9
9%
Map002
2
2%
Map003
2
2%
Map004
4
4%
Map005
9
9%
Map006
3
3%
Map007
2
2%
Map008
1
1%
Map009
13
13%
Map010
8
8%
Map011
9
9%
Map012
2
2%
Map013
0
Brak głosów
Map014
1
1%
Map015
6
6%
Map016
19
20%
Map017
0
Brak głosów
Map018
3
3%
Map019
4
4%
 
Liczba głosów: 97
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4124
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Sezon V - kolejka 4

Postautor: Jazzwhisky » 26 maja 2016, 11:00

Startujemy!

Podstawowe zasady rywalizacji
- Podstawą wykonanej pracy jest screenshot wykonanej lokacji. Do pliku w formacie PNG dołączacie także plik mapy.
- Prace (screenshot+plik) wysyłacie za pośrednictwem prywatnych wiadomości (forum) do mnie (ucp.php?i=pm&mode=compose&u=3). Wysyłając pliki możecie skorzystać z opcji załączników do PM (maksimum 0,75MB, obsługuje pliki graficzne, najpopularniejsze archiwa i pliki map RM).
- Czas nadesłania mapy: do poniedziałku, 30.05.2016 włącznie, oczekujcie ode mnie potwierdzenia każdej nadesłanej pracy!
- Żadne ze zdarzeń (w tym common events) nie może zawierać w sobie komend. Oceniamy mapping, w grę NIE wchodzi użycie panoramy, zmiana kolorystyki ekranu, użycie grafik poza tymi opisanymi w temacie itp. Zaznaczenie opcji event graphic-transparent jak również warstwy zdarzenia jest oczywiście dopuszczalne. Możecie także wykorzystywać bohatera i pojazd z zakładki System.
- Tworzymy dowolną lokację/obszar, jednak nie edytujemy tilesetu i nie wykorzystujemy jego elementów w inny sposób (np. jako panoramy).
- Uwaga na koniec - mapy w tym stylu -> http://tsukuru.pl/inne/ligamapperow/s1k2/Map0016.png nie będą poddawane głosowaniu (0 pkt).

Głosowanie
- głosowanie potrwa 48h od momentu anonimowej prezentacji prac w temacie
- zwykła ankieta z TRZEMA lub CZTEREMA opcjami wyboru (w zależności od ilości prac)
- w głosowaniu mogą brać udział wszyscy użytkownicy zarejestrowani przed startem kolejki i co najmniej trzema postami na koncie - głosy innych użytkowników będą anulowane
- bawimy się z zasadami, nie oddajemy głosów na swoje prace, nie ujawniamy autorów poszczególnych map
- szczególna uwaga, głosowanie w LM będzie monitorowane, a wszelkie nieprawidłowości związane z oddawaniem głosów eliminują z rywalizacji w danej kolejce (0 pkt), proszę o ostrożność, wyjątków od zasady nie będzie!

Punkty
- Punkty rozdawane są wg zasady: 1 miejsce (największa ilość głosów w ankiecie) - 16 pkt, 2 m. - 15pkt, 3 m. - 14pkt itd.
- W przypadku równej liczby głosów dla kilku map, pkt z kolejnych miejsc zostaną zsumowane i rozdane po równo wszystkim autorom (np. przy trzech mapach o największej liczbie głosów każdy z uczestników otrzyma 15 pkt, (16+15+14)/3=15), następna praca zajmie tym samym 4 miejsce otrzymując 13 pkt).
- liczba punktów w żadnym z przypadków nie może przekroczyć trzykrotnej ilości oddanych głosów na mapę. Ponadto, każda zakwalifikowana praca otrzyma co najmniej liczbę pkt równą 1 plus połowa uzyskanych głosów. Wszelkie poprawki dokonywane są po obliczeniach przedstawionych wcześniej.
- Oprócz liczby pkt do rezultatu (jako druga, oddzielna wartość) zostanie dołożona bezpośrednia liczba głosów oddanych na pracę. W przypadku uzyskania przez kilku zawodników remisu w łącznej tabeli ligi o miejscach decydować będzie właśnie łączna ilość zebranych głosów (małe pkt, na podobnej zasadzie jak stosunek bramek w piłce nożnej)

REGUŁY KOLEJKI - (RM2000/2003)

Straszną zagwozdkę miałem z drugą kolejką RM2k3. Ostatecznie szybko wracamy do tej wersji RM i idziemy w mocny klasyk, i to pod wieloma względami, aż przypomniały mi się starcia z pierwszych sezonów LM.

Plik tilesetu + charsety:
Spoiler:

Punkt stały programu LM, czyli chipset od FSM/REFMAP, ale uwaga! Paradoksalnie - moim zdaniem to najtrudniejszy tileset w tym sezonie, może wymagać trochę czasu, nie odkładajcie go na później i później. Choć bez górków i pagórków, z jednym drzewkiem, to zestaw jest wszechstronny i nie tak przejrzysty czy prosty do załapania jak choćby grafiki DE z poprzedniej kolejki w tym RM, łatwo przegapić niektóre rzeczy. Do tego zestaw charsetów, elementy otoczenia oraz bardzo skromny zestaw postaci.

Rozmiary pracy: 30x20 pól (480x320px)

Przypominam też, V Sezon LM składa się z 7 kolejek (sześć + specjalna), ale do ostatecznego wyniku zostanie zliczone tylko 6 waszych najlepszych rezultatów w konkursie. Oznacza to, że bez konsekwencji będziecie mogli pominąć jeden start, w wybranym przez siebie momencie.

To tyle, czekam na wasze mapy i wypowiedzi w temacie.

Porady na koniec:
1) Jeśli chcecie na potrzeby screenshotów mieć niewidzialnego hero usuńcie w database w zakładce System wszystkie postaci z drużyny (działa we wszystkich RM).
2) Nie musicie ustawiać blokowania itp. tilesetu, ale oczywiście możecie.
3) http://tsukuru.pl/index.php?link=porady/grafika/shift!
4) Oprócz zdarzeń do umieszczania obiektów na mapie możecie wykorzystywać też startowe pozycje hero i pojazdu (ale nie wykorzystując ich standardowych grafik!).
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Amelanduil

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 391
Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25

Re: Sezon V - kolejka 4

Postautor: Amelanduil » 26 maja 2016, 11:42

Kurczę, niby dobry tileset, ale... tak bardzo brakuje tu schodów do wypoziomowania mapki. No trudno, będzie płasko :/
EN LIVSTID I KRIG
Obrazek
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo)
Posty: 1668
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: Sezon V - kolejka 4

Postautor: GameBoy » 26 maja 2016, 12:43

Ja tam już widzę ze 2 sposoby na schody. :)
http://www.rmxp.vot.pl -> kopia RMXP

To Twój projekt, więc, do jasnej cholery, weź wreszcie za niego choć odrobinę odpowiedzialności. - Kleo =)
Ponoć w jaskiniach koło rysunków ściennych przedstawiających mamuty można było zobaczyć "scena umiera". - Noruj =)
Awatar użytkownika
Amelanduil

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 391
Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25

Re: Sezon V - kolejka 4

Postautor: Amelanduil » 26 maja 2016, 12:58

GameBoy pisze:Ja tam już widzę ze 2 sposoby na schody. :)
To ja nie wiem, albo jestem ślepy, albo...
...
dobra, jestem ślepy, jedna kafelka na samym dole chipset'u... xD
EN LIVSTID I KRIG
Obrazek
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo)
Posty: 1668
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: Sezon V - kolejka 4

Postautor: GameBoy » 26 maja 2016, 13:01

W sumie to nawet nie o to mi chodziło, bo też nie zauważyłem. xd

Chociaż w makerze te moje sposoby jednak nie wyglądają tak dobrze jak myślałem.
Ostatnio zmieniony 26 maja 2016, 13:08 przez GameBoy, łącznie zmieniany 1 raz.
http://www.rmxp.vot.pl -> kopia RMXP

To Twój projekt, więc, do jasnej cholery, weź wreszcie za niego choć odrobinę odpowiedzialności. - Kleo =)
Ponoć w jaskiniach koło rysunków ściennych przedstawiających mamuty można było zobaczyć "scena umiera". - Noruj =)
Awatar użytkownika
Prometherion

Golden Forki 2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 1) Sezon V (miejsce 2)
Posty: 188
Rejestracja: 02 sty 2011, 12:31

Re: Sezon V - kolejka 4

Postautor: Prometherion » 26 maja 2016, 13:06

Szkoda tylko, że nie ma schodów widzianych z boku, właśnie nad tym trzeba będzie pokombinować :) A tak poza tym chip może być. Tylko nie widzę na tę chwilę innego zastosowania niż zamek czy miasteczko. Zobaczymy we wtorek co się pojawi. Ciekawe czy i tym razem zobaczymy arenę walk?
Awatar użytkownika
Adrapnikram

Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo)
Posty: 633
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie
Kontakt:

Re: Sezon V - kolejka 4

Postautor: Adrapnikram » 26 maja 2016, 22:56

Całkiem przyjemny tileset. Poza tym coraz bardziej podchodzi mi tworzenie w 2k3.
Ogólnie jestem zadowolony z mapy, więc chętnie czekam na resztę map. A czasu w brud.
~VladArges
ten mały puchar pod avatarem zrobil mi wtedy taka radoche ze latalem i z 10 razy chwalilem sie rodzicom xD
~Jazz
dla takich rzeczy powstało TA i całe forum
nie dla lajkow pod profilem
Zapraszam na stronę o moich grach i pixelarcie :-D

Obrazek
Awatar użytkownika
CrashuR

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1)
Posty: 463
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Re: Sezon V - kolejka 4

Postautor: CrashuR » 27 maja 2016, 00:48

Tym razem oddałem! Przy Xpeku siedziałem ponad godzinę i nie mogłem nic stworzyć, a w 2k3 poszło szybko, sprawnie i przyjemnie. Widocznie nie nadaję się do XP. :lol:
Obrazek
Awatar użytkownika
Amelanduil

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 391
Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25

Re: Sezon V - kolejka 4

Postautor: Amelanduil » 27 maja 2016, 01:29

CrashuR pisze:Tym razem oddałem! Przy Xpeku siedziałem ponad godzinę i nie mogłem nic stworzyć, a w 2k3 poszło szybko, sprawnie i przyjemnie. Widocznie nie nadaję się do XP. :lol:
Tsaa... ja natomiast pół dnia spędzam, robiąc po jakieś 4 wersje mapy z tego tileseta, próbując ogarnąć jak się go używa... chyba trochę mi zejdzie, bo chcę się jeszcze wbić na górę tabelko ;v

To tego, następna kolejka VX, potem XP i tyle by z tego było?
EN LIVSTID I KRIG
Obrazek
Awatar użytkownika
CrashuR

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1)
Posty: 463
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Re: Sezon V - kolejka 4

Postautor: CrashuR » 27 maja 2016, 01:54

Ja jak zobaczylem kafelki to wiedzialem juz co chce zrobic. Trzymalem sie pomyslu i mapka poszla szybko.

Po VX i XP jeszcze mapy z kolejki specjalnej o ile dobrze zrozumialem.
Obrazek
Rahael

Golden Forki 2010 - Gry (miejsce 1)
Posty: 102
Rejestracja: 28 sty 2010, 16:26
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Re: Sezon V - kolejka 4

Postautor: Rahael » 27 maja 2016, 08:35

Ja za to mam ogromny problem, by cokolwiek stworzyć...coś czuję że rm 2k da mi 0 głosów w obu kolejkach :D
Obrazek
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4124
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Sezon V - kolejka 4

Postautor: Jazzwhisky » 27 maja 2016, 11:44

Mam już kilka map i potwierdzam, pozostały kolejki z VX(A), XP i specjalna na koniec. A jeśli macie wolny czas to polecam załatwić sprawę z mapką na ostatnią kolejkę, po zakończeniu szóstego starcia będzie już tylko chwila na dokończenie roboty.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Adrapnikram

Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo)
Posty: 633
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie
Kontakt:

Re: Sezon V - kolejka 4

Postautor: Adrapnikram » 27 maja 2016, 22:50

Ostatni post o 12, a tematu nie znajdzie się na tsukuru archiwe. Fajna aktywność. Anyway, Jazz miał rację. Jest masa zastosowań do tego tilesetu. Sam się zastanawiam co skleić ładniej niż to co już wysłałem. Dla mnie najlepszy tileset z ostatnich dwóch edycji.
~VladArges
ten mały puchar pod avatarem zrobil mi wtedy taka radoche ze latalem i z 10 razy chwalilem sie rodzicom xD
~Jazz
dla takich rzeczy powstało TA i całe forum
nie dla lajkow pod profilem
Zapraszam na stronę o moich grach i pixelarcie :-D

Obrazek
Awatar użytkownika
Prometherion

Golden Forki 2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 1) Sezon V (miejsce 2)
Posty: 188
Rejestracja: 02 sty 2011, 12:31

Re: Sezon V - kolejka 4

Postautor: Prometherion » 28 maja 2016, 14:07

A dla mnie po dłuższym obcowaniu taki sobie, w ogóle nie wiem co mam złożyć, ba, praktycznie mamy same dachy i mury z jednym drzewem. Brak porządnych schodów, ławek, beczek, skrzyń, lepszych okien nie daje dużego pola do popisu. Jednym słowem lipa, albo po prostu opadłem z twórczych sił i mogiła.
Awatar użytkownika
Deathwing

Liga Mapperów Sezon I (miejsce 1) Sezon II (miejsce 2) Sezon IV (miejsce 3) Sezon V (miejsce 1); TA Sprite Contest 3 (miejsce 1); TA Sprite Contest 2 (miejsce 1)(miejsce3);
Posty: 223
Rejestracja: 29 gru 2006, 22:40
Lokalizacja: Babilon
Kontakt:

Re: Sezon V - kolejka 4

Postautor: Deathwing » 28 maja 2016, 16:10

Też mam takie wrażenie. Niby ładny zestaw, ale po dokładniejszym ogarnięciu widać, że ma sporo wad, które utrudniają złożenie dobrej mapki. Tyle że to standardowa część ligowych zmagań - idealnych tilesetów tu prawie nigdy nie ma i w tym cała zabawa ;)
Bardziej mnie martwi kolejka specjalna, bo RTP się już tutaj przewijało i tym samym moje pomysły trochę się wyczerpały.

Wróć do „Liga Mapperów”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości