8 kroków - czy się opłaca (VX)

Wydarzenia, komentarze, pomysły... Wszelkie dyskusje związane z RM.

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 917
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24
Kontakt:

8 kroków - czy się opłaca (VX)

Post autor: PInroz »

Siema Wszystkim!

Dziś chciałbym zadać wam pytanie na tle filozoficznym :roll: Czy opłaca się wstawiać skrypt na poruszanie się postacią w 8 kierunkach :?: Wiem że pytanie jest głupie, ale bardzo chciałbym poznać wasze zdanie na ten temat :-)
Obrazek
:cry: :cry: :cry: Nie mogę latać, bo stałem się kaleką :cry: :cry: :cry:
Awatar użytkownika
Amelanduil

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2); TA Sprite Contest 5 (miejsce 1)
Posty: 450
Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25

Re: 8 kroków - czy się opłaca (VX)

Post autor: Amelanduil »

Jak faktycznie masz grafiki, na których postać jest obrócona w 8 kierunkach - jak najbardziej.
ObrazekGlico☆Magic?
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1769
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: 8 kroków - czy się opłaca (VX)

Post autor: GameBoy »

Ja bym napisał na odwrót - jeśli nie masz zamiaru używać grafik w 8 kierunkach to wtedy możesz wstawiać coś takiego. Inaczej szkoda czasu i energii na to.
Jeszcze przed użyciem takiego skryptu zadaj sobie pytania: czy opłaca się wrzucać kolejny gotowy skrypt do gry? Czy zmieni on cokolwiek istotnego w rozgrywce?
Awatar użytkownika
Adrap

GF2020 - Dema (miejsce 3); GF2019 - Pełne Wersje (miejsce 3) Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 3)(miejsce 3); GF2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo); KC I (miejsce 2); KC II (miejsce 3); TASC 4 (miejsce 2)(miejsce 3)
Posty: 815
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie

Re: 8 kroków - czy się opłaca (VX)

Post autor: Adrap »

Jeśli nie straszne ci blokowanie drogi tam, gdzie jeszcze nie jest zblokowana dla 8 kierównków (patrz przykład) to tak, chociażby z tego powodu, że gracze będą mogli szybciej się przemieszczać bohaterem. Ja natomiast pokusiłbym się dodatkowo o pixelmovement, czy jak to się tam zwało.

XXO
OOX
OOX

W tej sytuacji gracz posiadający możliwość ruchu w 8 kierunkach przejdzie w prawy górny róg, a gracz posiadający 4 kierunki już nie.
Wydane:
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy

Współautor gry: Amarok
(W produkcji)
Awatar użytkownika
PInroz
Posty: 917
Rejestracja: 28 paź 2014, 22:24
Kontakt:

Re: 8 kroków - czy się opłaca (VX)

Post autor: PInroz »

GameBoy pisze: używać grafik w 8 kierunkach
Używam takich grafik (autorskich) z tym akurat nie mam problemów :roll:
Adrapnikram pisze:Ja natomiast pokusiłbym się dodatkowo o pixelmovement
Wiem o jaki skrypt ci chodzi. Skusiłem się kiedyś na jego przetestowania. Jednak z niego zrezygnowałem ponieważ jest on niekompatybilny ze skryptem na kursor myszy :cry:
Obrazek
:cry: :cry: :cry: Nie mogę latać, bo stałem się kaleką :cry: :cry: :cry:
Awatar użytkownika
Amelanduil

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2); TA Sprite Contest 5 (miejsce 1)
Posty: 450
Rejestracja: 10 lis 2012, 16:25

Re: 8 kroków - czy się opłaca (VX)

Post autor: Amelanduil »

Adrapnikram pisze:Jeśli nie straszne ci blokowanie drogi tam, gdzie jeszcze nie jest zblokowana dla 8 kierównków (patrz przykład) to tak, chociażby z tego powodu, że gracze będą mogli szybciej się przemieszczać bohaterem. Ja natomiast pokusiłbym się dodatkowo o pixelmovement, czy jak to się tam zwało.

XXO
OOX
OOX

W tej sytuacji gracz posiadający możliwość ruchu w 8 kierunkach przejdzie w prawy górny róg, a gracz posiadający 4 kierunki już nie.
Błąd, skrypty nie działają w ten sposób, sprawdzają jaki jest blokowanie po skosach. Przyajmniej pamiętam, że tak to mniej więcej działało.

Swoją drogą prośba ludziska, róbcie gry pod pady, nie pod myszy x.x
ObrazekGlico☆Magic?
Awatar użytkownika
Adrap

GF2020 - Dema (miejsce 3); GF2019 - Pełne Wersje (miejsce 3) Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 3)(miejsce 3); GF2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo); KC I (miejsce 2); KC II (miejsce 3); TASC 4 (miejsce 2)(miejsce 3)
Posty: 815
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie

Re: 8 kroków - czy się opłaca (VX)

Post autor: Adrap »

To pewnie zależy od skryptu tudzież od wersji RM.
Popieram prośbę o tworzenia gry pod pady ^^
Wydane:
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy

Współautor gry: Amarok
(W produkcji)
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: 8 kroków - czy się opłaca (VX)

Post autor: Dragon Kamillo »

Gdy naprawdę wymaga tego mechanika, to mysz jest OK. Gdy nie, to lepiej ograniczyć się do podstawowych klawiszy z makera (żadnych całych klawiatur itp). To zależy od gry.

Co do 8 kierunków, w większości to zbędny bajer, ale fajnie wygląda. Do tego przyśpiesza 2razy chodzenie w kątach, ale to tyle.

A co do blokowania, to z tego co wiem, właśnie w takim czymś nie przejdzie, skrypt sprawdza tu np górę i prawo, a że oba są X, to nie daje przejść, gdyby choć jeden był O, to sprawdzi róg, i wtedy zależnie od tego daje przejść. Czy jakoś tak.

Pewnie że raczej tak nie przejdzie.

Problemem też jest ustawienie dobrych gwiazdek, sam na to Piotr narzekałeś w jednym temacie, graficznie to to jest głównym powodem czemu nie ma 8 kierunków.

A grafika w 8 kierunków to wiele więcej roboty, po za tym grafika na boki w odpowiednią stronę i po przekątnej wygląda OK (byle nie ta w dół i w górę), wystarczy więc tylko sprawić by one się na ukos wyświetlały i OK.
Awatar użytkownika
Herion10
Posty: 84
Rejestracja: 18 maja 2013, 20:19
Lokalizacja: Terdania

Re: 8 kroków - czy się opłaca (VX)

Post autor: Herion10 »

Sens takiego "movementu" może się opłacić bo dajemy graczowi nowe możliwości sterowania co będzie ciekawą różnorodnością od innych gier tego typu. Haczyk jest tylko taki, że należy trochę więcej czasu porobić skrypty żeby żaden się nie kolidował, oraz więcej roboty z ustawianiem przejść tilesetów.
Adrapnikram pisze:XXO
OOX
OOX

W tej sytuacji gracz posiadający możliwość ruchu w 8 kierunkach przejdzie w prawy górny róg, a gracz posiadający 4 kierunki już nie.
Zależy od skryptu. Lepiej na samym początku zrobić testową mapą z taką i innymi przeszkodami, aby gra nie wywalała błędów lub ułatwień rozgrywki przez przejście przez jakąś szparkę.
Daj wiarę w siebie innym, a oni osiągną coś wielkiego.
Hengort - wojna demonów (0.2%)
Hengort - starożytne katakumby (0.001%)
ODPOWIEDZ