Jaki RM lepszy? MV czy XP
Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo
- Herion10
- Posty: 84
- Rejestracja: 18 maja 2013, 20:19
- Lokalizacja: Terdania
Jaki RM lepszy? MV czy XP
Pewnie były na forum takie posty, ale bez nowego rpg makera MV.
Kiedyś zastanawiałem się nad VX czy XP a może trochę starszy RM. Jednak zdecydowałem, że RMXP jest o wiele bardziej pasująca jak dla mnie. Ma większy potencjał graficzny. Człowiek wygląda jak człowiek, a nie karzeł. Aż 4 warstwy mapy a nie 3. Także zdarzeniówki lepiej mi się tworzy.
Teraz się zastanawiam, czy MV sprawdzi się bardziej niż XP.
Najbardziej irytujące jest dla mnie, że zdarzenia mają 48x48 px, a nie 32x32 px. Może w kolejnym RM można będzie zrobić wiedźmina ze zdarzeniami o rozmiarze 64x64 px . Oczywiste jest to, że można zwiększyć 32 piksele do 48. Mogą być małe problemy z "anti aliasing", lecz da się z to zrobić bez niego z małym niedociągnięciem. Tak czy inaczej wolałem rozmiar z XP.
Mimo straty na grafice to podobno jest lepiej projektować baze danych, zdarzenia, jest wprowadzona "java" zamiast "ruby". Powrót 4 warstw z XP. Jeszcze coś ze starszych wersji RM pododawali. Czyli grafika w dół, a projekt w górę.
Możecie napisać co dla was jest lepsze. Może jednak MV niż XP, albo nawet VX ace.
Kiedyś zastanawiałem się nad VX czy XP a może trochę starszy RM. Jednak zdecydowałem, że RMXP jest o wiele bardziej pasująca jak dla mnie. Ma większy potencjał graficzny. Człowiek wygląda jak człowiek, a nie karzeł. Aż 4 warstwy mapy a nie 3. Także zdarzeniówki lepiej mi się tworzy.
Teraz się zastanawiam, czy MV sprawdzi się bardziej niż XP.
Najbardziej irytujące jest dla mnie, że zdarzenia mają 48x48 px, a nie 32x32 px. Może w kolejnym RM można będzie zrobić wiedźmina ze zdarzeniami o rozmiarze 64x64 px . Oczywiste jest to, że można zwiększyć 32 piksele do 48. Mogą być małe problemy z "anti aliasing", lecz da się z to zrobić bez niego z małym niedociągnięciem. Tak czy inaczej wolałem rozmiar z XP.
Mimo straty na grafice to podobno jest lepiej projektować baze danych, zdarzenia, jest wprowadzona "java" zamiast "ruby". Powrót 4 warstw z XP. Jeszcze coś ze starszych wersji RM pododawali. Czyli grafika w dół, a projekt w górę.
Możecie napisać co dla was jest lepsze. Może jednak MV niż XP, albo nawet VX ace.
Daj wiarę w siebie innym, a oni osiągną coś wielkiego.
Hengort - wojna demonów (0.2%)
Hengort - starożytne katakumby (0.001%)
Hengort - wojna demonów (0.2%)
Hengort - starożytne katakumby (0.001%)
- Dragon Kamillo
- Posty: 1948
- Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
- Lokalizacja: Poznań/Granowiec
Re: Jaki RM lepszy? MV czy XP
No to chyba masz złe informacje.
Mapping NIE JEST jak z XP, jest to dokładnie ten sam system co w VX (razem z jego ułomnościami, nie łudź się nic nie poprawili) z możliwością wstawienia na mapie dwóch kafli z tile B-E na sobie.
Tak samo nie wiem co się naczytałeś o przeróbkach z 32x32 na 48x48. Bo o ile w grafikach w stylu RTP VX coś da się zrobić, tak przy pikselarcie z RTP XP już nie za bardzo. Można kombinować, robić sklejki itp, ale o powiększeniu 1.5 razy zapomnij. Można w sumie spróbować użyć jakiegoś flirta z blurem, powiększyć każdy tile osobno, a na końcu wrzucić do ograniczonej palety zawierającej tylko oryginalne kolory, ale nie wiem czy to zadziała.
Jak się uprzesz to też w MV osiągniesz te 32x32, ale strasznie to niewygodne.
Co do silnika zdarzeń to myślę że są na podobnym (niskim) poziomie. Baza danych za to w MV powinna być o wiele lepsza.
A i nie java, tylko html5+javascript XD.
Mapping NIE JEST jak z XP, jest to dokładnie ten sam system co w VX (razem z jego ułomnościami, nie łudź się nic nie poprawili) z możliwością wstawienia na mapie dwóch kafli z tile B-E na sobie.
Tak samo nie wiem co się naczytałeś o przeróbkach z 32x32 na 48x48. Bo o ile w grafikach w stylu RTP VX coś da się zrobić, tak przy pikselarcie z RTP XP już nie za bardzo. Można kombinować, robić sklejki itp, ale o powiększeniu 1.5 razy zapomnij. Można w sumie spróbować użyć jakiegoś flirta z blurem, powiększyć każdy tile osobno, a na końcu wrzucić do ograniczonej palety zawierającej tylko oryginalne kolory, ale nie wiem czy to zadziała.
Jak się uprzesz to też w MV osiągniesz te 32x32, ale strasznie to niewygodne.
Co do silnika zdarzeń to myślę że są na podobnym (niskim) poziomie. Baza danych za to w MV powinna być o wiele lepsza.
A i nie java, tylko html5+javascript XD.
- Jazzwhisky
- Posty: 4332
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
- Kontakt:
Re: Jaki RM lepszy? MV czy XP
Trochę nie rozumiem potrzeby kolejnego wątku, przeczytaj może poprzednie i temat o RMMV, jest tam cała masa komentarzy.
Poza tym odpowiedz sobie na pytania - w czym ogranicza Cię RMXP? Znasz JavaScript, RGSS? Na jakiej podstawie oceniasz co jest lepsze, może stwarzać problemy, co w dół, a co w górę? Na czym tak naprawdę opierasz swoją wiedzę i ile godzin pracowałeś w RMMV? Z jakich nowych opcji skorzystasz na 100% po przeniesieniu projektu? Myślę, że pomoże Ci to ustalić co sprawdzi się bardziej i dlaczego.
Odpowiadając sucho - z mojej perspektywy najlepszą opcją w tej chwili jest RMVX Ace. Po MV sięgnąłbym tylko w wypadku kombinowania z rozdzielczością, projektowania czegoś, co ma wylądować na urządzeniach mobilnych lub stronach www (gra przez przeglądarkę), ale byłoby to trochę na siłę, bo przerażają mnie trochę minimalne rozmiary takich projektów. Ofkoz pozostałe wersje Makera też mają swoje zalety, dlatego też takie dyskusje są trochę bez sensu, bo każdy powinien (myśląc logicznie) wybierać RM pod siebie i swój projekt, a nie kierować się upodobaniami czy preferencjami innych userów programu.
edit-dół
Zasadniczo zgoda. :))))
Poza tym odpowiedz sobie na pytania - w czym ogranicza Cię RMXP? Znasz JavaScript, RGSS? Na jakiej podstawie oceniasz co jest lepsze, może stwarzać problemy, co w dół, a co w górę? Na czym tak naprawdę opierasz swoją wiedzę i ile godzin pracowałeś w RMMV? Z jakich nowych opcji skorzystasz na 100% po przeniesieniu projektu? Myślę, że pomoże Ci to ustalić co sprawdzi się bardziej i dlaczego.
Odpowiadając sucho - z mojej perspektywy najlepszą opcją w tej chwili jest RMVX Ace. Po MV sięgnąłbym tylko w wypadku kombinowania z rozdzielczością, projektowania czegoś, co ma wylądować na urządzeniach mobilnych lub stronach www (gra przez przeglądarkę), ale byłoby to trochę na siłę, bo przerażają mnie trochę minimalne rozmiary takich projektów. Ofkoz pozostałe wersje Makera też mają swoje zalety, dlatego też takie dyskusje są trochę bez sensu, bo każdy powinien (myśląc logicznie) wybierać RM pod siebie i swój projekt, a nie kierować się upodobaniami czy preferencjami innych userów programu.
edit-dół
Zasadniczo zgoda. :))))
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
-
- Posty: 509
- Rejestracja: 19 gru 2012, 20:09
- GameBoy
- Posty: 1769
- Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
- Lokalizacja: Wieluń
Re: Jaki RM lepszy? MV czy XP
W MV masz skrypt na zwiększenie rozdzielczości kafelka, więc 64x64 albo 32x32 dałoby się zrobić. Jednakże to zmienia rozmiar tylko w grze, więc musiałbyś mieć 2 wersje wszystkich tilesetów - jedną w 48x48 do użytku w edytorze, a drugą 32x32/64x64 dla samej gry.
http://forums.rpgmakerweb.com/index.php ... tile-size/
Ja mimo wszystko polecałbym VX Ace.
http://forums.rpgmakerweb.com/index.php ... tile-size/
Ja mimo wszystko polecałbym VX Ace.
- Herion10
- Posty: 84
- Rejestracja: 18 maja 2013, 20:19
- Lokalizacja: Terdania
Re: Jaki RM lepszy? MV czy XP
Próbowałem w programie graficznym to zrobić i wyszło całkiem ładnie. Zrobiłem kopie z anti aliasing i bez. Najładniej wyszło bez niego i lekkie poprawki. Najgorszy jest fakt, że długo się to robi, ale do zrobienia.Dragon Kamillo pisze:...Można w sumie spróbować użyć jakiegoś flirta z blurem, powiększyć każdy tile osobno, a na końcu wrzucić do ograniczonej palety zawierającej tylko oryginalne kolory, ale nie wiem czy to zadziała.
To dużo zmienia. Może i edytorze jest trudniej, ale ważniejszy jest gracz. Jeżeli taki skrypt zadziała to i zmieni się wielkość wszystkich kafelków to będzie to duży plus dla MV.GameBoy pisze:W MV masz skrypt na zwiększenie rozdzielczości kafelka...
Daj wiarę w siebie innym, a oni osiągną coś wielkiego.
Hengort - wojna demonów (0.2%)
Hengort - starożytne katakumby (0.001%)
Hengort - wojna demonów (0.2%)
Hengort - starożytne katakumby (0.001%)
- Dragon Kamillo
- Posty: 1948
- Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
- Lokalizacja: Poznań/Granowiec
Re: Jaki RM lepszy? MV czy XP
Skrypt na zmianę wielkości kafelka to żaden problem w XP czy VX. W XP też dasz radę zmienić se rozdzielczość, niestety w VX jest to trudniejsze.
MV góruje tylko tym że możesz grać na gównach, wszystko inne albo jest gorsze, albo na podobnym poziomie.
MV góruje tylko tym że możesz grać na gównach, wszystko inne albo jest gorsze, albo na podobnym poziomie.
- GameBoy
- Posty: 1769
- Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
- Lokalizacja: Wieluń
Re: Jaki RM lepszy? MV czy XP
Nieprawda, próbowałem kiedyś paru skryptów na zmianę rozdzielczości w XP, ale żaden z nich nie działał dobrze. W VX Ace jest to dużo prostsze.W XP też dasz radę zmienić se rozdzielczość, niestety w VX jest to trudniejsze.
- Jazzwhisky
- Posty: 4332
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
- Kontakt:
Re: Jaki RM lepszy? MV czy XP
Mogę zapytać jaki miałeś w tym cel? Po co to robić, skoro to takie pracochłonne, co chciałeś uzyskać i dlaczego?Herion10 pisze:Próbowałem w programie graficznym to zrobić i wyszło całkiem ładnie. Zrobiłem kopie z anti aliasing i bez. Najładniej wyszło bez niego i lekkie poprawki. Najgorszy jest fakt, że długo się to robi, ale do zrobienia.Dragon Kamillo pisze:...Można w sumie spróbować użyć jakiegoś flirta z blurem, powiększyć każdy tile osobno, a na końcu wrzucić do ograniczonej palety zawierającej tylko oryginalne kolory, ale nie wiem czy to zadziała.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
- Herion10
- Posty: 84
- Rejestracja: 18 maja 2013, 20:19
- Lokalizacja: Terdania
Re: Jaki RM lepszy? MV czy XP
Zamierzałem sprawdzić tylko czy takie powiększenie jest możliwe i czy będzie ładne. Może trochę przesadziłem mówiąc "pracochłonne". Trochę czasu to zajmuję, ale nie aż tak wiele .Jazzwhisky pisze:Herion10 pisze:Mogę zapytać jaki miałeś w tym cel? Po co to robić, skoro to takie pracochłonne, co chciałeś uzyskać i dlaczego?
W sumie sam mogę zrobić sobie specjalny tileset dla MV (teraz to naprawdę będzie pracochłonne) lub pobrać paczkę z internetu.
Daj wiarę w siebie innym, a oni osiągną coś wielkiego.
Hengort - wojna demonów (0.2%)
Hengort - starożytne katakumby (0.001%)
Hengort - wojna demonów (0.2%)
Hengort - starożytne katakumby (0.001%)