Herion10 pisze:2k3 - Taki stary RM, a nadal dużo osób go używa.
Niektórzy nadal używają nawet 95 i nie widzą w tym nic dziwnego. Każdy maker ma swój urok - nawet ten, moim zdaniem, niefortunny MV (który jednak potrzebuje jeszcze czasu). Wszystko zależy od różnych czynników - od obranej koncepcji, gatunku gry, zapotrzebowań autora, od jego upodobań, możliwości twórczych itd. itp.
Herion10 pisze:Lepiej polepszać coś, nawet na gorsze, które potem może stać się arcydziełem. Nie mówię tutaj o inspirowaniu się tylko jedną grą, a wieloma jednocześnie i spróbować przekształcić to w jedną sensowną grę.
Ja bym się nie zgodził tak od razu z tymi inspiracjami. Takie podejście często prowadzi do powstawania gier pod takim schematycznym kątem, gdzie efekt końcowy ma przypodobać się jasno określonej grupie - coś jak robienie "gry podobnej do gothica". Twórca podchodzi wtedy do gry jak do koniecznej pracy - spełnia po kolei poszczególne elementy, które według opinii innych, "powinny" być spełnione. W taki sposób dostajemy grę, która posiada bajeranckie skrypty, wyuczony i odklepywany mapping oraz wpisującą się w techniczny wzorzec fabułę - dostajemy grę robioną "pod klucz", pod wymagania innych - lecz co nam z tegoż uznania innych i technicznej jakości gry, skoro wewnątrz gra jest pusta, pozbawiona duszy. Gra staje się wtedy kalką hitów, ale cóż nam po pięknej oprawie - skoro to nadal kalka.
Nie chcę jednak żebyś odebrał to jako atak, czy coś w ten deseń. To jest tylko mój pogląd na to wszystko - uznałem po prostu że muszę się koniecznie odnieść do twojej wypowiedzi.
No, także już wracam do tematu.
Gra prezentuje się jak zwykle ciekawie i nietypowo. Autorska grafika, mimo że bardzo minimalistyczna i groteskowa, ma już swój urok i tworzy niepodrabialny klimat. Podoba mi się też ta cała szarawa sceneria - tworzy tajemniczość, napięcie - aż miło będzie się przechodzić. Jestem ciekaw rozwoju fabuły i tego jakie zagadki przyjdzie nam napotkać. Aha! I muzyki jestem bardzo ciekaw - jakież to melodie uda ci się dobrać i jaki efekt końcowy to pozwoli stworzyć.
Ciężko jednak powiedzieć coś więcej - reszta musi oczywiście wyjść w praniu. Podejrzewam że gra może być, jak to nas już przyzwyczaił Zombik, krótka, ale konkretna.
Ja bym ci tylko osobiście radził Zombik - rób swoje jak zwykle, tak jak lubisz - mimo że nie jestem stałym bywalcem, to też zdążyłem poznać twoje metody.
Mam nadzieję więc, że projekt nie zostanie porzucony zbyt szybko i że zdążysz wydać choć demo.
Powodzenia!