Problem z D3D9

PC, konsole i nie tylko...
Awatar użytkownika
Preki

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2010 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 741
Rejestracja: 16 wrz 2007, 20:54
Lokalizacja: Siedlce City
Kontakt:

Problem z D3D9

Postautor: Preki » 13 paź 2016, 00:03

No i się coś mi sypie...

Odpaliłem Unreala, który był skonfigurowany na sterownik Direct3D 9 - rozsypuje się i wraca do pulpitu. GTA San Andreas i Vice City nie odpalają się wcale, a nawet odpalenie emulatora NEStopia na pełnym ekranie powoduje błąd związany z D3D9! Przeprowadziłem diagnostykę DXDiagiem, D3D7 i 8 działają świetnie - "dziewiątka" wysypuje się z błędem "nie można utworzyć urządzenia 3D". Zaktualizowałem sterowniki grafiki - zero efektu. Windows to oczywiście XP, mam zero pojęcia co zrobić...

Pomocy ludzie, serio.

PS. Punkty przywracania odpadają, nie pytajcie czemu.
Obrazek
http://prekisiedlce.wordpress.com/ - moje blogowe skrobanko
"W skrócie - gra nigdy nie jest gotowa, Ty zwyczajnie przestajesz nad nią pracować." - Jörg "Eiswuxe" Winterstein
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4110
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: Problem z D3D9

Postautor: Jazzwhisky » 13 paź 2016, 02:30

Być może błąd nie dotyczy samego D3D. Spróbuj sterowników do karty graficznej w starszej/nowszej wersji. Spróbuj w ustawieniach gier zmienić wersję wykorzystywanego D3D na 8. Szybko wrzuciłem też błąd w Google, niektórym osobom pomagał zwykły restart.

edit-dół
Podpisuję się jeśli chodzi o system. Preki, używałem ponad dekadę Win XP, a teraz po kilku latach z Win 7 mogę potwierdzić, możesz przesiadać się bez strachu, naturalna kontynuacja.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo)
Posty: 1666
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: Problem z D3D9

Postautor: GameBoy » 13 paź 2016, 13:57

Skasuj całkowicie tego directa i zainstaluj go od nowa.

Poleciłbym też przesiadkę na Win7, bo ten system jest o wiele stabilniejszy od XP, ciągle dostaje najnowsze wersje sterowników i wszelkie aktualizacje directa, a jednocześnie stare gry nie mają najmniejszych problemów z działaniem na nim.
http://www.rmxp.vot.pl -> kopia RMXP

To Twój projekt, więc, do jasnej cholery, weź wreszcie za niego choć odrobinę odpowiedzialności. - Kleo =)
Ponoć w jaskiniach koło rysunków ściennych przedstawiających mamuty można było zobaczyć "scena umiera". - Noruj =)
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 1936
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: Problem z D3D9

Postautor: Rave » 17 paź 2016, 19:58

Wiadomo, Win7 tak samo dobry jak WinXP, no ale nie wiadomo czy sprzęt Prekiego to udźwignie. Wymagania może nie są jakoś szczególnie większe, szczególnie jak wywalisz Aero, no ale niektóre procesy systemowe potrzebują więcej procka/ramu. Naprawdę bym się nie przesiadał na czymś gorszym od procesora Intel Core2 (Duo/Quad obojętne) i najmniej 4gb ramu.
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1774
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Problem z D3D9

Postautor: Dragon Kamillo » 17 paź 2016, 20:09

Win 7 ma dość wysokie wymagania sprzętowe. Ja też na miejscu prekiego bym się nie przesiadał, tym bardziej jak oznaczałoby to zmianę sprzętu.

I z działaniem starych gier mógłbym się kłócić godzinami. Nie, nie działają, przynajmniej nie tak dobrze jak na XP.
Awatar użytkownika
Preki

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2010 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 741
Rejestracja: 16 wrz 2007, 20:54
Lokalizacja: Siedlce City
Kontakt:

Re: Problem z D3D9

Postautor: Preki » 18 paź 2016, 01:43

Póki co nie mam ochoty zmieniać systemu operacyjnego jak i przeinstalować obecnego. Za dużo roboty, dokonam tego dopiero podczas zakupu nowego sprzętu, a to trochę potrwa...

Co do problemów z Direct 3D 9 - przypuszczam, że winne było GTA Vice City, które coś mogło namieszać. Załatanie problemu wymagało gruntownego przeinstalowania sterowników karty graficznej.
Obrazek
http://prekisiedlce.wordpress.com/ - moje blogowe skrobanko
"W skrócie - gra nigdy nie jest gotowa, Ty zwyczajnie przestajesz nad nią pracować." - Jörg "Eiswuxe" Winterstein

Wróć do „Gry/Emulacja”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości