Pixelanduil

Jeżeli piszesz, malujesz, rysujesz, komponujesz... Podziel się tym z nami!
Awatar użytkownika
Amelanduil

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 391
Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25

Pixelanduil

Postautor: Amelanduil » 18 cze 2016, 08:37

Obrazek
Pora na update pierwszego postu. Nawet logo sobie dorobiłem :v
Cel: Zrobić za którymś razem sprite'a, który będzie na poziomie użyteczności do sideview battle, używając przy tym, bo jakże inaczej, wyłącznie myszki.
Postać 01 [Najnowsze]:

Postać 02:
Spoiler:

Slime:
Spoiler:
Ostatnio zmieniony 05 wrz 2016, 17:11 przez Amelanduil, łącznie zmieniany 6 razy.
EN LIVSTID I KRIG
Obrazek
Awatar użytkownika
Adrapnikram

Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo)
Posty: 633
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie
Kontakt:

Re: Pixelanduil

Postautor: Adrapnikram » 18 cze 2016, 09:16

Fajnie jakbyś wrzucił jeszcze w 2x
Generalnie trzeba by popracować nad lineartem i cieniowaniem. Szczególnie włosów.
http://opengameart.org/content/chapter- ... and-curves - dalej znajdziesz znajdziesz też tutorial o cieniowaniu.
Przyczepiłbym się też, że serduszka mają bardzo podobny kolor do włosów. Na początek lepiej łapać gotowe palety.
~VladArges
ten mały puchar pod avatarem zrobil mi wtedy taka radoche ze latalem i z 10 razy chwalilem sie rodzicom xD
~Jazz
dla takich rzeczy powstało TA i całe forum
nie dla lajkow pod profilem
Zapraszam na stronę o moich grach i pixelarcie :-D

Obrazek
Awatar użytkownika
Amelanduil

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 391
Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25

Re: Pixelanduil

Postautor: Amelanduil » 18 cze 2016, 09:23

Podrzucone 3x.
Przed zaglądaniem do tutoriali chciałem mieć jakiś punkt wyjścia :v to, i jak najmniej czytania, a jak najwięcej praktyki.
EN LIVSTID I KRIG
Obrazek
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo)
Posty: 1668
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: Pixelanduil

Postautor: GameBoy » 18 cze 2016, 10:41

Jak najwięcej czytania i jak najwięcej praktyki. *

Lineart do poprawy. Jeśli masz w kwadracie 2x2px 3 lub 4 czarne piksele to w 99% przypadków jest to błąd.
Zdecydowanie podbij kontrast pomiędzy kolorami. Takie cieniowanie jak skóra pod grzywką jest złe. Jeśli masz w pikselarcie 2 kolory, których nie możesz rozróżnić na pierwszy rzut oka to jeden z nich jest do wywalenia.
Jeśli tworzysz swoją paletę to pamiętaj by nie robić ramp kolorów w jednym odcieniu. Czyli np. do koloru odbłysku na włosach dodaj trochę żółtej barwy. Staraj się też nie stosować całkowicie białego (chyba, że jako odbłysk) i całkowicie czarnego koloru.


Taki szybki edit zgodny z powyższymi wytycznymi.
Obrazek
Poprawiłem odrobinę lineart tego królika czy co to jest. xd
Zwiększyłem kontrast między kolorami i usunąłem niepotrzebny odcień skóry.
Odbłysk na włosach dostał trochę więcej żółtej barwy.

BTW, na przyszłość wrzucaj obok powiększonego obrazka także oryginalny. Wtedy szybciej i chętniej będę mógł robić takie edycje jak ta. :P
Eeee, gdzie ja mam oczy?
http://www.rmxp.vot.pl -> kopia RMXP

To Twój projekt, więc, do jasnej cholery, weź wreszcie za niego choć odrobinę odpowiedzialności. - Kleo =)
Ponoć w jaskiniach koło rysunków ściennych przedstawiających mamuty można było zobaczyć "scena umiera". - Noruj =)
Awatar użytkownika
Amelanduil

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 391
Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25

Re: Pixelanduil

Postautor: Amelanduil » 18 cze 2016, 11:48

GameBoy pisze:Eeee, gdzie ja mam oczy?
:P
Podejście #002, poprawione (?) lineart i kolory:
Obrazek Obrazek
Muszę ogarnąć te cienie.
EN LIVSTID I KRIG
Obrazek
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4124
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Pixelanduil

Postautor: Jazzwhisky » 18 cze 2016, 12:12

Jest fajnie jak na start, widać pewien charakter i wyraźny potencjał dla jego wykorzystania. Teraz tylko praktyka, praktyka, praktyka + poprawianie techniki i możesz robić całą grę na grafach w tym stylu. :))))

Oryginalna paleta była relatywnie ok (poza cieniami), teraz miejscami jest lepiej, ale między głównymi kolorami masz jeszcze mniej kontrastu.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo)
Posty: 1668
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: Pixelanduil

Postautor: GameBoy » 18 cze 2016, 12:55

No kontrast nadal jest mały. Nie bój się robić większej różnicy między kolorami, bo w pracy w takim stylu będzie to praktycznie zawsze wyglądało bardzo dobrze.
http://www.rmxp.vot.pl -> kopia RMXP

To Twój projekt, więc, do jasnej cholery, weź wreszcie za niego choć odrobinę odpowiedzialności. - Kleo =)
Ponoć w jaskiniach koło rysunków ściennych przedstawiających mamuty można było zobaczyć "scena umiera". - Noruj =)
Awatar użytkownika
Spider
Posty: 28
Rejestracja: 03 mar 2016, 21:09

Re: Pixelanduil

Postautor: Spider » 18 cze 2016, 13:05

:wink:
Ostatnio zmieniony 25 cze 2016, 14:06 przez Spider, łącznie zmieniany 1 raz.
Rpg maker? Tego się nie zapomina.
Obrazek
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo)
Posty: 1668
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: Pixelanduil

Postautor: GameBoy » 18 cze 2016, 13:58

I to nie prawda co pisze gameboy m.in. o cieniach pod grzywką, Jak decydujesz się już na takie cienie to wykorzystujesz je na całym arcie.

To jest prawda i jest to jedna z podstawowych zasad tworzenia dobrej grafiki komputerowej 2D w małej rozdzielczości. :)
Takie cieniowanie mało kontrastującymi ze sobą kolorami prowadzi do powstawania brzydkich gradientów, odbiera grafice głębię (w sensie, że staje się ona płaska) i może sprawić, że praca będzie ziarnista i przez to mniej czytelna.
http://www.rmxp.vot.pl -> kopia RMXP

To Twój projekt, więc, do jasnej cholery, weź wreszcie za niego choć odrobinę odpowiedzialności. - Kleo =)
Ponoć w jaskiniach koło rysunków ściennych przedstawiających mamuty można było zobaczyć "scena umiera". - Noruj =)
Awatar użytkownika
Adrapnikram

Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo)
Posty: 633
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie
Kontakt:

Re: Pixelanduil

Postautor: Adrapnikram » 18 cze 2016, 16:25

Oczywiście, że GB ma rację. Wystarczy spojrzeć na podejście 1 i 2. Od razu widać, gdzie grzywka jest bardziej odsunięta od czoła.
~VladArges
ten mały puchar pod avatarem zrobil mi wtedy taka radoche ze latalem i z 10 razy chwalilem sie rodzicom xD
~Jazz
dla takich rzeczy powstało TA i całe forum
nie dla lajkow pod profilem
Zapraszam na stronę o moich grach i pixelarcie :-D

Obrazek
Awatar użytkownika
Prometherion

Golden Forki 2016 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 1) Sezon V (miejsce 2)
Posty: 189
Rejestracja: 02 sty 2011, 12:31

Re: Pixelanduil

Postautor: Prometherion » 18 cze 2016, 17:43

Zmiany, które wprowadził Gameboy rzeczywiście polepszyły sytuację. Na pixelarcie nie znam się, ale w kwestii kompozycji wypiszę kilka uwag. Wywaliłbym ten sierp na włosach i zmienił usta(notabene wyglądają jak... piersi), a poza tym chętnie zobaczę inne prace.
Awatar użytkownika
Amelanduil

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 391
Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25

Re: Pixelanduil

Postautor: Amelanduil » 18 cze 2016, 19:07

Usunąć ahoge? Świętokradztwo! (Sorry, inaczej się nie da, zwyczajne fryzury nie są w moim stylu :v)
Ehem. Z tym cieniowaniem włosów to ja w kropce jestem, kształtem ono w ogóle jest jak należy? Gdzie i jak jeszcze trzeba docieniować te włosy? Jakoś nie jestem w stanie nic wyciągnąć z tych tutoriali >~<
EN LIVSTID I KRIG
Obrazek
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo)
Posty: 1668
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: Pixelanduil

Postautor: GameBoy » 18 cze 2016, 19:44

Musisz sobie ustalić skąd padać będzie światło i dopiero wtedy cieniować. Warto na początek sobie zrobić szkic cieniowanego obiektu rozbitego na proste bryły geometryczne - sześciany, kule etc.

EDIT:

Szybki przykład.

Obrazek
Ostatnio zmieniony 18 cze 2016, 19:59 przez GameBoy, łącznie zmieniany 1 raz.
http://www.rmxp.vot.pl -> kopia RMXP

To Twój projekt, więc, do jasnej cholery, weź wreszcie za niego choć odrobinę odpowiedzialności. - Kleo =)
Ponoć w jaskiniach koło rysunków ściennych przedstawiających mamuty można było zobaczyć "scena umiera". - Noruj =)
Awatar użytkownika
Deathwing

Liga Mapperów Sezon I (miejsce 1) Sezon II (miejsce 2) Sezon IV (miejsce 3) Sezon V (miejsce 1); TA Sprite Contest 3 (miejsce 1); TA Sprite Contest 2 (miejsce 1)(miejsce3);
Posty: 223
Rejestracja: 29 gru 2006, 22:40
Lokalizacja: Babilon
Kontakt:

Re: Pixelanduil

Postautor: Deathwing » 18 cze 2016, 19:44

Co do cieniowania to kwestia ustalenia skąd pada światło i jakie obiekty je zasłaniają - rozdział 4 tutoriala wrzuconego przez Adrapa. Jeśli nie jesteś w stanie posunąć się dalej z tym rysunkiem, to może zwyczajnie pociśnij następny. Mam na myśli coś prostszego typu bryły, na których mógłbyś poćwiczyć cieniowanie.
A ogólnie nie wiem czy jest sens dyskutować nad każdym pikselkiem albo pokazywać Ci palcem gdzie jest błąd, zwłaszcza, że to pierwsza praca. Tak samo niezbyt pouczające wydaje mi się, kiedy ktoś poprawia obrazek za Ciebie. Powinieneś sam spróbować dojść do czegoś metodą prób i błędów, robiąc nawet po 10 wersji jednego obrazka. Nauka rysunku (w tym pixelartu) to przede wszystkim praktyka i miliony szkiców, więc nie licz na to, że ogarniesz co i jak w parę godzin. Nie próbuj tego "wymęczyć do perfekcji", bo to nie jest dobry sposób.
Awatar użytkownika
Amelanduil

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 391
Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25

Re: Pixelanduil

Postautor: Amelanduil » 18 cze 2016, 23:00

Deathwing pisze:A ogólnie nie wiem czy jest sens dyskutować nad każdym pikselkiem albo pokazywać Ci palcem gdzie jest błąd, zwłaszcza, że to pierwsza praca. Tak samo niezbyt pouczające wydaje mi się, kiedy ktoś poprawia obrazek za Ciebie. Powinieneś sam spróbować dojść do czegoś metodą prób i błędów, robiąc nawet po 10 wersji jednego obrazka. Nauka rysunku (w tym pixelartu) to przede wszystkim praktyka i miliony szkiców, więc nie licz na to, że ogarniesz co i jak w parę godzin. Nie próbuj tego "wymęczyć do perfekcji", bo to nie jest dobry sposób.
Tak, najlepiej to w ogóle się nie odzywać :roll:

Kwestia jest taka, że jak sam próbujesz coś zrobić i nie masz pojęcia, czy robisz to źle czy dobrze - tylko powielasz błędy (przez co wysiłek trochę idzie na marne).
Każdy ma swoje metody, które działają lepiej od innych. W moim przypadku to jest mega pomocne, jeżeli mam przed sobą poprawiony przykład (dzięki, GB!), znacznie łatwiej mi jest wtedy mieć na uwadze w jaki sposób mam się za coś zabierać.

A ja jestem upartym człowiekiem - jak będziesz bił głową w mur wystarczająco długo, to prędzej czy później tynk zacznie się sypać.
EN LIVSTID I KRIG
Obrazek

Wróć do „Galeria”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości