[2k3] GRAVEYARD

Zapowiedzi Gier w produkcji - RM2000, RM2003, RMXP, RMVX(A). Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: Kleo, Dragon Kamillo, GameBoy

Awatar użytkownika
Soul
Posty: 479
Rejestracja: 19 mar 2011, 21:24
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

[2k3] GRAVEYARD

Postautor: Soul » 04 cze 2016, 22:22

Tytuł gry: GRAVEYARD
Wersja RM: 2k3
Szacowany czas ukończenia: jeżeli prace będą iść stałym tempem to może i nawet lipiec/sierpień (tego roku).
Gatunek: przygodówka

Fabuła:
Jest rok 2025. III wojna światowa właśnie dobiega końca. Nie użyto żadnej broni atomowej, pomimo, że tego właśnie się spodziewano. Klimat uległ ociepleniu o kilka stopni, dotąd nie wiadomo czy jest to spowodowane wojną, czy może nadużywaniem HAARP. Dzięki temu zjawisku Najwyższy Władca utworzył dla swoich obywateli miasto znajdujące się przy samym biegunie północnym. Jest to miejsce odosobnione od innych państw i konfliktów. Powstało w samym środku wojny, ale nie zostało dotknięte nią bezpośrednio. Mimo to wszędzie czuć, że cały ten pozorny pokój wisi na włosku i lekka destabilizacja może pociągnąć za sobą lawinę zdarzeń.

Bohater:
Obrazek

Jora to bezkompromisowy idealista, który prawie zawsze używa słów nieodpowiednich do danej sytuacji. Okoliczności doprowadzają go do odkrycia rzeczy, które nie są znane innym. Jako ostatecznego i niezwyciężonego argumentu w dyskusji używa swojego pistoletu.



Mechanika:
Własny CMS, ABS. Został użyty POWERMODE.

Screeny:
Obrazek
Nie ma to jak we własnej łazience
Obrazek
Typowa sytuacja w typowy dzień
Obrazek
Trzeci konflikt w ciągu dnia
Obrazek
Piękne widoki

PS: Założę się, że dzisiaj Zombik da zapowiedź.
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo)
Posty: 1666
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: [2k3] GRAVEYARD

Postautor: GameBoy » 05 cze 2016, 11:12

Screeny ładnie wyglądają nawet, ale cała reszta to zupełnie nie moja działka.
Przez ten dialog z pistoletem nie wiem do końca czy ta gra ma być poważna czy nie.
http://www.rmxp.vot.pl -> kopia RMXP

To Twój projekt, więc, do jasnej cholery, weź wreszcie za niego choć odrobinę odpowiedzialności. - Kleo =)
Ponoć w jaskiniach koło rysunków ściennych przedstawiających mamuty można było zobaczyć "scena umiera". - Noruj =)
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4110
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: [2k3] GRAVEYARD

Postautor: Jazzwhisky » 05 cze 2016, 12:59

Ja łapię ten czarny humor (jest zapowiedziany nawet w opisie postaci), dodaje on trochę luzu, wszystkie gry spod RM stylizowane na "poważny" realizm to raczej nieporozumienia. :)

Chyba najistotniejsze jak będzie to wyglądało fabularnie i jak grywalne będą scenki z walkami, czekam na rozwój sytuacji i nadchodzące informacje.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
BH Daimaouji
Posty: 465
Rejestracja: 19 gru 2012, 20:09

Re: [2k3] GRAVEYARD

Postautor: BH Daimaouji » 05 cze 2016, 17:00

Straszny tytuł, ale gra fajna, oby tak dalej
Moje aktualne gry DB zrobione w RPG Makerze:

DBZ Attack of the Saiyans +16
DBZ Fusion world (gra o fuzjach, "mapy" by Dae) +7
Awatar użytkownika
Fear

Golden Forki 2016 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 2)
Posty: 809
Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
Lokalizacja: Białystok

Re: [2k3] GRAVEYARD

Postautor: Fear » 05 cze 2016, 21:46

Mam podobnie, nie siadają mi na ogół klimaty futurystyczne, ale to nie będzie miało żadnego znaczenia, jeśli gra sama w sobie będzie dopracowana i zadbana. Z dialogami i bohaterem zobaczymy, można się czepiać, ale jeśli konwencja da nam bohatera pełnego dystansu i dużej porcji sarkazmu, nie ma się czego obawiać. I sama gra na screenach prezentuje się bardzo dobrze. Mógłbyś lekko przybliżyć mechanikę walki, czyżby system taktyczny? To również będzie miało kolosalne znaczenie, jeśli głównie na tym będzie się opierał gameplay.
Po co angielski tytuł w polskiej grze?

Powodzenia i dawaj znać.
Ostatnia Łza (v1.03) 28.12.16
Obrazek
viewtopic.php?f=1&t=5549
Awatar użytkownika
Soul
Posty: 479
Rejestracja: 19 mar 2011, 21:24
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: [2k3] GRAVEYARD

Postautor: Soul » 05 cze 2016, 22:31

+Jazzwhisky dobrze wykminił, w grze występuje trochę czarnego humoru :P Ale obawiam się, że przez to część osób nie będzie się odpowiednio identyfikować z tym bohaterem, bo jego teksty często są na prawdę chamskie. W sumie staram się dawać wybory w dialogach, żeby to jakoś zniwelować.

@Fear
Klimatu nie określiłbym jako futurystyczny. Poziom zaawansowania technologicznego jest bardzo podobny do współczesnego (no patrząc na teraźniejsze wyposażenie armii USA to powiedziałbym, że technologia tego miasta jest nawet zacofana :))

System walki to ABS, tylko że przeciwnicy są trudniejsi niż zazwyczaj to stwierdziłem, że dodam opcję strzelania 3 klawiszami: Q,W,E.
Tak jak widać na screenie-Q-postać celuje w lewo-W-prosto-E-postać celuje w prawo. Jeżeli postać stoi bokiem to, aby zachować pewną intuicyjność Q to celowanie jedna kratka ponad linią prostą, a E jedna kratka poniżej linii prostej.

Natomiast angielski tytuł wynika z dość nietypowej rzeczy XDD Dokładnie to nie miałem pomysłu na tytuł gry, taki tytuł co by nie spoilerował zbytnio. Szukając muzyki do title natrafiłem na pewien utwór o właśnie podobnym tytule. Stwierdziłem, że ten tytuł wpasowuje się w grę i tak została ona nazwana.

Jeśli macie jeszcze jakieś porady/opinie to zapraszam do komentowania, ja tu pewnie wpadnę pod koniec tygodnia z nowymi informacjami.
Awatar użytkownika
Adrapnikram

Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo)
Posty: 611
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie
Kontakt:

Re: [2k3] GRAVEYARD

Postautor: Adrapnikram » 06 cze 2016, 16:59

Pierwsze skojarzenie: Perfeckt World.
Zainteresowałeś mnie tym głównym bohaterem. Czekam z niecierpliwością!
Zapraszam na stronę o moich grach i pixelarcie :-D

Obrazek
Awatar użytkownika
Prometherion

Golden Forki 2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 1) Sezon V (miejsce 2)
Posty: 184
Rejestracja: 02 sty 2011, 12:31

Re: [2k3] GRAVEYARD

Postautor: Prometherion » 07 cze 2016, 07:15

Z używaniem pistoletu jako argumentu od razu nasunął mi się Brudny Harry jako wzór:) Screeny są w porządku, zwłaszcza ten a'la falloutowe miasteczko. Jedynie martwi mnie ten ABS, gdyż nie jestem - mówiąc eufemistycznie - ich zwolennikiem. Ciekaw jestem co spowodowało wojnę i jakie były jej następstwa. Też czekam.
Awatar użytkownika
Deathwing

