[VX ACE] Najemnik

Pełne Wersje i Dema - RM2000, RM2003, RMXP, RMVX(A). Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: Kleo, Dragon Kamillo, GameBoy

Awatar użytkownika
Filipus Magnus
Posty: 10
Rejestracja: 28 maja 2016, 23:48

[VX ACE] Najemnik

Postautor: Filipus Magnus » 14 cze 2016, 21:56

Tytuł: Najemnik
Wersja rm: VX Ace
Gra opowiada historię, Andrzeja szlachcica z Akwitanii, który z przyczyn losowych zostaje najemnikiem i gromadzi fundusze w celu odzyskania swoich rodzinnych włości. Fabuła będzie posiadać 2 rozwidlenia i jeszcze nie wiem ile zakończeń. W trakcie przechodzenia gry będziemy mogli wykonywać questy poboczne, a jeśli dobrze poszperamy w niektórych lokacjach, będziemy nagradzani dodatkowymi przedmiotami i umiejętnościami.
Projekt ma wgrany skrypt Tankentai sideview i wymusiłem uruchomianie się gry w 720p. Prace rozpocząłem niedawno i mam przetestowane 20 minut rozgrywki (wraz z zadaniami pobocznymi).
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Chciałbym jeszcze dodać (o ile administracja będzie łaskawa), że gra jest tworzona w ramach mojej Youtubowej serii link: https://www.youtube.com/watch?v=K4tfbeu ... e=youtu.be
Oczywiście w samym filmie i opisie filmu wspomniałem o tym forum ;)
Kiedy tylko będę miał dostępną wersje demonstracyjną gry, nie omieszkam jej udostępnić w tym temacie.
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1774
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: [VX ACE] Najemnik

Postautor: Dragon Kamillo » 14 cze 2016, 22:57

Zrzuty nie zachęcają, pomysł z taką rozdzielczością dla mnie jest zły. Pytanie: da się grać na pełnym ekranie, czy tylko okno?

Nie podoba mi się pomysł na rozgałęzienia (dasz radę to zrobić?) i questy poboczne. Reszta się okaże jak wydasz grę.
Awatar użytkownika
Filipus Magnus
Posty: 10
Rejestracja: 28 maja 2016, 23:48

Re: [VX ACE] Najemnik

Postautor: Filipus Magnus » 14 cze 2016, 23:10

Da się grać na pełnym ekranie. Rozgałęzienie to kwestia wstawienia jednego wyboru i poprostu więcej czasu spędzonego nad produkcją.
Questy poboczne to także kwestia paru kliknięć i nikt nie będzie musiał ich wykonywać przecież, a myślę, że tego typu zlecenia wpasują się w klimat gry skoro gramy najemnikiem.
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4110
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: [VX ACE] Najemnik

Postautor: Jazzwhisky » 14 cze 2016, 23:19

DK mógł sobie darować wyrażenie swojej niechęci do otwartej rozgrywki ;}, ale zgadzam się, że te screeny pokazują tylko jak złą decyzją było ustawianie takiej rozdzielczości. Wszystko jest nienaturalnie porozrzucane, pełno tu niewykorzystanej przestrzeni, nie można też posądzić projektu czy samej zapowiedzi o szczególne dopracowanie. Przejrzałbym jakieś tytuły 2D tego typu (na przykład te spod RM) i zrewidował trochę swoje podejście do tematu, trochę starań w tym względzie i powinieneś załapać o co chodzi.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Fear

Golden Forki 2016 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 2)
Posty: 809
Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
Lokalizacja: Białystok

Re: [VX ACE] Najemnik

Postautor: Fear » 14 cze 2016, 23:22

Wysoka rozdzielczość jest dobra, jak się ją ma czym zapełnić, tutaj jest pusto, a grafiki do wysokiej rozdzielczości nie są dopasowane w ogóle. Musiałbym za każdym razem szukać swojego bohatera na ekranie, ekwipunek to dosłownie 1/4 ekranu, a reszta to szare puste okno. Tak samo jest ze screenem mapy świata, jest tam dosłownie jedna droga i kilka drzew. Można to spokojnie zmieścić w małym oknie. Kolejna sprawa to zmień HP, MP, TP na polskie odpowiedniki, jeśli chcesz wydać grę po polsku.

Ogólnie nie chcę Cię zniechęcić do robienia w RM, ale jest zasada, którą każdy zaczynający powinien znać. Pierwsze projekty trzymamy na dysku, w domu pod kluczem, dopiero, jak ogarniemy już jakieś solidne podstawy i przede wszystkim włożymy w to trochę więcej pracy, możemy się tym chwalić.

Mimo wszystko, powodzenia w tworzeniu!
Ostatnia Łza (v1.03) 28.12.16
Obrazek
viewtopic.php?f=1&t=5549
Awatar użytkownika
Filipus Magnus
Posty: 10
Rejestracja: 28 maja 2016, 23:48

Re: [VX ACE] Najemnik

Postautor: Filipus Magnus » 15 cze 2016, 08:49

No to mam co poprawiać.
Dziękuje ;)
Awatar użytkownika
Soul
Posty: 479
Rejestracja: 19 mar 2011, 21:24
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: [VX ACE] Najemnik

Postautor: Soul » 15 cze 2016, 20:35

Chciałbym powiedzieć, że Andrzej wykonuje atak pięścią z użyciem toporka XDDD
Na twoim miejscu pozmieniałbym trochę rzeczy w bazie danych, bo widać po screenach, że używasz standardowych itemów/umiejętności. A stworzenie własnych/pozmienianie istniejących mogłoby przynieść dobry efekt. No i uniknie się takiej sytuacji, którą nadmieniłem :d
Awatar użytkownika
Filipus Magnus
Posty: 10
Rejestracja: 28 maja 2016, 23:48

Re: [VX ACE] Najemnik

Postautor: Filipus Magnus » 17 cze 2016, 00:38

@up
Takie drobnostki oczywiście, że się poprawi.
Teraz pracuję nad zmianą tilesetów i spritów, bo faktycznie nie nadają się do 720p.

screnn: https://postimg.org/image/pppwx6tht/
Spritów niestety nie zmieniłem, bo każde, które wstawiałem wyglądały finalnie gorzej od domyślnych, ale udało mi się powiększyć postacie i pozbyć się paska na dole ekranu.
Awatar użytkownika
HGS

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 216
Rejestracja: 29 maja 2015, 02:38
Lokalizacja: Lochy w pałacu cesarskim Oktawiana Augusta
Kontakt:

Re: [VX ACE] Najemnik

Postautor: HGS » 17 cze 2016, 00:47

Pierwszy projekt? Tez pamiętam jak zaczynałem swoją przygodę z makerem. Trochę więcej detalu, ciekawa historia i gierka byłaby nawet fajna. Na tę chwilę ciężko cokolwiek powiedzieć. :)

Liczę, że pokażesz mi na co cię stać :)
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre! :-D :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
Filipus Magnus
Posty: 10
Rejestracja: 28 maja 2016, 23:48

Re: [VX ACE] Najemnik

Postautor: Filipus Magnus » 25 cze 2016, 19:49

Dobra demo jest gotowe, ale do ukończenia gry jeszcze daleka droga.
link: http://www.mediafire.com/download/admwj ... jemnik.exe
Awatar użytkownika
Spider
Posty: 28
Rejestracja: 03 mar 2016, 21:09

Re: [VX ACE] Najemnik

Postautor: Spider » 25 cze 2016, 19:51

Ten avatar to twój real face po paincie?
Rpg maker? Tego się nie zapomina.
Obrazek
Awatar użytkownika
RavenInvazion
Posty: 25
Rejestracja: 07 cze 2016, 00:27
Kontakt:

Re: [VX ACE] Najemnik

Postautor: RavenInvazion » 25 cze 2016, 20:01

250 mb? Jeśli to jest wersja z załączonym RTP, mógłbyś wstawić wersję bez niego?
Obrazek
"Nie znam się na iniekcji transmetylonianu interpolarnego."
Awatar użytkownika
Filipus Magnus
Posty: 10
Rejestracja: 28 maja 2016, 23:48

Re: [VX ACE] Najemnik

Postautor: Filipus Magnus » 25 cze 2016, 23:12

@RavenInvazion mógłbym, może wrzucę jutro.
@Spider Nie to Juliusz cezar z Asterixów ;)
Awatar użytkownika
goblin!!!
Posty: 118
Rejestracja: 05 lis 2015, 19:40
Lokalizacja: Odległa ziemniaczana republika

Re: [VX ACE] Najemnik

Postautor: goblin!!! » 26 cze 2016, 13:28

Zagrałem w demo, ujdzie [max 5/10]
Trochę zbyt puste mapy, za duże mapy [przez co spadają FPS-y]. Trochę błędów [np. można wejść na teren pełnej wersji chyba że to specjalnie]
Za duże ceny [ zrób tak że ceny będą mniejsze ale pieniędzy będzie mało] Fabuła, nawet ujdzie. Trochę za dużo rzeczy na początku. [np. legendarna broń już w demie]. Ogólnie uważam że zabrałeś się na za duży projekt jak na ciebie. Ja też robiłem grę pod tym samym tytułem, ale przypominało
to bardziej bieganie od skrzyni do skrzyni, niż treściwą grę. Pobaw się trochę [ale w innym projekcie] i rób co chcesz, i trochę pokombinuj. [tylko go nie udostępniaj :)] Perspektywa na grę bardzo dobra.

Tyle. Amen.
dużogr
taki ogr tylko że na duż
Jest kapitalizm, jest komunizm i jest Polska ~ ja
Awatar użytkownika
Kleo

Golden Forki Special (zwycięstwo)
Posty: 932
Rejestracja: 31 sie 2012, 22:25

Re: [VX ACE] Najemnik

Postautor: Kleo » 26 cze 2016, 19:38

Ja również zagrałam (a nawet ukończyłam demo), ale z powyższą oceną nijak nie mogę się zgodzić, bo uważam, że nawet jak na pierwszą grę jest źle.
Większość map wygląda dokładnie tak, jak pustka z drugiego screena, a jedyne, co na nich jest, to wyskakujące co dwa kroki losowe walki, albo bardzo łatwe, albo niebotycznie trudne. Fabuła zdaje się być pozbawiona sensu (albo jest on tak głęboko ukryty, że nie jestem w stanie go zgłębić), dialogi też nie są najwyższych lotów. Muzyka dobrana bez głębszej myśli, poza tym nie zawsze ją słychać. Do tego trochę błędów w blokowaniu i w walkach (gdy "Andrzej zaskoczył", to nie pokazują się battlery). No a do kompletu ta absurdalna rozdziałka, przez którą gra odpala mi się wyłącznie w okienku, mapy wyglądają jeszcze gorzej, a postać nawet na sprincie chodzi jak ślimak.
Nie chcę Cię zniechęcać, ale hmm, masz tak dużo do poprawiania, że chyba prościej będzie zacząć cała robotę od nowa.

Wróć do „Gry”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości