- Czas ukończenia: 2018
Nad światem ludzi zaświtała nowa era. Odnalezienie ogromnych, podziemnych złóż Źródeł na Wschodzie przyczyniło się do znacznego skoku w dziedzinach technologii i magii. Ludzie byli w stanie zatriumfować nad dziczami pełnymi groźnych istot, a inwestycje i współpraca w ramach Federacji Handlowej w krainach ludzi doprowadziły do powstania relatywnego pokoju między państwami.
Uczeni twierdzą że Źródła wypłynęły z żył Praistoty, której zwinięte ciało okala cały świat. Ta płynna choć trudna do podziału substancja jest prawdopodobnie przyczyną wszelkiego życia i była używana przez ludzi i inne rasy od niepamiętnych czasów do uprawiania Magii. Istnieją różne Dyscypliny Magii, których członkowie zazdrośnie strzegą ich metod i sposobów na korzystanie ze Źródła…
Tymczasem okres spokoju i rozwoju zdaje się chwiać. W krainach ludzi zaczynają wypływać konflikty z powodu zachwiania równowagi sił przez nagły przyrost ilości Źródeł, a na Wschodzie bezwzględna choć niezwykle zyskowna eksploatacja skupia nienawiść tubylców i zazdrość między konkurentami…
W tej sytuacji znalazła się grupa osób które wplątały się w sam środek zbliżającej się zawieruchy… Ich losy przyjdzie nam śledzić w Źródle.
O grze:
Źródło będzie przygodowym RPG, nastawionym na fabułę, narrację i mechanikę. Gatunkowo będzie gdzieś pomiędzy cRPGami a jRPGami.
Choć gra będzie miała jednego głównego bohatera, to wydarzenia będą obserwowane również z perspektywy innych postaci, dużą rolę będą odgrywały interaktywne retrospekcje (będą to po prostu etapy gry umieszczone w przeszłości). Zamierzam dobrze oddać charakter postaci i psychologię.
Walka będzie miała inny charakter niż np. w Opowieściach z Edorii. Starcia są bardziej znaczące (też fabularnie), dłuższe i rzadsze.
W grze będzie również wiele łamigłówek i mini-gier.
Postaci:
Benvetto:
Benvetto z przyjacielem...
Mechanika walki:
Walki będą bazować na standardowej walce z RM XP, ale autorsko zmienionej.
Postaci będą zaczynać walkę z 10% Magii, która regeneruje się z każdą turą. Regeneracja może w czasie walki zostać przyśpieszona za pomocą różnych specjalnych umiejętności.
Postaci będą dysponowały dużym repertuarem zdolności - unikalnych dla danej postaci i umiejętności związanych z Dyscyplinami Magii - na obrazku Transmutacje które koncentrują się na punktowym zmienianiu właściwości sojuszników i wrogów, choć nie tylko i Teurgia, której mocną stroną są długotrwałe, choć zazwyczaj słabe grupowe wzmocnienia i osłabienia.
Kilka początkowych czarów z Dyscypliny Transmutacji.
Bohaterowie będą mogli poznawać w ciągu gry tajniki innych Dyscyplin. Planuję 2-3 dostępne dla każdej postaci.
Ważną fabularnie umiejętnością będzie Przyzywanie tajemniczych Aniołów -związanych ze Źródłem istot.
Cechy gry:
- żywa fabuła, oryginalny świat
- gra będzie dość krótka, ale powinna starczyć na kilkanaście godzin
- rozbudowany rozwój postaci - Dyscypliny, poszerzony ekwipunek, rozwijanie Przyzwania
- bitwy nawet z 5 postaciami w drużynie
- grafiki z BenBen + dużo rzeczy z internetu, przeróbek, mniej znana muzyka
Słowo od autora:
Pewnie zapowiadanie nowej gry podczas gdy dodatek do Edorii jest jeszcze niedokończony może wydawać się dziwne, ale sam długo się nad tym zastanawiałem i myślę że to dobry wybór.
Pomysł na podobną grę zrodził się ponad rok temu, choć od tego czasu gra przechodziła wiele przemian i obecnie w ogóle nie przypomina początkowej idei poza wątkiem Przyzywania, ale jestem zadowolony z ostatecznej formy.
Jak napisałem wyżej, planuję premierę na zimę 2017 roku. Przedtem postaram się wydać OzE EC, o którym wkrótce pewnie więcej napiszę.
Dziękuję Venesardowi za konsultacje i pomoc z grafiką, i pozostałym z którymi konsultowałem się.