Liga Mapperów Sezon I (miejsce 1) Sezon II (miejsce 2) Sezon IV (miejsce 3) Sezon V (miejsce 1); TA Sprite Contest 3 (miejsce 1); TA Sprite Contest 2 (miejsce 1)(miejsce3);
Posty: 223
Rejestracja: 29 gru 2006, 22:40
Lokalizacja: Babilon
Kontakt:

Re: [2k3] GRAVEYARD

Postautor: Deathwing » 08 cze 2016, 19:50

Screeny ładne, ale nie widzę w tym wszystkim fabuły. Te parę zdań w pierwszym poście to bardziej tło historyczne, i to przedstawione tak skrótowo, że bardziej się nie da. Opis postaci też niewiele pomaga. Przydałoby się coś więcej, niekoniecznie o tym konflikcie, ale o samej akcji, celach bohatera itp. Czekam na coś co mnie zachęci, bo na razie odstrasza mnie ABS. Btw, mam nadzieję, że to miasto na ostatnim screenie nie jest tym świeżo wybudowanym cudem, bo wieje raczej szarym peerelowskim blokowiskiem. Chyba że jacyś polscy imigranci już zdążyli je doprowadzić do takiego stanu ;)
Awatar użytkownika
Soul
Posty: 479
Rejestracja: 19 mar 2011, 21:24
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: [2k3] GRAVEYARD

Postautor: Soul » 14 cze 2016, 21:50

Miałem coś napisać pod koniec tygodnia XD No wyszło jak wyszło. W zeszłym tygodniu postęp prac nie był zbyt duży, choć nie mogę powiedzieć, że nie zrobiłem nic.

Deathwing z fabułą masz racje, to jest tło historyczne. Trochę mi zajęło zastanowienie się nad tym co wpisać w zapowiedzi w miejsce "fabuła". Obmyśliłem to w taki sposób, żeby napisać coś przybliżającego świat gry, ale też starałem się nie dać ani jednego spoilera-nawet z intra.
Jeśli chodzi o miasto na screenie to jest tym świeżo wybudowanym cudem. I dodam, że inne części miasta wyglądają jeszcze gorzej. Miasto było budowane bardzo pośpieszne, no i też ważny jest fakt kto w nim mieszka. Przecież duża część mieszkańców to dezerterzy, zbiry, zbrodniarze wojenni, którzy otrzymali w tym mieście czystą kartę.

O ABS nie ma się co martwić, starcia są raczej dynamiczne i krótkie. Bohater jak i wrogowie giną od paru strzałów. Poziom trudności też nie jest zbyt duży XD Jedynie starcia z co niektórymi przeciwnikami zamierzam zrobić trudniejsze, no i w ostatniej lokacji w grze pewnie będzie się można spodziewać potężnych przeciwników.

Na razie nowych skrinów ni ma. Możliwe, że będą jak zrobię w pełni pierwszy z dwóch bardziej rozbudowanych questów w grze.
Awatar użytkownika
Deathwing

Liga Mapperów Sezon I (miejsce 1) Sezon II (miejsce 2) Sezon IV (miejsce 3) Sezon V (miejsce 1); TA Sprite Contest 3 (miejsce 1); TA Sprite Contest 2 (miejsce 1)(miejsce3);
Posty: 223
Rejestracja: 29 gru 2006, 22:40
Lokalizacja: Babilon
Kontakt:

Re: [2k3] GRAVEYARD

Postautor: Deathwing » 14 cze 2016, 22:07

Soul pisze:duża część mieszkańców to dezerterzy, zbiry, zbrodniarze wojenni, którzy otrzymali w tym mieście czystą kartę.
Okej, teraz ma to więcej sensu. Mogłeś uściślić w opisie, bo ja wyobraziłem sobie raczej utopię przeznaczoną dla elity, która pod płaszczykiem antywojennych haseł wprowadza po cichu totalitaryzm. Ktoś kto tytułuje się Najwyższym Władcą bardziej podpada mi pod Wielkiego Brata niż przywódcę zbirów. Anyway, dalej liczę, że zdradzisz coś z fabuły :)

Wróć do „Zapowiedzi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości