Galeria Map (Uwaga na zasady!)

Wydarzenia, komentarze, pomysły... Wszelkie dyskusje związane z RM.

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo

Veres
Posty: 11
Rejestracja: 18 gru 2016, 22:41

Re: Galeria Map (Uwaga na zasady!)

Postautor: Veres » 19 gru 2016, 11:47

Dzięki za opinię. Mam jeszcze wiele map na swoim dysku, ale nie będę wrzucał wszystkich bo to mija się z celem.

1. Sam czasem zastanawiam się po co je tutaj umieściłem, być może ze względu na na to, że to mała placówka straży a w kopalniach pracują skazańcy.
2. Wiem, sam nie jestem w pełni z niego zadowolony, z chęcią zmienię koncepcję na kilka dzielnic i nie zrobię spójnej całości.
3. Akurat to jedna z pierwszych map jakie gracz ujrzy na swojej drodze.
4. W zimowych klimat tworzy mi się najlepiej, nie wiem dlaczego.
5. Miało to być połączenie opuszczonych ruin z jaskinią, zamysł był inny, ale ciężko było mi to w sensowny sposób zrealizować.
6. Zapewne tak nie lubię prostych dróżek i ładu. Wozy wjechały tu zanim klasztor powstał, wtedy nie było jeszcze wydrążonych kamiennych schodów a jedynie duże góry, wciągano je linami, bo miały zapasy dla robotników.

Tworzę mapy o różnej wielkości akurat te są podobnych rozmiarów, bo są lokacjami głównymi. Nie chce tworzyć gry dla pojedynczego gracza, ale raczej dla setek graczy. Ja tworzę mapy a inny członek zespołu tworzy wszystko od strony programowania.

Największą moją zagwostką na obecną chwilę to wygląd tilsetów, który jest standardowy, a to wielki błąd. Szukam od dłuższego czasu osoby, która zmieniłaby podstawowe tilsety na inne, lecz takowej znaleźć nie mogę. Pieniądze nie grają roli :)
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1796
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: Galeria Map (Uwaga na zasady!)

Postautor: Dragon Kamillo » 19 gru 2016, 13:33

Widzisz jak cię wyczułem, jednak to nie jest zwykłe jRPG.
Używanie RTP po za serią RM jest sprzeczne z licencją... Robienie MMO w RM mija się z celem...
Nie za bardzo rozumiem w takim razie po co już zrobiłeś te mapy, skoro i tak chcesz zmienić grafiki. Teraz ci w sumie pozostało albo skombinować zestaw który po podmiance i ewentualnie prostych edycjach będzie pasował do tych map, albo narysować te mapy od nowa...

Nie wiem jaką licencję miały grafiki od Mack (masz je np na mapce zimowej), pewnie trudno będzie to wygrzebać, zestaw ma ponad 10 lat, a odkąd pamiętam było ciężko go znaleźć, a co dopiero coś więcej.

Możesz założyć temat w dziale Pomoc, że poszukujesz grafika - może ktoś się zgłosi...

Na koniec zarzucę zestawami (jeden do VX 32x32 piksele, drugi do 2k/3 16x16): https://rpgmaker.net/forums/topics/15396/
http://web.archive.org/web/201403291830 ... es/refmap/ - zasady używania, przepuść to przez tłumacza, na pierwszy rzut oka nie widzę przeciwwskazań. Może sobie przypomnę jeszcze jakieś zestawy, które mógłbyś obadać to ci podeślę prywatnie.

Zresztą było sporo gier nie robionych w RM, a korzystających z jego RTP, nic nigdy się przez to nie działo, ale zawsze twórcy makera mogą się upomnieć, więc lepiej tego unikać.
Veres
Posty: 11
Rejestracja: 18 gru 2016, 22:41

Re: Galeria Map (Uwaga na zasady!)

Postautor: Veres » 19 gru 2016, 16:54

Nie czerpię korzyści materialnych, a jeśli takowe będą to jak mówię nie szkoda mi wydać pieniędzy na pełnoprawne grafiki.
Zważywszy, że ciężko znaleźć kompetentną osobę bez słomianego zapału to raczej nie prędko ktoś taki się znajdzie. W tym czasie wolę rozwijać grę a nie czekać na ten dzień i tą osobę, bez sensu. Jedynie auto tilsety mają sens, bo co do pozostałych elementów, to albo jest ich mało albo są pojedyncze w jednym stylu a ja chce komplet, abym mógł bez problemu działać. Ale dzięki za zestawy przejrzę sobie.
Awatar użytkownika
PAKKK
Posty: 37
Rejestracja: 29 paź 2014, 17:16

Re: Galeria Map (Uwaga na zasady!)

