Pixelanduil
- Amelanduil
- Posty: 450
- Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25
- Soul
- Posty: 526
- Rejestracja: 19 mar 2011, 21:24
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Re: Pixelanduil
Dithering na jabku nie jest potrzebny, przecież jabko jest gładkie na powierzchni i połyskliwe. Lepiej dodać +1 kolor tutaj niż dithering.
(*o ile to jest jabłko*)
Chyba, że chciałeś na prawdę uzyskać jakiś retro klimat to rozumiem.
(*o ile to jest jabłko*)
Chyba, że chciałeś na prawdę uzyskać jakiś retro klimat to rozumiem.
- Amelanduil
- Posty: 450
- Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25
Re: Pixelanduil
Post #1 uaktualniony.
Pierwszy względnie ukończony artwork,
z którego jestem w miarę zadowolony:
Co do tego ditheringu Soul to chciałem po prostu obczaić sobie jak on działa.
A od teraz nie będę wstawiał raczej WIP, tylko już skończony efekt.
Pierwszy względnie ukończony artwork,
z którego jestem w miarę zadowolony:
Co do tego ditheringu Soul to chciałem po prostu obczaić sobie jak on działa.
A od teraz nie będę wstawiał raczej WIP, tylko już skończony efekt.
Glico☆Magic?
- Jazzwhisky
- Posty: 4332
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
- Kontakt:
Re: Pixelanduil
Mocny update pierwszego wpisu :), no i fajne postępy jak na jeden tydzień. Z tym ditheringiem jeszcze trzeba ostrożności, ale aż mi się przypomniał Touch Detective na NDS.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
- Amelanduil
- Posty: 450
- Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25
Re: Pixelanduil
Długo długo nic nie było, ale po wielu tygodniach blokady twórczej i zastanawiania się, jak przelać zamysł na pixele, wyszło coś takiego:
Warkocze to zmora pixel artu... wolałem nie ruszać na nim cieniowania ze strachu przed tym, jak bardzo źle będzie to wyglądało.
Warkocze to zmora pixel artu... wolałem nie ruszać na nim cieniowania ze strachu przed tym, jak bardzo źle będzie to wyglądało.
Glico☆Magic?
- Yoroiookami
- Posty: 679
- Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:45
Re: Pixelanduil
To ostatnie mi się szalenie podoba. No, może oprócz oka. Białe oko na takiej białej skórze trochę dziwnie mi wygląda. Ale ogólnie to ślicznie. :>
- Amelanduil
- Posty: 450
- Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25
Re: Pixelanduil
Coś mniejszego tym razem, próbowałem coś kombinować z gładszymi krawędziami:
Dodatkowo prosta animacja:
Dodatkowo prosta animacja:
Glico☆Magic?
- Powczan
- Posty: 958
- Rejestracja: 30 gru 2009, 14:39
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Pixelanduil
Coś, co przeoczyłem wcześniej:
W dolnej części tego slima są zbędne piksele przy narożnikach. Powinno być przejście "po skosie", tak jak w górnej części.
Moje tłumaczenie takie zrozumiałe.
Ale znalazłem jakiś gif, który pokazuje, o co mi chodzi.
https://cms-assets.tutsplus.com/uploads ... n-edge.gif
A animacja słodziaszna :P
W dolnej części tego slima są zbędne piksele przy narożnikach. Powinno być przejście "po skosie", tak jak w górnej części.
Moje tłumaczenie takie zrozumiałe.
Ale znalazłem jakiś gif, który pokazuje, o co mi chodzi.
https://cms-assets.tutsplus.com/uploads ... n-edge.gif
A animacja słodziaszna :P
Biedroneczki są w kropeczki i to chwalą sobie :)
- Amelanduil
- Posty: 450
- Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25
Re: Pixelanduil
Ciekawe wieści, względnie poprawiło mi się tempo pracy, udało mi się to tutaj skończyć w ciągu tego dnia.
Stwierdziłem, że dobrze by było jeszcze raz narysować pierwszą postać... wybaczcie leniwą symetrię.
Stwierdziłem, że dobrze by było jeszcze raz narysować pierwszą postać... wybaczcie leniwą symetrię.
Glico☆Magic?
- Powczan
- Posty: 958
- Rejestracja: 30 gru 2009, 14:39
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Pixelanduil
Nogi wyglądają jak patyczki od lodów. Możesz jej dopisać na kolanie "wygrałeś big milka" :P
Poza tym spoko
Poza tym spoko
Biedroneczki są w kropeczki i to chwalą sobie :)
- GameBoy
- Posty: 1770
- Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
- Lokalizacja: Wieluń
Re: Pixelanduil
Krawędzie mieczy są koszmarne. Poczytaj o tworzeniu linii i krzywych w pixelarcie:
http://opengameart.org/content/chapter- ... and-curves
Pamiętaj też, że pewnych kątów w tak niskiej rozdzielczości nie sposób narysować tak, by wyglądały dobrze, albo jest to zbyt trudne na początku.
Nadal przydałoby się trochę więcej kontrastu między kolorami, np. na mieczu, aczkolwiek dobrze użyłeś niskiego kontrastu do wygładzenia odbłysków na włosach.
Powoli robisz widoczne postępy. Najbardziej podoba mi się tu zapięcie szaty.
EDIT: Jeszcze te nogi jak patyczki od lodów do wymiany, bo ciężko je uzasadnić nawet prostym stylem grafiki. ;/
Do tego mogłeś rękojeść miecza dorysować, bo teraz wygląda to tak jakby postać trzymała go za jakiś malutki kawałek, który wyleciałby z ręki przy pierwszym wymachu. xd
http://opengameart.org/content/chapter- ... and-curves
Pamiętaj też, że pewnych kątów w tak niskiej rozdzielczości nie sposób narysować tak, by wyglądały dobrze, albo jest to zbyt trudne na początku.
Nadal przydałoby się trochę więcej kontrastu między kolorami, np. na mieczu, aczkolwiek dobrze użyłeś niskiego kontrastu do wygładzenia odbłysków na włosach.
Powoli robisz widoczne postępy. Najbardziej podoba mi się tu zapięcie szaty.
EDIT: Jeszcze te nogi jak patyczki od lodów do wymiany, bo ciężko je uzasadnić nawet prostym stylem grafiki. ;/
Do tego mogłeś rękojeść miecza dorysować, bo teraz wygląda to tak jakby postać trzymała go za jakiś malutki kawałek, który wyleciałby z ręki przy pierwszym wymachu. xd
- Grentos
- Posty: 54
- Rejestracja: 06 sty 2014, 20:00
Re: Pixelanduil
Zasadniczo rysunki są straszliwie ładne ale nie rzadko zdarzają się mankamenty typu nogi z patyczków lub koszmarne cieniowanie włosów. Nachodzi taka myśl że autor po prostu się w pewnym momencie prac przestał przykładać i pozostawił parę błędów bo 'byle by skończyć dzieło'.
Myślę że mógłbyś wrócić do paru z rysunków i je poprawić ;) czekam na więcej
Myślę że mógłbyś wrócić do paru z rysunków i je poprawić ;) czekam na więcej
- Amelanduil
- Posty: 450
- Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25
Re: Pixelanduil
Zacząłem to robić jakieś 3 miesiące temu. Zaufaj mi, przykładam się na tyle, na ile pozwalają mi moje umiejętności :vGrentos pisze:Nachodzi taka myśl że autor po prostu się w pewnym momencie prac przestał przykładać i pozostawił parę błędów bo 'byle by skończyć dzieło'
Glico☆Magic?
- Amelanduil
- Posty: 450
- Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25
Re: Pixelanduil
Dobra... postanowiłem coś zrobić w bardziej minimalistycznym stylu - będzie znacznie łatwiej to animować potem...
Do tego dorzuciłem paletę kolorów z NES'a, oto rezultaty:
(W końcu, buty!)
Do tego dorzuciłem paletę kolorów z NES'a, oto rezultaty:
(W końcu, buty!)
Glico☆Magic?
- Klonoa
- Posty: 534
- Rejestracja: 18 kwie 2009, 13:07
- Lokalizacja: Berlin
- Kontakt:
Re: Pixelanduil
Mimo ze GameBoy jest tutaj ekspertem of grafiki dwu wymiarowej to sa tez ludzie, ktorzy tez troszeczke sie znaja na tym i owym.
Nie bede pisal strasznie dlugiej krytyki bo byloby to zbyt brutalne i zbedne.
Dla pierwszej pracy powiem to, ze jest tam uzytych zbyt wiele kolorow i zbyt subtelne przejscie z oswietlonych miejsc do przyciemnionych. O tyle na powiekszeniu wyglada to w miare wporzadku tak na oryginalnej wielkosci nie wyglada to dobrze. Tak samo punkt padania swiatla mial bodajze byc od animacji fali uderzeniowej przy czubku miecza, a oswietliles wszystko tak jakby zrodlo swiatla znajdowalo sie w dolnym lewym rogu calego pola.
Co do stojacego ludzika to nie widze sensu tworzenia tak subtelnych przejsc cienia tak jak jest przy krawedziach oreza i przy guzikach. Tego nie jest w stanie ktokolwiek zauzwazyc dopoki tego nie powiekszy. Ogranicz sie prosze przy takim stylu do maksymalnie dwoch barw przy tak malej grafice bo inaczej to bedzie niezbyt dobrze wygladac. Dodatkowo nie widac na oryginalnej wielkosci przyciemnionej czesci... koszuli(?).
Sam robilem te bledy ze zbyt subtelnymi przejsciami i wydaje mi sie, ze moje piksele powinny byc jeszcze gdzies na forum jezeli bylbys ciekaw moich bledow, hah xD
Oh, ten temat jest z zeszlego roku. NO TRUDNO XD
Nie bede pisal strasznie dlugiej krytyki bo byloby to zbyt brutalne i zbedne.
Dla pierwszej pracy powiem to, ze jest tam uzytych zbyt wiele kolorow i zbyt subtelne przejscie z oswietlonych miejsc do przyciemnionych. O tyle na powiekszeniu wyglada to w miare wporzadku tak na oryginalnej wielkosci nie wyglada to dobrze. Tak samo punkt padania swiatla mial bodajze byc od animacji fali uderzeniowej przy czubku miecza, a oswietliles wszystko tak jakby zrodlo swiatla znajdowalo sie w dolnym lewym rogu calego pola.
Co do stojacego ludzika to nie widze sensu tworzenia tak subtelnych przejsc cienia tak jak jest przy krawedziach oreza i przy guzikach. Tego nie jest w stanie ktokolwiek zauzwazyc dopoki tego nie powiekszy. Ogranicz sie prosze przy takim stylu do maksymalnie dwoch barw przy tak malej grafice bo inaczej to bedzie niezbyt dobrze wygladac. Dodatkowo nie widac na oryginalnej wielkosci przyciemnionej czesci... koszuli(?).
Sam robilem te bledy ze zbyt subtelnymi przejsciami i wydaje mi sie, ze moje piksele powinny byc jeszcze gdzies na forum jezeli bylbys ciekaw moich bledow, hah xD
Oh, ten temat jest z zeszlego roku. NO TRUDNO XD
Less Less Arte