Co myślicie o grafice w dzisiejszych grach?

PC, konsole i nie tylko...
Awatar użytkownika
Venesard
Posty: 208
Rejestracja: 01 gru 2014, 16:35

Re: Co myślicie o grafice w dzisiejszych grach?

Post autor: Venesard »

Dragon Kamillo pisze:
Tyle że MC ma tekstury chyba 256x256px, można więc osiągnąć efekt o który mi chodzi.
MC ma domyślne tekstury 16x16.
Awatar użytkownika
Athanor
Posty: 150
Rejestracja: 22 mar 2014, 08:13
Lokalizacja: Krypta
Kontakt:

Re: Co myślicie o grafice w dzisiejszych grach?

Post autor: Athanor »

Venesard pisze:
Dragon Kamillo pisze:
Tyle że MC ma tekstury chyba 256x256px, można więc osiągnąć efekt o który mi chodzi.
MC ma domyślne tekstury 16x16.
On ma na myśli maksymalne textury które można uzyskać. @DK, ciekawostka, można także uzyskać 512x512:
http://static.planetminecraft.com/files ... 895349.jpg
Awatar użytkownika
Venesard
Posty: 208
Rejestracja: 01 gru 2014, 16:35

Re: Co myślicie o grafice w dzisiejszych grach?

Post autor: Venesard »

"Ciekawostka" że nie jest problemem wgranie i tekstur o rozdziałce 2048x2048, wystarczy umieć ;)
Awatar użytkownika
HGS

Golden Forki 2017 - Dema (miejsce 3); Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 260
Rejestracja: 29 maja 2015, 02:38
Lokalizacja: Lochy w pałacu cesarskim Oktawiana Augusta
Kontakt:

Re: Co myślicie o grafice w dzisiejszych grach?

Post autor: HGS »

Osobiście uważam, że grafika zbyt mocno oślepia nasze umysły. Niby gra ładna, niby silniki bajerandzkie, ale mapy są puste z reguły i nie przemyślane. Mówię tu o twórcach niezależnych, bo oni najczęściej robią błąd i idą w grafikę, a nie ciekawość wykonania. Mówię tu również o co niektórych twórcach na makerze.

Dzisiejsze gry są na bazie kopiuj wklej mam takie wrażenie. Ale to jest tylko moja opinia i nie trzeba się z tym zgadzać
"Makerowanie to wojna...". Każda wojna wymaga środków. Dlatego daję topory, by było czym walczyć. Tylko uwaga, są ostre! :-D :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
Preki

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2010 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 758
Rejestracja: 16 wrz 2007, 20:54
Lokalizacja: Siedlce City

Re: Co myślicie o grafice w dzisiejszych grach?

Post autor: Preki »

Venesard pisze:"Ciekawostka" że nie jest problemem wgranie i tekstur o rozdziałce 2048x2048, wystarczy umieć ;)
Takie tekstury w Minecrafcie będą się gryzły z założeniami gry, której świat został zbudowany z wyraźnych kostek. To nie będzie "to" nawet, jak technicznie tekstury będą ładne.
http://prekisiedlce.wordpress.com/ - moje blogowe skrobanko
"W skrócie - gra nigdy nie jest gotowa, Ty zwyczajnie przestajesz nad nią pracować." - Jörg "Eiswuxe" Winterstein
Awatar użytkownika
Venesard
Posty: 208
Rejestracja: 01 gru 2014, 16:35

Re: Co myślicie o grafice w dzisiejszych grach?

Post autor: Venesard »

Preki pisze:Takie tekstury w Minecrafcie będą się gryzły z założeniami gry, której świat został zbudowany z wyraźnych kostek. To nie będzie "to" nawet, jak technicznie tekstury będą ładne.
Tak, to prawda, zgadzam się w zupełności, ja tylko podkreślam fakt że nie jest to niemożliwe :)
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1947
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Co myślicie o grafice w dzisiejszych grach?

Post autor: Dragon Kamillo »

https://youtu.be/JVTsCXXzlYU?t=4m9s

Wiedźmin 3
Rozmazana (dla mnie niepotrzebnie) ziemia i jeżdżący po nim model kury. Jeżdżące modele po planszach gry to dla mnie też zmora 3D, całe starania nad fotorealizmem się walą, bo np animacja chodzenia jest dziwnie wykonywana w miejscu itp. To samo się tyczy przenikających przez siebie fragmentów modeli.
Awatar użytkownika
Powczan

GF 2022 - Pełne Wersje (miejsce 2); TA Project Extravaganza #3 (miejsce 1); TA Project Extravaganza #1 (miejsce 3); TA Sprite Contest 6 (miejsce 1); TA Sprite Contest 5 (miejsce 3)
Posty: 957
Rejestracja: 30 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Wrocław

Re: Co myślicie o grafice w dzisiejszych grach?

Post autor: Powczan »

No nie potrafię odpisać nic innego, jak tylko to, że czepiasz się na siłę.
Biedroneczki są w kropeczki i to chwalą sobie :)
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1947
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Co myślicie o grafice w dzisiejszych grach?

Post autor: Dragon Kamillo »

Wiedziałem że ktoś tak odpisze.

Ale to bez sensu, wystarczy spojrzeć na gry 2D, tam wszystko było traktowane jednakowo, gry miały raczej spójną oprawę. Wiadomo że więcej czasu poświęcano na głównych bohaterów, a np NPC w miastach mieli te same grafiki, ale to wszystko było spójne, posiadało takie same prawa co do animacji itp.

Tymczasem w grach 3D znajdujemy rzeczy o różnej jakości, jak się więc nie przyczepić do tego że jest to niespójne?

A "jeżdżenie" modeli i przenikanie się wzajemnie to zmora chyba wszystkich gier 3D, to jest po prostu okropne. Co prawda przenikanie się wzajemnie modeli można porównać do złego ustawienia priorytetów wyświetlania w grafice 2D (choć to bardzo naciągane), to znowu to drugie zdarza się naprawdę rzadko, to pierwsze w praktycznie każdej grze 3D.
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1768
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: Co myślicie o grafice w dzisiejszych grach?

Post autor: GameBoy »

A co powiesz na migotanie spritów jeśli jest ich zbyt dużo na ekranie w grach na NESa?
Awatar użytkownika
RavenInvazion
Posty: 25
Rejestracja: 07 cze 2016, 00:27

Re: Co myślicie o grafice w dzisiejszych grach?

Post autor: RavenInvazion »

Moim zdaniem grafika nie ma być ani wyraziście pixelowata, ani realistyczna - tylko ładna...

Swoją drogą przykłady z Atari, Mario, oraz wyblakły różowy pixelowy mag wyglądają fatalnie. Ori cudownie. Potem jakieś cuda wianki, cuda na kiju w stylu oczoswędzących różowych skate'rów(?) czy Sonica. Wiedźmin próbuje być baaaaaardzo filmowy, to jest realistyczny, ale znacznie podrasowany.

Zgadzam się natomiast, że rozmazane pixele są paskudne.
Obrazek
"Nie znam się na iniekcji transmetylonianu interpolarnego."
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1768
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: Co myślicie o grafice w dzisiejszych grach?

Post autor: GameBoy »

Swoją drogą zapominasz też DK, że na monitorach CRT z mniejszą rozdzielczością gry 2D nie były tak ostre jak teraz ze względu na to jak wyświetlane były piksele.
Awatar użytkownika
Necromo
Posty: 276
Rejestracja: 28 cze 2013, 21:58
Lokalizacja: Gniezno

Re: Co myślicie o grafice w dzisiejszych grach?

Post autor: Necromo »

Co do tych rozmazanych tekstur i jeżdżenia czy przenikania się tekstur, to podczas rozgrywki naprawdę tego nie widać, chyba, że ktoś gra tylko po to, by takie elementy wyłapywać (oczywiście jeśli chodzi o dobrze wykonaną grę, w złych takie rzeczy widać i należy je wytykać).
Tak w ogóle to cała ta dyskusja przypomina mi pewnego użytkownika, który chciał przekonać innych, że quick save'y to największa zmora współczesnego świata. Jak niektórzy pamiętają, nie udało mu się.
Jeśli komentarze nie mają wartości to ich wartość jest niska. - X Tech
Ja jestem kulturalny człowiek, jeszcze nigdy nikogo nie ukradłem. - EnterVPL
Odporność na stan: Śmierć. Usunąłem to, a umieranie stało się takie proste. - EnterVPL
Życie zabija, studia to katalizator.
Obrazek
Awatar użytkownika
Venesard
Posty: 208
Rejestracja: 01 gru 2014, 16:35

Re: Co myślicie o grafice w dzisiejszych grach?

Post autor: Venesard »

Jestem zdania że grafika ma się przede wszystkim podobać i tworzyć klimat. Nie wyobrażam sobie Wieśka czy Gothica na pikselach, tak samo jak nie wyobrażam sobie starego dobrego Mario bez pikseli.
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Co myślicie o grafice w dzisiejszych grach?

Post autor: Jazzwhisky »

Gedharm pisze:No nie potrafię odpisać nic innego, jak tylko to, że czepiasz się na siłę.
Dragon Kamillo pisze:Wiedziałem że ktoś tak odpisze.
Ktoś musiał tak napisać - prawdopodobnie dlatego, że to prawda. :)

Ogólnie - grałem swego czasu nawet w te pozycje na samej górze pierwszego wpisu (Rambo, czyli klon Atari 2600 był do zdobycia w PL jeszcze przed czasami popularności Pegasusa), jestem ogromnym fanem pikseli, kocham gry z tamtego okresu, ale nie dociera do mnie żaden argument przeciw współczesnej oprawie graficznej. Zwykły postęp technologiczny, pewnie i szaleńczy, pewnie i nastawiony ostrrrro na $, ale jednak postęp, pod każdym względem. A uwagi o ostrości burzy już sam wpis GB o jakości obrazu wyświetlaczy CRT (przecież nie trzymały one nawet rozdziałki, patrz PAL/Secam/NTSC, a już sam przesył sygnału konsola-tv nie był cyfrowy). Nie chcę wdawać się w dyskusję, ale między innymi dlatego, że widzę straszne zamieszanie, zwłaszcza jeśli chodzi o odniesienie w czasie. Bo fajnie bawić się w pikselkowych purystów teraz, gdy mamy sprzęt i perfekcyjną emulację (czasem lepszą niż oryginalny sprzęt), sam to lubię, ale nie pokusiłbym się o tak daleko idące tezy, to historycznie po prostu nie trzyma się kupy.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
ODPOWIEDZ