Postautor: PAKKK » 13 sty 2017, 23:57

Spoiler:


Nie jest to screen z żadnej gry, tak o testuje sobie dlc który wyrwałem za pare złoty (chyba 5) na g2a

ogólnie styl grafik bardzo mi się podoba ma jakis taki klimat. Jest pare minusów jak np. dość mało charactersów przez co trudno z tego zrobić jakąś bardziej rozbudowaną gre, najbardziej brakuje mi zwierząt które lubie wrzucać gdzie popadnie :/

@edit

naprawiłem chyba wszystko zanim ktokolwiek zauważył
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 1962
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: Galeria Map (Uwaga na zasady!)

Postautor: Rave » 14 sty 2017, 19:37

Podoba mi się ten styl. Masz linka do tego DLC? Jaki maker?
Awatar użytkownika
PAKKK
Posty: 37
Rejestracja: 29 paź 2014, 17:16

Re: Galeria Map (Uwaga na zasady!)

Postautor: PAKKK » 14 sty 2017, 20:47

Rave pisze:Podoba mi się ten styl. Masz linka do tego DLC? Jaki maker?

Dlc nazywa się Times Fantasy, z tego co sie orientuje na G2A najtaniej (bede na komputerze to postaram się dać linka). Dlc jest dostepne na VXAce, MV i 2k3. Ja robilem na VXAce.
Awatar użytkownika
Rave

Golden Forki 2010 - Dema (miejsce 2)
Posty: 1962
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:33
Lokalizacja: '; DROP TABLE 'Messages'

Re: Galeria Map (Uwaga na zasady!)

Postautor: Rave » 17 sty 2017, 22:46

Naprawdę fajne. Będę musiał zakupić.
Awatar użytkownika
Diablo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2); Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 2); Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 346
Rejestracja: 07 maja 2012, 15:58

Re: Galeria Map (Uwaga na zasady!)

Postautor: Diablo » 29 sty 2017, 16:20

Ostatnio miałem przerwę od makera i tak jakoś zachciało mi się zrobienia jakiejś mapki. Ze względu na długą przerwę zapewne jest parę braków, w każdym razie czekam na opinie.

Obrazek
Awatar użytkownika
Deathwing

Liga Mapperów Sezon I (miejsce 1) Sezon II (miejsce 2) Sezon IV (miejsce 3) Sezon V (miejsce 1); TA Sprite Contest 3 (miejsce 1); TA Sprite Contest 2 (miejsce 1)(miejsce3);
Posty: 223
Rejestracja: 29 gru 2006, 22:40
Lokalizacja: Babilon
Kontakt:

Re: Galeria Map (Uwaga na zasady!)

Postautor: Deathwing » 29 sty 2017, 20:07

Przede wszystkim screen niezgodny z zasadami, bo widać, że to wycinek, a nie cała mapka. Chyba że poza tymi uciętymi polami nie ma nic więcej :P Co do samej konstrukcji, niezbyt mi podchodzi ten kościół, robi trochę pokraczne wrażenie przez tę przesuniętą część po prawej. Nie pasują mi też ogólnie jego elementy, jak okna, komin, flaga i ten balkonik (bez barierki po prawej stronie). Ogólnie do przerobienia na coś w tym stylu. Drzewa można by zagęścić w paru miejscach, bo wyglądają lepiej w skupiskach. Dziury w płocie po lewej się nie czepiam, ale ta od dołu jest trochę bez sensu, bo nie daje możliwości przejścia przez te skrzynie i beczki. Ostatnia rzecz: zbyt losowo powrzucane groby. Jeśli już robić cmentarz, to konkretny, z osobnym ogrodzeniem gdzieś obok, zamiast takich pojedynczych krzyży.
Wyszło sporo uwag, ale tak naprawdę nie jest najgorzej - w trakcie gry pewnie nie zwróciłbym uwagi na większość z tych rzeczy ;)
Awatar użytkownika
Diablo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2); Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 2); Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 346
Rejestracja: 07 maja 2012, 15:58

Re: Galeria Map (Uwaga na zasady!)

Postautor: Diablo » 29 sty 2017, 21:00

Dzięki za rady! Rzeczywiście! Biorę się do pracy i nadrabiania zaległości! Danke! :V

PS. no dalej nic już ciekawego nie ma, uciąłem w ten sposób, bo po prostu było wygodniej :twisted:

EDIT:

Lepiej?

Obrazek
Awatar użytkownika
Deathwing

Liga Mapperów Sezon I (miejsce 1) Sezon II (miejsce 2) Sezon IV (miejsce 3) Sezon V (miejsce 1); TA Sprite Contest 3 (miejsce 1); TA Sprite Contest 2 (miejsce 1)(miejsce3);
Posty: 223
Rejestracja: 29 gru 2006, 22:40
Lokalizacja: Babilon
Kontakt:

Re: Galeria Map (Uwaga na zasady!)

Postautor: Deathwing » 30 sty 2017, 20:38

Yhm, teraz już bardziej przypomina kościół. Nie zaszkodziłoby też wrzucić jakiś skośny dach, jeśli jest taka możliwość, bo chyba lepiej by pasował na środku niż ten płaski. Drzewa nadal za luźno jak dla mnie (nie w sensie większej liczby tylko zagęszczenia tego co jest), ale to w sumie kwestia gustu i samej koncepcji na mapkę.
Awatar użytkownika
Diablo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2); Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 2); Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 346
Rejestracja: 07 maja 2012, 15:58

Re: Galeria Map (Uwaga na zasady!)

Postautor: Diablo » 30 sty 2017, 22:49

Ten dach to trochę kwestia ograniczeń mejkera i tilesetu. Jest chyba opcja skośnego dachu, natomiast trochę kłopotliwa (co nie znaczy, że niemożliwa). Tymczasem kolejna mapka gotowa. To nic konkretnego. Ćwiczę sobie różne lokacje. Planuję niedługo wypuścić coś i trening robienia mappek po długiej przerwie się przyda.

Obrazek
Awatar użytkownika
Szała
Posty: 23
Rejestracja: 28 sty 2016, 12:45

Re: Galeria Map (Uwaga na zasady!)

Postautor: Szała » 31 sty 2017, 03:32

Diablo, ostatnio zrobiłem podobną mapkę i widzę, że powinienem "zerżnąć" kilka Twoich pomysłów, by pogłębić klimat.
Mi się bardzo podoba. Jedynie droga i mur wydają się zbyt symetryczne, wobec otaczającego je braku tejże symetrii.
Awatar użytkownika
Kitabake
Posty: 222
Rejestracja: 25 gru 2009, 13:03
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Galeria Map (Uwaga na zasady!)

Postautor: Kitabake » 31 sty 2017, 08:33

Takie domki i ich lokalizacja to decyzja różnych osób na przestrzeni dłuższego czasu, a mur za pewne decyzja od górna jakiegoś króla/inżyniera w krótkim momencie. Zatem całkiem uzasadniona symetria. Mur wyznacza też pewne granice, których zwyczajni ludzie mogą nie widzieć. To oni dostosowują się do muru, a nie on do nich. Mur jest tu dostosowaniem się pospólstwa do władzy. Albo ja tak tylko pierdziele jak postrzelony :D
Moje projekty:
"Hunter: Avendzer Dragon"
"Chaos Element: Climax Redux"
"Ziemia: Opętanie"
"Blade Trynty"
Awatar użytkownika
Diablo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 2); Golden Forki 2015 - Dema (miejsce 2); Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 2)
Posty: 346
Rejestracja: 07 maja 2012, 15:58

Re: Galeria Map (Uwaga na zasady!)

Postautor: Diablo » 31 sty 2017, 18:45

Kitabake pisze:To oni dostosowują się do muru, a nie on do nich. Mur jest tu dostosowaniem się pospólstwa do władzy.


Właśnie taki miał być zamysł :-D Cieszę się, że się podoba, natomiast dzisiaj robiąc mapkę zauważyłem jak brakuje mi elementów natury, kwiatków, pierdółek itd. Będę musiał uzupełnić tileset. Tymczasem kolejna mapka przedstawiająca nic. Ot taka natura, mapka-zapełniacz jakich wiele.

Obrazek

Wróć do „Scena”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości