[2k3]Lovro i Vesna

Zapowiedzi Gier w produkcji - RM2000, RM2003, RMXP, RMVX(A). Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: Kleo, Dragon Kamillo, GameBoy

Awatar użytkownika
Zombik

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 1)
Posty: 329
Rejestracja: 14 kwie 2009, 18:55

[2k3]Lovro i Vesna

Postautor: Zombik » 04 cze 2016, 22:22

Tytuł gry:Lovro i Vesna
Wersja RM:2003
Gatunek:Przygodówka

Fabuła:
Pewien chłopiec budzi się w swoim pokoju nie pamiętając kim jest i gdzie się znajduje. Stopniowo odzyskując wspomnienia dochodzi do wniosku, że nic nie jest takie jakie być powinno. W domu panuje dziwna pustka, szarość, smutek i przygnębienie. Słysząc głos swojej siostry - próbuje ją odnaleźć.

O grze:
Typowa przygodówka z własnoręcznie robioną grafiką. Dużo przedmiotów, zagadki, tajemnicze miejsca, postaci, rozwijająca się fabuła oraz chłopiec powoli odnajdujący odpowiedzi na nurtujące go pytania.

Screeny:
Spoiler:


Dwa zakazane pytania + odpowiedzi:
1. "Woo, pewnie inspirowałeś się tym i tym, widziałem/widziałam taką grę, film, książkę, była super" - nie nie inspirowałem się niczym, wszystko pochodzi z mojej głowy.
2. "Kiedy dokończysz (tutaj tytuł)?" - to nie temat odnośnie moich innych tytułów!

Przewidywany czas ukończenia:
Nie daje sobie terminu, bo to tak nie idzie. Ukończę to ukończę. Dzieląc grę na ułamki to 1/3 jest już ukończona, a 2/3 w trakcie tworzenia.

PS: Założę się, że dzisiaj Soul da zapowiedź.
Awatar użytkownika
Herion10
Posty: 84
Rejestracja: 18 maja 2013, 20:19
Lokalizacja: Terdania

Re: [2k3]Lovro i Vesna

Postautor: Herion10 » 05 cze 2016, 08:12

2k3 - Taki stary RM, a nadal dużo osób go używa. :?

Ten wstęp w opcji nowej gry na początku - "Zacznij śnić" od razu zniechęca do gry. W każdej grze, filmie czy książce fakt, że coś jest snem a nie czymś realnym zabija chęć dążenia w fabułę (przynajmniej w moim przypadku).
Zombik pisze:1. "Woo, pewnie inspirowałeś się tym i tym, widziałem/widziałam taką grę, film, książkę, była super" - nie nie inspirowałem się niczym, wszystko pochodzi z mojej głowy.

Nie przedstawiłeś całej fabuły, tym bardziej gry i od razu ktoś ma mówić, że "inspirowałeś się tym i tym!!! jak mogles!!!11oneone"? A nawet jeśli ją zakończysz, to skoro gra minecraft (nie polecam tej gry, ale nie miałem lepszego porównania) podobna jest do klocków lego, to nie znaczy, że musiała być inspirowana do tych klocków. Co ciekawe sam rpg maker inspirował się starymi rpgami na nintendo.
Ja uważam, że powinieneś inspirować się innym grami, filmami lub książkami. Świat lepiej dzielić, a nie każdy robi zupełnie co innego i każdy jest różnorodny bez żadnego porównania. Ktoś zbudował kiedyś łuk, to my nie możemy zainspirować się budową łuku i skonstruować kuszę, a ktoś inny dzięki nam strzelbę? Tak samo każda platformówka 2D ściągnęła od gry Super Mario i to jest problem? Lepiej polepszać coś, nawet na gorsze, które potem może stać się arcydziełem. Nie mówię tutaj o inspirowaniu się tylko jedną grą, a wieloma jednocześnie i spróbować przekształcić to w jedną sensowną grę. :-P
Nic innego raczej nie będę komentował. Powodzenia w ukończeniu gry. :-)
Daj wiarę w siebie innym, a oni osiągną coś wielkiego.
Hengort - wojna demonów (0.2%)
Hengort - starożytne katakumby (0.001%)
Awatar użytkownika
Spider
Posty: 28
Rejestracja: 03 mar 2016, 21:09

Re: [2k3]Lovro i Vesna

Postautor: Spider » 05 cze 2016, 11:22

:wink:
Ostatnio zmieniony 25 cze 2016, 14:05 przez Spider, łącznie zmieniany 1 raz.
Rpg maker? Tego się nie zapomina.
Obrazek
Awatar użytkownika
Endvorte
Posty: 25
Rejestracja: 22 lut 2015, 00:43

Re: [2k3]Lovro i Vesna

Postautor: Endvorte » 05 cze 2016, 12:16

Herion10 pisze:2k3 - Taki stary RM, a nadal dużo osób go używa. :?

Niektórzy nadal używają nawet 95 i nie widzą w tym nic dziwnego. Każdy maker ma swój urok - nawet ten, moim zdaniem, niefortunny MV (który jednak potrzebuje jeszcze czasu). Wszystko zależy od różnych czynników - od obranej koncepcji, gatunku gry, zapotrzebowań autora, od jego upodobań, możliwości twórczych itd. itp.

Herion10 pisze:Lepiej polepszać coś, nawet na gorsze, które potem może stać się arcydziełem. Nie mówię tutaj o inspirowaniu się tylko jedną grą, a wieloma jednocześnie i spróbować przekształcić to w jedną sensowną grę. :-P

Ja bym się nie zgodził tak od razu z tymi inspiracjami. Takie podejście często prowadzi do powstawania gier pod takim schematycznym kątem, gdzie efekt końcowy ma przypodobać się jasno określonej grupie - coś jak robienie "gry podobnej do gothica". Twórca podchodzi wtedy do gry jak do koniecznej pracy - spełnia po kolei poszczególne elementy, które według opinii innych, "powinny" być spełnione. W taki sposób dostajemy grę, która posiada bajeranckie skrypty, wyuczony i odklepywany mapping oraz wpisującą się w techniczny wzorzec fabułę - dostajemy grę robioną "pod klucz", pod wymagania innych - lecz co nam z tegoż uznania innych i technicznej jakości gry, skoro wewnątrz gra jest pusta, pozbawiona duszy. Gra staje się wtedy kalką hitów, ale cóż nam po pięknej oprawie - skoro to nadal kalka.
Nie chcę jednak żebyś odebrał to jako atak, czy coś w ten deseń. To jest tylko mój pogląd na to wszystko - uznałem po prostu że muszę się koniecznie odnieść do twojej wypowiedzi.

No, także już wracam do tematu.
Gra prezentuje się jak zwykle ciekawie i nietypowo. Autorska grafika, mimo że bardzo minimalistyczna i groteskowa, ma już swój urok i tworzy niepodrabialny klimat. Podoba mi się też ta cała szarawa sceneria - tworzy tajemniczość, napięcie - aż miło będzie się przechodzić. Jestem ciekaw rozwoju fabuły i tego jakie zagadki przyjdzie nam napotkać. Aha! I muzyki jestem bardzo ciekaw - jakież to melodie uda ci się dobrać i jaki efekt końcowy to pozwoli stworzyć.
Ciężko jednak powiedzieć coś więcej - reszta musi oczywiście wyjść w praniu. Podejrzewam że gra może być, jak to nas już przyzwyczaił Zombik, krótka, ale konkretna.
Ja bym ci tylko osobiście radził Zombik - rób swoje jak zwykle, tak jak lubisz - mimo że nie jestem stałym bywalcem, to też zdążyłem poznać twoje metody.
Mam nadzieję więc, że projekt nie zostanie porzucony zbyt szybko i że zdążysz wydać choć demo.
Powodzenia!
Awatar użytkownika
Zombik

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 1)
Posty: 329
Rejestracja: 14 kwie 2009, 18:55

Re: [2k3]Lovro i Vesna

Postautor: Zombik » 08 cze 2016, 16:33

Przed bohaterem wiele krain do zbadania. Czy odnajdzie odpowiedzi na nurtujące go pytania? Nie wszystkie krainy są smutne i szare. Niektóre z nich są tajemnicze i okazałe.

Spoiler:
Awatar użytkownika
Deathwing

Liga Mapperów Sezon I (miejsce 1) Sezon II (miejsce 2) Sezon IV (miejsce 3) Sezon V (miejsce 1); TA Sprite Contest 3 (miejsce 1); TA Sprite Contest 2 (miejsce 1)(miejsce3);
Posty: 223
Rejestracja: 29 gru 2006, 22:40
Lokalizacja: Babilon
Kontakt:

Re: [2k3]Lovro i Vesna

Postautor: Deathwing » 08 cze 2016, 19:59

"Bohater budzi się i nic nie pamięta" to strasznie wyświechtana klisza, ale mogę to przeżyć, jeśli rozwinie się w ciekawą historię. Dla mnie całość wygląda zachęcająco, bo lubię przygodówki w takim lekko surrealistycznym klimacie. Screeny przyzwoite, mimo że nie jest to pixelart najwyższych lotów, to mają niezłą atmosferę (przy czym dużo ciekawej wyglądają te szare). Chętnie zagram :)

Wróć do „Zapowiedzi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość